Aihe: RR5, 1100€. Onko se tosiaan liikaa?
1 2 3 4
Räbbänä
24.10.2005 10:36:57
Itelle kyllä kelpais jos saisi jostain rr5 tai jonkun Ltd:n 1000 sarjan kepukan noin 700€.
"kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä" Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin...
saha
24.10.2005 12:51:35
Siis, tuota, hetkinen. Onko tämä RR-5 sama jota Thomannilla myydään hintaan 1025 e? Ja sinä pyydät käytetystä tonnin?

Onnea matkaan, tarvitset sitä!

Ei jumalavita... kaveri sanoi + laukku, remmi, lukot + tinkivarat.
>-)))> #2
"Siis mitä hyötyä tuosta on. Tuleeko siitä lisää nopeutta."
- alppu kysyy koverretusta otelaudasta.
McNulty
24.10.2005 12:59:12
Voihan tuosta RR5 pyytää vaikka 4000e ja kokeilla josko joku ostaisi. Ei sitä koskaan tiedä, vaikka joku sen verran maksaisikin mielenhäiriössään :)

Joku sen jo mainitsikin ettei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Itse myin "kuin uuden" käytetyn Epiphone LP Standard+ mallisen skeban hintaan 350e. Thomannin hinta x 0,7 = noin 320e. Omassa skebassani oli mukana topattu pussi, hihna, schallerit, muut kilkkeet. Laskin siten että tuosta pussista 15e, schallereista ja hihnasta toiset 15e = 350e

Hyvin se teki kauppansa tuolla hinnalla.
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
kivi
24.10.2005 13:12:05
saha:
Ei jumalavita... kaveri sanoi + laukku, remmi, lukot + tinkivarat. .

Jep, mutta kun mikään niistä ei vaikuta hintaan, paitsi laukulle voi laskea sen 50e, jos se on kova ja lentokuljetuksen kestävä.

Aivan sama, ei tässä oo järkeä noin ajatellen.

Faktaa: jos laitat 300 e kitaraan 1000 e mikit, se on edelleen 300 e kitara koska sen hinta ei voi tuosta pudota - mutta jos laitat 1000 e kitaraan 1000 e mikit, sen hintapa laskeekin 700 euroon, kun ei oo alkuperäinen. Nämä kaikki siis käytettyjen hintoja, eli suht muuttumattomia, jo pudonneita hintoja.

(Huom: siis käytettynä 300 e kitara on 160 e kun se on kulkenut ensi kerran kaupan kynnyksen yli, 1000 euron kitara pitää arvonsa paremmin, säilyen noin 700 eurossa.)

Tästä on aivan turha jankata siinä toivossa, että saisi itseään enemmän miellyttävän vastauksen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
McNulty
24.10.2005 13:20:22
Tästä on aivan turha jankata siinä toivossa, että saisi itseään enemmän miellyttävän vastauksen.

No juu... noinhan se kieltämättä menee, mutta ei se mielestäni ole väärin hinnoitella tuotetta kotimaisten hintojen mukaan ja läimästä esim. 1300e paketille hinnaksi 1000e käytettynä ja vihjaista vielä vähän tinkivarasta.

Kyllä monikin ostaa mielummin 2kk käytetyn kitaran joka on kuin uusi (siis ei kolhuja eikä naarmuja, ei kulumia + valmiiksi trimmattuna ja laukulla) sillä 900e kuin että lähtisi uutta tilaamaan 3kk toimitusajalla ja 1200e hintaan ilman laukkua.

Jännää on se, että kun kitara on nimekäs ja tarpeeksi vanha, se on käytettynä arvokkaampi kuin uutena :) Tai jos se on ollut jonkun "staran" vanha.

Siispä, tässä neuvo... anna kitara vaikka Latvalan Roopelle testattavaksi niin saat siitä 2000e joltain Stone-fanilta :)
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
Sir Härö
24.10.2005 14:29:04 (muokattu 24.10.2005 14:32:25)
Miksi ostaa uusi kitara kun käytetyn saa puoleen hintaan?

Lopetetaan uusien kitaroiden yms. kamojen osto uutena. Ihmisethän näyttävät myyvän käytettyjä thomannhinta miinus 35% -meiningillä!

Jes, toriltakin bongasin ainakin 9 uuttavastaavaa Jackson RR5:sta hintaan 700 euroa kovalla laukulla, custom shop-mikeillä, remmillä, hihnalukoilla sekä custom-maalauksilla.

Nuo luettelemanihan eivät vaikuta hintaan, paitsi laukku, 50€.

Ja näyttää siellä olevan yksi RR5, joka on 9kk käytetty ja bodyssa on naarmuja. Hinta 430€.

Anteeksi provo, mutta ihan oikeasti. Siinä vaiheessa kun uudenveroisia kitaroita saa noihin hintoihin niin minä lupaan...

Edit. Anteeksi, thomanhinnasta miinus 35% tekeekin 666,25 euroa. Eli noin puolet suomen myyntihinnasta. (ei ovh:sta)
...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan.
starsailor
24.10.2005 14:39:19

Edit. Anteeksi, thomanhinnasta miinus 35% tekeekin 666,25 euroa. Eli noin puolet suomen myyntihinnasta. (ei ovh:sta)

Kun laittat tuolla myyntiin, niin menee ehkä paremmin kaupaksi. Sama homma kuin autoissa, kun sen ajaa liikkestä ulos hinta tippuu mallista riippuen tuhansilla euroilla. Järkevää tai ei, käytetty on aina käytetty. Toiset ovat valmiita maksamaan "ylihintaa" jotta saavat pakasta vedetyn kitaran ja olla ensimmäisiä omistajia. Käytetyissä on kuitenkin se riski, että kitarassa on jotain vikaa, se ei ole täysin kunnossa, eteenkin kun sitä myydään lähdes uutena. Toinen hyvin tärkeä seikka on se, että myymäsi kitara on heavy-keppi. Noille ei ole kysyntää kuin hevareiden keskuudessa. Tavallisella Stratolla on parempi jälleenmyynti arvo kuin sakarallisilla kitaroilla...
Sir Härö
24.10.2005 14:41:37
Menee "EHKÄ"(?!?) paremmin kaupaksi?
Eemil
24.10.2005 14:49:13

Nimenomaan. Samalla rahalla saa paremman käytetyn kuin uuden. En mä ainakaan olis niin hullu että ostaisin 3200€ uuden PRS:än kun niitä liikkuu ihan hyvin käytettynä ja ne maksaa alta 2k€.

Koeta nyt ymmärtää että ei me näitä "sääntöjä" olla keksitty vaan asiat ovat näin. Me yritetään vain auttaa sua jos sä haluat tuon saada joskus myytyä. Vaikka sä saisit meidät kaikki voitettua tässä väittelyssä niin silti sä et tuosta 1000€ tule saamaan.

Jos tuommoista ei Suomen kamaralta saa tingattua uutena 1000€ niin ihmettelen.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
JuSu
24.10.2005 15:00:18
Menee "EHKÄ"(?!?) paremmin kaupaksi?

Äsh. Tää menee jo ihan turhaksi löpinäksi ja nillittämiseksi. Kuten Kivi jo mainitsi, niin sä Härö et tästä ketjusta saa itseäsi miellyttävää vastausta.

Mun pointti nyt on se, että me väidaan täällä tapella tästä asiasta vaikka maailman tappiin asti, mutta se ei vaikuta millään lailla tuon kitaran käypään hintaan. Käypä hinta määräytyy sen mukaan, mitä joku on siitä valmis maksamaan.

Mä uskon, että tuo 1000 euroa on liian kova pyynti, oli se kitara sitten vaikka kuinka uudenveroinen ja mukana kellot ja pillit ja kaikki. Pidä hintapyyntö tonnissa, tuurilla joku sen siitä maksaa, mutta voi kestää pitkään ennenkuin ostaja löytyy, jos löytyy ylipäätään. Tiputa hintaa, ja ostaja löytyy nopeammin ja varmemmin. Kovin yksinkertaista.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Sir Härö
24.10.2005 15:02:11
En mä nyt mitään väittelyä yritä voittaa. Oikeasti :)

Laitoin torille ostoilmon. Ettin Kevin Bond Rhoadsia tai vastaavaa.
Katson mitä ehdotellaan ja jos oikeanlainen tulee vastaan niin tottakai lasken omani hinnan sopivaksi jotta saan rahat vaihto kappaleeseen.

Mutta tässä vaiheessa en laske hintaa. Muuten käy niin että myyn kitarani pois kuudella sadalla, sitten minulla ei ole kitaraa enkä välttämättä löydä sitä haluamaani, vaan joudun ostamaan jonkun muun. Sitten olen taas siinä pisteessä että kerään rahaa uuteen.

Elkää ihmiset hyvät minua soimatko. Mistä minä muka sitten löytäisin haluamani jollain 700 eurolla?
Räbbänä
24.10.2005 15:31:21
Ilmotelkaa mulle jos joku haluaa luopua rr5 tai jostain Esp-ltd:n tonni sarjan kepukasta noin 600-700€ :)
"kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä" Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin...
Ben_D
24.10.2005 15:35:05

Ilmotelkaa mulle jos joku haluaa luopua rr5 tai jostain Esp-ltd:n tonni sarjan kepukasta noin 600-700€ :)

http://cgi.ebay.com/Jackson-Rhoads- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
oiva tumpeloinen
24.10.2005 15:39:00 (muokattu 24.10.2005 15:39:18)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=77255
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=77061

Eipä tarvi kovin kaukaa etsiä.....
Räbbänä
24.10.2005 15:40:00
http://cgi.ebay.com/Jackson-Rhoads- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kiinnostas muuten mutta en ole koskaan ostanut mitään EBaysta enkä uskalla kyllä nytkään.
Räbbänä
24.10.2005 15:40:55
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=77255
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=77061

Eipä tarvi kovin kaukaa etsiä.....

Nuo on kyllä pyöriny mielessä mutta en tykkää rungon muotoilusta enkä väristä.
oiva tumpeloinen
24.10.2005 15:42:57
Nuo on kyllä pyöriny mielessä mutta en tykkää rungon muotoilusta enkä väristä.

No mitäs sitten kyselet? ;)

Saattaapi olla sen värin kanssa olla vähän huono valikoida, jos käytettyä etsii. Pitää vain tyytyä siihen, mitä on tarjolla tai passata.
Räbbänä
24.10.2005 15:45:42 (muokattu 24.10.2005 15:47:43)

Saattaapi olla sen värin kanssa olla vähän huono valikoida, jos käytettyä etsii. Pitää vain tyytyä siihen, mitä on tarjolla tai passata.

Näinhän se kyllä on

Uutta kitaraa ajattelin hommailla jouluksi, nyt on ollut pääosin tähtäimessä tuo Viper 400 mutta koitan kattoa jos saisi jopa parempia samalla hinnalla.
Ben_D
24.10.2005 15:45:54

Ja sama koskee ebayta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)