willie 22.10.2005 16:33:53 | |
---|
Sieltä se löytyi vinyylihyllystä : Cosa Nostra, BECK-OLA. Jeff Beck kitarassa, Ronnie Wood kitarabassossa!, Tony Newman rummuissa, Nicky Hopkins pianossa ja Rod Stewart laulussa ! Vuonna 1969. Jailhouse Rockissa Woodin 6-kielinen kitarabasso armottomalla fuzzilla on tosi kaatoa. Ja onhan se Elviksenkin aikanan esittämä All Shook Up riuska veto. |
2541 22.10.2005 16:43:11 | |
---|
Hyvä levy tosiaan, samoin kuin vuotta aikaisemmin julkaistu "Truth". Woodilla on hyvä bassosoundi, esim. Tom Petersson (Cheap Trick) muistaa aina kehua Woodyn bassottelua noilla levyillä. Enpäs tiennytkään, että mies käytti myös 6 -kielistä (Fender?), kuvissa oon nähny noilta ajoilta vaan Jazz Basson tai Telecasterin (tai originaali Precisionin). |
blyysi 22.10.2005 16:43:29 (muokattu 22.10.2005 16:45:13) | |
---|
Sieltä se löytyi vinyylihyllystä : Cosa Nostra, BECK-OLA. Jeff Beck kitarassa, Ronnie Wood kitarabassossa!, Tony Newman rummuissa, Nicky Hopkins pianossa ja Rod Stewart laulussa ! Vuonna 1969. Jailhouse Rockissa Woodin 6-kielinen kitarabasso armottomalla fuzzilla on tosi kaatoa. Ja onhan se Elviksenkin aikanan esittämä All Shook Up riuska veto. Tuo bändi oli tosiaan melkoinen suunnannäyttäjä rock-musiikissa ja saanut siitä valitettavan vähän kredittiä. Jos bluesrockia kuuntelen, Jeff Beck Groupin ekat tai Jimin 66-67 tuotanto ja Band of Gypsys on melkein poikkeuksetta se valinta. Mielestäni tuota edeltänyt "Thruth" on vielä parempi levy! Siitä taisikin olla jotain lätinää taannoisessa Jeff Beck -viestiketjussa.. EDIT: pitäs vissiin kirjoittaa nopeammin, ettei aina toistais sillä välillä ilmeistyneitä viestejä! No, pitkät piuhat ja hitaat nakit, huono yhdistelmä! |
Beck-Ola on kyllä armoton levy. Aikoinaan teininä olin menossa ostamaan "Truuttia", mutta kun sitä ei levyliiterissä just silloin ollut, ostin Beck-Olan. Alussa vähän säikähdin, mutta pian homma alkoi hahmottua ja edelleenkään en ole kyllästynyt. Tätä pitää kuunnella lujaa. All Shook Up on kyllä svengaavin versio ko. biisistä mitä olen kuullut. Spanish Boots on kanssa aivan mahottoman raju rytistys. Tykkään kovasti. Mielestäni Ron Wood on huomionarvoinen basistina ja yksi aliarvostetuinpia musikantteja -tämä selviää kun tutustuu Jeff Beck Groupiin ja Rod Stewartin ekoihin (loistaviin) levyihin. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |