Aihe: Satulaviilan koko vs. kielen paksuus
1
Trebla
23.10.2005 12:39:24
Tätä on voitu käsitellä ennenkin, joten siinä tapauksessa linkkiä kirjoitukseen.

Alkaa noita rakennusvermeitä olemaan jo riittävästi, mutta satulaviilat puuttuvat. StewMac:illa olisi näppärä kuuden viilan satsi, joka käsittää 12 eri uranleveyttä.
http://www.stewmac.com/shop/Nuts,_s … _saddles/Double-edge_Nut_Files.html
12 kokoa on jonkinmoinen kompromissi, sillä "irtotavaraviiloja" on huomattavasti suurempi valikoima.
Sitä vaan, että onko tuosta haittaa, jos joutuu tekemään väljän uran kielelle. Ainahan siinä senverran välystä pitää olla, ettei takertele, mutta missä vaiheessa liian suuri välys aiheuttaa ongelmia?

"Anteeksi rouva, otti reunaan"
"Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs
fox
23.10.2005 13:56:45

"Anteeksi rouva, otti reunaan"

"Viimeistely" kuitenkin olis käytännöllistä tehdä vaik sillä vanhalla kielellä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Haku Robotti
23.10.2005 22:00:53

Minä ainakin teen tasan sopivan viilasatsin rakotulkkisetistä, from Biltema tai HongKong... Sori, ei pienintäkään yritystä valaista alkup. onkelmaa.
"Tässä iässä pitää run*ata aamulla kahdesti, että sydän rupeaa edes lyömään". Elokuvassa 15.8.05.
Trebla
24.10.2005 00:18:36
Mutta kannattaa harkita nauhaviiloihin sijoittamista. M'oon kanssa pärjännyt Bilteman n. 2 euron rakotulkilla.

Eipä tuossa mitään menetä vaikka kokeilisi. Milläs tuota materiaalia kannattaisi lähteä työstämään? Fiilalla vai remelillä?

No eiköhän se selviä kun sitä syrjää lähtee työstämään.
"Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs
kulmahiomakone
24.10.2005 15:30:47
Jos nollanauhaa käyttää, niin sitten noiden urien olisi syytä olla juuri oikean kokoiset. Jos ura on väljä, niin tulee vireongelmia ynnä muuta saissea.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
Mike M. Hiirenloukku
24.10.2005 16:15:18
Eipä tuossa mitään menetä vaikka kokeilisi. Milläs tuota materiaalia kannattaisi lähteä työstämään? Fiilalla vai remelillä?

Itse laitoin Dremeliin katkaisuterän ja ajoin hampaita sillä rakotulkkiin. Hyvin toimi. On vaan se luu (jonka vein koiralta..) pirun kova vastus...
That's the spirit - Tuo on pirtua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)