Aihe: Stagg-symbaalit
1 2 3 4 5 6 7 826 27 28 29 30
rokpete
26.07.2005 10:38:03
Kävinpä eilen tekemässä reilun puolentoista tunnin toivioretken Millbrookille näiden kirjoitusten innoittamana. Kokeilin varmaan sen 20-30 crashia ynnä rideä ja haikkaa ynnä muutaman chinan ja slpashin.

Haikat, crashit ja ridet - aikamoista kuraa, jos näin raju mielipide sallitaan. Jokseenkin tukkoisia, kolisevia ja kumisevia tapauksia. Matala "humina". Pari rideä ois ehkä menny jos tykkäis juuri semmoisesta kuivemmasta soinnista mitä sattui kohdalle (toinen tais olla osa jotain pakettia vielä).

Yksikään crash ei miellyttänyt - ei meinannu syttyä oikein millään ilveellä, tai sitten sointi oli todella erikoinen. Haitsuja kokeilin vissiin neljä paria, kaikissa tukkoinen soundi, ja lisäksi täysyin kontrolloimaton meno muutenkin. "Klok" ei ole se soundi mitä odotan kun suljettuun haitsuun lyön.

Tuo 14" china soi nätisti (oisko ollu dh medium) sentään. Ja 8" myra spashin otin kokeeksi kun splashia ei ennen ole ollut.

Olen soitellu sen 20v rumpuja ja nykyään setissä on Zildjiania ja Paistetta. Taidan pysyä merkkiuskollisena tällä kertaa. Ajattelin että kerron tämän toisenkin laidan, kun tämä threadi tuntuu olevan niin kovin puoltohenkinen ja että jos joku tekee ostopäätöksiä pääsemättä itse kokeilemaan Staggeja, voi tulla itku ja surku kun postissa tulee läjä peltejä, mille ei keksi oikein käyttöä.

- pete -
J. Cool
26.07.2005 10:50:45

Kävinpä eilen tekemässä reilun puolentoista tunnin toivioretken Millbrookille näiden kirjoitusten innoittamana. Kokeilin varmaan sen 20-30 crashia ynnä rideä ja haikkaa ynnä muutaman chinan ja slpashin.

Haikat, crashit ja ridet - aikamoista kuraa, jos näin raju mielipide sallitaan. Jokseenkin tukkoisia, kolisevia ja kumisevia tapauksia. Matala "humina". Pari rideä ois ehkä menny jos tykkäis juuri semmoisesta kuivemmasta soinnista mitä sattui kohdalle (toinen tais olla osa jotain pakettia vielä).

Yksikään crash ei miellyttänyt - ei meinannu syttyä oikein millään ilveellä, tai sitten sointi oli todella erikoinen. Haitsuja kokeilin vissiin neljä paria, kaikissa tukkoinen soundi, ja lisäksi täysyin kontrolloimaton meno muutenkin. "Klok" ei ole se soundi mitä odotan kun suljettuun haitsuun lyön.

Tuo 14" china soi nätisti (oisko ollu dh medium) sentään. Ja 8" myra spashin otin kokeeksi kun splashia ei ennen ole ollut.

Olen soitellu sen 20v rumpuja ja nykyään setissä on Zildjiania ja Paistetta. Taidan pysyä merkkiuskollisena tällä kertaa. Ajattelin että kerron tämän toisenkin laidan, kun tämä threadi tuntuu olevan niin kovin puoltohenkinen ja että jos joku tekee ostopäätöksiä pääsemättä itse kokeilemaan Staggeja, voi tulla itku ja surku kun postissa tulee läjä peltejä, mille ei keksi oikein käyttöä.

- pete -

hyvä, asiallinen kirjoitus. oon samaa mieltä, että staggit saa täällä mnetissä käyttäjiltä vähän turhan hyviä arviointeja. makuasioita toki, mutta ei näitä tosiaan kannata tilata kiinasta 30 + 1 kaupanpäälle ellei tosiaan ole ite täysin tietonen siitä, mitä saa. sama periaate on toki tervettä järkeä kaikessa musakamoihin liittyvässä. sitten jos raha on rajoite, pitää aina päätyä jonkunlaiseen kompromissiin. hintaluokassaan staggit on kyllä kilpailukykyisiä.

nimim. " zildjian-k-custom-dark-crash-16"-juuri-tilattu "
O: 16" K-custom dark crash!
sun wont shine
01.08.2005 01:37:06

Ittelläni on Dh-sarjan 16" crash brilliant. Aluksi saundi tuntui jotenkin "räkäseltä" mutta nykyään tykkään. Lujaa täytyy lyödä että saundi on minun korvaan sopiva tässä pellissä.
ihotauti
05.08.2005 20:21:03
Itsellänikin on nyt koko kattaus staggia.Jonkinnäköstä arviota:

DH brilliant haikat. Loistopelit rokinräimeeseen ja metallin pieksentään. Vähänkin kun aukasee, lähtee semmonen mukava rähinä. Kovinkaan kummoista "chickiä" noista ei kylläkään irtoa, mikä on suurin miinus. Jospa ne siitä hieman pehmittyisivät.

SH regular ride. Kerrassaan hienolla pingillä varustettu tummasoundinen all-around ride. Pellin selkään soitettaessa lähtevä ääni ei kyllä mikään maailman paras soundi ole, mutta ei nyt huonokaan. Pingi taas on omaan korvaan loistava.

SH 14" ja 16" regular crashit. Jokseenkin samankaltainen ääni noista lähtee ja soivat hienosti yhteen. Tuo isompi crashi ei mitään suurempia tuntemuksia herätä. Ihan kelpo tummaääninen perusrässi. Mutta tuo 14-tuumainen on kyllä loistava. Semmonen sopivan vihanen ja melko kirkas pikkurähisijä. Ja tässä parasta on kyllä hinta. 40 eeroa voisi nimittäin huonomminkin käyttää.

Kaikinpuolin olen tyytyväinen pelteihini. Kyllä noilla luulisi jonkin aikaa soittelevan ja hintakin oli passeli.
ltg
09.08.2005 02:01:19 (muokattu 09.08.2005 02:02:27)
Uusia lapsukaisia itselläni 16" ja 18" med-thin exot. Ennestään oli 14" valmiina. Tuosta 16 -tuumaisesta tykkään pirusti, isompi kuulostaa vielä hieman oudolta omaan korvaan. Voi johtua siitäkin, että on ensimmäinen varsinainen 18" crash, jonka omistan.

DH exo sekoittaa chinaa ja crashia sopivasti toisiinsa, tykkään siitä omaperäisestä soundista. Enkä voisi lokeroida noita mihinkään tiettyyn musatyyliin, olen vähän kaikenlaista niillä soittanut, ja tuntuvat omaperäisyydessään sopivan melkein mihin vaan. Paitsi turhan kovaa kättä ei soundi kestä, menevät tukkoon, eivät järin paksuja ole.

Kestävyydestä sen verran, että oma 14" crash on kestänyt reilun vuoden ties mitä. Paikallisen rokki pändin treeneissä on kai peltiäni enemmältikin raiskattu, eikä miksikään ole mennyt. Meinlin komoppicrashini oli samaisissa treeneissä saatu muljahtamaan sillä tavalla väärinpäin. Enkä itsekään niin hiljaisella kädellä soita. Yksilöeroja siis lienee kestävyydessä ihan yhtälailla kuin soundissakin. Käykää siellä liikkeellä lyömässä sitä peltiä.

E: Anteeksi epäselvyydet tekstissä, alkoholilla osuutta asiaan.
Cajon box kiehtoo.THV-klubi #5
ramzuz
10.08.2005 17:52:58
Mullakin uusia peltejä Vintage bronce 8 splash aivan sairaan hyvä ja huomenna Vintage bronce 18 med crash seki oli komean kuulonen kaupassa mut huomenna saan sen ku mul o synttärit!!! jeeee:D kakkuaa!!!!!:D
Nasse rokkaa!
Shitmanek
10.08.2005 21:15:24
Mullakin uusia peltejä Vintage bronce 8 splash aivan sairaan hyvä ja huomenna Vintage bronce 18 med crash seki oli komean kuulonen kaupassa mut huomenna saan sen ku mul o synttärit!!! jeeee:D kakkuaa!!!!!:D

Heh, minulla on tänään :P
ramzuz
14.08.2005 01:07:25
Heh, minulla on tänään :P
Onnea vaan vähän jäljessä:D
Nasse rokkaa!
Veksi
14.08.2005 11:56:58
ostin perjantaina 12" DH splashin on koko kattaus DH:ta
KoRn88.
17.08.2005 19:07:45
perskule, meni tossa pari viikkoa sitten tuo helsingin millbrookista ostettu Stagg Myra 17" crash paskaks keskeltä ja se sit meni takuuseen kun oli kuitenkin selvä valmistusvirhe. Pellin soundi oli omaan korvaan aivan loistava, mutta tänään kun Helsingistä lähettivät uuden pellin niin ei ole kyllä lähelläkään samaa tasoa. Harmi kun asuu 700 kilometrin päässä Helsingistä niin ei pääse paikan päällä valitsemaan sitä peltiä. Silloin aikaisemmin olin siellä käymässä ja loistava pelti löytyi testailemalla.
Ois melkeen pitäny pyytää mielummin rahat takasin tuosta, mutta eihän sitä tyhmänä tajunnut, että ne Staggit voivat nuinkin vaihtelevan kuuloisia olla. No, eipä tuolle mitään nyt enää voi.
metallia Kemistä: UNIC
pehmo
10.09.2005 11:52:41

Järkyttäviä Larssipeltejä ne kyllä oli, kun kävin testailemassa.
Captain_Morgul
06.10.2005 09:54:40

Staggit on kyl ihan asiallisia. Itselläni Tuo 16" DH medium brilliant. Ihan loistava pelti. Syttyy nopeesti ja särisee voimakkaasti. Itse tykkään tuommoisesta korkealta sähisevästä crashista. Muutama ihminen on ollut samaa mieltä, mut on niitäkin jotka sanoo et rätisee liikaa. :/ Maku asioitahan nämä ovat. Mutta sitten taas tuo minun 14" SH regular crash on sitä keskitasoa. Vähän Kiina-tyylinen raaka soundi, mutta ei yhtä voimakas. On päiviä jolloin siitä soundista pitää ja päiviä milloin ei. Kannattaa kuitenkin Tuota furia- ja DH-sarjaa testailemassa.
Slumber of Pirates has ended!
Aimo
12.10.2005 18:14:14
Tilasinpa 22" oriental chinan. Saa nähdä miten karmea ääni lähtee.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
Wellumus
23.10.2005 21:17:37
Ostin juur tuommosen Furia sarjan 14" haitsun. Mun mielestä oli paljon paremman kuulonen kun DH sarjan haikat. Selkeempi "chick" ääni, jollain lailla kirkkaampi ja hyvät rähinät saa aikaan. Vaikka se myyjä sano että ne on tosiaan vähän erilaiset, vähän eksoottisemmat kun haikat yleensä, niin mun mielestä menee aika hyvin all around soittoon. Mutta parhaiten rokkiin!
Testasin niitä Myran haikkojakin, hitto niistä lähtee ainaki ääntä!
Staggia mulla on kaikki pellit. Mun mielestä Staggit on hiton edullisia ja voi oikeesti löytää tosi hyvän kuulosia yksilöitä. Mulla ei yksinkertasesti rahat riittäiskään mihkään zildjaneihin.. noh ei tarvi riittääkkään.
Mutta siinä on kyllä perää että Staggit kuulostaa yleisesti erilaisemmilta kun muitten valmistajien pellit. Monet toisaalta saattaa sellasta erilaisuutta hakeakkin, toiset taas saattaa säikähtää sitä. Mut kyl sitä pitää olla sopivasti erilainen :).
The more u suffer, the more it shows u really care.
Migo
24.10.2005 21:23:28
Meinasin, että ostaisin noita staggin crash peltejä niin onko noi dh exotic pellit ihan hyvät valinnat? Meinasin että olisin ottanut 16" medium thin exoticin ja esimerkiksi SH sarjasta 14" crashin. Ehdottakaa Staggilta paria hyvää crashia.
Olinx niq eka? Paljo viive? :D
Mr. Morrow
25.10.2005 21:05:14
Meinasin, että ostaisin noita staggin crash peltejä niin onko noi dh exotic pellit ihan hyvät valinnat? Meinasin että olisin ottanut 16" medium thin exoticin ja esimerkiksi SH sarjasta 14" crashin. Ehdottakaa Staggilta paria hyvää crashia.

Testasin ite 18" DH Medium Thin Crashia, enkä tykänny. Se ei soinu. Kuulu vaan semmonen "kosh". Mulla on ainakin erilainen käsitys eksoottisuudesta. Tiedä sitten vaikka olis ollu huono yksilö, mut jäi ostamatta.

Tällä hetkellä setissäni on 18" Myra rock crash ja 17" Furia rock crash ja tykkään!
Näitä sarjoja suosittelen.

Ja tämähän on vain meikäläisen mielipide.
Yhteinen kohtalomme on verinen, mutta veri on vieraan...
Migo
25.10.2005 21:21:01
Testasin ite 18" DH Medium Thin Crashia, enkä tykänny. Se ei soinu. Kuulu vaan semmonen "kosh". Mulla on ainakin erilainen käsitys eksoottisuudesta. Tiedä sitten vaikka olis ollu huono yksilö, mut jäi ostamatta.

Tällä hetkellä setissäni on 18" Myra rock crash ja 17" Furia rock crash ja tykkään!
Näitä sarjoja suosittelen.

Ja tämähän on vain meikäläisen mielipide.

Joo täytyy tällä viikolla käydä millbrookissa noi kokeilemassa vielä jos vaan ehtii. Pari crashia tarttis.
Kirka on paras.
Tasmaani
26.10.2005 12:20:10
Dodii, nytpä se tapahtui. Huomasin eilen, että 10" dh-kiinaan oli tullut halkeama. Keskelle peltiä ja sorvausuran mukaisesti. Haiskahtaa selvästi valmistusvirheelle, eikö vain? Antasivatkohan ne Millbrookista uuden tilalle. Pelti on n. 9 kk wanha...
Migo
26.10.2005 12:36:58
Dodii, nytpä se tapahtui. Huomasin eilen, että 10" dh-kiinaan oli tullut halkeama. Keskelle peltiä ja sorvausuran mukaisesti. Haiskahtaa selvästi valmistusvirheelle, eikö vain? Antasivatkohan ne Millbrookista uuden tilalle. Pelti on n. 9 kk wanha...

Kannattaahan sitä aina kysäistä.
Kirka on paras.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)