Aihe: Radiohead - Hail to the Thief
1 2 3 4
Makuupussimies
19.06.2003 17:52:00
No miten se ne niin halvalla möi?

Bendsin ja Kid A:n se oli ostanu joskus vuonna papu ja aikos heittää ne pois ku ei enää tykänny ja sanoin että toihan on ihan hyvä bändi, myy ne levyt mulle. No se sitten siihen että ok, kiinostaisko sua toi niitten uusin levy? No mä olin että mikäs siinä ja se sitten myi ne mulle kolmella eurolla. Kysyin että miks sä myit ton uusimman mulle? No se vaan oli että sain lahjaks en enää tarvii kun ei oikeen kuulosta hyvältä... Tota vähän ihmelttelin että kuka nyt lahjansa myy? Ja se oli vielä aika uusi...
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
jannu
19.06.2003 19:57:24
Bendsin ja Kid A:n se oli ostanu joskus vuonna papu ja aikos heittää ne pois ku ei enää tykänny ja sanoin että toihan on ihan hyvä bändi, myy ne levyt mulle. No se sitten siihen että ok, kiinostaisko sua toi niitten uusin levy? No mä olin että mikäs siinä ja se sitten myi ne mulle kolmella eurolla. Kysyin että miks sä myit ton uusimman mulle? No se vaan oli että sain lahjaks en enää tarvii kun ei oikeen kuulosta hyvältä... Tota vähän ihmelttelin että kuka nyt lahjansa myy? Ja se oli vielä aika uusi...

No johan oli sälli...
helmihillo
19.06.2003 21:44:33

Ja se oli vielä aika uusi...

Eikai se kovin vanha voi ollakaan ?
http://koti.mbnet.fi/teelmo/teelmo
"we live like penguins in the desert. why can't we live like tribes" - dredg
Makuupussimies
19.06.2003 22:28:51

Juu ei niin.
Jabbe
21.06.2003 22:42:22

Hoho.
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
snaga
25.06.2003 04:20:57

Vihdoinkin se on soittimessani. Tähänastisen kuuntelun perusteella voisin arvioida bändin kaikkien aikojen levyksi, jossa yhdistyy bändin tuottaman taiteen parhaat puolet. Aivan omaa luokkaansa. Hail to the thief!

Johan ne yhdistyivät OK Computerissa. Siis rok ja surina. :-)

Mä oon tykännyt todella paljon tästä uudesta tuotoksesta. Tämä siis kuulostaa jälleen musiikilta ja tällaisessa Radiohead on parhaimmillaan. Noi Amnesiac ja Kid A oli sellaista huttua, että huh, huh... Ei juuri mitään tekemistä musiikin kanssa, mutta nyt on onneksi ne kokeilut jätetty väliin ja bändistä voi olla taas ylpeä. Kiitos!!

No voi hyvää päivää. Ajattelin ensin, että parempi olla kommentoimatta tätä mitenkään, mutta näin siinä sitten kuitenkin kävi. "Eihän tämä ole edes musiikkia"-kommentti alkaa nimittäin nyppimään jo sen verran. Ensinnäkin, sinulla taitaa olla aika kapea-alainen määritelmä musiikille? Mitä elementtejä on ehdottomasti oltava mukana, jotta lopputulos on "musiikkia"? 4/4-biitti ja sähkökitara? Sano nyt jumalauta ihan reilusti, jos et levystä tykkää, mutta säästä nuo "ETOEM"-kommentit muille porukoille.

Toiseksi, mistä ihmeestä johtuu se, että useilla ihmisillä tuntuu olevan joku tietty raja (usein "konemusiikki"/örinä/räppi, tai sitten jonkun tietyn laulajan ääni) ja sitten kun se raja musiikissa ylittyy, syntyy vahva vastareaktio, jonka jälkeen sillä biisillä/levyllä itsellään ei ole enää mitään merkitystä? HttT ei nimittäin mielestäni todellakaan eroa mitenkään suunnattomasti kahdesta edellisestä, samoin kuin se ei myöskään eroa OKC:stä. Sitä suhinaahan tällä uudella on lähes yhtä paljon kuin Kid A:lla ja Amnesiacilla. Suosittelen, että välillä kuuntelette ihan sitä musiikkia ja sävellyksiä itseään, ettekä jauha tuollaista "tossa oli yhessä kohassa tommonen tieskarilla lärppästy pörinä, emmä tämmöstä voi kuunnella!"-asennetta.

TJEU:
Radiohead - Kid A (nimibiisi)
Dillinger Escape Plan - When Good Dogs Do Bad Things
Massive Attack - Safe From Harm

Ensimmäinen on sitä "pörinää", toinen on aivan ylivedettyä mättöä ja kolmannessa on sitä kammoksuttua räpätystä. Silti kaikki ovat ihan saatanan hyviä piisejä.
Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3%
krushing
25.06.2003 04:39:08

no juu. mulla on ollu pitkän aikaa semmonen olo että ihmiset välttelee kid a:ta ja amnesiacia sen takia että sitä on arvosteluissa tituleerattu "vaikeiksi". perkele, äijät on kuunnellu idm:ää ja tehny levyt. ei se vaikeeta oo. yrittäkää edes.

tämän kirjoitushetkellä olen kännissä kuin käki ja kuuntelen leonard cohenin ten new songsia, mutta kohta pärähtää taas hail to the thief soittimeen. i love you all. pysykää oikealla tiellä.
Huevos
25.06.2003 14:01:05 (muokattu 25.06.2003 14:02:01)

Parempi kun Kid A, joka oli pitkään ainoa radoheadin levy jota pystyin kuuntelemaan. Ei sitä Amnesaciaan jaksa kuunnella...
Cathi777
25.06.2003 21:30:51 (muokattu 25.06.2003 21:31:16)

Toiseksi, mistä ihmeestä johtuu se, että useilla ihmisillä tuntuu olevan joku tietty raja (usein "konemusiikki"/örinä/räppi, tai sitten jonkun tietyn laulajan ääni) ja sitten kun se raja musiikissa ylittyy, syntyy vahva vastareaktio, jonka jälkeen sillä biisillä/levyllä itsellään ei ole enää mitään merkitystä?

Kyse ei ole mulla mistään rajasta jonkun musiikin suhteen vaan siitä, että tehdään jotain suhinaa ja hirveän efektoitua laulua ja muutenkin vaan rikotaan musiikkia. Olen kuunnellut ne levyt moneen kertaan enkä silti ole löytänyt niistä mitään kosketuspintaa. Uus kuulostaan kuitenkin täysin erilaiselta verrattuna noihin aikaisempiin. Mä en tajuu sitä, että millä te perustelette sen, että ei muka ole juuri mitään eroa uuden tuotoksen ja noiden kahden välillä. Miks mä en sitten vaan voi sietää niitä kahta edellistä levyä, vaikka oon kuunnellut niitä, vaikka kuinka ja paljon ja uus kolahti heti ja lujaa... Niin, että miettikääs sitä??
Veri on vettä sakeampaa
Huevos
26.06.2003 13:14:14

Mistä sä siitä suhinaa löydät?
jannu
26.06.2003 16:11:55
Mä en tajuu sitä, että millä te perustelette sen, että ei muka ole juuri mitään eroa uuden tuotoksen ja noiden kahden välillä. Miks mä en sitten vaan voi sietää niitä kahta edellistä levyä, vaikka oon kuunnellut niitä, vaikka kuinka ja paljon ja uus kolahti heti ja lujaa... Niin, että miettikääs sitä??

Enempi minua mietityttää, että miksi ihmeessä jatkaa levyn kuuntelua jos sitä ei voi kerran sietää?... Vähän, niinkuin pakottais itsensä syömään mämmiä vaikka ei maistu... "Hyi helvetti kun on pahaa! Noh, otetaans vielä..."
mikko1
27.06.2003 00:21:11
mikä radiohead-levy kannattais ostaa? muutama biisi koneella ja tykkään niistä creepin tyyppisistä brittipop jutuista ja sitten everything on its right placen ja karma policen tyylisestä taiteellisesta, mutta joskus olen kirjastosta kid a:n ja amnesiacin lainannut niin ei oo oikeen iskeny...pitäs varmaan lainata uudestaan...
Makuupussimies
27.06.2003 06:10:03
mikä radiohead-levy kannattais ostaa? muutama biisi koneella ja tykkään niistä creepin tyyppisistä brittipop jutuista ja sitten everything on its right placen ja karma policen tyylisestä taiteellisesta, mutta joskus olen kirjastosta kid a:n ja amnesiacin lainannut niin ei oo oikeen iskeny...pitäs varmaan lainata uudestaan...

Osta vaikka Ok Computer tai The Bends...
Chemo
01.07.2003 10:58:19

mikä radiohead-levy kannattais ostaa?

Moi Fiendish,

Itse pidän eniten OK Computerista. Toisaalta monet tuntemani ihmiset pitävät eniten The Bandsistä. Eli jompaa kumpaa noista suosittelen minäkin.

Radiohead on mun mielestäni ollut kiinnostavimmillaan, kun se tekee jotain totaalisen uudensuuntaista. Kid A on mun mielestäni siten oikeinkin mainio levy, vaikken sitä ensimmäiseksi Radiohead-kiekoksi suosittelekaan. Hail to the Thief on mun makuuni ehkä liiaksi synteesi aikaisemmasta Radiohead-tuotannosta, vaikkei missään tapauksessa huono levy olekaan.
monkeyheaven
13.07.2003 23:00:35
Enempi minua mietityttää, että miksi ihmeessä jatkaa levyn kuuntelua jos sitä ei voi kerran sietää?... Vähän, niinkuin pakottais itsensä syömään mämmiä vaikka ei maistu... "Hyi helvetti kun on pahaa! Noh, otetaans vielä..."

Tota, kai nyt muistat sellaisen seikan, että jos vaikka ko. henkilö pitäisi muuten Radioheadista taivaanmitan verran... Ja itsellä on sama tilanne ollut jokseenkin Amnesiacin kanssa (Kid A:ta en omista, mutta parilla kuuntelulla sanoisin "todella hyvältä kuulostaa"). "Ei helvetti, ei tämä voi olla näin paskaa, onhan tämä Radioheadia!" -mentaliteetilla sitä jaksaakin.
Sanotaan nyt samaan syssyyn oma mielipide Amnesiacista kun kerta siitä aloin tarinoimaan. Ite en henkilökohtaisesti pidä varsinkaan Yorken äänenkäytöstä tällä levyllä. Parhaimmat soundit on pilattu ärsyttävällä määkimisellä ja kun toivoisi Yorken ihanan ujeltavaa ääntä (heteromiehenä koitan tuoda painovaltaa kovinkin keinoin tämän asian loistokkuudelle) mukaan, lyödäänkin sieltä joku kurja Stephen Hawking peliin. Ja levyllä on yksinkertaisesti kappaleita, joista ei vain pijä. Niin ja kyllähän minä useasti kuuntelen levyt aina alusta loppuun, musiikkimaku on muutenkin aika vaativa keskittymisen suhteen... mutta perkele vaikia sitä on olla skippiä painamatta.

Että hjees. Radiohead on kiva bändi, kun se on kaikille jotain omaa.
Vteich
14.07.2003 03:15:52
Radiohead on mun mielestäni ollut kiinnostavimmillaan, kun se tekee jotain totaalisen uudensuuntaista. Kid A on mun mielestäni siten oikeinkin mainio levy, vaikken sitä ensimmäiseksi Radiohead-kiekoksi suosittelekaan.

Ne mitään totaalisen uudensuuntaista luoneet Kid A:lle. Onhan se Yorke ihan suoraan haastatteluissakin sanonut, että osti koko Warpin (levy-yhtiö) tuotannon, ihastui mm. Autechreen, ja halusi tehdä samanlaista. Ja yhtäläisyydethän nyt ovat ihan ilmiselviä, paitsi ehkä paatuneille rockijäbille.
krushing
14.07.2003 10:49:55

Ne mitään totaalisen uudensuuntaista luoneet Kid A:lle. Onhan se Yorke ihan suoraan haastatteluissakin sanonut, että osti koko Warpin (levy-yhtiö) tuotannon, ihastui mm. Autechreen, ja halusi tehdä samanlaista. Ja yhtäläisyydethän nyt ovat ihan ilmiselviä, paitsi ehkä paatuneille rockijäbille.

Tätä olen minäkin yrittänyt aina välillä toitottaa kun joku väittää Kid A:ta "vaikeaksi". Asiasta miljoonanteen, olisi kyllä ihan mukavaa olla sen verran rikas että voisi ostella levy-yhtiöiden koko tuotantoja...
jannu
14.07.2003 13:56:48 (muokattu 14.07.2003 13:57:53)
Asiasta miljoonanteen, olisi kyllä ihan mukavaa olla sen verran rikas että voisi ostella levy-yhtiöiden koko tuotantoja...

No ei niitä Warpin julkaisemia levyjä ole hirveän montaa loppupeleissä. Reilu 300 suurinpiirtein. No onhan semmoinen määrä tietty kertaostoksena aika "reiluhko".
Mutta jos pitäis jonkun Virginin tms julkaisut ostaa... huh huh.
helmihillo
14.07.2003 15:47:19

Nyt on sitten tullut pari kertaa kahlattua Hailf To The Thief läpi ja olen tullut hyvin positiiviseen tulokseen. En voi vielä kyllä sanoa että lopputulokseen. Sen verran vajaa on näkemys.

Ja turha näkemykseni on: "Aivan loistava levy".
http://koti.mbnet.fi/teelmo/teelmo
"we live like penguins in the desert. why can't we live like tribes" - dredg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)