Sir Härö 23.10.2005 13:29:15 (muokattu 23.10.2005 13:29:32) | |
---|
Laitoin Jackson rr5:ni myyntiin koska minulle tehtiin tarjous miellyttävämmästä. RR5:n ovh Suomessa on 1270€ ja myyn kitaraani 1100 eurolla. On hirveästi tullut ihmettelyjä "rajusta" hinnasta. Onko 1100€ täydellisessä kunnossa olevasta, pari kk vanhasta kitarasta ihan oikeasti liikaa? Takuutakin on jäljellä vaikka kuinka. En laita linkkiä ilmoitukseen ettei tulkita mainostukseksi. Kiitos järkevistä vastauksista. E. typo ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |
Ze Kink 23.10.2005 13:30:20 (muokattu 23.10.2005 13:30:38) | |
---|
On se kyllä liikaa. Heti kun olet ostanut kitaran, niin sen arvo jo laskee. Joku 900e tuosta korkeintaan pyytäisi, luulisin. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
ballfish 23.10.2005 13:33:47 | |
---|
Suomesta saa tinkimälläkin tuohon 1100€. Yleensä saa vieläpä kaupanpäälle jotain tilpehööriä |
Sir Härö 23.10.2005 13:35:09 | |
---|
Noh, lasken satkulla. Jos ei mene kaupaksi, niin en myy. Kiitos vastauksista. Lukkoon ja sassiin. ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |
M-Juhana 23.10.2005 13:37:00 | |
---|
N. 1/3 pitäisi olla uuteen "hajurakoa"..... Eli n. 800 € olis varmaan siellä päin. möllykkä -Tetsuo- |
tommi_899 23.10.2005 13:41:07 | |
---|
mulla on yleensä jotain n.70% hintapyyntö uuteen verrattuna |
mhaarala 23.10.2005 13:45:18 | |
---|
Laitoin Jackson rr5:ni myyntiin koska minulle tehtiin tarjous miellyttävämmästä. RR5:n ovh Suomessa on 1270€ ja myyn kitaraani 1100 eurolla. On hirveästi tullut ihmettelyjä "rajusta" hinnasta. Onko 1100€ täydellisessä kunnossa olevasta, pari kk vanhasta kitarasta ihan oikeasti liikaa? On. Saman kitaran saa T-kaupasta €1025 ja Suomestakin luultavasti samoihin hintoihin kun vähän tinkii. Ovh ei ole todellisuudessa kovin kummoinen hintaperuste, koska sen alle rojua kuitenkin myydään aika paljon. Toinen asia on se, että vaikka kitara olisi vain pari kuukautta vanha, niin se ei ole enää uusi eikä siitä siten saa uuden hintaa. Joku ~€800 voisi olla realistisempi, mutta ei kannata luulla että kukaan maksaa käytetystä enemmän tai edes lähelle samaa mitä uusi maksaisi. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Sir Härö 23.10.2005 14:00:33 | |
---|
Tähän mennessä olen kaiken myynyt, kunnosta riippuen, t-kaupan hintoja myötäillen. Siis hiukan yli tai ali. ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |
luopio 23.10.2005 14:52:43 | |
---|
On se liikaa kun sen saa halvemalla Saksasta. Totuus on kuitenkin ett se arvo tippuu vähän jo siinä vaiheessa ku se lähtee sieltä liikkeestä. Ite en ikinä maksais "käytetystä" ees 80% uuden hinnasta. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
N33m0 23.10.2005 14:56:18 | |
---|
Tähän mennessä olen kaiken myynyt, kunnosta riippuen, t-kaupan hintoja myötäillen. Siis hiukan yli tai ali. Jos on tietämätön ostaja tai muuten vaan tyhmä niin se on asia erikseen... Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei |
saha 23.10.2005 15:01:56 | |
---|
Jos on tietämätön ostaja tai muuten vaan tyhmä niin se on asia erikseen... Mielestäni se on tyhmä ostaja, joka väittää että kitaran arvo tipahtaa parissa kuukaudessa kolmanneksella. >-)))> #2
"Siis mitä hyötyä tuosta on. Tuleeko siitä lisää nopeutta." - alppu kysyy koverretusta otelaudasta. |
JuSu 23.10.2005 15:15:01 | |
---|
Mielestäni se on tyhmä ostaja, joka väittää että kitaran arvo tipahtaa parissa kuukaudessa kolmanneksella. Valitettavaa, mutta niin se vaan on. Hinta tippuu about samantien kun kannat sen kaupasta ulos, silloin siitä tavarasta tulee käytetty. Pitää ymmärtää, että käyttöarvo ja rahallinen arvo eivät ole verrannollisia toisiinsa. Enkä mä yritäkään väittää, että siinä on jotain järkeä. Jos haluaa myydä laitteitaan, niin jonkinlaisen hinta-arvion saa (Thomannin hinta * 0,7), tosin tuostakin joutuu vielä usein tinkimään. Tämän takia en juuri ikinä osta uusia kamoja, koska niiden arvo tippuu ja lujasti. Ainoastaan, jos olen aivan varma, että laite jää mulle pitkäksi aikaa, saatan ostaa uutena. Käytettyjä ostamalla saa aina about omansa pois, ellei tee typeriä kauppoja. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
mhaarala 23.10.2005 15:18:05 | |
---|
Jos se arvo menisi aina ihan järjellä ajatellen niin vanhasta Charvelista saisi aika hyviä hintoja, ne on kuitenkin tosi laadukkaita laitteita. Käytännössä niiden hinnat on kuitenkin aika alhaisia, ainakin pulttikaulaisten mallien kohdalla... Siinä vaiheessa kun kitaraa on soitettu pari kuukautta niin sen jälleenmyyntiarvo on pudonnut jonkin verran, eikä minusta ole liioiteltua arvioida sellaisen laitteen arvoksi n. €800-900 kun uuden samanlaisen saa tonnilla. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
mzg 23.10.2005 16:27:40 | |
---|
1000€ maksoin omastani UUTENA laukun kanssa... |
Velli 23.10.2005 16:44:14 | |
---|
|
McNulty 23.10.2005 17:07:20 | |
---|
Pitää ymmärtää, että käyttöarvo ja rahallinen arvo eivät ole verrannollisia toisiinsa. Allekirjoitan tämän 189,4 prosenttisesti. Sillä ostin parilla huntilla joskus aikanaan tuon Charvel Model 4:n ja sitä parempaa skebaa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Nykyään noista Charvelin Model 4 ja 6 joutuu pulittamaan sen 400-600e. Puolella onpi omani arvo siis noussut reilussa viidessä vuodessa. Jos jostain vielä löytäisin sopuisaan 200-300e hintaan toisen tuollaisen hyväkuntoisen Model 4:n niin ostaisin sen kyllä. Tuon soittimen käyttöarvo on sen verran suuri ettei sitä pysty mitenkään edes kertomaan. Ymmärrätte kyllä että on ihan eri fiilis kurittaa sitä 250e maksanutta skebaa (joka on laadullisesti todella loistava) kuin jotain uudenkarheeta RG-Prestigeä. Pieni kolhu ei haittaa vanhassa "halpiksessa" mutta pienikin naarmu vyönsoljesta ja Prestige on turmeltunut :) löytävä etsii... the all-seeing eye of horus |
Tähän mennessä olen kaiken myynyt, kunnosta riippuen, t-kaupan hintoja myötäillen. Siis hiukan yli tai ali. Ilmeisesti ovat olleet halvempia tuotteita, jotka on ostanut joku joka ei ole tiennyt oikeaa arvoa. Tuo tonni on kuitenkin sellainen hinta, että ostaja ottaa selvää jo mitä rahoillaan saa. On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v. |
saha 23.10.2005 17:17:12 | |
---|
Pieni kolhu ei haittaa vanhassa "halpiksessa" mutta pienikin naarmu vyönsoljesta ja Prestige on turmeltunut :) Tässä syy miksi pidän halpiksista. Toinen syy on tietenkin huonohkot finanssipääomat. Halpiksen kanssa on helppo elää. "Pam", lapa jymähtää mikkiständiin, mutta onneksi "ihan sama, halpa kitara". >-)))> #2
"Siis mitä hyötyä tuosta on. Tuleeko siitä lisää nopeutta." - alppu kysyy koverretusta otelaudasta. |
Billsner 23.10.2005 17:23:28 | |
---|
Pieni kolhu ei haittaa vanhassa "halpiksessa" mutta pienikin naarmu vyönsoljesta ja Prestige on turmeltunut :) Naarmuthan tuo vain luonetta soittimelle. Onhan nuo hintajutut vähän vaikeita. Miten tavaran arvo määritellään? Käyttöaika kertaa ostosumma jaettuna iällä? Itsekkin yritin vähänaikaa sitten myydä vahvaria joka omasta mielestäni oli (ja on vieläkin) kuin uusi, mutta hintaa oli kuulemma liikaa vaikka se oli alle t-kaupan hintojen (ilman postejakin). Päätin pitää sen sitten itselläni. Sama kait se on pitää kotona kolme vahvaria... Chainsaw Surgery |
Sir Härö 23.10.2005 18:23:06 | |
---|
Tottahan se on että ei ole mitään järkeä myydä soitinta jos se on pari kuukautta vanha eikä siitä saa edes kohtuullista summaa. Jos minulle olisi joku tarjonnut tuon kuntoista RR5:sta 1000€ niin olisin kyselemättä ostanut. Mutta kyllä aika tyhmä saa olla jos myy uudenveroisen soittimen 1/3 halvemmalla kaupanhintoihin nähden. Ellei kyse sitten ole jostain 300€ vermeestä. ...ja koko homma kirvelee yhtä paljon kuin reissu Tallinnaan. |