Aihe: Idols 2005
1 2 3 4 525 26 27 28 2989 90 91 92 93
depe
24.10.2005 10:16:15
Mietityttää vaan että mitkä asiantuntijat tuota ohjelmaa tekevät. Lähetyksessä pidettiin tuota Hallelujah-viisua Buckleyn omana ja idols sivustalla lukee "16-vuotias Henna esitti sunnuntaina kappaleen "Hallelujah". Laulu on alunperin Rufus Wainwrightin tuotantoa.".

Juu eiköhän se Jone-setä tiennyt alkuperäisenkin version. Oli vaan tämä Hennan versio paljon lähempänä tätä Buckleyn versiota.

Tuo Rufus juttu on kyllä hauska... Mm. Shrek-elokuvasta tuttu sävelmä...
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Sertzo S
24.10.2005 10:27:36
Kovin herkältä neidolta tuo Kainuun tyttö vaikutti, johtuen nuoresta iästäänkin. Toivotavasti kestää mahdollisen tulevan viihde-elämän villin pyörityksen, jos ura etenee tuosta, jota toki toivon. Hyvin veti biisinsä mielestäni.
Isodee
24.10.2005 10:30:06
Juu eiköhän se Jone-setä tiennyt alkuperäisenkin version. Oli vaan tämä Hennan versio paljon lähempänä tätä Buckleyn versiota.

Tuo Rufus juttu on kyllä hauska... Mm. Shrek-elokuvasta tuttu sävelmä...

No joo, mennään sieltä mistä aita on matalin. Googleen hakusanaksi biisin nimi ja eniten osumia tulee Rufukselle joten onhan sen oltava sen biisi...Huonoa toimittamista.
Raipe
24.10.2005 13:22:03
Sanokaa nyt, mikä hitto siinä Agnesissa oli? Laulu ei ollut mitenkään ihmeellistä. Ei ainuttakaan kylmää värettä, ei minkäänlaisia tuntemuksia.

En minäkään oikein ymmärtänyt tuota.
Ehkä ne sen silmät sitten on sellaset.
Melkein kokoajanhan se lauloi silmät kiinni tai katse katossa.
Jos joku käy vittuileen niin kannattaa sanoa sille:"Dissected Corpse Emulation Wars"
gandar
24.10.2005 17:39:39 (muokattu 24.10.2005 17:40:30)
Tuomaristo hehkutti ennen äänestystuloksen kertomista Markusta, joka ainakin IMO veti huonosti. Muutenkin on alkanut tulla aivan hämäriä kommentteja, aiemmin olivat paljon lähempänä omia mielipiteitäni.

Henna on kovin nuori (no 3 vuotta minua nuorempi, mutta silti), mitä tekee julkisuusrumba tuon ikäiselle, jos pääsee finaalissa pitkälle tai jopa voittaa? Hyvinhän hän lauloi, vaikken tuollaisesta "Kyllä tämä laulu minun ajatusmaailmaani kuvaa" jne. hurskastelusta pidäkään, mutta toivon silti Hannan pääsevän ainakin tähän jämäryhmään.
Ceci n'est pas une signature
Härski
24.10.2005 17:52:23
Hmmm.. en usko, että Hennan hermot kestää voittoon asti, en sitten millään. Ikää lisää vaan.. ihan puhtaasti siitä se jää kiinni. Vaikka kyllähän tommonen pieni söpö ihq tyttö saa ääniä Suomen kansalta, ehkä. Oli meinaa sen verran tasanen ton ryhmän äämestys, että siinä ei paljoo toi laulupuoli ratkaissut Hennan voittoa.
M.i.k.key
24.10.2005 23:49:41
Toi Hallelujahan on alunperin Leonard Cohenin biisi, sit Jeff Buckleyn ja sen jälkeen Rufuksen versioima...
Mä lopetan nää hommat!
Super-Jari
25.10.2005 04:57:50
Ei tässä nyt ollut oikein sellaista erityisen vakuuttavaa esitystä mukana. Hennalla oli kyllä paras biisi. Mutta jos ihan persoonan perusteella joku pitäisi jatkoon lykätä, niin Juho; oli sen verran hilpeää läppää kyllä miehellä vielä lopputenteissäkin.
"Eihä siinä oo kahta kysymystäkkää ketä työ äänestätte".
Heh.

Oulun murre selkeästi hanskassa.

Minusta Juho veti hyvin taas, mutta ei siitä taida pikkutyttöjen suosikiksi olla. Eikä ollutkaan.

Mitä taas Nikula tekee tuomaristossa? Mun mielestä se on selkeästi musiikinkuuntelijan roolissa siellä.
arancia
25.10.2005 07:12:41
En nähnyt sunnuntain tulosta, mutta ilmeisestikin jatkoon pääsi joukon kuopus Henna?

Nätisti tyttö lauloi ja biisi valinta oli mielestäni onnistunut, mutta vielä hän tarvitsee lisää varmuutta ja ennen kaikkea karismaa pärjätäkseen finaalissa.
Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen
Tupuna
25.10.2005 09:06:39
En nähnyt sunnuntain tulosta, mutta ilmeisestikin jatkoon pääsi joukon kuopus Henna?

Nätisti tyttö lauloi ja biisi valinta oli mielestäni onnistunut, mutta vielä hän tarvitsee lisää varmuutta ja ennen kaikkea karismaa pärjätäkseen finaalissa.

Mun mielestä Henna oli epävarma, ääni särkyi tytöllä monta kertaa ja laulutekniikka aivan perseestä. No, tytön iän ja kouluttamattomuuden huomioon ottaen ihan hyvä suoritus, mutta kyllä mua silti vähän ahdisti kuunnella. Ylipäätään idolin pitäis olla sellanen, ettei kuuntelijan tarttis ajatella että millonkahan se tekee virheen tai pystyyko se ollenkaan laulamaan biisiä loppuun.

Tää Hanna Kommeri oli hyvä laulaja, mutta jotenkin tosi väritön ja jokseenkin kovan näköinen, ärsyttävä. Sen sijaan toivon, että keräilyerissä nähtäis tämä ensimmäisessä semifinaalissa oleva Minna Frimodig (alias "Lentoemo"), jonka olemuksessa oli jotain ihanan rauhoittavaa, aidosti hyvä laulaja kaiken lisäksi. Söpö Ville Sariola oli erässään kyllä aivan kauheaa kuultavaa. Mielestäni ihmisestä ei voi tulla koskaan laulajaa, jos vireys ei ole kunnossa tai laulaa edes kerrankin nuotin vierestä. Musikaalinen ihminen ei yksinkertaisesti vaan laula nuotin vierestä. Minullekaan epävireinen tai vääriä säveliä tuottava laulu ei vaan onnistu, koska sävelkorva on niin vahvana mukana.

Pidän finaalissa peukkuja Ilkalle ja Katrille. Ja toivottavasti se Roni Trong pääsisi keräilyeristä jatkoon, on nimittäin lahjakas laulaja. Jos Roni ei pääse ja joku Henna Heikkinen pääsee, niin on tapahtunut lievä oikeusmurha.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Tympee Huttunen
25.10.2005 09:10:54 (muokattu 25.10.2005 09:11:03)
Mun mielestä Henna oli epävarma, ääni särkyi tytöllä monta kertaa

Tämä pisti minunkin korvaan. Ihmettelen hieman, miten hän pääsi jatkoon.

Täällä kun on paljon asiantuntijoita, niin asteikolla yhdestä kymmeneen: Kuinka paljon Christian Forssin uusi levy on myynyt?
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Tupuna
25.10.2005 09:29:38 (muokattu 25.10.2005 09:31:56)
Tämä pisti minunkin korvaan. Ihmettelen hieman, miten hän pääsi jatkoon.

Täällä kun on paljon asiantuntijoita, niin asteikolla yhdestä kymmeneen: Kuinka paljon Christian Forssin uusi levy on myynyt?

En tiedä, mutta Christian Forss on epäkarismaattisin artisti koskaan. Ihan kamala tyyppi, hyi.

Mulla on kaiken lisäksi salaliittoteoria siihen, miksi Forss pääsi niinkin pitkälle aikoinaan. Muistanette kai, että tuomari Hannu Korkeamäki oli Kemiöstä, kuten myös suosikkipoikansa Christian Forss. Korkeamäki oli ilmiselvästi Forssin isän frendi, ja sen takia jaksoi koko ajan tsempata huonostikin ja ilmeettömättä esiintynyttä Forssia jatkoon. Muistan tilanteita, joissa muut tuomarit haukkuivat Forssia, mutta Korkeamäki vaan silmät suurina ja hymy persiissä kehui poikaa mahtavaksi poppariksi. Oiskohan Korkeamäki saanut Forssin isältä turpiin ilman tätä perusteetonta hehkutusta? Ja tottakai ihmiset äänestävät sitä, ketä tuomarit kehuvat, vaikkei kehuille olisi mitään perusteita.

Huomasitteko viime erässä, kun tämä Markus Blom ei saanut ainuttakaan haukkuvaa kommenttia, vaikka aloitti biisinsä väärin ja lauloi nuotin vierestä, ei päässyt varmaan 20 sekuntiin kunnolla mukaan biisiinsä siinä alussa? Ei myöskään saanut moitteita huonosta englannin ääntämyksestään. Tuomareilla oli selkeästi mielessä, että tästä pojasta pitäisi poppari saada. Vitutti.

E: Hannu Korkeamäelle en muutenkaan antaisi oikeutta arvostella ketään. Itse herra tekee ja tuottaa täyttä paskaa, mm. Suurlähettiläitä. Jos ei ole kykyä huomata edes omaa paskuuttaan, niin miten voi olla kykyä arvioida muita?

Oletteko muuten huomanneet, että Jone Nikula on tähän mennessä arvannut kaikki jatkoon menijät oikein? Näin se vaan menee. Jonella on kyllä jokseenkin kykyä nähdä aitoutta kuoren takana.
Sertzo S
25.10.2005 09:40:21
En tiedä, mutta Christian Forss on epäkarismaattisin artisti koskaan. Ihan kamala tyyppi, hyi.
.

On tai ei ole karismaattinen. Miten niin kamala tyyppi...tunnetko hänet, vai teetkö johtopäätöksesi yleensäkin ihmisistä TV:n katselun perusteella? Typerää!
Tympee Huttunen
25.10.2005 09:50:25
Tuisku taas poseeraa silmälasit päässä Iltasanomissa. "Popidoli jättää Suomen" Artikkeli ei kerro mihin Tuisku muuttaa.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
sirdickyj
25.10.2005 09:51:16 (muokattu 25.10.2005 09:52:53)
Söpö Ville Sariola oli erässään kyllä aivan kauheaa kuultavaa.

Niin mustakin, mutta ihan yhtä kamalaa kuultavaa ovat ne Celine Dionia "oikein" vetävät mitättömyydet. Villestä ois mun mielestä voinut tulla jotain, ei se sen huonommin laulanut kuin Antti Tuisku, ja sillä oli jotain otettakin siihen hommaan.

Mielestäni ihmisestä ei voi tulla koskaan laulajaa, jos vireys ei ole kunnossa tai laulaa edes kerrankin nuotin vierestä. Musikaalinen ihminen ei yksinkertaisesti vaan laula nuotin vierestä.

Miksi jauhat aina tätä samaa? Olen ennenkin ottanut, ja otan taas, esimerkiksi Ville Valon, Maija Vilkkumaan, Olli Lindholmin, Jonne Aaronin, Jyrki 69:n, Irinan, Toni Wirtasen, Timo Kotipellon...lista näistä epävireisesti laulavista laulajista on loputon, mutta laulajia ne kaikki ovat.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
Rattata
25.10.2005 09:52:11
Kamala tyyppi esiintyjänä. Ei ole kummoinen laulaja, ei kummoinen esiintyjä, ei erotu millään lailla massasta. Verrattuna Antti Tuiskun karismaan Forssin karisma on nollassa.

Oot kyllä ihan oikeessa. Kumman pitkälle Forss pääsi. Aika vähissä on tämänkin vuoden karismaattiset esiintyjät, joilla oikeasti vois olla mahdollisuuksia pitkään uraan.
valametti olj hajonna muanantaena nii laetettiin kunnon paskoo sisälle nii sammu sitten. THV-klubi #8
aikavaikea
25.10.2005 09:52:33
Mitä taas Nikula tekee tuomaristossa? Mun mielestä se on selkeästi musiikinkuuntelijan roolissa siellä.

Sarjassamme Vasara kysyy ja vastaa ;-). Eli eiköhän se ihan oikeestikin lähinnä sen "keskivertokuuntelijan" roolissa ole.
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
Tupuna
25.10.2005 10:03:15
Niin mustakin, mutta ihan yhtä kamalaa kuultavaa ovat ne Celine Dionia "oikein" vetävät mitättömyydet. Villestä ois mun mielestä voinut tulla jotain, ei se sen huonommin laulanut kuin Antti Tuisku, ja sillä oli jotain otettakin siihen hommaan.

Sehän siinä onkin, kun Ville Sariola olis ollu oikeesti söpö ja karismaattinen tyyppi. Harmitti paljon, kun se ei laulanut tarpeeksi hyvin.

Miksi jauhat aina tätä samaa? Olen ennenkin ottanut, ja otan taas, esimerkiksi Ville Valon, Maija Vilkkumaan, Olli Lindholmin, Jonne Aaronin, Jyrki 69:n, Irinan, Toni Wirtasen, Timo Kotipellon...lista näistä epävireisesti laulavista laulajista on loputon, mutta laulajia ne kaikki ovat.

Ville Valo laulaa teknisesti aina hyvin, Maija Vilkkumaa laulaa teknisesti hyvin (hänen äänenvärinsä vaan on aika erikoinen). Olli Lindholmkin laulaa nuotilleen, mutta hänen äänenvärinsä on toki kummallinen. Jonne Aaronilla on mukava äänenväri, mutta saattaa toki laulaa joskus epävireisesti. Irina on teknisesti ja musiikillisesti taitava laulaja. Toni Wirtasen tekniikka on huono, mutta enpä ole hänenkään kuullut kovin epävireisesti koskaan vetävän. Jyrki69:istä en osaa sanoa mitään, ja Kotipellon tekniikka nyt ainakin on aivan ok.

Eivät siis nuo mainitsemasi ole mitenkään erityisen huonoja laulajia, vaikka kaikki eivät olekaan teknisesti mitään klassisen laulajan veroisia. Olen itse laulanut laulutunneilla kauan ja suoritellut tutkintoja, joten osaan kyllä erottaa tekniikkavirheet epämusikaalisuudesta ja äänenvärin tuomat vivahteet tekniikkavirheistä. Monilla tuntuu menevän nämä kaikki laulun peruskäsitteet aivan sekaisin.
Tupuna
25.10.2005 10:06:21
Sarjassamme Vasara kysyy ja vastaa ;-). Eli eiköhän se ihan oikeestikin lähinnä sen "keskivertokuuntelijan" roolissa ole.

Mun mielestä Nikulalla on hyviä mielipiteitä. Miehellä on selvästi kokemusta musabisneksestä. Millä tavalla hän olisi keskivertokuuntelija? En voi käsittää.

Enemmän amatöörimäisyyttä näen Jarkko Valteessa, joka toki on esiintyjänä ammattilainen, mutta ei sitten kiinnitä huomiota mihinkään muuhun kuin siihen esiintymiseen tai ulkonäköön, joka on laulajallekin vain yksi osa sitä suoritusta. Nina Tapio taas on erittäin ammattimainen arvioimaan laulajia, mitä olen hänen kommenttejaan seurannut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)