Aihe: RR5, 1100€. Onko se tosiaan liikaa?
1 2 3 4
Eemil
23.10.2005 18:28:25
Mutta kyllä aika tyhmä saa olla jos myy uudenveroisen soittimen 1/3 halvemmalla kaupanhintoihin nähden. Ellei kyse sitten ole jostain 300€ vermeestä.

Ei näissä kauppahommissa mikään muu ole tyhmää kuin maksaa jostain enemmän kuin haluaa. Pidä hintana vaikka 1100€ kuukauden ajan ja katso montako yhteydenottoa tulee. Se kun ei ole siitä kiinni pätkääkään mitä mieltä sä olet tuosta hinnasta.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
Sir Härö
23.10.2005 18:34:19
Miksi Eemil itkee?

En mä nyt aivan tota tarkottanut, vaan sitä että ei mun kannata koko kitaraa myydä jos en saa siitä sen vertaaa kuin haluan. Jos kukaan ei osta, en sitä myy.

Laskin hinnan 1000€. En mä siihen kuole jos ei mene kaupaksi :)
...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan.
Eemil
23.10.2005 18:45:34 (muokattu 23.10.2005 18:47:29)
Miksi Eemil itkee?

Enhän mä itke, muuten olisin laittanut itkuhymiön. Kunhan vaan otin kantaa ja yritin olla realistisen kannustava.

E: Miksi sä edes olet sitä myymässä? Jotenkin huvittava tuo asenne että kun tämä on niin tuore vielä niin se 700-800€ ei ole tästä tarpeeksi. Mutta jos soittelen tällä vielä muutaman kuukauden niin sittenkö kitara on muuttunut niin paljon että voi paremmalla omatunnolla myydä? :)
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
Sir Härö
23.10.2005 18:54:46 (muokattu 23.10.2005 18:55:29)
Noniin no, jos joku sen tuolla tonnilla ostaa niin hyvä.
Ei mun sitä pakko myydä ole.

Edit. Taas puhun minä kuin Yoda. Lauseet omituisesti muotoilen minä.
Eemil
23.10.2005 19:00:47
Noniin no, jos joku sen tuolla tonnilla ostaa niin hyvä.
Ei mun sitä pakko myydä ole.

Mua kiinnostaa siltikin se miksi sä sen haluat myydä.
Ben_D
23.10.2005 19:08:30

Mua kiinnostaa siltikin se miksi sä sen haluat myydä.

Hassunmallisilla kitaroilla on vaikee soittaa oudokseltaan.
Eemil
23.10.2005 19:18:36

Tottumiskysymys. Mä tarkoitin lähinnä sitä että jos Härö on tuon myymässä niin siihen on varmaan joku syy ja tuskin se siitä tulee muuttumaan. Tuosta kitarasta saa 700-800€ nyt ja tulevaisuudessa vähemmän. Jos meinaa myydä niin nythän se juuri kannattaisi myydä jos milloinkaan.
McNulty
23.10.2005 19:29:15
Kompromissi!

Pistä hinnaksi 1000e ja perään teksti että "koita tingata!" :)
Toki myymiseen on jokin syy, eikä sen tarvitse olla sen kummallisempi kuin ettei itse tarvi ko. soitinta. Sen on saattanut ostaa vähän sillai "sika säkissä" tai "kokeilempa tätäkin nyt" ja parin kuukauden päästä innostus sitä soitinta kohtaan lopahtaa.

Syitä on monia eikä niitä kannata aina jäädä setvimään. Ostaja ostaa jos haluaa ja myyjä myy jos haluaa.
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
Eemil
23.10.2005 19:37:47 (muokattu 23.10.2005 20:14:23)
Toki myymiseen on jokin syy, eikä sen tarvitse olla sen kummallisempi kuin ettei itse tarvi ko. soitinta.

Juu, mun pointti olikin juuri siinä että jos on sitä nyt myymässä niin muuttuuko tilanne parempaan jos sitä ei sitten myykään. Koska joku syy on kuitenkin olemassa miksi sen halusi myydä.
koponen
23.10.2005 19:52:58
Hyväkuntoisen käytetyn arvo on noin 70% uuden arvosta, olkoot sitten vaikka päivän vanha kitara. Näin se homma etenee. Jos tonnilla saa uuden koteloineen, niin tuosta sitten voisi saada sen 700€. Mutta ei se ole hölmö joka pyytää...
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
Les Fender
23.10.2005 20:30:26
Hyväkuntoisen käytetyn arvo on noin 70% uuden arvosta, olkoot sitten vaikka päivän vanha kitara. Näin se homma etenee. Jos tonnilla saa uuden koteloineen, niin tuosta sitten voisi saada sen 700€. Mutta ei se ole hölmö joka pyytää...

Joo, kyl se suurinpiirtein noin menee. Myin just 97- Fenderin Am. Stdn jonka hinta lienee uutena tuhat ja jotain (Vai loppuko sen valmistus?,mut oli vielä joitakin kuukausia sitten). Tuollainen mustana lienee niitä myydyimpiä kitaroita, noin niinkun historiallisesti (?). Kun hp oli 700 ja risat, ei kiinostusta, mut kun tiputti muutaman kympin kutosella alkavaks niin johan alko viestejä tulla... Eli se 70% ainakin tähän päti. Niin ja ne poikkeukset toki vahvistaa säännön, eli jos joku tulenpalavasti haluaa juuri tuota niin miksei sit tonnilla osta jos ei muita käytettynä löydä.

Uutena en minäkään vapaaehtoisesti enään kitaraa osta, arvo tipuu ja paljon kun musakaupasta ulos meet. Miksi maksaa siittä että saa sit stressata niitten ensimmäisten kolhujen takia? Uutta arvonnousua tarviikin odottaa sit se vähintään parikyt vuotta.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Sir Härö
23.10.2005 21:02:58
Tottumiskysymys. Mä tarkoitin lähinnä sitä että jos Härö on tuon myymässä niin...

Eräs esitteli minulle Jacksonin Kevin Bond Signaturen. Oli takahuoneessa varauksessa mutta pienen suostuttelun jälkeen myyjä antoi minun koittaa sitä takahuoneen pimennoissa...

Siitä se ajatus sitten lähtikin. Eli syy myyntiin on selvä.

Saattaa olla että GAS menee ohi muutamassa päivässä tai viikossa.
Sir Härö
23.10.2005 21:04:48 (muokattu 23.10.2005 21:05:05)

Kivahan sillä on soittaa. Istuu käteen niinkuin penis poikamies ehtoisin.
-septimisti-
23.10.2005 22:43:18
Ei voi mitään. Kyllä mä taidan listäta tuon uudenkin hinnan Päättömät-ketjuun.

Kitaran, samoin kuin monen muunkin vehkeen arvo laskee reippaasti samantien kun se kannetaan, ajetaan tai vaikka lennetään kaupasta ulos. Tälleen ne markkinat vain toimii, vaikka siinä ei periaatteessa mitään järkeä välttämättä olisikaan. Reippaasti miinuspisteitä niille, jotka eivät tätä halua sisäistää, vaan koittavat löytää väkisin tarpeeksi 'hölmön' ostajan.
Sir Härö
24.10.2005 06:34:08
Nonononononono.

1270 x 70 : 100 = 889 + laukku, remmi, lukot + tinkivarat = 1000.

Toi 70% joka on aika omituinen standardi on laskettu suomen ovh:sta. Miksikö? No se nyt on suomen ovh.
lxi
24.10.2005 08:31:41
Nonononononono.

1270 x 70 : 100 = 889 + laukku, remmi, lukot + tinkivarat = 1000.

Toi 70% joka on aika omituinen standardi on laskettu suomen ovh:sta. Miksikö? No se nyt on suomen ovh.

Siis, tuota, hetkinen. Onko tämä RR-5 sama jota Thomannilla myydään hintaan 1025 e? Ja sinä pyydät käytetystä tonnin?

Onnea matkaan, tarvitset sitä!
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
starsailor
24.10.2005 08:59:46
Kun puhutaan kamoista joiden pyyntihinta on tuhanen euron tienoilla, niin niitä ostavilla henkilöillä on yleensä jo enemmän tietämystä laitteista ja niiden todellisista hinnoista. Jos aikaisemmin on saanut myytyä satasen, parin kitaroita lähes sillä hinnalla mitä on niistä itsekin maksanut ei kannata vetää suoraan sitä johtopäätöstä että sama pätee aina jatkossakin. Myyt sillä hinnalla mihin olet itse tyytyväinen ja se menee kaupaksi. Jos tarvitset välttämästi rahaa, niin joudut hilaamaan tuota hintaa alaspäin. Toinen esimerkki:

Oletetaan että liike myy tuota uutena 1200eurolla. Viet sen liikkeeseen myyntitiliin ja he laittavat hinnaksi 1100 euroa, jossa vähän tinkivaraa koska tuote on käytetty. Kitara menee kaupaksi 1000 eurolla. Liike ottaa tuosta 15-20% eli sulle jää vähän päälle 800euroa. Kannattaa myydä itsenäisesti vaikka 850eurolla...
pm
24.10.2005 09:34:38
Mä olen todennut helpoksi hinnoittelutavaksi käydä kysymässä eri liikeistä vaihtohintaa, johonkin vastaavaan hintaiseen mitä olen hankkimassa.
Esim. mulla oli peavey studio pro ja kattelin missä hinnoissa ne täällä torilla pyörii, hinnat oli 200-250€.
Laitoin hinnaksi 230€ ja hinta oli kuulema päätön, kun t-kaupasta saa 259 + rahti. Kävin kysymässä liikkeen vaihtotarjousta kitaraan (niitähän aina tarvitaan erilaisia:)), yksi tarjosi 190€ hyvitystä n.750€ kitaraan ja toinen 250€ samanlaiseen. Kysyin myös suoraa ostohintaa joka oli molemmissa n.700€. Oli aika helppo päättää minne sen vahvistimen jätti.
Eli ei ne liikeiden tarjoukset ole aina niin huonoja.
Molemmissa liikkkeissä olen jo asioinut n. parikymmentä vuotta, eli jonkunlainen tuntuma on kummankin liikkeen toimintaan.
-K-
24.10.2005 10:28:35
Tuo on aika ryöstöhinta tuo tonnikin tuosta. Sovh * 0,6 = käytetyn hinta. Laukusta 50e lisää, muuta ei kannata laskeakkaan. Itse ainakin pyrin myymään kaiken sormieni läpi kulkevan tavaran tuolla 0,6 kertoimella. Toki poikkeuksiakin on, jos on harvinainen tai muuten mahdoton saatava, voi hyvällä omalla tunnolla laittaa extraa.
Ei suotta elämys.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)