Zeni 23.10.2005 16:26:41 (muokattu 23.10.2005 16:27:18) | |
---|
Sulakkeita menee vähän liikaa. Siellä sisällä on piirilevyllä pari (muistaakseni) 500mA sulaketta. 1. kerran napsahti noin 2kuukautta sitten, silloin toinen pääteputkista pamahti ja ilmeisesti poltti sulakkeen. Silloin vaihdettiin pääteputket, sulake ja biasoitiin. Viime perjantaina pamahti taas sulake. Seuraavana päivänä TAAS SULAKE!! Joka kerta sulake paukahtaa kun vahvarilla ei soita, eli se on standby tilassa. Perjantaina pistin lämpeämään, kokeilin, kävin ulkona ja tulin takaisin niin vahvarista ei tulekaan enää mitään. Sama juttu lauantaina, tosin silloin ehdin soittamaan 4tuntia ennen kuin sulake pamahti. PÄÄSULAKE EI SIIS OLE KERTAAKAAN VIELÄ PALANUT. Nyt soitettiin toista viikonloppua myös uudessa treenikämpässä. Taulusta ainakin napsahti 10A sulake aina jos kaikki laitteeet oli samaan aikaan päällä ja tuon takana. 16A rasia taas kesti. Menee hermot kun saa koko ajan aukoa vahvaria. En ymmärrä kuka älypää keksi laittaa noi sulakkeet piirilevylle, pitäisi varmaan ite vetää takapaneeliin. Ajattelin vielä pyhittää marsulle oman pistorasian. Lämmittimet ym. aiheuttavat melkoista notkahtelua tuossa virrassa. Tällä hetkellä kaikki sähkö siis otetaan yhdestä rasiasta jossa on 16A sulake. !!!!!OSTAN MARSHALL POTIKAN NUPPEJA !! ELI NOITA MITÄ ON MARSUN VAHVAREISSA. TARJOA SUURIA JA PIENIÄ ERIÄ!!!!! |
Pistetääs vielä tarkennusta. Näköjään se sama sulake joka kerta. Ohjeissa lukee, että T 500mA ja olen pari F 500mA siinä nyt polttanut. Voiko tuo johtua tuosta eri tyyppisestä sulakkeesta ? Itse olen noita eri malleja aina lukännyt ristiin eikä ikinä ole ongelmia ollut. Eikö tuo tarkoita ainoastaan sen sulakkeen nopeutta ? !!!!!OSTAN MARSHALL POTIKAN NUPPEJA !! ELI NOITA MITÄ ON MARSUN VAHVAREISSA. TARJOA SUURIA JA PIENIÄ ERIÄ!!!!! |
Metal God 23.10.2005 22:22:53 (muokattu 23.10.2005 22:26:21) | |
---|
Pistetääs vielä tarkennusta. Näköjään se sama sulake joka kerta. Ohjeissa lukee, että T 500mA ja olen pari F 500mA siinä nyt polttanut. Voiko tuo johtua tuosta eri tyyppisestä sulakkeesta ? Itse olen noita eri malleja aina lukännyt ristiin eikä ikinä ole ongelmia ollut. Eikö tuo tarkoita ainoastaan sen sulakkeen nopeutta ? T = Hidas sulake F = Nopea sulake. Hitaan sulakkeen pitäisi toimia. Hidas ei katkaise heti jos vahvari antaa jonkun virtapiikin. "How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black." |
maza 23.10.2005 23:14:15 | |
---|
Jos ohjeessa lukee että T-sulake, niin laita ihmeessä siihen T, eli siis hidas sulake. Nopea (F)-sulake palaa pienten virtapiikkien takia ihan suotta. Eli oikeanlaista sulaketta kehiin niin loppuu turhat kärtsäilyt. |
Johnny99 24.10.2005 00:04:25 | |
---|
Jep, laitetaan bensatankkiin öljyä ja ihmetellään miksei toimi. On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v. |
Zeni 24.10.2005 11:09:10 | |
---|
Aina olen laittanut sekaisin noita, eikä ole ikinä ollut ongelmia. Täytyy nyt sitten koittaa, syynä että laitoin noita F:iä oli se ettei ollut varastossa yhtään T-mallia, eikä kaupat olleet enää auki. !!!!!OSTAN MARSHALL POTIKAN NUPPEJA !! ELI NOITA MITÄ ON MARSUN VAHVAREISSA. TARJOA SUURIA JA PIENIÄ ERIÄ!!!!! |
kivi 24.10.2005 11:38:15 | |
---|
Aina olen laittanut sekaisin noita, eikä ole ikinä ollut ongelmia. Täytyy nyt sitten koittaa, syynä että laitoin noita F:iä oli se ettei ollut varastossa yhtään T-mallia, eikä kaupat olleet enää auki. Putkivahvistimissa F-sulakkeet ei vain toimi, se on sääntö eikä poikkeus. Niissä on aina jotain piikkiä, joka vaatii hitaan sulakkeen, jos sellaista toivotaan. |
-Kitaristi- 25.10.2005 19:50:25 | |
---|
Jep, laitetaan bensatankkiin öljyä ja ihmetellään miksei toimi. Kaveri laitto kerran vahingossa dieseliä mopon bensatankkiin. Ei toiminu. Silava |
Johnny99 25.10.2005 22:31:45 | |
---|
Kaveri laitto kerran vahingossa dieseliä mopon bensatankkiin. Ei toiminu. Laitoin kanssa joskus ruohonleikkuriin öljyä tankkiin kun oli samanlaisessa kannussa. Vähän aikaa kävi, mutta voi sitä savun määrää... On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v. |