oiva tumpeloinen 24.10.2005 15:53:40 | |
---|
Alkuperäiselle kysyjälle. En tiedä oliko tästä mainintaa aikaisemmin, mutta siihen käytetyn hintaan vaikuttaa myös paljon sen saatavuus. Saattaa olla, että joudut maksamaan esim. siitä Bondista huomattavasti enemmän käytettynä, koska suht uutena mallina niitä liikkuu käytettynä vähän (tietenkin hintaa laskevana piirteenä saattaa olla, ettei kukaan halua sitä). Toisaalta taas noita RR5:sia saa kuitenkin helposti hankittua käytettynäkin ja niille vakiintuu sitä mukaan käytetyn arvo. Mieti itse kumman mieluummin ottaisit muistaen, että käytettynä et pysty väriin vaikuttamaan. 1) pari kuukautta vanhan, täysin uuden veroisen, joka maksaa jotakuinkin uuden hinnan, vai 2)vuoden vanhan samanlaisen, jossa esim. lankun takan joku vyönsoljen jälki (joka ei missään näy), ja hintaa 30% vähemmän.... Auto on itseasiassa hyvä vertailukohde kitaran ostossa. Vähän ajettuja, jotakuinkin uusia saa huomattavasti halvemmalla, kuin pakasta vedettyjä. Miksi sitten ostaa uusi? Toiset vain haluaa, että saavat uuden, tietävät sen historian tarkalleen ja saavat valita värin. Mitään näistä ominaisuuksista/haluista et saa käytetystä, vaikka se olisi kuinka vähän käytetty. |
okoranta 24.10.2005 15:57:55 | |
---|
Onhan se totta, että arvo laskee heti ku skeban kannat kaupasta ulos, mutta yli tonnin Skeban arvo ei kyllä mun mielestä tipu 30% kahdessa kuukaudessa, sitä paitsi musaliikkeet antaa noista hieman arvokkaammista vehkeistä ihan hyvin vaihdossa ja sit tulee päälle kaikkea mahdollista tilpehöörää, karkkia ja keissi! Joten kävele sinne musakauppaan, missä se unelmiesi skeba on ja kysy paljonko pitää antaa välirahaa?? Off-topic: vituttaako teitä jos myyt esim huuto.netissä jotain donan arvoista musavehjettä, niin kohta joku nimimerkki tyyliin Metallica92 tosissaan kysyy "myytkö 200€ postikuluineen, mulla ei oi kyl vielä maksaa, mut mulla on synttärit kuukauden päästä, niin voisin sitten ostaa" Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti- |
Joopa joo, täytyy vielää koota ett se 2/3 tai 3/4 on vain yksinkertaisesti se hinta millä ihmiset useimmiten ostavat kitaransa käytettyinä. Jos hinta alkaa olemaan sen kuuskyt prosenttia on kyseesä löytöjä. Itse ainakin maksaisin kuitenkin sen satasen enemmän uudesta pakasta vedetystä vaikka toi sunki kitara moitteettomassa kunnossa olis. En usko että tuo tonnilla lähtee tuolta koskaan ku tosiaan sen erottaavn se 45ee thomannin hinnasta. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Sir Härö 24.10.2005 17:00:20 | |
---|
Kyllähän mulle jo tarjottiin äsken pikaviestillä Kevin Bondia. Kysyin hintaa ja kaveri vastasi että tonni. ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |
Sir Härö 24.10.2005 17:03:31 | |
---|
Onhan se totta, että arvo laskee heti ku skeban kannat kaupasta ulos, mutta yli tonnin Skeban arvo ei kyllä mun mielestä tipu 30% kahdessa kuukaudessa, sitä paitsi musaliikkeet antaa noista hieman arvokkaammista vehkeistä ihan hyvin vaihdossa ja sit tulee päälle kaikkea mahdollista tilpehöörää, karkkia ja keissi! Joten kävele sinne musakauppaan, missä se unelmiesi skeba on ja kysy paljonko pitää antaa välirahaa??
Jeps. Musaliikkeen äijä sanoi että jos ei mee kaupaksi niin se ottaa sen kyllä vaihossa. Silloinhan on kyse ovh hinnoista. Niistä ei liiemmin voi vaihto jutskissa joustaa...
Off-topic: Kyllä vituttaa. ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |
luopio 24.10.2005 17:13:57 | |
---|
Kyllähän mulle jo tarjottiin äsken pikaviestillä Kevin Bondia. Kysyin hintaa ja kaveri vastasi että tonni. Ei siitä niin paljoa kannata maksaa ku uutena 45euroa kalliimpi. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Eemil 24.10.2005 17:16:43 (muokattu 24.10.2005 17:20:35) | |
---|
Kyllähän mulle jo tarjottiin äsken pikaviestillä Kevin Bondia. Kysyin hintaa ja kaveri vastasi että tonni. Mites sä suhtaudut sitten siihen hintaan? Uutena T-kaupasta 1025€. Varmaan ihan ok sun mielestä? Ei siitä niin paljoa kannata maksaa ku uutena 45euroa kalliimpi. Mut jos se on vaan tosi vähän käytetty hei? :) Ja sehän voi olla suomessa jossain lapin liikkeessä ovh-hinnaltaan melkeen 1500€ tai jotain! Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
Sir Härö 24.10.2005 17:26:47 (muokattu 24.10.2005 17:31:00) | |
---|
Mites sä suhtaudut sitten siihen hintaan? Uutena T-kaupasta 1025€. Varmaan ihan ok sun mielestä?
Mut jos se on vaan tosi vähän käytetty hei? :) Ja sehän voi olla suomessa jossain lapin liikkeessä ovh-hinnaltaan melkeen 1500€ tai jotain! Olisin valmis ostamaan sen siihen hintaan jos saan tonnin omastani. Ei mitään ongelmaa. Tietysti kitaran tarvitsisi olla hyväkuntoinen. E. Ellei sitten myyjä ollut joku perseilijä joka halusi tarkistaa mun kantani hintaan. Noh, eipä mun kantani muuttunut.. Tai siis ELLEI, kyllähän sen huomasi. Heti kun ilmoituksen laitoin, sain tarjouksen :) Olisi odottanut edes pari päivää. ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |
luopio 24.10.2005 17:32:18 | |
---|
Olisin valmis ostamaan sen siihen hintaan jos saan tonnin omastani. Ei mitään ongelmaa. Tietysti kitaran tarvitsisi olla hyväkuntoinen. En vittuile mutta kysyn. Miksi ihmeessä? kun saat sen tosiaan 45ee kallimmalla kenekään räpelöimättä, täysin uutena saksasta. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
oiva tumpeloinen 24.10.2005 17:33:10 | |
---|
Olisin valmis ostamaan sen siihen hintaan jos saan tonnin omastani. Ei mitään ongelmaa. Tietysti kitaran tarvitsisi olla hyväkuntoinen. E. Ellei sitten myyjä ollut joku perseilijä joka halusi tarkistaa mun kantani hintaan. Noh, eipä mun kantani muuttunut.. Tai siis ELLEI, kyllähän sen huomasi. Heti kun ilmoituksen laitoin, sain tarjouksen :) Olisi odottanut edes pari päivää. Eli toisin sanoen et olisi valmis maksamaan tuota hintaa, jos olisit käytettyä kitaraa ostamassa ilman, että tarvitsisi omasta luopua. On helppo ostaa/vaihtaa jotain haluamaansa ylihintaan, jos saa omistaan myös samalla tavalla "hyvän hinnan". |
Kjukka 24.10.2005 17:48:58 | |
---|
Heh. Nyt tuolla torilla on semmonen KB-signature 1000 eurolla. |
Sir Härö 24.10.2005 17:50:09 | |
---|
...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |
Sir Härö 24.10.2005 17:52:48 (muokattu 24.10.2005 17:56:22) | |
---|
Heh. Nyt tuolla torilla on semmonen KB-signature 1000 eurolla. Se on se sama. Touhu alkaa menemään ihan oikeasti naurettavuuksiin... No ei silti, sama tyyppi on myynyt Kevin Bondia aiemminkin. 11.10-05 näyttäisi ensimmäinen ilmoitus olevan. ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |
Eemil 24.10.2005 18:00:03 | |
---|
Jos ne on kerran tonnin arvoisia kitaroita mlemmat niin ei muuta ku vaihdatte päittäin! Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
Sir Härö 24.10.2005 18:01:09 (muokattu 24.10.2005 18:06:42) | |
---|
Jos ne on kerran tonnin arvoisia kitaroita mlemmat niin ei muuta ku vaihdatte päittäin! Edit. Ei mitään. Ei ole perseilijä. ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |