Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: G&L & G&L-Tribute bassot
1 2 3 4
Bassballs
24.10.2005 13:41:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G&L-bassoista ei ole tainnut olla puhetta näillä sivustoilla?? Tai ainakaan en ole huomannut.
 
Kävin tuossa "lähikaupassa" kokeilemassa yhtä G&L-Tributea(malli taisi olla L-2000), eikä se ihan paskalta tuntunut. Itseasiassa soittotuntuma oli todella hyvä, ja pienellä säädöllä varmasti erittäin asiallinen.
Potikoita rullaamalla sain sekä passiivi-ja aktiivimoodeissa muutaman kelpo soundin.
 
Tunnustaako kukaan täällä omistavansa tai ainakin soittaneensa G&L- tai G&L-Tribute -basso(i)lla?
 
Kertokaa mielipiteenne(tai absoluuttinen totuutenne) ja verratkaa esim.Fendereihin tai Musareihin.
 
Elämässä pitää olla runkkua!!!
Samu S.
24.10.2005 13:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on G&L Tribute L-2000. Soittovehjes-artikkeliini olen tarinoinut soittimesta enemmänkin, tsekkaa sieltä meikäläisen näkemyksiä.
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=598
 
nappo
24.10.2005 13:53:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on G&L SB-1 vuodelta ´85. Se on presarin mallinen.
 
Kyllä ainakin nuo vanhemmat ovat ihan Fenderin tasoisia pelejä. Ostettaessa tuohon oli vaihdettu MEC:n aktiivimikit. Harmi sinänsä, ettei tiedä miltä ne alkuperäiset soundas.
 
Tributeista en tiedä, mutta jos noita vanhempia liikkuu sopuhintaan, niin suosittelen vilpittömästi testaamaan.
 
"Uidaan poikki vuoksen, on vitun hieno sää!"
Karlsson
24.10.2005 14:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma Tribute-kokemukseni rajoittuu pikaiseen testisessioon Seer-O:n keeällän kanssa:
 
Noin rakennuspuolen laadultaan soitin on erittäin hyvin tehty ja istuu suuriin käsiini oikein hyvin. Soundipuolella taas törmäsin samaan kuin jenky-Geeällässäkin: Ihme napsu siinä soundissa, joka häiritsee minua suuresti, eikä istu omaan tekniikkaani oikein . (tämä napsu tosin ei ole vain G&L:n ominaisuus, samaa löytyy Sadowskystä ja Neusereista) Tosin tuli tuossa havaittua, että esmes säröjen kanssa tuo soundi taas toimii älyttömän hyvin, tuo selkeyttä.
 
Hassu juttu on muuten mikrofonisesti napsahtavat etusen vivut. Semmonen "ping" kuuluu vahvistimesta asti.
 
Mutta enivei, kyllä noissa rahalle on vastinetta hyvin, jos se soundipolitiikka toimii sulle.
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Keny
24.10.2005 15:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Napsu=ärjyvä aktiivi sbasso.Kaikki ei tyccää.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
24.10.2005 15:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Napsu=ärjyvä aktiivi sbasso.Kaikki ei tyccää.
 
Ööö, mun mielestä kyse ei ole ärjymisestä, vaan siinä mistä lie johtuen atakissa on semmone jannä jutska, niinko. Sormisoitossakin tulee semmonen plekumainen ulottuvuus siihen.
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Samu S.
24.10.2005 15:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ööö, mun mielestä kyse ei ole ärjymisestä, vaan siinä mistä lie johtuen atakissa on semmone jannä jutska, niinko. Sormisoitossakin tulee semmonen plekumainen ulottuvuus siihen.
 
No, tuossa mun Tributessanihan on toki ne aika kirkassoundiset EBS:n kielet kiinni, ehkä siihen saisi jotkut 10 vuotta vanhat tumput vaihtamalla vähän erilaista puhinaa.Mutta sitä en ollenkaan kiistä, etteikö tuossa semmonen kalahdus olisi ihan ominaissoundissa.
 
Samu S.
24.10.2005 15:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassu juttu on muuten mikrofonisesti napsahtavat etusen vivut. Semmonen "ping" kuuluu vahvistimesta asti.
 
Tuo on tosiaan vähän kumma ominaisuus. Voi olla, että tossa mun yksilössäni on vaan vikaa. Ehkä muut Tributen omistajat voisivat esittää kommentteja.
 
Keny
24.10.2005 15:19:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ööö, mun mielestä kyse ei ole ärjymisestä, vaan siinä mistä lie johtuen atakissa on semmone jannä jutska, niinko. Sormisoitossakin tulee semmonen plekumainen ulottuvuus siihen.
 
Nii mullahan oli Chiefin G&L lainassa ja en kyllä veertais sitä neuseriin sillai.Veikkaan et löydät sen saman napsun esim MTD bassosta.
Se on se nopee atakki minkä hotit etuset tai mikit antaa ja keeällissä on hotit mikit.
Shadowskyssa kun vedit sen passiiviks niin sanoit et parani eli se on se aktiivi mikä sua hämää.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
balzary
24.10.2005 15:20:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Crusadessa on nyt etunen ohitettuna ja mua häirinnyt "korkea napsu" hävisi soundista saman tien.
 
World domination equals world suffocation
It's dread out there you know!
Keny
24.10.2005 15:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Crusadessa on nyt etunen ohitettuna ja mua häirinnyt "korkea napsu" hävisi soundista saman tien.
 
Tohon just pyrin eli kaikki ei tyccää nopeesta ja erottelevasta soundista.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
balzary
24.10.2005 15:27:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tohon just pyrin eli kaikki ei tyccää nopeesta ja erottelevasta soundista.
 
Ei mun mielestä soundi muuttunut yhtään vähemmän erottelevaksi, tuo taajuus häiritsi mua vaan siinä kokonaissoundissa.
 
World domination equals world suffocation
It's dread out there you know!
Karlsson
24.10.2005 15:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii mullahan oli Chiefin G&L lainassa ja en kyllä veertais sitä neuseriin sillai.
 
No ei niissä muuta yhteistä ollukkaan ku toi napsu soundissa.
 
Veikkaan et löydät sen saman napsun esim MTD bassosta.
 
Mitä mulla noita aktiiveja on ollu ni samaa "ongelmaa" ei ole ollut. Eikä monessa muunkaan aktiivissa joita olen kokeillut. Ei esmes sun Millereissä.
 
Se on se nopee atakki minkä hotit etuset tai mikit antaa ja keeällissä on hotit mikit.
Shadowskyssa kun vedit sen passiiviks niin sanoit et parani eli se on se aktiivi mikä sua hämää.

 
Parani juu, mutta en menis sanomaan että kaikki aktiivit olis tollasia, ku monia olen soittanut joissa ei tota ole. Ja todellakaan kyse ei ole viasta, vaan omasta mieltymyksestäni soundin ja tuntuman suhteen.
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Keny
24.10.2005 15:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mun mielestä soundi muuttunut yhtään vähemmän erottelevaksi, tuo taajuus häiritsi mua vaan siinä kokonaissoundissa.
 
Hmm...voi olla.Niin siis oon kokeillu kumpaakin ja on se aito kyllä parempi mitä niitä useempaa oon kokeillu.Tribute ei oo ollenkaan huono itseasiassa hiton hyvä mut jotenki huomaa heti et on halvemmalla tehty.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Bassballs
25.10.2005 20:48:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Crusadessa on nyt etunen ohitettuna ja mua häirinnyt "korkea napsu" hävisi soundista saman tien.
 
En nyt oikein saa päähäni, mitä tuo "korkea napsu" tässä meinaa??
Onko se jotain atackiinätäkkiin liittyvää? vrt.jazz basson tallamikki-soundi?
Vai kuuluuko niistä aktiiveista jokin muu napsu?
 
Elämässä pitää olla runkkua!!!
Karlsson
25.10.2005 20:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt oikein saa päähäni, mitä tuo "korkea napsu" tässä meinaa??
Onko se jotain atackiin liittyvää? vrt.jazz basson tallamikki-soundi?
Vai kuuluuko niistä aktiiveista jokin muu napsu?

 
Se on atakissa semmonen ihme taajuuspiikki tai jotain. Ei tuu (fenkun) jazzarissa millään säädöillä tommosta.
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Bassballs
25.10.2005 21:01:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on atakissa semmonen ihme taajuuspiikki tai jotain. Ei tuu (fenkun) jazzarissa millään säädöillä tommosta.
 
Jaaa... pitää kai alkaa kuulostella aktiivisaundeja tarkemmin.
Onko se sitten jotenkin soittotekniikkaan liittyvä, vai tuleeko se ihan joka tapauksessa?
 
Tämä "korkea napsu" alkoi nyt kiinnostamaan ilmiönä entistä enemmän..
 
Elämässä pitää olla runkkua!!!
Karlsson
25.10.2005 21:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaa... pitää kai alkaa kuulostella aktiivisaundeja tarkemmin.
Onko se sitten jotenkin soittotekniikkaan liittyvä, vai tuleeko se ihan joka tapauksessa?
 
Tämä "korkea napsu" alkoi nyt kiinnostamaan ilmiönä entistä enemmän..

 
Emmä muista että olisko se ketään muuta haitannu, mutta jotenki tuntuu kovin hassulta mulle se.
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Teijo K.
25.10.2005 22:41:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on atakissa semmonen ihme taajuuspiikki tai jotain. Ei tuu (fenkun) jazzarissa millään säädöillä tommosta.
 
Jaa, mutta onko niissä sitä agressiivista atakkiakaan? Miulla ainakin tuo aktiivimikkinen+ebenotelautainen päihittää Stingrayn siinä osa-alueessa. Ja Stingraykin on suht nopealla atakilla.
 
Munsta.
Karlsson
26.10.2005 08:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, mutta onko niissä sitä agressiivista atakkiakaan? Miulla ainakin tuo aktiivimikkinen+ebenotelautainen päihittää Stingrayn siinä osa-alueessa. Ja Stingraykin on suht nopealla atakilla.
 
Öö, että mun mielestä atakki on huono juttu vai? Ilmankos soitan volaspedun kanssa joka nuotin.
 
Ei, kyllä mä olen soittanut bassoja, joissa on "agressiivinen atakki", muttei tota kolinaa. Ei tästä nyt tosiaan tarvitse tehdä isoa numeroa, emmä voi kaikista maailman bassoista ja soundeista tykätä.
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «