tommiot 24.10.2005 17:27:25 (muokattu 24.10.2005 17:33:39) | |
---|
Edit: Talla on uusi, mutta onko ankkuritapit. Ei vissiin kuitenkaan ole uusi kitara. Tuo kuvailemasi ongelma on aika yleinen lukkotalloissa, ja välillä tuntuu että sen säätäminen on enemmänkin henkimaailman juttuja. Joo kitara on valmistettu 91 :) Pitää varmaan tarkistaa noi tapit seuraavan kieltenvaihdon yhteydessä jos jaksan ottaa kaikki kielet pois kerralla. EDIT: Eiku... Eikös ton tallan voi ottaa irti vaan löysyttämällä jousia takaa? Ja sit vaan kiinni ja jousien kiristys niin on taas soittokunnossa. |
oiva tumpeloinen 24.10.2005 17:37:20 | |
---|
Joo kitara on valmistettu 91 :) Pitää varmaan tarkistaa noi tapit seuraavan kieltenvaihdon yhteydessä jos jaksan ottaa kaikki kielet pois kerralla. EDIT: Eiku... Eikös ton tallan voi ottaa irti vaan löysyttämällä jousia takaa? Ja sit vaan kiinni ja jousien kiristys niin on taas soittokunnossa. Kyllähän se talla irti lähtee, kun löysäät kieliä ja irroitat jouset. Kohta sitten taas päästään vääntöön kaulan mahdollisesta vääntymisestä irrotettaessa kaikki kielet kerralla. ;) |
Kyllähän se talla irti lähtee, kun löysäät kieliä ja irroitat jouset. Kohta sitten taas päästään vääntöön kaulan mahdollisesta vääntymisestä irrotettaessa kaikki kielet kerralla. ;) Ei mutta lähtiskö se jos ei kieliin koskisi? Saisi helpolla takaisin vireeseen kun vois vaan jousista säätää. Tuskinpa se kaula siitä mitään jos varovasti ottaa kaikki kielet pois. Ei sentään niin että vetää sivuleikkureilla kaikki pois kerralla. |
oiva tumpeloinen 24.10.2005 17:57:44 | |
---|
Ei mutta lähtiskö se jos ei kieliin koskisi? Saisi helpolla takaisin vireeseen kun vois vaan jousista säätää. Tuskinpa se kaula siitä mitään jos varovasti ottaa kaikki kielet pois. Ei sentään niin että vetää sivuleikkureilla kaikki pois kerralla. Saattapi olla jo vähän vaikeampi juttu noin.......kokeile. Luulenpa että joudut niitä lieliä löysäämään. |
tommiot 24.10.2005 18:23:23 | |
---|
|
oiva tumpeloinen 24.10.2005 18:29:28 (muokattu 24.10.2005 18:30:25) | |
---|
http://www.jemsite.com/tech/3other.htm#removetrem Eiks ton mukaan pitäis onnistua? Joo. Enkä osaa sanoa, miksi en ole tuota noin koskaan tehnyt. Ehkä siksi, että joudut lopussa sen kuitenkin virittämään uudelleen, niin sillä ei ole mitään väliä löysäätkö kieliä eli et. Ainakin on helpompi laittaa jouset takaisin, kun ei kielet vedä tallaa niin rajusti. Edit: mutta niin kuin aikaisemmin sanoin: kokeile |
jarkk0- 24.10.2005 22:00:01 | |
---|
mut oon tos katellu tollasta ibanezin noita rg malleja joissa on floikka ja oon miettiny että onko se kielten vaihto niin vaikeeta kuitenkaa ja virittämine kun oon saanu täältä muitten kokemuksista selville Rock'n Roll |
tommiot 25.10.2005 06:59:51 (muokattu 25.10.2005 07:00:39) | |
---|
mut oon tos katellu tollasta ibanezin noita rg malleja joissa on floikka ja oon miettiny että onko se kielten vaihto niin vaikeeta kuitenkaa ja virittämine kun oon saanu täältä muitten kokemuksista selville Soitan vielä ekalla kielisetillä floikkakitarassani, mutta eikös se niin mene, että jos et vaihda kielten paksuutta tai virettä ja vaihdat kielet yksi kerrallaan niin mitään ongelmia ei tule. Ibanezin halvimpia floikallisia malleja en kyllä itse ostaisi. Jostain tinasta valettu kai ne floikat. |
leather rebel 25.10.2005 11:42:55 (muokattu 25.10.2005 11:43:27) | |
---|
mut oon tos katellu tollasta ibanezin noita rg malleja joissa on floikka ja oon miettiny että onko se kielten vaihto niin vaikeeta kuitenkaa ja virittämine kun oon saanu täältä muitten kokemuksista selville Ei se loppujen lopuksi vaikeampaa ole, mutta vie enemmän aikaa. Komppaan edellistä kirjoittajaa halpisfloikista. Halvat lisenssifloikat ovat saatanasta. "I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
jarkk0- 25.10.2005 16:27:00 | |
---|
no eipä ne nyt hirveen halpoja ole 440e kitara soitinlainees Rock'n Roll |
tommiot 25.10.2005 16:39:45 (muokattu 25.10.2005 16:40:39) | |
---|
no eipä ne nyt hirveen halpoja ole 440e kitara soitinlainees No se riippuu henkilöstä että mikä on halpaa ja mikä kallista. Mutta jos ajattelet että kunnon floikka yksinään maksaa 200-300€ niin mitenkähän hyvä floikka tuon hintaisessa mahtaa olla? Luultavasti siinä on joku Edge 3 tai vastaava tinasta valettu. |
TheWickerMan 25.10.2005 16:53:57 | |
---|
Mitäs tämä kielten vaihto kun oon kuullu että hirveen vaikeeta mutta onko se sittenkää? Ei ole. Jousiin ei kannata koskea ennen kuin on pakko. Kun vaihdat kielet niin talla elää hetken(n. 15 min ;) ) omaa elämää ja on v*ttumaista saada vire kohdilleen, saati sitten talla pysymään vakaana. Mutta kyllä se siitä ihan hetken virittelemisen jälkeen asettuu ja se vire alkaa löytyä. Ainakin tässä mun ibassa. Sitä ei kyllä melkeen tarvitse ikinä virittää kun se palautuu aina vireeseen ja onkin aina vireessä ;) Välillä hienosäätöä vaatii armottoman kampeamisen ja bendailujen ja seinään hakkaamisen jälkeen. Drink, Drank, Punk |
JohnnyLee 26.10.2005 19:35:53 | |
---|
Parhaimmat floikat Ibanezilla on vanhemmissa malleissa Edge Tremolo ja Lo-Pro Edge Tremolo, ja niitä löytyy RG 500- sarjasta ylöspäin. Uudemmissa RG Prestige-malleissa on Edge Pro, mistä itsekin eniten pidän. Sen verran kovasti tulee rämpytellessä kampea väänneltyä, että kieliä katkeilee paljon ja jouset joutuu vaihtaan n.3kk:n välein. Ja vielä täsmennys tuohon Edge Pro- tallaan, ettei se ole enää lisenssi floikka vaan Ibanezin oma talla. Tarpeeksi kauan kun hakkaa päätä seinään, kyllä se seinä antaa periksi! |
TheWickerMan 26.10.2005 20:06:47 | |
---|
Ja vielä täsmennys tuohon Edge Pro- tallaan, ettei se ole enää lisenssi floikka vaan Ibanezin oma talla. Ja hyvä onkin ;) Drink, Drank, Punk |
jarkk0- 26.10.2005 21:05:25 | |
---|
Ibanez RG370DX minkähalaine floikka mahtaa olla tossa mallissa? että kannataako ostaa sit mielummi joku 300e jaska jossa on iha tavalline talla Rock'n Roll |
JohnnyLee 27.10.2005 20:04:03 | |
---|
Ibanez RG370DX minkähalaine floikka mahtaa olla tossa mallissa? että kannataako ostaa sit mielummi joku 300e jaska jossa on iha tavalline talla Suosittelen, että mielummin itse teesaat kyseiset mallit, kuin täältä mielipiteitä kysyt! Pieni vinkki vain tuon RG370:n suhteen, että uuden korealaisen hinnalla löytyy käytettyjä japseja, missä on jo hyvä floikka, mutta onhan niissä käytetyissä kyllä omat riskinsä... Tarpeeksi kauan kun hakkaa päätä seinään, kyllä se seinä antaa periksi! |