Hannu H. 25.01.2005 22:38:18 | |
---|
Mistä ihmeestä on tullut semmoinen käsitys että jokaikiseen asiaan tarvitaan joku spedu ??? Katsos kun soittaminen (etenkin kitaran) on pohjimmiltaan välineurheilua ;) "May the tone be with you" IHKK #19 |
VÄKIPÄÄ 25.01.2005 23:22:17 | |
---|
Mistä ihmeestä on tullut semmoinen käsitys että jokaikiseen asiaan tarvitaan joku spedu ??? Ei mistään. Toiset vaan tykkää hevostella hienoilla autoillaan ja toiset pedalboardin pituudella. Jos sinulla on joku ongelma, esim. ettei soolo kuulu, niin miksei ratkaista sitä mieleisellään ratkaisulla? Toiset käyttää potikkaa ja toiset spedua! Toiset Lespaa ja toiset Stratoa! Toiset putkistyrkkaa ja toiset naisten alusvaatteita! |
RG 26.01.2005 07:49:31 | |
---|
Minkä vuoksi se pitää nimenomaan efektiluupiin laittaa, eikä esim. kitarasta piuha eq ja sitten vahvistimen inputtiin? sen saa kyllä laittaa ihan miten itse parhaaksi näkee. Mun mielestä toimii parhaiten luupissa. |
Arabian Lauri 26.01.2005 12:08:27 | |
---|
Näinhän se käy, kätevin ensin: 1. Vahvistin jossa on boosti sooloja varten 2. Vahvistin jossa on kaksi särökanavaa ja jalkakytkin niiden välille. 3. Vahvistin jossa on säädettävä efektiluuppi jota voi ohjata jalkakytkimellä. (Looppi päällä kun vedetään komppia ja luuppi pois kun vedetään sooloa) 4. Volaspedu 5. Pickup booster -spedu 6. Säröspedu 7. Muut opettelee himmaamaan himojaan 8. Miksaaja tietää biisit ja kääntää pöydästä hönkää mikitettyyn kitaraan. 9. Jätetään varaa kitaran volaskubaan 10. Hommataan kaksi vahvistinta ja A/B -boksi väliin On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Kura 26.01.2005 12:35:02 | |
---|
MXR Micro Amp! Vähän on tyyris mutta toimii kuin junan vessa kaikessa yksinkertaosuudessaan. |
StJerky 26.01.2005 14:38:27 | |
---|
-Myös OD on koittamisen arvoinen. Minulla on Dean Markley putki overdrive, jonka säädän niin, että volume täysille ja gainia sen verran mitä tarvitsee soolovolumeen. EQ potikat keskiasennossa. Sopii minulle. |
artzie 26.01.2005 15:02:41 | |
---|
Ite käytän kompressoria, se toimii jossain tapauksissa kans. Kompressori efektiloopissa toimii hyvin soolon boostaukseen ja EQ pedaali loopissa toimii kans. Jos omistaa midi tuellisen styrkkarin, G-majorilla saa säädettyä db:t kohdalleen soolon soittoon. |
opaa 25.10.2005 00:20:23 | |
---|
nostanpa tämän ylös... mikä ero on volaspedulla ja pickup boosterilla? onko jälkimmäisen tarkoitus myös vaikuttaa soundiin itseensä jollain lailla? Tukevoittamalla keskialueita? ja joku mainitsi treble boostin mut toimiiko sellanen tosiaan soolosaundiin siirtyessä? Mun käsittääkseni sillä nyt yleensäkin nostetaan vaan yläpäätä jos vaikka efektiketju syö liikaa soundia tms. |
Spez 25.10.2005 00:44:40 | |
---|
nostanpa tämän ylös... mikä ero on volaspedulla ja pickup boosterilla? onko jälkimmäisen tarkoitus myös vaikuttaa soundiin itseensä jollain lailla? Tukevoittamalla keskialueita? Pickup-boosterilla pyritään boostaamaan signaalia tasaisesti, esim. Jos halutaan tehottomista mikeistä kuumempien mikkien luonnetta esiin. (vahvistimen suhteen) Ja volumespedulla sitten vain leikataan signaalia vaimeammaksi. "Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni. |
Tony Narrows 25.10.2005 09:50:18 | |
---|
Kyl se miksaaja hoitaa homman, ja jos ei niin kenkää sellasille :) Täs muutama muu vaihtoehto: Pickup booster EQ Volumepedaali (boosterina loopissa) DS-1, OD-1 jne. (särö boosterina) ja niinkuin aikasemmin joku mainitsi, että sovittaa biisin soolokohdan niin, että kaikki eivät ole siinä mukana tai antavat tarvittavan tilan sooloilijalle. Alias Tonza |
Mikaelo 25.10.2005 11:54:32 | |
---|
Mistä ihmeestä on tullut semmoinen käsitys että jokaikiseen asiaan tarvitaan joku spedu ??? Samaa mietin. Itse käytän tuota mainittua volapotikkatekniikkaa. Älä! |
Fortune 25.10.2005 12:09:11 | |
---|
Samaa mietin. Itse käytän tuota mainittua volapotikkatekniikkaa. On niin kovin monia musiikkityylejä... Nykyään pärjään volapotikalla ja sillä, että muut antavat lead-osuuksille sovituksellisesti tilaa, täyteen ahdetummassa ja modernimmassa soundissa boosteritkin ovat ihan käyttökelpoisia. Tykkään kaakaosta ja kaakao minusta. |
Exhausted 25.10.2005 13:27:32 (muokattu 26.10.2005 11:23:21) | |
---|
Jos et meinaa esim. putkivahvarista säröjä lisää EQ:lla ottaa niin toiminee paremmin luupissa. juuri näin |
Tony Narrows 25.10.2005 13:30:49 | |
---|
Mistä ihmeestä on tullut semmoinen käsitys että jokaikiseen asiaan tarvitaan joku spedu ??? Samaa mietin. Itse käytän tuota mainittua volapotikkatekniikkaa. Toi volumepotikkajuttu kun on kyllä kätevä, mut tahtoo katsos saundi muuttua kun ruuvaa volaa pienemmälle, tosin muuttuu saundi kyl säröspedua boosterinakin käytettynä, mut kuitenki. Ja nämä mitä minä sanoin vaihtoehdoiksi ovat vain vaihtoehtoja :) Alias Tonza |
mhaarala 25.10.2005 14:16:53 | |
---|
Minä olen yleensä käyttänyt Screamerin VLS-hässäkkää ja kokeillut joissain toisissa vahvistimissa jotain spedua. VLS oli mielestäni kaikkein mukavin noista... noh, jatkossa ajattelin kokeilla josko je-1200 ajaisi asian, kunhan tuo Charveli tuosta valmistuu. Joku sen tapainen systeemi saattaisi olla ihan kätevä muillekin jos tarvitsee tilapäistä buustia. Tosin, noita Jacksonin buusteja ei saa kuin käytettynä ja vanhojen kitaroiden mukana. EMG:n afterburnerista olen kuullut että se aiheuttaisi kamalasti hurinaa, mikä ei välttämättä ole ollenkaan mukava juttu... tosin, mulla on sama kokemus siitä kun koittaa buustata Route66:llä... toivottavasti tuo jaskan mid-boosti on vähän häiriöttömämpi. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
elbowski 25.10.2005 16:16:10 | |
---|
Mistä ihmeestä on tullut semmoinen käsitys että jokaikiseen asiaan tarvitaan joku spedu ??? Juu. Kyllä vaan ihmeen tavoin mun soolot kuuluu hyvin, kun vain kääntää sen kaulamikin päälle. Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45 |
Strutsi 25.10.2005 17:01:54 | |
---|
Yleensähän miksaajan pitäisi soolon kohdalla nostaa volaa vähän, mutta voihan siihen jotain spedujakin käyttää. Kaverin suusta: "No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa" |
Toi volumepotikkajuttu kun on kyllä kätevä, mut tahtoo katsos saundi muuttua kun ruuvaa volaa pienemmälle, tosin muuttuu saundi kyl säröspedua boosterinakin käytettynä, mut kuitenki. ??? Älä! |
Thule 25.10.2005 17:43:58 | |
---|
eikun juuri päinvastoin. Jos EQ- tai muun boostipedaalin laittaa ennen vahvistinta niin se lähinnä lisää säröä, kun taas efektilenkissä se lisää volumea Hmph, noinhan se lainaamasi kohta juuri kertoi. Dave Mustaine ja hänen tukevahko tyttöystävänsä Mega-Beth. |
Exhausted 26.10.2005 11:23:07 | |
---|
Hmph, noinhan se lainaamasi kohta juuri kertoi. hehheh, en huomannut "et"-sanaa |