Aihe: Korg PX4 vs. Line6 POD vs. "Wild Card"
1
-septimisti-
26.10.2005 01:11:25 (muokattu 26.10.2005 01:15:44)
Koitan koota nopeasti jonkinlaisen yleispätevän listan näistä vehkeistä:

Line6 POD 2
Line6 POD xt
Vox Tonelab
Behringer V-Amp2
Zoom GFX-sarja
Zoom G2
Korg Pandora
Korg Ampworks
Yamaha magic stompit
Digitech GNX sarja
Korg AX-sarja
Vox Tonelab
Behringer V-Amp2
Kettusen putkietuset
BOSS Gt:t
Behringer GT2 klooni
Tech21 GT2/Classic

Kauheeta kun noita on noin paljon. Mitähän noista voisi suositella. PODxt ja Tonelab ovat varmaan suosituimmat ja kehutuimmat ja idioottivarmimmat vaihtoehdot, joilla ei voi pieleen mennä. Molemmilla olen soitellut ja kyllähän ne vakuuttivat. POD2 on edukkaampi, mutta kuulemma varsinkin muun kuin hevin ohella mallinnokset eivät ole yhtä hyviä kuin Xt:ssä. Kaikkea vähemmän ja vähän huonommin.

Kokemusta löytyy myös behkun vamp-2:sta, joka on...no kyllähän se toimii ja ruuvaamalla sieltä saa ainakin jonkinverran podin soundien kanssa tasaväkistä kamaa. Halpa kuin mikä. Mun käytössä ei ole kestänyt kyllä, vaikka makuuhuoneen lattialla vain ollut.

Tech21 ja behkun kopio. Analogimallintava, äärimmäisen rajoittunut ominaisuuksien puolesta. Ei efektejä, ei kelloja&pillejä. Soundit toimii, mutta ei kuitenkaan ehkä kuulokekäyttöön. Kettusen putkietuset menee vähän samaan kastiin, ei kuulokekäyttöön.

BOSS gt-6:lla olen myös soittanut, en ehtinyt perehtymään, eikä oikein löytynyt järkeviä saundeja. Säädettävää piisaa, vahvarimallinnokset kuulemma huonoja. Parempi vahvarin edessä pelkkänä efektinä. GT8:ssä kaikkea enemmän, mutta samat ongelmat - kuulemma.

Noista muista ei sitten olekaan oikein näkö - saati sitten testihavaintoja. Yamahan on kehuttu hakkaavan kaikki, mutta myös haukuttu. Muista on jääny nettiä selaamalla vähän sellanen 'no pitäähän firmalla mallintava olla, pistäkääs pojat jonkinlainen vehje kasaan' fiilis.

Todennäköisesti kaikista saa siedettävät soundit. Tech21:sen ja Kettusen vehkeet saattavat tökätä eniten vastaan, vaikka periaatteessa ovat äärimmäisen hyviä laitteita.

Tattaraa - septimisti suosittelee Voxin Tonelabia bluesiin ja PodXt:tä heviin.

Yllätysnimiksi voisi vetäistä vaikkapa tässä vähitellen ennen joulua markkinoille pukkaavaan Line6 toneport hässäkän. Periaatteessa se on tietokoneen audio-interface-di boksi + softa, josta löytyy mm. noita pod xt:n mallinnuksia ja efektejä. Hinta 150-200e. Ei tarttis ainakaan miettiä miten kytkeä laite tietokoneeseen.

Tuolle pandoralle oli harmonikka keskuksessa pari aika tylyä arvostelua.

Paras mallintava millä olen soitellut (tämän päivän mielipide) on Amplitube1-softa, jota tässä olen viikon päivät testaillut ja laite tuntuu paranevan päivä päivältä. Ihan loistosoundeja siitä tänään löysin, vaikka vielä eilen tuntui vähän huonolta. Hinta299e. Tonelab on kyllä melkein yhtä hyvä. Kakkosversion pitäisi tulla markkinoille ennen joulua.

Tossa ihan mielenkiintoinen tonelab-arvostelu iltalukemisiksi:http://www.soundonsound.com/sos/dec03/articles/voxtonelab.htm
McNulty
26.10.2005 02:36:53
Koitan koota nopeasti jonkinlaisen yleispätevän listan näistä vehkeistä:

Kauheeta kun noita on noin paljon.

Juu, onhan tuossa valinnanvaraa kyllä. Eri asia sitten mihin korvani ovat "tyytyväisiä" :)

Mitähän noista voisi suositella. PODxt ja Tonelab ovat varmaan suosituimmat ja kehutuimmat ja idioottivarmimmat vaihtoehdot, joilla ei voi pieleen mennä. Molemmilla olen soitellut ja kyllähän ne vakuuttivat. POD2 on edukkaampi, mutta kuulemma varsinkin muun kuin hevin ohella mallinnokset eivät ole yhtä hyviä kuin Xt:ssä. Kaikkea vähemmän ja vähän huonommin.

Juu, tuo PODxt on käynyt mielessä. Se kun olisi laajennettavissa paketeilla ja guitarport-sovelluksella. Ilmeisesti loppupeleissä PODxt on ToneLabia monipuolisempi... noh, pitääpä noista vielä suoritella hakuja.

Kokemusta löytyy myös behkun vamp-2:sta, joka on...no kyllähän se toimii ja ruuvaamalla sieltä saa ainakin jonkinverran podin soundien kanssa tasaväkistä kamaa. Halpa kuin mikä. Mun käytössä ei ole kestänyt kyllä, vaikka makuuhuoneen lattialla vain ollut.

No juu... pitää sanoa että itselläni ei kauheasti ole positiivisia kokemuksia kertynyt Behringerin kitarakamoista. Jotkut mikserit ja räkkikamat ovat ok, mutta nämä uudet "muovirasiat" eivät oikein vakuuttaneet. Ennakkoluuloja? Kyllä, mutta mihinkäs sitä koira karvoistaan pääsee.

Tech21 ja behkun kopio. Analogimallintava, äärimmäisen rajoittunut ominaisuuksien puolesta. Ei efektejä, ei kelloja&pillejä. Soundit toimii, mutta ei kuitenkaan ehkä kuulokekäyttöön. Kettusen putkietuset menee vähän samaan kastiin, ei kuulokekäyttöön.

Juu, tuo kuulokekäyttö kun on yksi avaintekijöistä kuitenkin. Kyllähän tuolla Peacemakerilla hiljaakin soittelee, mutta ei niin hiljaa etteikö porukka häiriintyisi.

BOSS gt-6:lla olen myös soittanut, en ehtinyt perehtymään, eikä oikein löytynyt järkeviä saundeja. Säädettävää piisaa, vahvarimallinnokset kuulemma huonoja. Parempi vahvarin edessä pelkkänä efektinä. GT8:ssä kaikkea enemmän, mutta samat ongelmat - kuulemma.

Itselläni oli hetken GT-6... siitä luovuin sen tajuttoman säätämisen takia hyvin varhaisessa vaiheessa. En sen enempää siihen jaksanut perehtyäkään aikanaan. Hyvät modulaatiot ja kaiut kylläkin. Toimi kuulokkeidenkin kanssa varsin ok. Plussaa se sai siitä exp. spedusta mikä siinä oli jo valmiina.

Tattaraa - septimisti suosittelee Voxin Tonelabia bluesiin ja PodXt:tä heviin.

Juu... harmi ettei tälle varattu budjetti riitä edes PODxt:n hankkimiseen uutena... käytettyä pitäis katsella. Saatika sitten tuohon ToneLabiin. Kahta nyt ei kuitenkaan ole varuksia ostella. Siksipä rahnasin tuon PX4:n kisaan mukaan, vaan taitaapi sekin olla jossain määrin rasittava säätää... ainakin PODxt:ssä on enempi potikoita joita väännellä :)

Yllätysnimiksi voisi vetäistä vaikkapa tässä vähitellen ennen joulua markkinoille pukkaavaan Line6 toneport hässäkän. Periaatteessa se on tietokoneen audio-interface-di boksi + softa, josta löytyy mm. noita pod xt:n mallinnuksia ja efektejä. Hinta 150-200e. Ei tarttis ainakaan miettiä miten kytkeä laite tietokoneeseen.

Totta... tuossa vain nousee seinä vastaan siinä, ettei siitä vissiin saa mitään ulos ilman tietokonetta (esim. mökillä).

Tuolle pandoralle oli harmonikka keskuksessa pari aika tylyä arvostelua.

No juu, sieltä nyt löytyy milloin mitäkin... vähän kurjaa kun kuka tahansa pääsee heittään kommenttia. Toisaalta hyväkin, mutta kun aina löytyy "häiriköitä".

Paras mallintava millä olen soitellut (tämän päivän mielipide) on Amplitube1-softa, jota tässä olen viikon päivät testaillut ja laite tuntuu paranevan päivä päivältä. Ihan loistosoundeja siitä tänään löysin, vaikka vielä eilen tuntui vähän huonolta.

Sitäkin olen kokeillut. Oli vaan äänikortin latenssi sen verran korkea ettei soittaminen enää ollut mukavaa pienen viiveen kera. Soundit oli kyllä varsin ok ja kun oli saanut raidan nauhoitettua, pystyi soundia muuttamaan ilman uudelleennauhoitusta tms. Hyvä softa/vst paljon tietokoneen edessä soittelevalle.

Tonelab on kyllä melkein yhtä hyvä. Kakkosversion pitäisi tulla markkinoille ennen joulua.

Voxissa vain nuo hi-gain osastot tahtovat aiheuttaa päänvaivaa. Lähinnä siksi etten osaa yhdistää VOXia ja sitä brändiä yhteenkään rankempaan särösoundiin, vaikka olihan tuo VOX AD-sarjan vahvistin mitä tyypitin, todella monipuolinen ja hyväsoundinen.

Tossa ihan mielenkiintoinen tonelab-arvostelu iltalukemisiksi:http://www.soundonsound.com/sos/dec03/articles/voxtonelab.htm

Pitääpä käydä lukasemassa. Kiitoksia vielä kerran ja plussalla palkitsin kattavan vastauksesi.

PS. Ben_D... ota joskus PODxt mukaan HeManLinnaan jos vaikka voisin sitä hieman testailla luurien kanssa.

The Hunt Continues!
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
Ben_D
26.10.2005 09:25:25 (muokattu 26.10.2005 09:35:57)

PS. Ben_D... ota joskus PODxt mukaan HeManLinnaan jos vaikka voisin sitä hieman testailla luurien kanssa.

The Hunt Continues!

Voit tulla kohta testailemaan pidemmän kaavan kautta kun me muutetaan Hämeenlinnan Tiiriöön kahden viikon päästä.

Mä vetäsen vielä jokerin hihasta...Zoom PFX-9003. Ostin tollasen pari päivää sitten. Todella hyvät luurisoundit ja efektit. Lisäksi laite sisältää virittimen, samplerin, mikrofonin ja mikä parasta, rumpukoneen, jossa hervoton määrä erilaisia komppeja. Laite on kämmenen kokoinen.
Santtu_123
26.10.2005 09:26:39 (muokattu 27.10.2005 08:35:45)

Podista saa mukavat äänet mätöön ja hempeilyyn. Hyvä ostos vielä kun ostaa lisäpaketit siihen.
McNulty
26.10.2005 12:29:45
Voit tulla kohta testailemaan pidemmän kaavan kautta kun me muutetaan Hämeenlinnan Tiiriöön kahden viikon päästä.

Jahas... hienoa että HML:n edustus kasvaa :) Pitääpä poiketa kunhan olette saaneet kamat paikoilleen ja asetuttua aloilleen.

Mä vetäsen vielä jokerin hihasta...Zoom PFX-9003. Ostin tollasen pari päivää sitten. Todella hyvät luurisoundit ja efektit. Lisäksi laite sisältää virittimen, samplerin, mikrofonin ja mikä parasta, rumpukoneen, jossa hervoton määrä erilaisia komppeja. Laite on kämmenen kokoinen.

Ovatko nämä Zoomit yhtään parantuneet siitä mitä ne ovat olleet vielä viimevuosina? Jotenkin minulle on näistä Zoomeista jäänyt "kammo" päälle samoin kuin Behringeristä. No, on sitä tosin kammoksuttu LinjaKutosen kamoja myöskin, mutta tuo PODxt vaikuttaisi lupaavalta kaverilta kotisoitteluun luurien kera.
löytävä etsii...
tuluppa
26.10.2005 14:03:36

PODxt:n kanssa ei mene pieleen lain.
januszian
26.10.2005 17:02:03

Komppaan putkisäröllä että Amplitube on noista "aidoin."

Tonelab hyvä kakkonen. En oo tehny niiden välillä A/B testejä tosin.

Tonelab parempi kuin PODxt. Enemmän "läsnä."
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
rijnswand2
26.10.2005 18:35:20
Mainitsenpa vielä Boss ME-50:sen, sopii aika hyvin ensimmäisen viestin kriteereihin. Jos pystyy elämään niiden säröjen kanssa. Helppo ja yksinkertainen vehje, tosin vain yksi vahvistinmallinnus kuuloke/linjaportissa. Muuten löytyykin melkein "kaikki".
McNulty
26.10.2005 18:37:04
Mainitsenpa vielä Boss ME-50:sen, sopii aika hyvin ensimmäisen viestin kriteereihin. Jos pystyy elämään niiden säröjen kanssa. Helppo ja yksinkertainen vehje, tosin vain yksi vahvistinmallinnus kuuloke/linjaportissa. Muuten löytyykin melkein "kaikki".

en diggaillut... ei EQ:ta laisinkaan tuossa laitteessa. Omistin Boss ME-8:n mutta myin sen pois. Lattiamalliset härvelit on auttamattomasti ulkona laskuista.
löytävä etsii...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)