Aihe: ostin trumpetin ja aloitin soittamisen
1
mannerheim666
26.10.2005 01:06:56
Olin aina haaveillut, "oopperalaulamisen" ohella trumpetinsoittoa. Ja eilen ostin trumpetin.
+Positiivisia asioita tässä on että laulutekniikasta on helvetisti hyötyä ja kauniitakin ääniä on saatu aikaiseksi. 2 päivän jälkeen meni duuriasteikko alusta loppuun, epäpuhtaasti mutta kuitenkin. Pääpunaisena olen vetänyt apinanraivolla tässä keuhkot huutaen armoa. Mutta äsken alkoi menemään jo ilman kuoleman tunnettakin kevyesti. Oopperalaulu ja trumpetti tuntuu niin läheisiltä asioilta. Vai olenko väärässä??
-huonoja seikkoja tässä on se, että menin ostamaan trumpetin umpimähkään ja ajattelin että välikös sillä mikä pilli se on tälleem aloittelijana, joten otin halvimman. 210E maksoi ja merkki on PEARLRIVER, tulin sitten lukemaan palstalle tekstejä koska tuo ostos tuli vähän herätyksenä musaliikkeessä kun sattuneesta syystä oli käteistä lopakossa. Lähdin ostamaan kitarapedaalia, mutta ostinkin vihdoin sen trumpetin. Voikos tuollasella halvalla pelillä päästä alkuun yhtälaisesti soittajana kuin paremmalla? Alaääneet räkii ainakin tossa ja kuulostaa yleensä pierulta, mutta kyllä niitä kauniitakin irtoo jo suuremmissä määrin ainakin omaan korvaan. kuinkas hifiä tää kauneusmäärite nyt on?? Ei tässä nyt mitään elitisti tarvi olla kuhan vuoden verran paiskisin tolla.
isojussi
26.10.2005 17:12:17
Jos se toimii mekaanisesti, on fyysisesti kohtuullisen vireinen, eikä aiheuta lintuinfluenssaa, niin mikäs siinä - senkus soitat sydämesi pohjasta.

Ton merkin laatu vaihtelee soittimittain aika pirusti. Esim. ihan ok baritonitorvee oon testannu.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
jani engstrand
26.10.2005 18:44:22
Onnea uuden harrastuksen parissa ! Tärkeintä alussa on suunnaton tunteen palo tutkia uusia asioita. Älä lannistu pienistä !
Miten trumpetilla voi soittaa melodiaa, kun siinä on vain kolme näppäintä ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)