Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys nakeilla soittaville!
1 2 3 4
kake313
24.10.2005 17:59:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu elikkäs tämmönen kysymys ois, että kun soitatte sormilla niin käytättekö yhtä, kahta, kolme, neljää, vai viittä sormea sanoisimpa että suurin osa kahta tai kolmea, mutta siitä niin vaan vastailemaan..
 
Karlsson
24.10.2005 18:00:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahta, ihan joskus tosi harvoin kolmea.
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
kake313
24.10.2005 18:04:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu mulla on kans, että kahella vedetää mutta jotain vähänki nopeempaa vedän kyllä kolmella
 
Karlsson
24.10.2005 18:05:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu mulla on kans, että kahella vedetää mutta jotain vähänki nopeempaa vedän kyllä kolmella
 
Mulla se kolmella soittaminen ei ky oo nopeusjuttu. Vähän niinko huilia muille sormille jos o yks enempi mukana.
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
willie
24.10.2005 18:10:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsääntöisesti käytän yhteensä kuutta sormea.
Zarmo
24.10.2005 19:22:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmella yleensä, siis oikialla kädellä. No joskus harvoin tulee peukkuakin käytettyä.
 
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
Ihme Basisti
24.10.2005 20:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etu- plus keskisormi sekä peukku. Eli kolme yhteensä. Peukkua tulee vielä ihan ahkerasti käytettyä kielillä pomppimisissa.
 
Oan
24.10.2005 20:52:33 (muokattu 24.10.2005 20:53:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän niille jokaiselle 10 sormelle paikkansa löytyy. Mutta ilmeisesti tässä haetaan takaa näppäilykättä, ja näin ollen vastaan notta 5.
 
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
pardy
24.10.2005 21:01:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No neljällä aktiivisesti mutta milloin milläkin. Eihän siitä ikinä tiiä millä sormella sitä kieltä nyppää kun oikein äityy sirkustelemaan.
 
JukkaPena
24.10.2005 21:03:40 (muokattu 24.10.2005 21:06:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perinteisesti sormilla näppäilemällä käytän aika kurinalaisesti etusormi-keskisormi-vuorottelua. Olen ton tekniikan omaksunut ja tehnyt itselleni selväksi.
 
En ymmärrä oikein, kun jotkut väittää kolmen sormen tekniikkaa nopeammaksi tai soittaa nopeemmat jutut kolmella sormella. Ite oon keskittyny vain kahden sormen tekniikkaan ja jos jotain nopeita juttuja pitää soittaa niin opettelen soittaa sen kahdella sormella. Tietty tuskin siitä haittaa olis, vaikka osais useemman kuin tän yhden tekniikan.
 
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
ozmo
24.10.2005 21:07:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... Te jotka soitatte kolmella, eikö teitä häiritse, et nimettömäs ja etusormes on ihan eri äänenväri kun toinen on niin paljon lähempänä tallaa? Tietenkin jos soittaa kaulan läheltä niin tätä ei huomaa, mut tallamikin päältä soitettaessa ero on jo melko huomattava. Ainakin musta. Olenko sitten liian perfektionistinen mulkvisti, en tiedä, mut itseäni ainakin häiritsi tämä seikka sen verran etten nimetöntä mukaan enää ottanut.
Ja mitä nopeuteen tulee, käsittääkseni se ei juurikaan siihen auta. Ennemmin sekoittaa, näin on viisaammat mulle sanoneet... Tosin kyllähän maailman nopeimmat juoksijatkin on kolmejalkaisia. ;)
 
"Kaikki basistit ovat tyhmiä juoppoja, ja kaikki pilvenpolttelun harrastajat ali-inhimillisiä narsuja."
JukkaPena
24.10.2005 21:10:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mitä nopeuteen tulee, käsittääkseni se ei juurikaan siihen auta. Ennemmin sekoittaa, näin on viisaammat mulle sanoneet...
 
Eiköhän tuo lie kordinaatiosta ja yksilöstä kiinni, mikä tekniikka on nopeempi/tehokkaampi.
 
Soundissa kai voiskin olla eroa, jos siirtyy kolmeen sormeen kahdesta sormesta, kun sen messiin tulevan sormen iho ei oo ehtiny vielä kovettuu?
 
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
ozmo
24.10.2005 21:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuo lie kordinaatiosta ja yksilöstä kiinni, mikä tekniikka on nopeempi/tehokkaampi.

Tietty, mut näin karkeasti yleistäen. :) Näin mulle ainakin on monet "viisaat" sanoneet, en sitten tiedä.
 
Soundissa kai voiskin olla eroa, jos siirtyy kolmeen sormeen kahdesta sormesta, kun sen messiin tulevan sormen iho ei oo ehtiny vielä kovettuu?
 
Toikin tietty, mut meinasin lähinnä sitä, et kun soitat pari senttiä lähempää tallaa, niin saundi on ihan eri. Kokeile vaikka et soitat etusormella siitä kohti missä soittaisit nimettömällä ja sitten siitä missä etusormi olis. Mitä lähempää tallaa tän tekee, sen suurempi ero kaiken lisäks.
 
"Kaikki basistit ovat tyhmiä juoppoja, ja kaikki pilvenpolttelun harrastajat ali-inhimillisiä narsuja."
pardy
24.10.2005 21:15:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuo lie kordinaatiosta ja yksilöstä kiinni, mikä tekniikka on nopeempi/tehokkaampi.
 
Mulla on syy nimenomaan tämä miks soitan kolmella sormella. Tuntuu että mun on paljon helpompi soittaa tiettyjä juttuja etusormella ja nimettömällä kuin etusormella ja keskarilla, koska ensin mainittujen pituusero on pienempi. Voi pitää kättä suorana soundi on samanlainen kun soitan kaulamikin päältä. Toisaalta vaihtelen sormia paljon ihan lennostakin silleen että kaikki sormet touhuaa koko ajan jotain ilman selkeetä johdonmukasuutta. Mulle se on vaan luontevaa et kaikki kolme sormia soittaa, ei niinkään nopeudesta kiinni. Kaikki nopeet jutut soitan lähinnä nimenomaan kahdella sormella. Etusormella ja nimettömällä. Mulla on varmaan parempi koordinaatio niiden kesken tai jotain.
 
komposti
24.10.2005 21:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmella soittelen. Kyllähä noista etusormesta ja nimettömästä vähä erilaine ääni lähtee jos oikei tarkkaa kuuntelee, mutta onneks ei ole pakko kuunnella niin tarkkaan.
 
muikkuja, perkele!
Niskamies
24.10.2005 22:33:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän oikeassa kädessä kolmea sormea. Etusormea, keskisormea, ja peukkua. Eli käytännössä lähes aina kahdella mennään.
 
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
KMT
24.10.2005 22:53:19 (muokattu 24.10.2005 22:53:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öö yhdellä normaalisti. (Keskisormi)
 
kova meno. pattoni soitti lattarikomppia atrian lihalootaan. -reijoteppo-
NYdoll
25.10.2005 02:36:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää yritin taas tänään kahdella... Tarkkuus plekuun verrattuna on uskomaton, mutta ku alkaa jo minuutin jälkeen puuduttaan...
 
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
TommiW.
25.10.2005 03:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmella+peukulla = 4.
 
Joskus kun olin kova Cannibal Corpse fani pystyin vetään joitain juttuja neljällä sormella (pikkurilli mukana) muttei sitten jagsanut treenata. Nyyh :(
 
"Nurkassa oli siellä kaks sbassoo mistä oli kaulat poikki ja myyjä selitti mulle et noin käy kun peukuttelee." -Keny
okoranta
25.10.2005 10:18:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etusormi+keskisormi ja peukku, eli yleensä kahdella!!Ja mulle tuo kolmensormen taktiikka ei kyl ole yhteydessä noputeen!
 
Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «