Aihe: Tarja Turuselle kenkää Nightwishista
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14
Top40
24.10.2005 12:35:39
Vaikka Holopaisen sävellykset ovat hienoa kuunneltavaa, olen tuosta jokseenkin samaa mieltä. Kyllä kuitenkin Nightwishin itse tunnistin parhaiten laulusta. Ainakin jos kuulin jonkun uuden biisin vaikkapa radiosta.
Mutta eiköhän tähänkin soppaan ratkaisu jossain vaiheessa löydy, oli se hyvä tai huono, se toivottavasti on bändin oma ja sellainen mitä he itse haluavat. Toivottavasti.

Mulle Nightwish on lähinnä coverbändi. Over the hills, Phantom ja Snowman on niiden suurimpia menestyksiä ja kaikki vieraita piisejä. Omat piisit ovat aika vaisuja.

Turusen persoona on vienyt bändin suosioon. Hän voisi vaihtaa vaikka koko bändin ja esiintyä yksin Nightwsihinä ja suurin osa yleistöstä ei huomaisi yhtään mitään muutosta.
Tympee Huttunen
24.10.2005 12:38:35
Over the hills, Phantom ja Snowman on niiden suurimpia menestyksiä ja kaikki vieraita piisejä.

No jos menestyksen laskee vaikka levymyynnistä, niin olet väärässä.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
HaloOfFlies
24.10.2005 12:39:34 (muokattu 24.10.2005 12:40:41)

Mulle Nightwish on lähinnä coverbändi. Over the hills, Phantom ja Snowman on niiden suurimpia menestyksiä ja kaikki vieraita piisejä. Omat piisit ovat aika vaisuja.

Turusen persoona on vienyt bändin suosioon. Hän voisi vaihtaa vaikka koko bändin ja esiintyä yksin Nightwsihinä ja suurin osa yleistöstä ei huomaisi yhtään mitään muutosta.

Rohkenenpa olla eri mieltä... Tai no. eihän se yleisö mitään huomaisi kun ei sitä yleisöä edes olisi.
First they steal your mind and then they steal your soul
sirdickyj
24.10.2005 12:46:49
Lauloi yhden keikan Ronnie James Dion lähdettyä bändistä. Ei ollut "bändissä" koskaan.

Tolkin puukotus oli feikkiä. Itse kuulin jutusta melko tuoreeltaan jo.

Koko Stratovariuksen hajoaminen oli feikkiä.

Halford on tuurannut sittemminkin Sabbathissa, ja olipa itse David Lee Rothkin hyvin vähällä tuurata Ozzya bändien yhteisellä Euroopan turneella -78. Biisitkin oli jo treenattuna, mutta Ozzy löytyi viime tipassa.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
Top40
24.10.2005 13:08:01
Rohkenenpa olla eri mieltä... Tai no. eihän se yleisö mitään huomaisi kun ei sitä yleisöä edes olisi.

Tästä olen samaa mieltä. Nightwishin taru on käytännössä lopussa. Sen pelastaa vain se, että Turunen jatkaa bändissä, mitä pidän edelleen erittäin todennäköisenä. Kun Tarja palaa Etelä-Amerikasta Suomeen niin hän laittaa niskoittelevat pojat ojennukseen.
kid ego
24.10.2005 13:08:57
... ja olipa itse David Lee Rothkin hyvin vähällä tuurata Ozzya bändien yhteisellä Euroopan turneella -78. Biisitkin oli jo treenattuna, mutta Ozzy löytyi viime tipassa.

Hahhah!! Tuossa vasta komediaa!!

Mutta takaisin aiheeseen, ja mun veikkaukseni on että Nightwish ei pysty korvaamaan tavaramerkkiään Tarjaa, ja Hietala lähtee pois. Marco on niitä harvoja henkilöitä joilla on tässä maassa varaa valita. Toivottavasti jätkät saavat vielä bändin kasaan, mieli ei varmaan tee Sparin kassallekaan.
Paska soi ja balalaikka haisee.
samulijp
24.10.2005 13:09:13

Bändillä on valmis materiaali, organisaatio, sopimukset ja fanikanta. Ei muutakuin seuraava sopraano jonosta. Paremman näköinen ja parempi laulaja :)
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
Tympee Huttunen
24.10.2005 13:10:53
Mutta takaisin aiheeseen, ja mun veikkaukseni on että Nightwish ei pysty korvaamaan tavaramerkkiään Tarjaa, ja Hietala lähtee pois. Marco on niitä harvoja henkilöitä joilla on tässä maassa varaa valita. Toivottavasti jätkät saavat vielä bändin kasaan, mieli ei varmaan tee Sparin kassallekaan.

No vaikuttaa siltä, että koko bändi on tässä jutussa mukana, eikä päätös ollut vain Tuomaksen. Lisäksi vaikuttaa, että Tarjalle on korvaaja jo tiedossa...
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
McNulty
24.10.2005 13:15:11
No vaikuttaa siltä, että koko bändi on tässä jutussa mukana, eikä päätös ollut vain Tuomaksen. Lisäksi vaikuttaa, että Tarjalle on korvaaja jo tiedossa...

...mutta menestyykö bändi enää? En usko että jollain Marcolla tai Tuomaksella on niin valtavaa vaikutusta yleisöön. Kuten joku totesikin, Nightwish = Tarja, oli taustalla soittamassa ihan ketä tahansa.

Taidon ja tekniikan voi korvata, mutta ei imagoa, persoonaa ja sitä egoa :)
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
Top40
24.10.2005 13:18:10
Bändillä on valmis materiaali, organisaatio, sopimukset ja fanikanta. Ei muutakuin seuraava sopraano jonosta. Paremman näköinen ja parempi laulaja :)

Ei faneja kiinnosta bändin jäsenet. Maailmalla kiertää kymmeniä bändejä, joissa ei ole ainuttakaan alkuperäistä muusikkojäsentä mukana ja keikkaa pukkaa koko ajan.

On hupaisaa seurata, miten Mnetissä puolustetaan Nightwishin rivijäseniä, vaikka kylmä fakta on se, että ilman Tarja Turusta bändi ei olisi päässyt koskaan pitäjätasoa korkeammalle. Spinefarmin bisnesnainen yritti pitää naamaa TV:ssä peruslukemilla, vaikka kiehunta yhtiössä on varmaan hirvittävä.
lxi
24.10.2005 13:25:21
On hupaisaa seurata, miten Mnetissä puolustetaan Nightwishin rivijäseniä, vaikka kylmä fakta on se, että ilman Tarja Turusta bändi ei olisi päässyt koskaan pitäjätasoa korkeammalle.

Tämä on viimeinen kerta kun sanon tämän, mutta:

1) Tuomas Holopainen on kaikkea muuta kuin Nightwishin rivijäsen.

2) Fakta tarkoittaa tosiasiaa, ja tosiasiat vaativat taustalleen perusteluja.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
HaloOfFlies
24.10.2005 13:26:31 (muokattu 24.10.2005 13:44:16)

Tästä olen samaa mieltä. Nightwishin taru on käytännössä lopussa. Sen pelastaa vain se, että Turunen jatkaa bändissä, mitä pidän edelleen erittäin todennäköisenä. Kun Tarja palaa Etelä-Amerikasta Suomeen niin hän laittaa niskoittelevat pojat ojennukseen.

Ei se Tarja enää ainakaan takaisin tule, se nyt viimeistään on varmaa. Ja millaiseen valoon se bändin asettaisi? "Nightwish pyörsi sanansa, Turunen jatkaa sittenkin". Ei siitä ainakaan hyvä kuva jäisi, ei medialle eikä faneille.

Itsekin olen sitä mieltä että mitä laulutaitoon tulee niin siinä Turunen on kyllä helposti korvattavissa. Mutta kun Tarja oli ihan maailmanluokan keulahahmo, siinä on uudella laulajalla aika pirun isot saappaat täytettävänä. Ja paineet voittaa fanit puolelleen ovat aivan hirmuiset. Kotimaassa voi ehkä olla mahdollista pärjätä, mutta kansainvälisen menestyksen voi käytännössä unohtaa. Tai no, eihän sitä tiedä ennenkuin on sitä uutta laulajaa kuultu "in action" niin sanotusti.

Ja Tuomas Holopainen on tosiaankin se Nightwishin sielu. Jos se mies lähtisi kävelemään, silloin Nightwishin taru olisi ainakin lopussa taatusti.

Ja mitä tulee tuohon väitteeseen että faneja ei bändin jäsenet kiinnosta, niin kyllä minä ainakin äänestän korvillani ja jaloillani siinä vaiheessa jos esim. Rollarit tai Kiss alkaa kiertää ilman ainuttakaan alkuperäisjäsentä. Ei se vain tunnu samalta sen jälkeen.
First they steal your mind and then they steal your soul
nikomati
24.10.2005 13:34:00

Tämä on viimeinen kerta kun sanon tämän, mutta:

1) Tuomas Holopainen on kaikkea muuta kuin Nightwishin rivijäsen.

2) Fakta tarkoittaa tosiasiaa, ja tosiasiat vaativat taustalleen perusteluja.

Jep, vaikka nuo totta ovatkin niin suurimmalle osalle massamusiikin kuluttajalle nightwish on VALITETTAVASTI vain tarjatutunen. piste.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
Kampuzzjeah!
24.10.2005 13:36:19
jo oli hirrrmu lööpit iltalehdessä ja iltasanomissa.
ihQDaa. IHFC #3
Musta Arkipyhä
24.10.2005 13:38:09
Jep, vaikka nuo totta ovatkin niin suurimmalle osalle massamusiikin kuluttajalle nightwish on VALITETTAVASTI vain tarjatutunen. piste.

Mutta mihin tämä perustuu? Onko kenties kattavia tutkimuksia? Galluppeja?
Space is deep
Räbbänä
24.10.2005 13:59:10
"kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä" Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin...
Top40
24.10.2005 14:00:17
Mutta mihin tämä perustuu? Onko kenties kattavia tutkimuksia? Galluppeja?

Kuka nyt ylipäänsä on kiinnostunut bändin rivijäsenistä henkilöinä? Musiikkihan se ratkaisee.

Onko sinulla kattavia tutkimuksia asiasta?

Joku otti esille Rollin Stonesit. Turusen lähtöä voisi verrata Mick Jaggerin lähtöön.
lxi
24.10.2005 14:05:10
Kuka nyt ylipäänsä on kiinnostunut bändin rivijäsenistä henkilöinä? Musiikkihan se ratkaisee.

Ja kuka sen musiikin tekee? Ei Tarja Turunen.

Joku otti esille Rollin Stonesit. Turusen lähtöä voisi verrata Mick Jaggerin lähtöön.

Ei voi. Yhdeksänvuotiaan hevibändin elinkaari ei millään vastaa 40+ vuotta raataneen rockjyrän uraa, ja tämän ymmärrät varmasti itsekin. Jagger on myös kunnostautunut biisintekijänä keulakuvana toimimisen lisäksi.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
R2
24.10.2005 14:05:34
http://www.jippii.fi/jsp/forum/mesta_thread.jsp?b=musa&t=20975

Eino Veen toinen kommentti oli kyllä paras!!
Keep it cool Eskimo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)