Aihe: Silmälasit
1 2 3 4 5
Defrayer
19.09.2005 05:48:48 (muokattu 19.09.2005 05:49:18)
Sen mina ainakin viime kesan Kuopio Rockcock-festareista opin etta en enaa pida rilleja paassa ainakaan Mokoman keikan aikana. Ja taidanpa soveltaa tata kaikkiin muihinkin keikkoihin, ehka omiinkin joskus tulevaisuudessa.

EDIT: Jea, ma osaan aina ajoittaa itseni sivun alkuun alitajunnaisesti.
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
IommI
20.09.2005 12:25:03
En tiedä onko tälläistä juttua aikaisemmin, mutta minua kiinnostaa tietää, pilaako silmälasit hevarin. Elikkä, laskeeko se hevimiehen (tai muunkaan miehen) arvostusta. Otetaanko häntä ihan vakavasti? Mielipiteitä tähän vaan. Mitään oikeaa vastausta ei ole.

Mulla on piilarit, ihan naisten takia.. mutta en usko että silmälasit siihen uskottavuuteen vaikuttaa..
vomithrash
20.09.2005 21:15:17
Arkisin käytän silmälaseja, baariin tai keikoille, festareille ym. lähtiessä piilarit naamaan. Ihan käytännönkin kannalta parempi ratkaisu, luulenpa että olisin lasini hävittänyt ja rikkonut jo useampaan kertaan rymytessäni ties missä.
Scorpi
27.09.2005 14:16:07
Edellä mainittu Marko Annala on mainio esimerkki, ja itse arvostan hyvin suuresti Kaarle Viikatetta. Eli eivät laske.
Scorpi thanks and signs again
tähtivaeltaja
27.09.2005 14:39:21 (muokattu 27.09.2005 14:39:41)
Arkisin käytän silmälaseja, baariin tai keikoille, festareille ym. lähtiessä piilarit naamaan. Ihan käytännönkin kannalta parempi ratkaisu, luulenpa että olisin lasini hävittänyt ja rikkonut jo useampaan kertaan rymytessäni ties missä.

Legenda kertoo; jos ei halua saada turpaansa niin kannattaa pitää laseja. Mutta eihän se ole totta, jotkut hullut ovat kuulemma tinttailleet ne rillit entistä syvemmälle kalloon, nyrkillä.
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
juhist
27.09.2005 22:30:53
lasit on hankalat saunassa kun iho hikoaa ja sit ne alkaa valumaan nenänvartta pitkin.. kun on kädet kumminkin instrumentissa kiinni eikä malta niitä nostella sormenpäällä niin piankos ne on lattialla.

nojoo, tokaluokalta ollu plasit, no en ulkonäöllisesti muuten edusta heavymetalgenreä, mutta enpä siltikään usko tr00-heavymetalharjoittaja-pisteideni lasienkäytöstä laskevan.
näkö -3,5 et perempi vaan käyttää, mutta mielestäni näytänkin paremmalta laseineni.

Marko Annalan lasit ovat mielestäni rumat btw., mut tuo itämaanprofeetta-look-a-like on varmastikin tarkoin harkittu juttu...
lucbass
29.09.2005 12:09:00

no ei todellakaa! vaikka uskottavuutta se saattaa joissain tilanteissa viedä. esim mun. vaikka emmä kyl mikää helkkarinmoinen hevari ookkaa
god hates us all
arzi89
03.10.2005 17:37:39

mutta mielestäni näytänkin paremmalta laseineni.

Olen itsestäni samaa mieltä. Mutta en kyllä usko, että silmälasit kenenkään arvostusta laskevat. Ja tyylikkäät lasit voivat jopa nostaa sitä!
Tosimies soittaa Stratolla!
routasydän4
08.10.2005 20:47:51
Mä tunnen yhen hevarimiehen, jolla on silmälasit, ja ne sopii sille ku nyrkki silmään!
Kuoleman jälkeenkin on elämää. Kysy vaikka Elvikseltä.
Kampuzzjeah!
08.10.2005 21:30:31
http://www.billybob.dk/billeder/20311-lille.jpg

tommoset saattas jo vaikuttaa rockuskottavuuteen.
ihQDaa. IHFC #3
Hassel
08.10.2005 21:31:37 (muokattu 08.03.2006 10:02:24)
--------------------------------------
Ei muuta kun happy rock and roll
elbowski
09.10.2005 02:21:06
Kaikilla perheessäni on lasit, paitsi minulla, ja nähtävästi itsellekin tulossa vielä seuraavien vuosien aikana. Hyvä vaan.
Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45
Qsysi
09.10.2005 13:51:49
Mites muuten on, kuinka tiheään tahtiin teidän täytyy käydä vaihtamassa vahvemmat linssit?
Ittellä n. 2 vuoden välein ja vituttaa kyllä nyt jo ihan tarpeeksi. tehot taitaa olla nyt toisessa -1.75 ja toisessa -2.5. Ikää 17v.
"Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma peppu kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD" - Jonskuliini
gandar
09.10.2005 14:09:57 (muokattu 09.10.2005 14:10:57)
Kyllä se siitä sitten lopulta asettuu. Itsekin jouduin koko peruskoulun ajan käymään vähintään kahden vuoden välein vaihtamassa, mutta nyt on jo useamman vuoden pysynyt täysin samana. Tehot yli -5 ja ikää 19.

/edit: Enkä ole hevari, katu-uskottavasta puhumattakaan, mutta kysymys olikin puhtaasti silmälasiaiheinen.
Ceci n'est pas une signature
Pelsi
09.10.2005 14:38:12
itse arvostan hyvin suuresti Kaarle Viikatetta

Kuin myös. Kallella on niin omintakeinen tyyli, että ei kyllä kellään. Lisäksi Viikate-yhtyeessä toisena kitaristina toimiva Arvo on ulkonäöllisesti kaukana rokkarin stereotypiasta, mutta lavakäyttäytyminen ja soittotaito kompensoivat kyllä tässä tapauksessa paremmin kuin hyvin.
THV-klubi #3
>-)))> #3
-"Mä en kyllä yhdistäis mitään friikki gurujen aivo höpötyksiä basson soittoon..." -kake313
papitsu
09.10.2005 17:30:10
No minä sain tuossa viime joulun aikoihin lasit. En nyt tähän hätään muista tarkkaa vahvuutta, oisko jotaki n. -1 tai joitain. Enpä tuosta tiedä että sopivatko minulle ja tuommosta mutta ihan sama, näen näillä ainakin paremmin ko mitä ilman näitä. Enkä usko olevani hevarikaan..
IHAN OIKEESTI PIKKU GEE ON COOL! MULLA ON SEN KAIKKI KOLME LEVYÄ JA SEN KAHEKSAN SINKKUA!! JA SITTEN VIELÄ SE ERIKOIS LEVY SE XXS!! VÄHÄxx SE ON IHQ!!1
THV-Klubi #42 IHFC #5
-HeavyMetal-
16.10.2005 15:26:55
jaah... eipä ne ainakaan omalla kohdalla oo mitenkään uskottavuutta laskeneet, enkä oo ikinä kuullut haukkuja laseistani... paitsi mitä nyt joskus kaverit heittää läpällä että helvetin rillipiru.... mulla ne vahvuudet on vielä sen verran pienet että kevarillakin saa ajaa ilman eikä niitä olis koko ajan tarve pitää. Mutta minkäs teet ku ne on ollu päässä koko ajan siitä lähtien ku oon ne saanu, lukuun ottamatta huvipuistoja yms.
Disposable
30.10.2005 16:33:13
No jo on älykalifien kokous taas täällä.

Ensinnäkin keskimäärin puolella maailman ihmisistä on likinäköisyyttä (suurin silmälasien käytön aiheuttaja) joten se ei tosiaan ole mikään vähemmistö. Ja vikahan on tosiaan parissa geenissä, että minkäs teet? Eikä tuosta geenistä auta vanhempiakaan syyttää, esim. omassa tapauksessani vanhemmilla ei ole kummallakaan laseja likinäköön, mutta minulla ja siskollani kummallakin on. Ja vastaavasti eräs kaverini näkee kuin haukka ja molemmilla vanhemmista on vahvat lasit.

Toisekseen jos lasit ovat vähän hankalat ja "liian arvokkaat-pelottaa että särkyy"-tyyppiset niin piilolinssit ovat tosiaan nerokas keksintö. Joku jo kertakäyttölinssejä kehuikin, eivät maksa ihan tajuttomasti ja käyttö on helppoa kuin sukkien vaihto. Silmään laittaminen ja hygienian hoito lähinnä työläimmät hommat ja niihinkin rutinoituu n. kolmannella laittokerralla. Itsellä on nykyään kuukausipiilolinssit (vaativat vähän enemmän hygieniaa mitä kertakäyttöiset mutta tulevat halvemmaksi isommalla aikavälillä) ja aamulla kiireen ja joidenkin päivän aikana tehtävien aktiviteettien mukaan pistän joko lasit tai piilarit. Esim. jos liikuntaa -> piilarit. Mutta laseja ei kannata hävetä ollenkaan, lasien saaminen on hyvin verrattavissa silmien väriin. Kun vaan muistaa että tilannetta et voi muuttaa, vaikka kuinka haluaisit eriväriset silmät, niin tilanne nopeasti unohtuu. Sama juttu laseissa.

Itseasiassa minä melkeinpä väitän että likinäköiset ovat musikaalisesti lahjakkaampia tai ainakin osaavat eritellä ääniä ja säveliä paljon/jonkin verran normaalinäön omaaviin verrattuna. Perusteluna aistien korvaaminen, sokeat kuulevat pienimmätkin rasaukset ja sävelet.
south_of_heaven
30.10.2005 17:29:24
Itseasiassa minä melkeinpä väitän että likinäköiset ovat musikaalisesti lahjakkaampia

tässä tuli viikon HOHO...

tai ainakin osaavat eritellä ääniä ja säveliä paljon/jonkin verran normaalinäön omaaviin verrattuna.

...mutta perusteltu. Eli siis näiltä osin sävelien tunnistamisessa jne näkörajoitetut taitavat olla parempia ko. kuulon paranemisen vuoksi.

sori jos vaikutin kusipäältä tässä, ei ollut tarkoitus.
joo...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)