Aihe: Mihin bändinne tähtää?
1 2 3 4 5 6 7 8
Fortune
24.10.2005 17:06:07
Tämä oli hyvä veto!
Monet ahertaa vaikka miten musiikin eteen ja sit joku Tuisku saa levytys sopimuksen sillä että viitti lähteä Mäkkärin myyjänä IDOLSsiin...

Tuota noin. Tuiskun kohderyhmä lienee kuitenkin tyystin eri kuin kenenkään meidän, joten ei se meiltä pois ole.

Joten mielestäni on vähän turhaa repiä katkeruutta tuosta Idols-touhusta, se on ihan oma juttunsa ja sen markkinat ovat täysin tällaisesta normaalista bänditouhusta poikkeavat.

Lyhytaikaista tuotteistamista ja bisnestähän se on, varman päälle pelaamista ammattivoimin, niin musiikin kuin markkinoinninkin suhteen.

Eri asia sitten on, jos joku teistä haluaa bändinsä kanssa samaan asemaan kuin Idols-tähdet, sitten ymmärrän katkeran tilityksen. En minä nyt ehkä välttämättä odota musiikin antavan minulle paljon keikkoja H&M-myymälöissä ja formaattiin räätälöityä musiikillista sisältöä (Wickholm on positiivinen poikkeus, mutta en minä toisaalta odota pääseväni iskelmätaivaalle Olli Lindholmin viereenkään...) :)
Tykkään kaakaosta ja kaakao minusta.
guano
24.10.2005 23:56:31
Ois siistiä jos sais turpaan keikalla.
Teijo K.
25.10.2005 00:05:22

Mikä on sinun/bändisi tavoite? Mihin tähtäätte?

Voikohan tuota duoa sanoa bändiksi? Meillä ei ole edes nimeä sille, raukalle. No tavoitteena sillä on keikkailu, ja sitä onkin ihan kivasti ollut ja tulossa.

Minun tavoitteeni on kehittyä soittajana paremmaksi. Ymmärtää musiikkia paremmin. Saada vasempaan käteen lisää voimaa.
Munsta.
Tumocs
25.10.2005 12:18:26

Ei ole mitään. Tehdään kaverin kanssa sellaista musiikkia mistä pidämme ja pakko olla bädi, että niitä voi sitten soittaakkin. Eli ihan vain musiikin tekemisen ilosta teemme. Samalla tietysti keikkaillaan ja tehdään levyä jne. ja katsotaan minne asti päästään.
Oraalitollo Romantikkoitkijät #22
SirElwood
25.10.2005 12:46:33

No ei se kyllä kivaa ole. Etenkään kun se tapahtuu kesken biisin. Onneksi kitara toimii sekä kilpenä, että löymäaseena tarvittaessa.

Bändiä ei ole, mutta omat tavoitteeni musiikissa on nykyiseltään varsin vaatimattomat. Omakustanne kerta vuoteen, että saa vuoden aikana kertyneet parhaat biisit itselle muistoksi. Ja tietenkin pyrkii edelleen kehittymään soittajana ja esiintyjänä. Esiintymistaidosta kun on hyötyä muuallakin kun lavalla.

Ei tämä musisointi ammattina minulle sovi. Harrastuksena sitten sitäkin paremmin. Vaikka tunnen olevani jollain tapaa etuoikeutettu ja onnekas, että joskus olen opiskelurahani soittamalla tienannut, humppa bändissä, ja teatteriin tein musiikkia vuoden verran, mm. lastenlauluja.

Joku semmoinen viisi keikkaa joko trubaduuri tai duo meiningillä vuodessa on mulle ihan riittävästi, mutta en minä enemmästä pahoillani olisi. Olisi erittäin mukavaa tehdä tuota duo hommaa enemmänkin.
Deathrace King
25.10.2005 13:24:37

Jos vaikka edetään välitavoittein, niin minun näkemykseni(ei välttämättä koko bändin) olisi seuraavanlainen:

- tehdään keikkoja

- mennään nauhoittamaan demo/promo joulukuussa

- levitetään sitä mahdollisimman laajasti ihmisille, medioihin ja levy-yhtiöihin

- tehdään lisää keikkaa ja toivotaan että saataisiin levytyssopimus * Jos ei tärppää, niin jatketaan edelleen ja käydään nauhoittamassa jossain vaiheessa lisää omakustannematskua

* Jos tärppää, niin:
- Nauhoitetaan debyytti ja toivotaan, että se menestyisi jollain tasolla, toisi bändille lisää kuulijoita, keikkoja. Ja sit jos tuohon vaiheeseen päästään, niin pitää miettiä uudelleen. Oishan se hienoa joskus päästä ulkomaillekin kiertämään. Unelmia pitää olla, ja töitä pitää tottakai tehdä, että niitä olisi edes pieni mahdollisuus päästä toteuttamaan.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
Migo
25.10.2005 13:35:16
päästä treeneihin....
Kirka on paras.
Reddie
25.10.2005 14:07:04
Puhun nyt aika paljon omalla suullani, mut kyllä tässä bändin suunta on kanssa aika lailla:

Eli "pääprojekti" meikäläisellä tällä hetkellä on Formed (http://www.formedband.com). Jotta tietää mihin tähdätään pitää tietää mistä ollaan tulossa. Joten meidän bändi "on tulossa" silkasta rakkaudesta soittamista kohtaan. Kaikki tykätään helvetisti vetää keikkaa. Ja sitä haluttais tehdä ja paljon. Tätä maalia helpottaa se, jos saa itselleen nimeä. Joten sitäkin koitetaan tehdä. Ja onhan levynkin teko todella hauskaa puuhaa, ja se kunnon tapa tehdä nimeä, joten sitäkin koitetaan tehdä. Joten voimme summata: Levydiili haluttais, että voitais soittaa ja tehdä biisejä niin paljon kuin sielu kestää. :)

Toi Formedista. Muuten toi sama mentaliteetti sanelee meikäläisen musatekemisiä aika paljon. Meikäläiselle musa on kokonaisvaltaisesti elämäntyyli. Jotain kertoo sekin että meikäläinen tykkää: Soittaa skebaa, soittaa bassoa, soittaa rumpua, opetella soittamaan muita soittimiä, säveltää, sanoittaa, tuottaa, äänittää, miksaa, järjestää keikkoja, roudaa, kuunnella musiikkia, jne. Oikeastaan mun tähtäin on siinä, että tota kaikkea voisin tehdä tulevaisuudessakin, ja ehkä saada siitä sen verran rahaa että eläisinkin. :)

Tästä johtuen mulla on toinenkin kova tavoite: Oman firman pystytys Jussin (aisaparini musiikissa, jonka kanssa meillä on duokin pystyssä) kanssa, jonka kanssa sitten voitaisiin tota kaikkea edellä mainittua tehdä.

Joten jos tätä kaikkea sekavaa tilitystä haluaisi jotenkin summailla: Tavoitteeni on mahdollistaa elämiseni onnellisena. Musiikki tekee minut onnelliseksi, joten tekisin mitä vaan jotta saisin musiikin pidettyä elämässäni. Simple as that. :)
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
TheWickerMan
25.10.2005 14:10:29
Pääasia on pitää kivaa. Pidän ite esiintymisestä ja aiotaan demon jälkeen alkaa keikkailee enemmän ja ottaa osaa kaikkiin bändiskaboihin ja katselmuksiin ym. Jos joku yhtiö kiinnostuu ni sehän ois aivan loistavaa. Ei ehkä välttämätöntä, mutta ehkä jonain päivänä..
Drink, Drank, Punk
kivi
25.10.2005 15:55:18
Miksi pitäisi päästä? Eikö se riitä että bändissä soittaminen on kivaa?

Jos tykkää soittaa musiikkia, niin se riittää. En mä ainakaan halua rocktähdeksi.

Niin no, mutta kaverihan sanoi:

"Vähän jo huolestuttaa kun tulevat keikat syö opiskeluaikaakin, mutta"

Tää on musta vaan niin pelottavaa, kun aletaan pelätä jo sellaisia keikkoja, joita ei vielä edes ole. Ei niille keikoille väkisin tarvi mennä. Ja jos tilenne on se, että tarvii, että kaverit pakottaa, niin se tarkoittaa sitten myös sitä että muilla bändikavereilla on erilaiset odotukset tulevaisuuden suhteen. Ja silloin puhuja on väärässä bändissä.

Toki itse kukin saa soitella musiikkia huvikseen samanhenkisessä seurassa tai yksin. Sillä vain ei saa vetää muita alas, ei hidastaa toisten bändihaaveita.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
leka
25.10.2005 16:08:36
Toki itse kukin saa soitella musiikkia huvikseen samanhenkisessä seurassa tai yksin. Sillä vain ei saa vetää muita alas, ei hidastaa toisten bändihaaveita.

Totta.

Kritisoin vaan taas tuota yleistä ilmapiiriä, että bändin on "pakko" saada mainetta ja menestystä. Pitäisi myös muistaa korostaa että soittamisen riemu on itsessään arvokasta.

Itse tähtään siihen että saan tehtyä lisää "kivoja pikku biisejä", joilla voin viihdyttää itseäni ja ystäviäni.
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Hohhoijaa
25.10.2005 18:34:12 (muokattu 29.10.2005 19:49:00)
Jonkunlaisena tavoitteena olisi näin ylipäätään tehdä pitkään ja paljon musiikkia. Ja mahdollisimman monipuolisesti, eri genreistä.

Edit: Siis ei ole bändiä, näin henk. koht.
Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
apenaattori
26.10.2005 08:25:28 (muokattu 26.10.2005 08:27:17)
En tiedä, mitä muut bändin jäsenet miettivät (kaikilla vissiin hieman oma näkemys), mutta itse tähtäisin siihen, että homma rupeaisi sujumaan paremmin ja paremmin henkilökohtaisen soittotaidon ja yhteissoiton kehittyessä.
Go ahead, punk, make my day!
Teijo K.
26.10.2005 09:00:16

Tää on musta vaan niin pelottavaa, kun aletaan pelätä jo sellaisia keikkoja, joita ei vielä edes ole.

Ellei se tarkoita sovittuja keikkoja? Tulevat keikat, sovitut keikat. Tai en mää tiärä.
Munsta.
Jööhannes
26.10.2005 14:59:26

Tottatottatotta, plups. :)

Jos omasta bändistä pitäis sanoa, niin samat kun Deathrace Kingillä.
Eikö päivä luista? Tuntuuko kaikki menevän pieleen? Ei hätää, sillä meillä on ratkaisu. Painat vain tuota pientä nuotin kuvaa ylläolevan kirjoituksen ylänurkasta, ja saat päätähuimaavaa masennuslääkettä joka lopettaa kaikki vaivasi!
temesta
26.10.2005 22:36:04
Rock in Rio 2009
Keimo
28.10.2005 17:23:28
Täysi miehitys ois tän hetken tavoite.
THV - Klubi #14
S.i.r.
28.10.2005 19:32:05
Jos saisi vaikka pidettyä tämänhetkisen kokoonpanon kasassa niin pitkään, että ehtisi seuraavan levyn äänittämään jossain vaiheessa, ja voisihan sitä toki taas jossain välissä keikoillekin lähteä aiheuttamaan hämmennystä ja pahennusta. No, katsellaan nyt kuitenkin ensin jonkin aikaa, että alkaako taas jostain kohtaa bändin rivit rakoilemaan. En usko, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Miehistönvaihdokset on perseestä.
apenaattori
28.10.2005 19:58:34

:-D

Kerrankin jollakulla on realistinen tavoite! :-)
Go ahead, punk, make my day!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)