Aihe: 11 vuotias poika rummuissa.
1 2 3 4 5
Peicco
21.10.2005 18:05:43
Ihme juttua. Eiköhän tässä nyt lähinnä ollut kyse siitä että miltä se kuulostaa äänitetyssä tavarassa. Ei kukaan mielestäni mistään livejutuista puhunut yhtään mitään, vaan siitä että miltä ne kuulostaa kun kuuntelet sitä tavaraa esim. koneelta tai cd:ltä.

Juuri näin. Ja tottakai soundin välittymiseen vaikuttaa
oman koneen äänikortti sekä käytetyt kaiutimet/kuulokkeet.

Onhan sekin totta, että kaikki vaan ei tykkää samanlaisesta soundista.
Ei ole olemassa mitään absoluuttisesen hyvää lyömäsoittimen ääntä johon kaikkia muita sitten verrattaisiin. Jokaisella on tämä high-end soundi omien korvien välissä ja hienoa jos saa sen omassa setissään toteutettua.
south_of_heaven
22.10.2005 00:34:38
no eikö se vähän niin ole, mitä aikaisemmassa iässä aloittaa sen taitavammaksi tulee... Tuokin lapsi varmaan sai rummut 5-vuotiaana. Ihan hyvä että on jaksanut sen harrastuksen pitää, kyllä tuosta hyvä tulee.
Olen kyllä vuosia sitten nähnyt videoita melkein tuotakin nuoremmasta pojasta joka veteli sellasta settiä että moniakin asia ketutti. Vaan eipä ihmelapset teiltä nyt työtä vie(toistaiseksi)!
joo...
vapauskauppias
22.10.2005 00:52:44 (muokattu 22.10.2005 03:23:37)
Tuolta löytyy paljon tuttuja nimiä. John Blackwell, Matt Sorum, George Clinton, Tommy Lee, Horacio Hernandez jne. Eivätpä vaan he käytä noita Livenä. Kyllähän mäkin noita mainostaisin ja menisin promokuviin jos ne laittais ison tukun rahaa käteen. kaikki noista vetää keikat oikeilla rummuilla.

Nyt puhun ihan yleisesti. (Olen myös päissäni.)

Mikä sinulle, Niskis, on tullut, kun tunnut nykyisin olevan niin yksioikoinen vittupää? Onko se vain sitä, että paineet on pakko jossain purkaa eikä muualla voi? Miksi toinen ei voi pitää sähkörumpujen soundista? Miksi Pearlia, Paistetta yms. ei voi diggailla? Monesti ymmärrän pointtisi tekstissäsi, mutta täytyykö sinun todella muotoilla noin kuin sen muotoilet? (Sama pätee muutamaan muuhun jäseneen. Ottakaa, kiitos, itseenne ja alkakaa muuttaa tapojanne.)

Ennen tunnuit olevan paljolti mukavampi, ymmärtäväisempi, henkilö. Nyt annat itsestäsi vittupäisen kuvan, jota todennäköisesti et oikeasti ole. MIKSI?

(Toisaalta, onhan se silloin tällöin helvetin hauska naureskella teidän väittelyillenne, mutta uskoisin, että hollmi on jo ottanut vittuilijan ja kritisoijan aseman tällä foorumilla. Liian moni kritisoijavittuilija oikeasti tekee pahaa m.netille.)

Kiitos. Olen puhunut.
hgr
22.10.2005 03:20:30
vapauskauppias, perustetaanks kerho?
vapauskauppias
22.10.2005 03:22:06 (muokattu 22.10.2005 03:22:40)
vapauskauppias, perustetaanks kerho?

Mikä kerho perustettaisiin? Kännikerho? Vai peräti kännim.netkerho?
hgr
22.10.2005 03:24:31 (muokattu 22.10.2005 03:24:58)
Mites ois kritisoijavittuilijoiden kännissäkritisointikerho?
vapauskauppias
22.10.2005 03:30:16
Mites ois kritisoijavittuilijoiden kännissäkritisointikerho?

Tuo kuullostaa aika hyvältä. Huomaa, että silloin se on kritisoijavittuilijoidenkännissäkritisointikerho. Olisiko kritisoijavittuilijoidenkännissävittuilukritisointikerho vielä parempi?
hgr
22.10.2005 03:31:16
Totta kai, vittuilu on aina paikallaan!
vapauskauppias
22.10.2005 03:32:10 (muokattu 22.10.2005 14:35:07)
Totta kai, vittuilu on aina paikallaan!

Äh, ei mitään.
v bear
24.10.2005 11:26:46 (muokattu 24.10.2005 11:31:08)
relatkaa ny vähä!!

täälä porukas ei oo yksikään vetäny ton ikäsenä noin hyvin! joillakin on vain niin kovapaikka ku nuori jäbä vetää ihan hyvin ku itte on joku paikallinen"puukäsi" et sellasta..
heh = )

omasta mielestäni veti ok... hosui ehkä liikaa.
kai noista sähkökamoistakin saa hyvän soundin kunhan vain säätää... eihän se toki aitoa voita!! ROCK
twist twist on jumala
Lord Torment
24.10.2005 17:48:44
no kyllähän se vähän sähläystä oli mutta no joo.
Tarkastaja
24.10.2005 20:44:35
Kuunnelkaapas tuo http://www.hartdynamics.com/video/Q … /artist_demos/HART_PRO_IW_TD20.html Pistäkää kommentteja tulemaan. Itsestäni soitti ihan hyvin.

Temppuilua ja muuta kivaa on harjoteltu. Mutta tärkein tais unohtua eli se musiikki. Pikkukaverille ois voinu jättää virvelin, bassorummun sekä hihatin ja katsella, että joko ois tuo biisien soittaminen onnistunut.
rbt
25.10.2005 08:49:49
Aika moista räpiköintiä. Tosin sähkörummut antavat aika lailla anteeksi jatkuville mokille ja epätarkkuuksille. Hyvähän tuosta on jatkaa, jos malttia riittää. Näistä tulee vain aina mieleen, että faija elää poikansa kautta...
kampela
25.10.2005 11:30:57

Tosin sähkörummut antavat aika lailla anteeksi jatkuville mokille ja epätarkkuuksille.

Olen aika eri mieltä tästä asiasta. Ainakin mä pystyn itseni kohdalla piilottamaan mokani kevyesti helpommin akustisella setillä.
Peruna kerrallaan..
rbt
25.10.2005 11:40:35
Olen aika eri mieltä tästä asiasta. Ainakin mä pystyn itseni kohdalla piilottamaan mokani kevyesti helpommin akustisella setillä.

Dynamiikan hallinta ja lyönnin osuminen oikeaan kohtaan kalvoa vaatii akustisella setillä enemmän tarkkuutta ja taitoa. Lisäksi saundin tuottaminen ja hallitseminen on akustisella vaikeampaa.
Peicco
25.10.2005 12:06:46
Dynamiikan hallinta ja lyönnin osuminen oikeaan kohtaan kalvoa vaatii akustisella setillä enemmän tarkkuutta ja taitoa.

Höpöhöpö. Mun 8" sähköpadeihin on paljon vaikeempi osua kuin puolta suurempaan akustiseen lattiatomiin... ;)

Lisäksi saundin tuottaminen ja hallitseminen on akustisella vaikeampaa.

Nää on varsin henkilökohtaisia juttuja.
Joku osaa jotain, toinen toista ja niitäkin löytyy, jotka ei osaa mitään.
Mutta ainahan se on hyvä, että porukka täällä kertoo mitä osaa ja mitkä asiat kokee soittamisessa vaikeiksi. Mäkin kuulun varmasti tohon vikaan kategoriaan..
rbt
25.10.2005 12:23:39
Höpöhöpö. Mun 8" sähköpadeihin on paljon vaikeempi osua kuin puolta suurempaan akustiseen lattiatomiin... ;)

Niin ensiksi kannais opetella ees osumaan rumpuun tai padiin. Sitten vielä oikeaan kohtaa.
Peicco
25.10.2005 12:37:40
Niin ensiksi kannais opetella ees osumaan rumpuun tai padiin. Sitten vielä oikeaan kohtaa.

Mene lähemmäs rumpua tai osta isommat kapulat.
rbt
25.10.2005 12:56:30
Mene lähemmäs rumpua tai osta isommat kapulat.

Eiks iso rumpu ja pieni kapula toimis paremmin läheltä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)