Aihe: Ehdottakaa FatSamille kepukkaa! (
1 2
FatSam
10.10.2005 16:24:45

Itse asiassa tässä on lista hyvistä Floyd Rose-talloista:

Ibanez: EDGE, Lo-Pro EDGE, Zero Resistance, Edge Pro
Original Floyd Rose
Schaller
Gotoh

Jos kitarassa ei ole joku noista, niin unohda koko kitara. Saat vain harmaita hiuksia jos menet jotain muuta ostamaan.

Hyvä vastaus. Tosiaan tarkoitus olisi hankkia sellainen kitara, minkä kanssa ei tarvitse heti puolen vuoden tai viidenkään vuoden päästä kiroilla.
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
Swan
10.10.2005 19:56:41
Sulla on siis ollut tuollainen? Vissin ainakin aikaisemmin kysyit niiden toimivuutta.

Itse en ainakaan ole huomannut mitään moitittavaa EDGE-talloissa (ainakaan vireen pysymisen kannalta verrattuna muihin), mutta ehkä se johtuu siitä, että mullakin on yksi sellainen ;)

Kysyin joskus tosiaan ihmisten kokemuksia siitä, mutta sen jälkeen olen ottanut asiasta selvää vähän muualtakin. En itse omista kitaraa, jossa ZR olisi, mutta testisessioiden ja teknisen tietämyksen perusteella se on ainakin meikäläisen ykkösvalinta, kun lukkotalloja eritellään. Kerran olinkin parin huntin päässä ostaa erään söpön S-sarjalaisen lopulliseksi humppajuhdakseni.

Ei sillä, että Edgeissäkään mitään moitittavaa olisi, päinvastoin, mutta ZR:ssä on muutama ominaisuus, jotka saavat sen erottumaan edukseen. Tärkein syy käytännön kannalta on se, että sen tremsettermäinen nollapiste, jota kahteen suuntaan vetävät jouset pitävät yllä, säilyttävät tallan oikeassa asennossa, vaikka kesken soiton yksi kieli katkeaisikin. Näin siis biisin voi soittaa loppuun asti ilman kitaranvaihdosta, mikä muilla floikilla ei blokkaamatta onnistu. Vireen säilyvyyden kannalta puolestaan hieno asia on se, että veitsireunoista on luovuttu, ja tilalle on otettu laakeroidut rullat. Näin kaikenlainen turha kitka minimoidaan, jolloin vaaraa tallan jäämisestä aavistuksen verran ylä- tai ala-asentoon ei ole.

Jos huonoja puolia lähdetään hakemaan, niin kampifluttereita on turha edes yrittää, mutta niitä nyt harvoin tarvitsee muutenkaan.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
Incarnation
10.10.2005 20:23:51
Ei nappaa. Tuon jotenkin niin selkeästi Dimen keppimalli, eikä tuo oikein mielestäni mu(i)lle sovi. Ostasin sulta Iban, mutta toi 7. kieli hämää ;)

Ymmärrän. Ei ole kaikkien soitin tuo seiska.
(Ibanez RG1527 seiska myynnissä!) - - - - - "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
FatSam
18.10.2005 19:29:18 (muokattu 18.10.2005 19:34:49)

Kertokaas vähän mahdollisia kokemuksia tai ainakin speksejä tästä Ibanezista: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22370705

Mitä tuollaisesta kannattaa maksaa?

EDIT: samat homma tästä Jacksonista: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22234023
En päässyt tuonne specs-sivulle lain.
McNulty
18.10.2005 23:21:54 (muokattu 18.10.2005 23:22:25)
Kertokaas vähän mahdollisia kokemuksia tai ainakin speksejä tästä Ibanezista: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22370705

Vähissä on miun kokemukset, mutta S-sarjasia tuli soiteltua useampaakin joskus 90-luvun lopulla. Prestiget olivat silloin ainakin loistavaa japsilaatua. Ei moitittavaa laisinkaan. Body on ohut, toiset tykkää toiset ei. Suosittelen testaamaan S-sarjasta ennenkö ostaa "säkissä". Se bodyn reunojen "paksuus" voi tuntua todella omituiselta aluksi.

Mitä tuollaisesta kannattaa maksaa?

No joku 700-800e on aika katto mitä minä lähtisin maksamaan. Toki skeba pitäisi nähdä ja testata ennen sitä.

Jos uudempi korea-Prestige kiinnostaa niin S2075FW on hyvä soitin. Sellaista testasin mutta itse en tykännyt siitä ZR-tremolotallasta. Suosittelen silti että testaat... ja ne DiMarzio/IBZ-mikit toimivat hyvin tuossa S Prestigessä. Olivat erilaiset kuin ne RG-sarjasten kylmät ja kolkot. Ilmeisesti tuo mahonkirunko sai nuo mikit toimimaan paremmin.

Tuo S2075FW pitäisi irrota noin 1000-1100e uutena, laukun kanssa. Tsekkaa ja testaa ihmeessä!

PS. Ja tuo uusin S-Prestige (samoin kuin SA-Prestige ja SZ-Prestige) on valmistettu Koreassa, Cortin pajalla.

PPS. Itse olen metsästämässä myös Ibanezin japsi-Ässää :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
FatSam
19.10.2005 05:45:30

Kiitän Bonecrusheria.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)