opaa 24.10.2005 23:05:51 | |
---|
Mulla ei oo kokemusta kovatehoisista marsuista keikalla joten kysymys kuuluu onko tuo liikaa tehoja (marsun JMC800) kun keikkapaikkana on ruoholahden nuorisotalo eli ei tosiaan mikään liian iso mesta? En ehtiny kunnolla testailla laitetta muuten kuin tosi hiljaisilla volilla ja mikään ei sovi mun tyyliin huonommin ku se marsun ohut yläpääsirinä. Ja saundihan pyöristyy kun lähtee luukuttamaan mutta vaikka soitammekin rokkia niin eikös toi sata wattia murhaa jo yleisön korvat? Pyöristyykö saundi tällä pelillä riittävästi kun hakee sellaisen sopivan keikkavolan (aika lujaa mutta ei murhaavan lujaa)? Tavoitteena semmoinen tiukka ja tukeva aika klassinen rokkisaundi ja kitarana Gibson LP spessu ja saundin säristää Tonebonen hot british putkispedu.. Vaihtoehtona tosiaan on että yritän saada koulun putkifenderin roudattua paikalle. Ainakin toimii bändireeneissä niillä hiljaisemmillakin volilla ja jää vaikka millä mitalla varaa nostaa volaa keikkatunnelmaa varten. Twin Reverbi tämä.. |
hjukke 24.10.2005 23:09:25 | |
---|
No, ei Twin Reverbissäkään kyllä valittamista. Kyllä sieltä marsustakin siedettävällä volalla kohtuusoundit luulisi tulevan, tee miltä itsestäs tuntuu. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
Bee-äf 24.10.2005 23:09:56 | |
---|
Ota laitimmaiset 2 pääteputkea (ne isot) irti niin saat 50 W. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
opaa 24.10.2005 23:17:57 (muokattu 24.10.2005 23:19:19) | |
---|
No, ei Twin Reverbissäkään kyllä valittamista. Kyllä sieltä marsustakin siedettävällä volalla kohtuusoundit luulisi tulevan, tee miltä itsestäs tuntuu. Sehän se juttu onkin kun pitäisi päästä kokeilemaan miten käyttäytyy lujemmilla volilla. Et jos jollain on enemmän kokemuksia asiasta nii vois vähän yrittää kertoa jotakin. Ja niihin putkiin en paljoa voi koskea kun on paikan oma vahvistin ja muutkin vetelevät sillä. Ja en nyt tiedä että kuinka luja tämä 100w sitten loppujen lopuksi on tämmöiselle keikalle.. Että onko se sitten niin korviaraastava kuin luulen? Ja tasoittuuko se saundi tarpeeksi vaikka ei kaakossa vetelisikään? |
askomiko 25.10.2005 00:27:14 (muokattu 25.10.2005 00:31:50) | |
---|
50w on käytännössä ihan yhtä kova möly kuin satakin. Mutta ehjät ja toimivat JCM:t on parasta mahdollista kasvualustaa säröpedaaleille. Tuntuu että säristimet suorastaan tehdään JMP ja JCM-Marshalleita varten. :) Eli purkki eteen ja menoksi. Todennäköisesti voluuminupin asennoksi riittää keikalla noin 2. Soundi on silloin about sama kuin se ensimmäinen toimiva voluumi sen jälkeen kun käännät nollasta ylöspäin. Volumepotikka toimii siis näin: "sirinää, sirinää, sirinää... KRAK, normaalia ääntä mutta liian lujaa kerrostaloon." Näinollen, jos se JCM on ehjä, saat siitä hyvän soundin keikkavoluumilla. Jos siis soitatte about niin lujaa että rumpalikin saa soittaa lujaa. Oletan että tuo säröpurkkisi on varsin hyvä, en tiedä, en ole kokeillut. Jos se raastaa korvia niin väännä trebleä ja presenceä pois. Jos se ei tepsi niin JCM-yksilö on huono. :) Ei niitä Marsuja missään voi täysillä käyttää ilman tehojarruja, kun ei sillon kuule rumpalia. Paitsi Ynkkä. :) "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
Joees 25.10.2005 01:29:37 | |
---|
Ei niitä Marsuja missään voi täysillä käyttää ilman tehojarruja, kun ei sillon kuule rumpalia. Paitsi Ynkkä. :) Ja Slash. Ja Page. Ja... :P
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
askomiko 25.10.2005 01:36:45 (muokattu 25.10.2005 01:44:30) | |
---|
Ja Slash. Ja Page. Ja... :P Led Zeppelin ja Guns' Roses vs. Ruoholahden nuorisotalo. "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
Tony Narrows 25.10.2005 09:46:52 | |
---|
Eihän sitä 100W marsua tarvi täysille laittaa :) Ehkä ongelma tulis vasta siinä, jos tehot ei riitä esim. jossain 10W vahvarissa. Toisaalta jos sit kaipaa sitä "ihanaista" pääteastesäröä, niin sit suosittelen pienempää vahvistinta tai keinokuormaa. Alias Tonza |
Fortune 25.10.2005 10:55:16 | |
---|
Sehän se juttu onkin kun pitäisi päästä kokeilemaan miten käyttäytyy lujemmilla volilla. Et jos jollain on enemmän kokemuksia asiasta nii vois vähän yrittää kertoa jotakin. Ja niihin putkiin en paljoa voi koskea kun on paikan oma vahvistin ja muutkin vetelevät sillä. Ja en nyt tiedä että kuinka luja tämä 100w sitten loppujen lopuksi on tämmöiselle keikalle.. Että onko se sitten niin korviaraastava kuin luulen? Ja tasoittuuko se saundi tarpeeksi vaikka ei kaakossa vetelisikään? Itselläni on JCM-800 2205 eli 50-wattinen nuppi. Ajan sitä 2x12" -kaappiin ja treeni- ja keikkavoimakkuuksilla (kohtuullisilla sellaisilla) siitä lähtee ainakin minua miellyttävä soundi, ei mitään sirinää. Bassoa tuossa vehkeessä kyllä LP:n kanssa riittää, vaikka bassot ovat nollilla ja treble ja middle kaakossa :) Tykkään kaakaosta ja kaakao minusta. |
Omalla jcm2000 (dsl100) nupilla ja 2x12 kaapilla pystyn pienessäkin huoneessa ilman tulppia soittamaan jo aika hyvällä soundilla ilman että tulee verta korvista. Kyllä se 800 jcämmäkin varmaan pelittää. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
Volle 25.10.2005 11:07:57 | |
---|
Mitä mä nyt olen keikkoja käynyt katsomassa myös vähän pienemmissä paikoissa, niin hyvin siellä on noi 800:tkin toimineet, vaikkei niitä ole todellakaan täpöillä voinutkaan soittaa. Kun rummut on mukana, volumea saa kuitenkin olla sen verran, että saundi alkaa olemaan jo järkevä. Nam. |
Fortune 25.10.2005 11:14:34 | |
---|
Mitä mä nyt olen keikkoja käynyt katsomassa myös vähän pienemmissä paikoissa, niin hyvin siellä on noi 800:tkin toimineet, vaikkei niitä ole todellakaan täpöillä voinutkaan soittaa. Kun rummut on mukana, volumea saa kuitenkin olla sen verran, että saundi alkaa olemaan jo järkevä. Ja toisekseen se bändisoitossa toimiva soundi on todennäköisesti ihan kaamea, middlekäs ja riipivä yksinään :) Tykkään kaakaosta ja kaakao minusta. |
Volle 25.10.2005 11:22:25 | |
---|
Ja toisekseen se bändisoitossa toimiva soundi on todennäköisesti ihan kaamea, middlekäs ja riipivä yksinään :) Ei nyt ehkä kaamea kuitenkaan, mutta vähän näkkäri ehkä. :) Nam. |
Joees 25.10.2005 14:30:23 | |
---|
Led Zeppelin ja Guns' Roses vs. Ruoholahden nuorisotalo. Viittasin vain tuohon sun Ynkkä kommenttiin. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
opaa 25.10.2005 21:55:57 | |
---|
Kiitokset näistä vastauksista. Elikkä siis tää koulun Twin Reverb on siis vissiin 60 wattinen et eikö se olis aika ihanteellinen tuonne nuorisotalolle? Saisi ne hyvät putkisaundit oikeilla volilla varmaankin. Se on vaan että onko se nyt sen roudaamisen arvoinen jos sen marsun saa pelittää myös moitteettomasti:P Ite kyllä tykkään jotenki Fenderin saundista ja mun säröspedu kyllä tuo siihen oikeeta puhtia mukaan riffiä paukuttaessa ja kuitenkaan saundi ei ole ohut että soolotkin menevät. Niin ja siis tosiaan kyllä se meidän rumpali niitä rumpuja paukuttaa kohtalaisen lujaa (tyylin, meiningin ja saundin takia, osaa soittaa hiljaakin) |
Straton 25.10.2005 23:35:30 | |
---|
Kiitokset näistä vastauksista. Elikkä siis tää koulun Twin Reverb on siis vissiin 60 wattinen et eikö se olis aika ihanteellinen tuonne nuorisotalolle? Saisi ne hyvät putkisaundit oikeilla volilla varmaankin Parhaassa tapauksessa se twin reverb on 135W, todennäköisesti 85W. Anyhoo, ei se juurikaan marsua tehottomampi peli ole, eli ei siitä niitä "hyviä putkisoundeja" saa yhtään sen kivuttomammin kuin marsusta. Ite oot!!! |
askomiko 25.10.2005 23:38:33 | |
---|
Ja kuten sanottu, 50w ja 100w ero on täysillä soittaessa 3db. Ja jos ei soita täysillä ni sitten se ei ole kiinni kuin volumenapista. Soundit on kuitenkin Fentäärissä ja Marshallissa täysin erilaiset, joten rämpytä sillä kummasta diggailet enempi. "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
Straton 25.10.2005 23:41:03 | |
---|
Suuruudenhulluna ainakin minulla olisi suuri kiusaus ottaa molemmat :) Fenderistä puhtaat ja Marshallilla pörinät, oi sitä ihanuutta. Ite oot!!! |
askomiko 25.10.2005 23:50:13 | |
---|
"I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
opaa 26.10.2005 18:09:43 | |
---|
Soundit on kuitenkin Fentäärissä ja Marshallissa täysin erilaiset, joten rämpytä sillä kummasta diggailet enempi. Ehkä se sitten voisi olla se Fenderi roudaamisen arvoinen. Ihanat cleanit ja siihen oma brittisäröpurkki päälle nii toiminut reeneissä kokeillessa kyllä hienosti. Ja siitä putkisaundijutusta niin kyllä mitä mä oon kyenny kokeilemaan niin ei se hiljasemmilla volilla soitettuna se fenkku kyllä sirise samaan malliin kuin marshall. Oonkohan mä ehkä sitten vähän fenkkuihmisiä:D |