Aihe: sopraanofonista
1
jukkah
21.10.2005 17:38:50
tietääkö joku millanen foni on ss600 selmer?onko selmer omaa luokkaansa myös sopraanofoneissa vai olisiko Yamaha parempi..?
gandar
22.10.2005 12:03:31 (muokattu 22.10.2005 12:04:02)
Mielestäni Selmer ei ole "omaa luokkaansa" muissakaan saksofoneissa, vaan paremmuuserot Selmerin, Yamahan, Yanagisawan ja Keilwerthin vastaavien mallien välillä ovat lähinnä tottumis- ja mielipidekysymyksiä. Ei se kalliimpi hinta välttämättä takaa paremmuutta.

Jos uutta soprista olet hankkimassa, kannattaa koeajaa myös em. merkkejä. Toisaalta jos Selmereihin on tottunut, niin Selmer tuntunee paremmalta sopraanoissakin. Itse olen Yamaha-miehiä.
Ceci n'est pas une signature
sax machine
22.10.2005 23:21:24
Mielestäni Selmer ei ole "omaa luokkaansa" muissakaan saksofoneissa

Mutta Selmereissä on sitä tunnelmaa. Minulle Yamahat ja Keilvertit tuntuu jotenkin kylmiltä tehdastuotutteilta mutta Selmerillä on sielu. Varsinkin kun otat jonkun vanhan Selmerin käteen tulee ihan eri fiilis jos ottaisi Yamahan tai Yanagisgawan. Ja kun puhallat soittimeen tuntuu kun puhuisi vanhalle ystävälle. Selmer on enemmän kuin pelkkä instrumentti.
"Show me a capitalist and Ill show you a bloodsucker" -Malcolm X
Paijukainen
27.10.2005 12:57:54
Hmm. Kirjoitan tänne kuin kaikkialle muuallekin että Keilwerth:eistä ei ole kuin hyviä kokemuksia itsellä. Varsinkin Keilwerth-sopraanoni on pelannut alusta asti ilman vireysongelmia tai muita. voi olla että itsellä kävi tuuri, mutta ponkaisehan itsesi vaikka Keilwerthin sivustoille, ominaisuuksista lisää löpinää siellä.

Selmer on kovis useimmiten, eihän siitä mihinkään pääse, mutta joskus taas ei. Ja muut voivat olla enemmän.
Se on vähän funkylordin suuntaan , sydämen ja tuntuman asia. Toinen tuntuu toinen taas ei.

Tässä kuten monessa muussakin, älä missään tapauksessa hanki mitään pääasiallisesti muiden mielipiteisiin nojaten.
"Soita äänekästä musiikkia kerran viikossa: Puhdista huoneesi voimakkaalla äänellä, niin että vanha energia saadaan pyyhtäistyksi pois ja uusi toitotetuksi tervetulleeksi. Soita sitä kymmenen minuuttia - se riittää." -Lillian Too, Feng Shui
Paijukainen
27.10.2005 12:59:51
Mutta Selmereissä on sitä tunnelmaa. Minulle Yamahat ja Keilvertit tuntuu jotenkin kylmiltä tehdastuotutteilta

-sanoo hän, minä taas en.

Varsinkin kun otat jonkun vanhan Keilwerthin käteen tulee ihan eri fiilis jos ottaisi Yamahan tai Yanagisgawan. Ja kun puhallat soittimeen tuntuu kun puhuisi vanhalle ystävälle. Keilwerth on enemmän kuin pelkkä instrumentti.

hmm. ota näistä nyt selvää. Tunnet sen itse.
"Soita äänekästä musiikkia kerran viikossa: Puhdista huoneesi voimakkaalla äänellä, niin että vanha energia saadaan pyyhtäistyksi pois ja uusi toitotetuksi tervetulleeksi. Soita sitä kymmenen minuuttia - se riittää." -Lillian Too, Feng Shui
sax machine
27.10.2005 16:55:28
Joo nämä ovat ihan mielipide asioita enkä väitäkkään että nyky Keilwertit ja Yamahat olisivat mitenkään Selmereitä huonompia. Kyllähän useat huippumuuskotkin soittava niillä, esim. Ernie Watts soittaa Keilwerthillä ja Phil Woods Yamahalla. Täysin makuasia mutta minulle Selmer on ihan ehdoton koska siinä on "sitä jotain" kuten myös vanhoissa Conneissa. Vaikkakin selmerin uudemmat mallit eivät ole mitenkään ylivoimaisesti parempia kuin vaikka jammut.
"Show me a capitalist and Ill show you a bloodsucker" -Malcolm X
Deltta
28.10.2005 12:38:13
Minulla on 5ö-luvun hollantilainen Sheenkelars (?) sopraano; komea, tummahko ääni. Kuitenkin siinä on jotakin häikkää lusikoissa ja se kaipaisi kai huoltoa!
-Olen miettinyt tuota "keskikastin" yamahaa, onko se hintansa värtti, soitin on varmaankin parempi käteen jne?
Eli onko kokemuksia vanhoista ja uusista sopraanoista?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)