Aihe: Tarja Turuselle kenkää Nightwishista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Jokunen
23.10.2005 19:45:25
Tähdenlento se on... oli tehty pohjatyötä tähteyteen kuinka kauan vain. Se itse lento ei kestänyt nähtävästikään kovin pitkälle, jos nyt verrataan vaikka Iron Maideniin jonka tasoinen paletti kesti laulajan vaihdoksen 3 kertaa. Uskotko todella että se suurin massa joka Nightwishiä diggailee menee jonkun Holopaisen (joka ei edes ole Esa) takia keikalle fanittaan? En usko että näillä takkutukilla on samanlaista vaikutusta yleisöön saatika mediaan kuin Tarjalla.

Aika hataraa lähteä vertaamaan Iron Maidenin ja Nightwishin suosiota keskenään. Nightwishillä kuitenkin viimeiset kolme levyä ovat olleet suosittuja myös ulkomailla ja lisää on tulossa. En väitä, etteikö Turusen erottaminen vaikuttaisi mitenkään suosioon, mutta kyllä se todellinen kantava voima on ollut mies koskettimien takana. Hietalan tulo bändiin toi potentiaalia mukaan entisestään. Uskon, että kohun hälvettyä ihmiset kiinnittävät taas huomiota musiikkiin ja sitä kautta ymmärtävät Tarjan olevan korvattavissa.

Suomalaiset kun eivät osaa markkinoida itseään, mutta jos kuvitellaan että HIM kuukahtaisi ja heidän managerinsa ryhtyisi luotsaamaan vaikka Crashia niin siitä hommasta voisi tulla menestyvä härdelli myös kauniin kotimaamme rajojen ulkopuolella. Suomessa kun on kuitenkin rajoitettu määrä näitä suuria staroja bändien takana. Tietysti voisihan kotimaiset bändit haalia taaksensa rapakon takaa suuria nimiä.

Milläköhän tapaa Crash, tai mikä tahansa, olisi sitten parempi vaihtoehto Romanian teineille?

Olkoonkin kommenttini typeriä, mutta en minä siitä huolimatta jaksa nuoleskella muita ja esittää olevani pahoillani jostain, tai esittää olevani jotain mitä en ole.

Ei tarvitse pahoillasi olla, mutta ihmettelen vaan tuota kommenttia tähdenlennosta ja HIMin sekä Rasmuksen kellahtamisen muka paremmista vaikutuksista.
"Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE)
Tympee Huttunen
23.10.2005 19:45:25
Rohkenen veikata uuden laulajan olevan hän:

http://www.livkristine.de/templates/index.php?lang_id=2&showid=40
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
McNulty
23.10.2005 19:57:41
Aika hataraa lähteä vertaamaan Iron Maidenin ja Nightwishin suosiota keskenään.

Juu, tässäkin asiassa missattiin se paloauton värinen lanka, mutta ei se mitään.

Nightwishillä kuitenkin viimeiset kolme levyä ovat olleet suosittuja myös ulkomailla ja lisää on tulossa.

Edelleenkään en ole väittänyt etteivätkö he olisi suosittuja. Hienoa onkin jos bändi pystyy tuollaisen erottamisen jälkeen vielä pitämään suosiotaan yllä. Jos näin on niin toki minäkin heille hattua nostan.

En väitä, etteikö Turusen erottaminen vaikuttaisi mitenkään suosioon, mutta kyllä se todellinen kantava voima on ollut mies koskettimien takana.

Juu, mutta eipä noilla sävellyksillä nyt niin suurta merkitystä ole jos se massoihin iskevä keulahahmo lähtee lätkimään tai potkitaan bändistä pois. Mietin vain tässä että kuinka moni fani haistattaa Holopaisella pitkät kun hän "potki mun idolin" bändistä? Eli oli laulajana jatkossa kuka tahansa, voi faneilla olla vaikeata orientoitua siihen, etenkin jos ovat vielä vihaisia bändille Tarjan erottamisesta.

Hietalan tulo bändiin toi potentiaalia mukaan entisestään. Uskon, että kohun hälvettyä ihmiset kiinnittävät taas huomiota musiikkiin ja sitä kautta ymmärtävät Tarjan olevan korvattavissa.

Toivotaan, että se Nightwishin musiikki on se voima, eikä esimerkiksi joku "hottis-laulaja" :)

Milläköhän tapaa Crash, tai mikä tahansa, olisi sitten parempi vaihtoehto Romanian teineille?

Ei sen tarvitse olla parempi vaihtoehto kenellekään... voiherranjestas. Kerrataan nyt vielä... haluaisin muillekin kotimaisille bändeille vastaavaa suosiota, koska meillä on kotimaassa PALJON hyviä bändejä. Heille soisin enemmän kuin mitä nyt on tähän mennessä tarjottu.

Ei tarvitse pahoillasi olla, mutta ihmettelen vaan tuota kommenttia tähdenlennosta ja HIMin sekä Rasmuksen kellahtamisen muka paremmista vaikutuksista.

No, olisihan levy-yhtiöllä tuolloin eri tavalla varaa panostaa toiseen artistiin ja leipoa siitä korvike aikaisemmin hyvin ulkomailla menestyneille bändeille. Rahastahan tässä on kysymys, etenkin kun ollaan pieni maa suurten jaloissa.

Vähän sama juttu, jos Limp Bizkit olisi kellahtanut ekan levynsä jälkeen, olisi Kornilla ja vaikka Linkin Parkilla ollut entistä paremmat saumat kasvattaa menestystään. Musiikki on bisnestä, ja bändit toimivat kuin yritykset. Monopoli-asemaa kannattaa tavoitella!
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
riimu
23.10.2005 19:57:53

Rohkenen veikata että ei Livin kohtuullisen hento ääni ihan noin mahtipontiseen menoon sopisi. :)
Let us go in; The fog is rising.
Jokunen
23.10.2005 19:59:34

Ei todellakaan huono vaihtoehto! Hietalahan näköjään on käynyt laulamassa dueton Kristinen kanssa.. Mistä voisi kuulla mimmin laulua muualta, kuin Cradle Of Filthin Nymphetaminesta?
Salaud
23.10.2005 20:04:34
No, olisihan levy-yhtiöllä tuolloin eri tavalla varaa panostaa toiseen artistiin ja leipoa siitä korvike aikaisemmin hyvin ulkomailla menestyneille bändeille. Rahastahan tässä on kysymys, etenkin kun ollaan pieni maa suurten jaloissa.

Eikös levy-yhtiöllä ole enemmän varaa satsata uusiin artisteihin tienattuaan ulkomailla jo menestyneillä bändeillä? On varaa ottaa pieniä riskejä.
Houston, We have a Drinking Problem.
Tympee Huttunen
23.10.2005 20:07:23 (muokattu 23.10.2005 20:07:42)
Ei todellakaan huono vaihtoehto! Hietalahan näköjään on käynyt laulamassa dueton Kristinen kanssa.. Mistä voisi kuulla mimmin laulua muualta, kuin Cradle Of Filthin Nymphetaminesta?

Theatre of Tragedy tai Leave's Eyes. Kohta ilmestyy soololevykin.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Jokunen
23.10.2005 20:07:42
Ei sen tarvitse olla parempi vaihtoehto kenellekään... voiherranjestas. Kerrataan nyt vielä... haluaisin muillekin kotimaisille bändeille vastaavaa suosiota, koska meillä on kotimaassa PALJON hyviä bändejä. Heille soisin enemmän kuin mitä nyt on tähän mennessä tarjottu.

Samaa mieltä kerrankin, mutta tyhmää ajatella niin, että pistetäänpäs nuo jo menestyneet bändit nurin, että saadaan työnnettyä uusia bändejä maailmalle.
riimu
23.10.2005 20:15:52
Theatre of Tragedy tai Leave's Eyes. Kohta ilmestyy soololevykin.

Ja onhan Livillä ennestään jo yksi soololevy nimeltä "Deus ex machina". Ihan pätevää matskua.
Let us go in; The fog is rising.
Heissi
23.10.2005 20:21:33
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
Phobophile
23.10.2005 20:38:11
Ana muno siimeil eksdii
Snowblind
23.10.2005 21:15:04

http://www.kahvipannu.fi/~anobi/naitfish.jpg

Uusi neuvostovalmisteinen laulajakitaristi nighwishiin.
I'm not insane, I'm just smarter than you.
Jormaz
23.10.2005 21:20:21
http://www.kahvipannu.fi/~anobi/naitfish.jpg

Uusi neuvostovalmisteinen laulajakitaristi nighwishiin.

Argh! Pectopah!
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Vainaja
23.10.2005 21:50:28
No totuushan on että: Ilman Tuomas Holopaista ei olisi Nightwish nimistä bändiä alun perinhän bändi oli tuomaksen ja empun idea. Tarja antoi bändille kasvot ja osan imagosta. Eikä sitten muuta. Itse en ole tätä tullut ajatelleeksi joten nyt vasta itsekkin huomasin mutta tarja ei ole tehnyt yhtään kappaletta/sanoitusta eli hänet on täysin korvattavissa bändissä.

Uusi laulaja voisi myös tuoda uutta tuulta bändiin sanoitusten tai jopa sävellysten muodossa joten muutos on ehkä myös hyväksi kuten jo nähtiin Vänskän Samin vaihtuessa Hietalaan.

Mutta legendaarinen nightwish kokoonpano on tuomas, emppu, jukka, sami ja tarja. Se Nightwish johon minä hurahdin. Eikä siihen näillä näkymin koskaan enää tulla.
The Land is silent...Before the storm!
Landola59
23.10.2005 22:00:26 (muokattu 23.10.2005 22:01:44)
Mediapelleilyä sanon minä... Katotaan niin nykynen poppoo on kasassa kohta uudestaan...

E: Asiaa tästä kymppiuutisissa.. Mainosta se on kyseenalainenki mainos. Tämä on ihan täyttä pelle touhua, katsokaa vaan..
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Six Pounder
23.10.2005 22:16:51
Eipä kauheesti liikuta. Uskon et uppois paremmin jos olis vaik perinteine mieslaulaja. Koska soitosta pidän jossakin määrin varsinkin noi keyboard kuviot iskee välil ihan hyvin. Mut Turusen laulu on jotain mikä ei uppoo mulle hevisoitannon kanssa.
"On the shadow of The Reaper"
IceChylos
23.10.2005 22:28:46
Mediapelleilyä sanon minä... Katotaan niin nykynen poppoo on kasassa kohta uudestaan...

E: Asiaa tästä kymppiuutisissa.. Mainosta se on kyseenalainenki mainos. Tämä on ihan täyttä pelle touhua, katsokaa vaan..

On kyllä. Ihmettelin oikeen tän asian suuruutta, että kuinka iso juttu tää Nightwish on Suomessa ja maailmalla. Ei monen bändin jäsenmuutoksista ilmoteta Kynpinuutisissa.

Mutta eihän siinä. Jos ei toimi, niin porukka vaihtoon.
Women are like parking spaces: all the good ones are taken, and the available ones are handicapped.
Jormaz
23.10.2005 22:33:10
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
R2
23.10.2005 22:38:18
Mitä vaikkaatte, missä suomibändissä tapahtuu vastavaa seuraavaksi?
Keep it cool Eskimo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)