jussiohman 27.06.2003 15:20:43 (muokattu 27.06.2003 15:21:02) | |
---|
Monellako teistä on kelluva tomikiinnitys? Mitä pidätte, haukkuvatko hintansa? Jos katsoo pöydällä olevaa kahvikuppia tarpeeksi kauan ja miettii että se alkaa liikkumaan, voi sen todella nähdä liikkuvan. |
Wiitala 27.06.2003 15:26:21 | |
---|
Minulla on tuo Taman Star-cast. Tyytyväinen olen ollut, vaan eipä se "kelluvuus" ole edellytys, jos hyviä rumpuja etsii... Mutta plussaa kuitenkin. Jebo. Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
Erast 27.06.2003 16:48:28 | |
---|
Jeps. Sonorin S-class ja pikku nelitoistanen lattiatomi kelluu. Mä ainakin tykkään. |
Speedy 27.06.2003 18:50:34 | |
---|
Monellako teistä on kelluva tomikiinnitys? Mitä pidätte, haukkuvatko hintansa? Juu etutoimeissa on (10" ja 12"). Mut emmä sit tiiä, onko niistä niin kauheen suurta eroa verraten normaaliin kiinnitykseen. Jos bassarissa pitää, niin sillon ei eihä soi tomit niin paljon ku polkasee basariin.. Ja jotain juttua oon kuullu, että runko ei vääntys (/vääristys) ajan mittaan niin helposti, mut enmä sit tiiä, en usko että ne muutenkaa vääntys.. Mutta kyllhän se tomarista lyödessä tuleva värähtely loppuu siihen RIMSsiin, eikä jatku telineisiin ja mhdollisesti lattian kautta mikkeihin ja sillai.. Mut en mä usko että silläkään loppujen lopuks on suurta merkitystä..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Olli 27.06.2003 19:23:47 | |
---|
Ei o, Ei tu |
Ei o, Ei tu Samoin. Etutomi vireliständiin ja lattiatomissa kuuluu olla jalat. Soivatkin paremmin. |
Wiitala 27.06.2003 21:44:35 | |
---|
Mutta kyllhän se tomarista lyödessä tuleva värähtely loppuu siihen RIMSsiin, eikä jatku telineisiin ja mhdollisesti lattian kautta mikkeihin ja sillai... Tämä on mulla se syy miksi olen tyytyväinen Starclassicin ripustuksiin. Kun pitää crashejä ja tomeja samoissa telineissä (Kun basarissa ei ole edes reikää...), niin huomaa kyllä että ääni tosiaan loppuu ku seinään. Hyvä näin. Satisfied I am. Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
Paas 27.06.2003 22:26:37 | |
---|
Mullahan on kans sellaset starclassic setissä mutta en usko että niillä on loppujen lopuksi kovinkaan suurta merkitystä. Jossain nauhoitus tilaanteessa siitä voi olla kenties hyötyä mikäli on hyvät laitteet millä tosiaan kuullee eroja. |
Yrtti 28.06.2003 23:59:55 | |
---|
Minäkin olen hieman epävarma kelluvien toimivuudesta. nehän on niiteillä kiinni ja ajan mittaan varmaankin aika hankalaa ruveta niitä sitten kiristelemään... jotenkin vaan heiveröisen näkönen muutenkin. |
Speedy 29.06.2003 12:35:48 | |
---|
nehän on niiteillä kiinni. MItkä on niiteillä kiinni..?? En mä ainakaan tommosiin oo törmänny, mut jos tommosia on, niin ei semmosia kannata varmaan hommata..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
AP 30.06.2003 13:00:27 | |
---|
Ei oo, ei tuu tännekään. Hiukan näpertelyn makua on RIMSeissä mielestäni, ja ei tuo Taman L-varsitomikiinnitys nyt niitä eniten ääntä syöviä ratkaisuja muutenkaan ole. (Saati, että ääni kärsisi aina rungon sisällekään tulevasta kiinnityksestä: sopii koettaa esim. Yamahan Recordinh Customia, Sonorliteä/Sonor Signature Seriesiä tai Pearlin vanhempia huippusarjoja.) |
skanky 30.06.2003 14:26:37 | |
---|
RIMS- systeemi käytössä. Joku väittää että ero kuuluu mutta ei kyllä itse pysty sanomaan. Ainahan näitä uusia hienoja innovaatioita tulee jotka sittemmin unohtuu. Muistaako joku Döppelsticksit? Tavallinen kapula jossa lenkin kanssa kiinni toinen jatkopala...Voi jeesus sentään... : ) |
lkx 30.06.2003 21:05:11 | |
---|
Taman star-cast mounting on ykkönen. Helppo ja toimiva. Mulla on joka tomissa (8,10,12,14). There is no spoon... |
Wiitala 30.06.2003 21:06:01 | |
---|
Taman star-cast - Mulla on joka tomissa (8,10,12,14). Samma här, 10", 12" & 14". Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
Baroquean 30.06.2003 21:25:10 | |
---|
Voi siitä "kellunnasta" jotain hyötyä olla, jos oikein suurennuslasin avulla asiaa tarkastellaan. Monissa studioseteissähän sellasia on ollut jo aikoja sitten käytössä. Ainahan tulee uutta ja välineet kehittyy, mutta silti se vaan tuntuu sellaiselta "välineurheilulta", jossa settien on tarkoitus näyttää mahdollisimman hienoilta ym. Arbeit macht frei. |
Bacchus 30.06.2003 23:29:59 | |
---|
Studiossa noista kelluvista kiinnityksistä voi jopa ollakin hyötyä, muussa käytössä ei hirveästi. Ihan kivannäköisethän ne on...;) "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
AoA 01.07.2003 01:30:21 | |
---|
En mä tiedä. ehkä kaikkeen tottuu mutta mun mielestä nuo kelluvat on hankalampi asetella oikeaan kohti kun joutuu peltistänkin paikkaa sen mukaan laittamaan. Mutta kyllähän tuo jos puomia käyttää niin toimii. Ihan mistä tykkää mutta itse pidän enemmän tuosta basari kiinnityksestä tai sitten vaan tomari virvelin telineeseen. Paitsi jos useampi etu-tomi on käytössä niin kyllähän tuo jälkimmäinen hankalaksi menee =). Easy Comes Easy Goes |
Mikko A 01.07.2003 02:09:48 | |
---|
täällä nyt pari heppua on tainnut käsittää nuo kelluvat tomit vähän väärin. Se ei tarkoita sitä, että esim. lattiatomissa ei ole jalkoja tai pikkutomit on jollain clampilla kiinni symbaaliständissä vaan sitä, että siinä tomissa ei ole mitään ylimääräisiä reikiä (tomin runko pääsee värähtelemään esteettä) tomin ripustuksille. Ripustus kiinnittyy viritystappeihin semmosella jännällä tsydeemillä, joka vaihtelee merkeittäin. “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
tuukkah 01.07.2003 08:41:38 | |
---|
täällä nyt pari heppua on tainnut käsittää nuo kelluvat tomit vähän väärin. Se ei tarkoita sitä, että esim. lattiatomissa ei ole jalkoja tai pikkutomit on jollain clampilla kiinni symbaaliständissä vaan sitä, että siinä tomissa ei ole mitään ylimääräisiä reikiä (tomin runko pääsee värähtelemään esteettä) tomin ripustuksille. Ripustus kiinnittyy viritystappeihin semmosella jännällä tsydeemillä, joka vaihtelee merkeittäin. Samaa piti sanomani. Omassa setissäni on 13' ja 14' tomini kelluvalla kiinnityksellä, enkä ole juurikaan eroja huomannut tavalliseen kiinnitykseen. Kelluva kiinnitys tekee mielestäni tomien asettelun hieman tavallista kömpelömmäksi. Onhan siitä kelluvuudesta todennäköisesti hyötyäkin, minä sitä en vain ole huomannut. miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
Baroquean 01.07.2003 21:46:23 (muokattu 01.07.2003 21:47:02) | |
---|
täällä nyt pari heppua on tainnut käsittää nuo kelluvat tomit vähän väärin. Se ei tarkoita sitä, että esim. lattiatomissa ei ole jalkoja tai pikkutomit on jollain clampilla kiinni symbaaliständissä vaan sitä, että siinä tomissa ei ole mitään ylimääräisiä reikiä (tomin runko pääsee värähtelemään esteettä) tomin ripustuksille. Ripustus kiinnittyy viritystappeihin semmosella jännällä tsydeemillä, joka vaihtelee merkeittäin. Jotkut tosiaan saattavat käsittää asian juuri niin, että kun esim. lattiatomi on vaan ilmassa ilman erillisiä jalkoja (esim. ständikiinnityksellä rummun kehällä), niin se on kelluva. "Kelluvuuden" määrittely ei ole siis ihan selkeä. Toki täällä jo on selkeästi tullut ilmi, mitä tuo oikea "kelluvuus" tarkoittaa. Kannattaa käydä eri rumpumerkkien sivuilla tsekkaamassa. Muutamilla sivuilla on hyvinkin yksityiskohtaisia kuvia. Arbeit macht frei. |