Aihe: EMU 0404 ja Linux
1
bliikki
22.10.2005 10:46:04 (muokattu 22.10.2005 10:52:27)
Joku varmaan voi vahvistaa sen käsityksen, että EMU 0404-äänikortti ei toimi Linuxissa? Menin tilaamaan ko. kortin juuri ja nyt sitten kiinnostuin musiikin tekemisestä Linuxissa, mutta kuinka ollakaan, hommahan ei käykään niin helposti. Onkohan EMUn puolelta tukea edes tulossa? Toivottavasti joku kikkailee illan ratoksi pienen koodinpätkän, jolla sen saa wörkkimään.

EDIT: Lisättäköön vielä, että nauhoituksien ei tartte välttämättä Linuxissa onnistua. Tärkeintä on, että toimii muuten ja musiikin kuuluu. Ja jos sen ASIOnkin sais toimimaan.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Risk
22.10.2005 13:06:25
Eikös tuo perustu johonkin Creativen piirisarjaan tms? Jos näin, niin se *saattaa* toimia.
SaBer
22.10.2005 17:57:13

Eikös tuo perustu johonkin Creativen piirisarjaan tms? Jos näin, niin se *saattaa* toimia.

Monet creativen kortit perustuu emu10k-piirisarjaan. Päinvastoin siis.

Ei tuota alsan taulukoista ainakaan löytynyt suoraan... Linuxissa on alsa ja jack, ei asiota.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Risk
24.10.2005 01:16:11 (muokattu 24.10.2005 01:18:33)
Olen itsekin odotellut EMUjen ilmaantumista tuonne ALSAn tuettujen korttien listalle mutta hiljaista on.

ALSAn soundcard matrixissa on tosiaan ollut kovin hiljaista... Viime päivityksestä on puolisen vuotta. E-MUn lisäksi uudemmat ESIt ja Terratecit loistavat poissaolollaan.
SaBer
24.10.2005 10:17:05

ALSAn soundcard matrixissa on tosiaan ollut kovin hiljaista... Viime päivityksestä on puolisen vuotta. E-MUn lisäksi uudemmat ESIt ja Terratecit loistavat poissaolollaan.

Voi olla, että kun Ardour ja kumppanit joskus vihdoin tulevat "valmiiksi", niin tulee äänikorttifirmoille ehkä vähän enemmän syitä panostaa linuxiinkin. Olisi hienoa nähdä jokin firma mukana alsan kehittämisessä...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)