Aihe: Apua Linuxiin..
1
duane
22.10.2005 21:56:23
Laitoin nettikoneeseen Ubuntu -linuxin ja yllätyin käyttöliittymän ihmisläheisyydestä :) Nyt tekisi mieli vaihtaa myös tuo mun kannettava linux-toimiseksi, mutta en saa asennettua nettikoneeseen tätät softaa: http://users.skynet.be/solaris/linuxaudio/downloads/japa-0.1.2.tar.bz2 Olen kokeillut packet managerilla ja apt-get jne komennoilla.. Mikä eteen?

Ja mikä on paras audiosofta (äänitys & midi) linuxiin?
dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö"
Santtu_123
23.10.2005 18:01:45

Toi on pakattu tiedosto:
bzip2 and bunzip2 are file compression and decompression utilities. The bzip2 and bunzip2 utilities are newer than gzip and gunzip and are not as common yet, but they are rapidly gaining popularity. The bzip2 utility is capable of greater compression ratios than gzip. Therefore, a bzip2 file can be 10-20% smaller than a gzip version of the same file. Usually, files that have been compressed by bzip2 will have a .bz2 extension.

Uncompressing a bzip2 File Using bunzip2
To uncompress a bzip2 file, execute the following command:
bunzip2 filename.txt.bz2 (where filename.txt.bz2 is the name of the file you wish to uncompress)
The result of this operation is a file called filename.txt. By default, bunzip2 will delete the filename.txt.bz2 file.

Compressing a File Using bzip2
To compress a file using bzip2, execute the following command:
bzip2 filename.txt (where filename.txt is the name of the file you wish to compress)
The result of this operation is a file called filename.txt.bz2. By default, bzip2 will delete the filename.txt file.
SaBer
23.10.2005 18:48:07

Laitoin nettikoneeseen Ubuntu -linuxin ja yllätyin käyttöliittymän ihmisläheisyydestä :) Nyt tekisi mieli vaihtaa myös tuo mun kannettava linux-toimiseksi, mutta en saa asennettua nettikoneeseen tätät softaa: http://users.skynet.be/solaris/linuxaudio/downloads/japa-0.1.2.tar.bz2 Olen kokeillut packet managerilla ja apt-get jne komennoilla.. Mikä eteen?

Jos tuota softaa ei löydy Ubuntun valikoimasta, on se käänettävä lähdekoodista. Tämä ei ole ihan niin ihmisläheistä...
Ensin on asennettava kääntäjä, gcc (Gnu C-compiler), ja kaikki mitä se tarvitsee. (Onnistunee packet managerilla.)
Seuraavaksi on purettava tuo arkisto, jonka yllä jo linkitit. (tar -xjf japa-0.1.22.tar.bz2)
Viimeiseksi noudatat ohjeita, jotka löytyvät INSTALL-nimisestä tiedostosta, joka on tuossa arkistossa.

Rosegarden ja Ardour taitavat olla parhaimmistoa. Muistathan, että tarvitset myös jackin?
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Carpenter
23.10.2005 23:20:28

Hydrogen on kova ja ilmainen rumpukone.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
kuriken
24.10.2005 13:59:09
Äh - yritin pidätellä mutta en pystynyt. Jos aiot kannettavastasi musiikkikonetta kannattaa Ubuntun sijaan asentaa Fedora Core 3. Siihen kun musiikkisoftat saa kerralla ja helpoiten asennettua. Jos et ole paljoa Linuxia käyttänyt ei Fedoran ja Ubuntun välillä kuitenkaan ole käytännössä mitään eroa...

En ole kokeillut Fedora Core 3 musiikkisoftien kanssa, mutta itse tykkään Demudi distrosta. Kaikki musiikkisoftat ovat valmiiksi asennettu ja toimii täydellisesti. Ja tuo pohjautuu debianiin, jota pidän myös plussana,
duane
24.10.2005 14:54:20
Erikoista että olet suunnilleen ensimmäisenä asentamassa JaPa:aa... Itse yllätyin JaPa:sta positiivisesti. Siinä oli kaikki mitä JAAA - analysaattorista puuttui.

No kun valtaosa mun keikoista alkaa olemaan talonmieshommaa (opiskelun ohella, tosin), niin mielelläni käyttäisin tietokonepohjaista RTA-systeemiä korvien tukena & todisteeksi asiakkaalle. Smaart on mulle liian kallis ja sisältää sellaisia ominaisuuksia joihin en ole perehtynyt..
dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö"
jorma_r
24.10.2005 23:16:47
DeMuDi on varmasti yhtälailla hyvä kuin Fedora + CCRMA. Ymmärtääkseni näiden pakettikokoelmien sisältö on aikalailla 1:1.

No kun valtaosa mun keikoista alkaa olemaan talonmieshommaa (opiskelun ohella, tosin), niin mielelläni käyttäisin tietokonepohjaista RTA-systeemiä korvien tukena & todisteeksi asiakkaalle.

Jees - en niinkään yllättynyt siitä että olet kiinnostunut JaPasta vaan siitä että löysit sen heti alkaessasi perehtymään pingviineihin - ainakin itse löysin sen vahingossa. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)