Aihe: Leipääntymistä..
1 2 3 4
Begemoth
25.10.2005 15:35:51
Kyllä se on prkle vaan niin, että jos ei naurata niin ei naureta, se teennäinen naaman vääntely on syvältä...-ai että mulla on nyt muka hauskaa- ;positiivinen asenne välittyy turakaisille ilman pantomiimiakin...joo

Niin se on, mutta jonkinlainen perussuoritus pitäis kyllä pystyä tekemään. Näyttää nimittäin vähän kummalliselta, seurakunta saa
sellaisen käsityksen, että vetäjä on jostain syystä tai syyttä heille hyvin hyvin vihainen.

Piilo..ttuilut ja ironiset välispiikit on toki hauskoja, mutta niilläkin voi saada vähän erikoisen viiliksen aikaan. Jos on sellanen ehtoo, että matalapainetta pukkaa, ni oon ite ilmoittanu asiallisesti, mitä poljentoa o tulossa ja teoksen nimen, enkä oo lähteny kyynistelemään...yleensä.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Tankero
25.10.2005 15:39:52
Kyllä ainakin Hartelinin Arskalla täytyy olla jotkin tulitikunpätkät poskissa, vai onko se hymy sittenkin aito?

No on tietenki.
Carde
25.10.2005 15:50:02 (muokattu 25.10.2005 15:58:30)
Kyllä ainakin Hartelinin Arskalla täytyy olla jotkin tulitikunpätkät poskissa, vai onko se hymy sittenkin aito?

Tunnetuimmista bändeistä väkisin väännettyjen hymyjen määrässä Finlanders on kunniakkaalla kakkossijalla, mutta ykköstä ei mikään uhkaa: Souvareilla ero hymyn ja irvistyksen välillä on hiuksenhieno. -Taikka.. jos ne tosiaan irvisteleekin?
mr.muzak
25.10.2005 16:06:51
Tilannetta ei ainakaan paranna se että joku tulee siihen vittuilemaan että " Hauskempaa ilmettä,pojat" tai " Tekin ootte,saatana,palveluammatissa,hymyilkää vaimolleni".

Eikä varsinkin jos se on oma työnantaja:)
Rämppy
25.10.2005 16:44:02
Mä en ehkä hirveästi hymyile soittaessani, mutta yritän näyttää innostuneelta. Ainakin keikka sujuu mukavammin kun yrittää painaa täysillä eikä koko ajan mieti, että stana ku o tylsää tahdon veke täältä.
Itseään pystyy kyllä psyykkaamaankin kohtuulliseen soittostimmunkiin vähän huonompianakin hetkinä. Varmimpia lavamökötyksen aiheuttajia ovat varmaankin soittajien väliset skismat. Se onkin koomista katseltavaa kun bändin soittajat kiukuttelevat toisilleen keikalla.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
KoskPaavo
25.10.2005 16:47:35
Aktiiviaikoinani minäkään en juurikaan hirveästi hymyillyt , mutta aina biisin loputtua olin olevani yllättynyt , että , "oho, meni läpi komeesti"
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
mr.muzak
25.10.2005 17:29:57
Kuitenkin "amatööreille" voisin suositella edes 5 viikon laivakiinnitystä ja vaikka kolmelle viimeiselle keikalle puolueetonta tarkkailijaa mittaamaan hymyn leveyttä. Voi olla tietynlaista väkinäisyyttä ilmassa.

Jep, se pitää ymmärtää että harrastuksien parissa on yleensä kivampaa kuin työn. Niin se vaan on, vähän joka alalla.
Fred Riksberg
25.10.2005 17:48:42

Kai se rahantulokin alkaa jossain vaiheessa naurattamaan.
Decker90
25.10.2005 19:22:44

Kuitenkin "amatööreille" voisin suositella edes 5 viikon laivakiinnitystä ja vaikka kolmelle viimeiselle keikalle puolueetonta tarkkailijaa mittaamaan hymyn leveyttä. Voi olla tietynlaista väkinäisyyttä ilmassa.

Oisko tossa se pieni mietinnän paikka. Se on tosin kauhean vaikea alkaa narisemaan pestin pituudesta, jos siittä on leipä ja perheen toimeentulo kiinni. Satunnais/harrastelija keikkailijalla tilanne on aina hiukan eri...
Itse olen ollut paatti komennuksella vain kerran, 5vrk Cinderellalla Helsinki - Tallinna väliä. Siihen ei vielä ehtinyt kyllästyä, 5 viikkoa voi olla vähän eri juttu.

Kosketinsoittajamme on aikanaan hakenut leipänsä täysin keikoilta ja hän kertoi joskus tavanneensa polski bändin väkeä laiva keikalla. Pojat olivat olleet hiukan harmaita ja ainoa suomea puhunut oli todennut " me ole ollu taalla 3 kuukautta, mina ei ole nahny aurinko koko aikana...."
"En syytä, enkä väitä...."
uruttaja
25.10.2005 19:27:29
Oisko tossa se pieni mietinnän paikka. Se on tosin kauhean vaikea alkaa narisemaan pestin pituudesta, jos siittä on leipä ja perheen toimeentulo kiinni. Satunnais/harrastelija keikkailijalla tilanne on aina hiukan eri...
Itse olen ollut paatti komennuksella vain kerran, 5vrk Cinderellalla Helsinki - Tallinna väliä. Siihen ei vielä ehtinyt kyllästyä, 5 viikkoa voi olla vähän eri juttu.

Kosketinsoittajamme on aikanaan hakenut leipänsä täysin keikoilta ja hän kertoi joskus tavanneensa polski bändin väkeä laiva keikalla. Pojat olivat olleet hiukan harmaita ja ainoa suomea puhunut oli todennut " me ole ollu taalla 3 kuukautta, mina ei ole nahny aurinko koko aikana...."

Viiteen viikkoon sai heleposti yli 60 keikkaa, kun päiväveto oli 14-15.30 ja illalla 21.00.02.30, oli se hienoa.
turisija
25.10.2005 19:31:19
Näyttää hymythread kaksijakoiselta, Souvarit ja Finlanders on täynnä hymypoikia:) Tositykittäjä ei hymyile.

MUTTA harrastuksen parissa on huomattavan helppoa hymyillä.Itelläni ei tahdo virne poistua naamalta, teen minä tätä hommaa sitten ammattilaisena tai ei-ammattilaisena. Aivan sairaan mukavaa, tykkään edelleen kuin hullu puurosta.

elä nekatiivinen,,, : (
uruttaja
25.10.2005 19:35:31
elä nekatiivinen,,, : (

Päinvastoin, mua on joskus pitkilläkin laivavedoilla naurattanut ääneen. Siinä vaiheessa joskus teki mieli käydä maissa, kun risteilyisäntä tuli kolmatta kertaa omalta vapaaltaan samalle botskille.

Laivalla oli mukava soittaa ja viihdyin siellä hyvin. Koskaan ei tullut pahoja fiilareita. Lähtisin nytkin vaikka heti.
jon lord
25.10.2005 19:51:45
Päinvastoin, mua on joskus pitkilläkin laivavedoilla naurattanut ääneen. Siinä vaiheessa joskus teki mieli käydä maissa, kun risteilyisäntä tuli kolmatta kertaa omalta vapaaltaan samalle botskille.

Laivalla oli mukava soittaa ja viihdyin siellä hyvin. Koskaan ei tullut pahoja fiilareita. Lähtisin nytkin vaikka heti.

Aikoinaan kun Turusta lähteneet laivat vaihtoivat vuoroviikoin lähtöaikoja. Joka toinen viikko illalla ja joka toinen aamulla kun oli yli kuukaudenkin laivalla niin ei aina tiennyt kummassa päässä ollaan,Turussa vai Tukholmassa. Kun veto oli ohi piti vaan muistaa kummassa päässä lähti laivasta pois. Ei mulla koskaan silloinkaan tullut mieleen ruveta mököttämään soiton aikana. Jos ei muu auttanut niin pidin omaa kivaa. Kaverit joskus ihmetteli mitä nauran ja joskus jopa joku tanssikansastakin. Siellä piti vaan yrittää olla hyväntuulinen ja iloinen välillä. Mulla oli kirjoja mukana,opiskelin musiikkia, kerran kun siellä oli Bulgaari bändi niin tein sen bändin basistin kanssa kenraalibasso tehtäviä. Se oli lukenut kundi ja neuvoi mua siinä tosi paljon. Kaikkea pitää itse kaksiä ettei aika tulisi pitkäksi ja sitä kautta tylsistyisi. Jos lähtee liiaksi kuppilinjalle niin varmaan tylsistyy.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Timi
25.10.2005 20:17:52
Totta tosiaan!jos rehellinen olen,niin kyllä joskus on syönyt miestä keikka.Mutta yritetään ja myös taatusti onnistumme,vaikkka aina ei päivä paistikkaan tuohon uuniin.Hyvän keikan jälkeen tulee aivan mahtava fiilis.Voi sitä soittaa joskus vähän pieleenkin .mutta lopputulos on kohdallaan kumminskin.
Sertzo S
25.10.2005 20:41:25

Sain aikoinani laivasoitoista niin tarpeekseni, etten lähde lautolle enää vapaa-aikaakaan viettämään kuin vain väkipakolla ja köysissä vietynä.
Olihan ne tärkeitä työmaita, kun asuntoa maksetiin ja jne.
Mutta kuukausikin päällä ja joka päivä soitto, satamassa pari tuntia ja taas mentiin toiseen suuntaan.
Olosuhteet olivat aikoinani osin niin karmeat, kun esim. rännissä ajetiin 70-luvulla Tukholman saaristossa, ettei hytissä saanut unta, kun se oli jäärajassa.
Nykyisin olosuhteet ovat loistavat kaikin puolin varmaan soittajillekin.
uruttaja
25.10.2005 20:52:40
Sain aikoinani laivasoitoista niin tarpeekseni, etten lähde lautolle enää vapaa-aikaakaan viettämään kuin vain väkipakolla ja köysissä vietynä.
Olihan ne tärkeitä työmaita, kun asuntoa maksetiin ja jne.
Mutta kuukausikin päällä ja joka päivä soitto, satamassa pari tuntia ja taas mentiin toiseen suuntaan.
Olosuhteet olivat aikoinani osin niin karmeat, kun esim. rännissä ajetiin 70-luvulla Tukholman saaristossa, ettei hytissä saanut unta, kun se oli jäärajassa.
Nykyisin olosuhteet ovat loistavat kaikin puolin varmaan soittajillekin.

Ainkain Wasa Queenilla oli bändikongi jäärajassa, ja hirveä meteli kun avomereltä pyyhälsi rannikkoa ja satamaa kohti. Hyvä puoli oli, että omat hytit kaikilla soittajilla, ei tarvinnut samassa ahtaassa kopissa ähöttää kaverin kans.

Sua ei oo vissiin tarpeeksi paljon nukuttanu, ku semmonen meteli pitää hereillä.

Silja Symphony oli viimeisin laiva jossa olin ja siellä oli olosuhteet kutakuinkin kuninkaalliset.
isojussi
25.10.2005 23:12:12
Tää on hiano laji!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
mr.muzak
25.10.2005 23:21:29
Silja Symphony oli viimeisin laiva jossa olin ja siellä oli olosuhteet kutakuinkin kuninkaalliset.

Eli sellaset joihin me tämän päivän nuorukaiset olemme tottuneet!:) Kaks samaan hyttiin, ei stna...
uruttaja
25.10.2005 23:29:54
Eli sellaset joihin me tämän päivän nuorukaiset olemme tottuneet!:) Kaks samaan hyttiin, ei stna...

Siis teillä nykyään 2 samaan hyttiin? Meillä oli 99 omat hytit viidelle paavolle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)