Aihe: Metallica tekee kauppaa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Sir Härö
24.10.2005 21:22:21
Munsta se on ihan hyvä versio kuluneesta klassikosta.

Toisin kuten esimerkiksi Pink Floydin Another brick in the wall on raiskattu sataan kertaan ja aina yhtä huonosti (mielikuvituksettomasti).
...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan.
Wk
24.10.2005 21:24:05 (muokattu 24.10.2005 21:24:35)
Hmm... mutta onko tästä enään kellään mitään uutta sanottavaa?

Omasta mielestäni tulkinta ei vain ollut lähelläkään alkuperäisen tasoa, jotenkin jopa "tuhosi" itse biisin ja oli tylsän kuuloinen kokonaisuutena. Sinänsä koverointia vastaan ei minulla itselläni mitään ole, mutta tästä en vain pitänyt, esim. Apocalyptican koveri miellyttää enemmän...
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Billsner
24.10.2005 21:30:27
Toisin kuten esimerkiksi Pink Floydin Another brick in the wall on raiskattu sataan kertaan ja aina yhtä huonosti (mielikuvituksettomasti).

Hehe, mielipiteitä on monia. Omasta mielestä Kornin versio on parempi kuin alkuperäinen.
Chainsaw Surgery
Sir Härö
25.10.2005 15:17:37
Jos joku tekisi Another brick in the wall'sta progressiivisen humpan käännettynä saksaksi, niin siinä olisi jo jotain uutta.

Mutta toden totta, mielipiteitä on monia.
...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan.
GlaxoSmithKline
25.10.2005 17:13:40
Meinasin ihan vaan sitä, että Metallican musiikista on muna kadonnut aikoja sitten. Koko Some Kind of Monster-jutun naurettavuuteen sen enempää kantaa ottamatta.
Ihanaa ko osaat perustella.Metallican musiikista muna kadonnut aikoja sitten? Kerro meille miten... Ja vielä arvostelet tuota Some Kind of Monsteria, mutta sitäkään et mitenkään perustele. Minusta on ihan vitun tyhmää arvostella, jos ei osaa perustella. Niin ja tuossa sanoit, että sinulle välttää vain se, että musiikki kuulosta omaan korvaan hyvältä? Jos alkaa hommailemaan jotain bändi toimintaan niin kannattas varmaan miettiä, että mikä musiikki sopisi muittenkin korvaan.
leather rebel
26.10.2005 09:41:48 (muokattu 26.10.2005 12:16:37)
Ihanaa ko osaat perustella.Metallican musiikista muna kadonnut aikoja sitten? Kerro meille miten...

Tuotanto ennen Justicea peittoaa Justicen jälkeisen tuotannon kuusi-nolla. Muna kadonnut/ideat loppuneet, miten päin vaan.

Mielipiteitä, mielipiteitä. Turha hermostua.

Ja vielä arvostelet tuota Some Kind of Monsteria, mutta sitäkään et mitenkään perustele.

Mihin ne nuoret vihaiset miehet katosivat? Keski-ikäinen nyyhky-Metallica ei vaan iske.

Koko Metallican nykyinen toiminta on aivan naurettavaa. Viimeinen naula arkussa oli kun näin telkkarissa Larsin kehuvan Fred Durstia visionääriksi ja loistavaksi muusikoksi. Tsiisus, jotain rajaa nyt sentään.

Niin ja tuossa sanoit, että sinulle välttää vain se, että musiikki kuulosta omaan korvaan hyvältä? Jos alkaa hommailemaan jotain bändi toimintaan niin kannattas varmaan miettiä, että mikä musiikki sopisi muittenkin korvaan.

Ensisijaista (minulle) on se että musiikki toimii itselle. Ei minua kiinnosta soittaa itselleni epämieluista musiikkia. Tienata voi helpomminkin. Tätä eivät jostain kumman syystä kaikki kykene käsittämään.

"Muusikot ovat tekemisissä musiikin kanssa, ammattimuusikot musiikkibisneksen kanssa." -Robert Fripp

Otin ehkä vähän turhan provosoivan sävyn aiemmin. Ei nyt kumminkaan vedetä niitä herneitä nenään, jooko?
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Rumba-Ali
26.10.2005 13:07:39

Mutta kaiken pelastaa Knocking on heaven's door, jonka Slash sävels Gunnareille. Hyvä kitarabiisi.

Mutta entäs sitten Tommi Läntisen "Kuutamolla", josta joku karvapääkollekstiivi nimeltä Thin Lizzy meni tekemään "Dancing in the moonlight" -nimisen version?

Tai Tapani Kansan "Kultaniityt", josta Sting varasti melodian omaan "Fields of Gold" -tekeleeseensä.
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
leather rebel
26.10.2005 13:21:56
...Tai Tapani Kansan "Kultaniityt", josta Sting varasti melodian omaan "Fields of Gold" -tekeleeseensä.

Sama jätkä plagioi myös Puff Daddya melkolailla törkeästi!
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
GlaxoSmithKline
26.10.2005 16:45:45
Tuotanto ennen Justicea peittoaa Justicen jälkeisen tuotannon kuusi-nolla. Muna kadonnut/ideat loppuneet, miten päin vaan.

Mielipiteitä, mielipiteitä. Turha hermostua

Kun tuossa kysyin perusteluja sanot, että ennen Justicea tuotettu musiikki voittaa sen jälkeisen tuotannon kuusi-nolla. Hyvin perusteltu. Millä tavalla vanha on parempaa, ko uus? Kyllä minä sen ymmärrän, että Load ja Reload ja muut uudet eivät ole sitäkunnon vanhaa Metallicaa, mutta kuka jaksaa aina soittaa kovaa ja lujaa? Ymmärrän miksi heidän musiikki on vähän vaihtunut raskaammasta, johonkin eri suuntaan. Eihän kukaan jaksa soittaa aina samaa musiikkia, kyllähän rajojaan saa hakea. Ja pitää.

Mihin ne nuoret vihaiset miehet katosivat? Keski-ikäinen nyyhky-Metallica ei vaan iske. Koko elämää ei jaksa olla angsti.
DaKiller
26.10.2005 16:59:57

Hassua. Luin/ kuulin jostain dokkarista jonkun jäsenistä itse sanomana, että juuri tuo and justice levy oli sellaista tekemällä tehtyä, notta kokeillaan nyt osataanko tehdä tällaista. Eli "teennäisyys" kannattaa. Ei se mitään, sillä itse pidän Metallican koko tuotannosta. Ja arvostus kyseistä bändiä kohtaan on suurempi, kuin tulee koskaan olemaan mitään muuta bändiä kohtaan.
leather rebel
26.10.2005 17:01:44 (muokattu 26.10.2005 17:16:07)
Teroitetaan nyt vielä, että nämähän ovat vain minun mielipiteitäni. Ei se ole minulta pois jos sinä fanitat uudempaakin Metallicaa.

kuka jaksaa aina soittaa kovaa ja lujaa?
Ei varmaan kukaan. Siitä ei ollutkaan kyse.

kyllähän rajojaan saa hakea. Ja pitää.
Tottakai, jos siltä tuntuu. Se onkin sitten eri asia, syntyykö siitä rajojen hakemisesta mitään hyvää. Kohtuuhyvästä spedemetallista löysän valtavirtahevin kautta viiden pennin kantrirokkiin. Niin joo, ja sitten heittäydytään pipoheviksi. Ei kiitos.

Vanha nyt vaan on sielukkaampaa ja rehellisempää kuin uusi. Tai ainakaan minä en uudesta saa mitään säväreitä.

Tarpeeksi hyvin perusteltu?

Koko elämää ei jaksa olla angsti.
Angstista nyt vaan syntyy usein parempaa rokkia kuin keski-iän kriisistä. :)
leather rebel
26.10.2005 17:04:22
Hassua. Luin/ kuulin jostain dokkarista jonkun jäsenistä itse sanomana, että juuri tuo and justice levy oli sellaista tekemällä tehtyä, notta kokeillaan nyt osataanko tehdä tällaista. Eli "teennäisyys" kannattaa.

Tarkoitin siis että kolme ekaa pesevät Justicen ja Justicen jälkeiset levyt.
temesta
26.10.2005 17:29:11
En tiedä mistä johtuu,mutta vituttaa metallican "vastustajat" ja ehkä enemmän sen "kannattajat". =/
DaKiller
26.10.2005 17:32:24

En tiedä mistä johtuu,mutta vituttaa metallican "vastustajat" ja ehkä enemmän sen "kannattajat". =/

Ei tarvitse olla joko tai, sitä voi vain pelkästään diggailla tai ei, kuten musiikista yleensä. Vituttaa tuollaiset kommentit =/
Pelsi
26.10.2005 17:35:51
Ei tarvitse olla joko tai

M.netissä tuntuu tarvitsevan.
Elä sinä boikka huijjo, ota podee
temesta
26.10.2005 17:36:11
Ei tarvitse olla joko tai, sitä voi vain pelkästään diggailla tai ei, kuten musiikista yleensä. Vituttaa tuollaiset kommentit =/

Ku musiikin kuuntelu olisikin noin yksinkertaista,että pitää tai sit ei pidä jostain musiikista.Joskus on fiilistä kuunnella jotain biisiä/bändiä ja joskus taas ei.On sitä välimaastoa eli "ok-musaa".Asshole =/
DaKiller
26.10.2005 17:44:32

Ku musiikin kuuntelu olisikin noin yksinkertaista,että pitää tai sit ei pidä jostain musiikista.Joskus on fiilistä kuunnella jotain biisiä/bändiä ja joskus taas ei.On sitä välimaastoa eli "ok-musaa".Asshole =/

Hmm... Eli siis joskus diggailee ja joskus ei. Miten lailla se on monimutkaista? Asshole? Harvemminpa täällä on kusipääksi haukuttu mutta kerta se on ensimmäinenkin. Kiitos.

Pitääkö tähän väliin kirjoittaa asiaakin, että ei kukaan ala lukkoja kerjäämään. Pitää ottaa oikein asiaksi kuunnella tuo coverpiisi, jotta pääsee avaamaan sanaisen arkkunsa siitäkin. Mielestäni Metallica on itse tehnyt kyllä ison läjän toimivia covereita.
aku.miettinen
26.10.2005 17:47:52
Metallicalla on aika paljon rohkeutta vaihtaa noin paljon tyyliään, mutta harmi, että musiikki ei toimi.
Ozzman
26.10.2005 21:38:12

Ei kai tuossa ideat mihinkään loppuneet. He halusivat tehdä erilaista musiikkia kuin mikä sinun korvallesi sopii. Ei kai se ole ideoiden loppumisesta johtuvaa?
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)