BMF 22.10.2005 23:28:34 | |
---|
Pistäkää lukkon jos on turha topic, mutta tässä kyselen särövaihtoehtoja metallimättön jne. Ääni näytteitä olen Digitechin Daeth metallista ja Metal masterista käynyt läpi, mutta mietin että onko vielä muita varteenotettavia vaihtoehtoja muilta merkeiltä. En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
Schenker 22.10.2005 23:45:43 (muokattu 22.10.2005 23:46:41) | |
---|
Meinasitko buustata jotain vahvistinta vai kuinka? Digitech Hot Head on mielestäni aika kova säröpedaali ainakin hevimättöön, buustaajina toimii hyvin saman merkin Bad Monkey, Bossin DS-1 tai SD-1, Ibanez Tube Screamer jne..Kokeilemallahan se selviää..:D "Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde |
apenaattori 22.10.2005 23:59:58 | |
---|
Bad monkeylla kyllä kelpaa buustailla. Nimim. Onnellinen omistaja Go ahead, punk, make my day! |
juuso a 23.10.2005 00:10:01 | |
---|
Boss MT-2 ja Ibanezin SM7 on myös melko munakkaita. Tuota Bossia on täällä haukuttu mutta mun mielestä se on ihan bueno. V*ttu jeei!!! |
SirElwood 23.10.2005 00:10:04 | |
---|
Bad monkeylla kyllä kelpaa buustailla. Nimim. Toinen Onnellinen omistaja |
juuso a 23.10.2005 00:10:36 | |
---|
Bad monkeylla kyllä kelpaa buustailla. Nimim. Onnellinen omistaja Todennäköisesti jossain vaiheessa onnellinen omistaja.:) V*ttu jeei!!! |
Ze Kink 23.10.2005 00:11:09 | |
---|
Muista ruuvata reilusti middleä. Tulee paljon munakkaampi saundi, sen tietää myös Kerry King. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
jussimus 23.10.2005 00:16:18 | |
---|
Bad monkeylla kyllä kelpaa buustailla. Nimim. Onnellinen omistaja Oot sitten laittanut Bad Monkeyn avatariksesi :) |
McNulty 23.10.2005 00:37:57 | |
---|
Nimim. Kolmas Onnellinen omistaja Mutta joo... hyvä turpaanveto-särö lähtee MXR DD-11 Dime Distortionista. Nuo DigiTech Death Metal yms. ovat enempi surisijoita kuin raakoja "teräskärkistä maiharia kasseille"-tyyppisiä säröjä. Suosittelen testaamaan DD-11:n. löytävä etsii... the all-seeing eye of horus |
otto_t 23.10.2005 00:42:31 | |
---|
Itse etsin kuusi vuotta kunnon turpaanvetosäröä ja löysin sitten lopulta... eli vahvistimen omasta särökanavasta lähtee yleensä poikkeuksetta se "in your face" soundi. Yhtään sellaista pedaalia ei vielä ole tullut vastaan mikä samaan kykenisi. |
juuso a 23.10.2005 00:44:28 | |
---|
Itse etsin kuusi vuotta kunnon turpaanvetosäröä ja löysin sitten lopulta... eli vahvistimen omasta särökanavasta lähtee yleensä poikkeuksetta se "in your face" soundi. Yhtään sellaista pedaalia ei vielä ole tullut vastaan mikä samaan kykenisi. Varmasti lähtee jos on tarpeeksi hyvä vahvistin. V*ttu jeei!!! |
otto_t 23.10.2005 00:45:53 | |
---|
Varmasti lähtee jos on tarpeeksi hyvä vahvistin. Mikäs sellainen "tarpeeksi hyvä" vahvistin sitten olisi? |
juuso a 23.10.2005 00:49:54 | |
---|
Mikäs sellainen "tarpeeksi hyvä" vahvistin sitten olisi? Ei ainakaan mun Marshall.:D V*ttu jeei!!! |
J.RA 23.10.2005 10:23:20 (muokattu 23.10.2005 10:27:51) | |
---|
Turpaanvetosärö lähtee vahvistimesta. Riippuu tietenkin minkä miellät "turpaanvetosäröksi". Pedaaleita voi käyttää sopivasti buustaamiseen. EDIT: Mikäs sellainen "tarpeeksi hyvä" vahvistin sitten olisi? Oma korva on ihastunut Mesan recto-soundiin. On niin runsaasti alapäätä ja soundi on "leveä". Toisaalta sen löysyys on vähän ahdistanut välillä. Engl tarjoaa sopivasti nimeenomaan tiukkaa säröä. -Sellasta se vaan on- |
Räbbänä 23.10.2005 10:52:55 | |
---|
Mutta joo... hyvä turpaanveto-särö lähtee MXR DD-11 Dime Distortionista. Kuinkahan hyvin toi sopis mun Marshall Valvestate 8080:n kanssa? Ja missähän hinnoisssa pyörii kyseinen turboloota? "kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä"
Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin... |
Defactor 23.10.2005 11:03:59 | |
---|
Kuinkahan hyvin toi sopis mun Marshall Valvestate 8080:n kanssa? Ja missähän hinnoisssa pyörii kyseinen turboloota? Ja mistäs sitä sais Helsingistä? |
Räbbänä 23.10.2005 11:19:53 | |
---|
Kuinkahan hyvin toi sopis mun Marshall Valvestate 8080:n kanssa? Ja missähän hinnoisssa pyörii kyseinen turboloota? Ja mistäs sitä sais Helsingistä? Tai Oulusta. "kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä"
Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin... |
Vasenniplaaja 23.10.2005 11:29:30 | |
---|
Mitenkähän muuten on, meneekö homma ihan vituiksi jos lyö vaikka SD-1:n Line6 Spiderin eteen? Olen aika vittuuntunut tuohon sirkkelisäröön ja jotain pitäisi saada väliin että olisi saundeissa munaa. Hyviä säröpedaaleja trankun eteen? Onko etsintäni tuomittu epäonnistumaan? Aria ariari isa, vena amiria asaria. |
On se aika pitkälti. :/ Trankkukoneen kanssa pitäisi periaatteessa olla semmoinen pedaali joka tekee soundin kokonaan, putkihärpäkkeellä voi sotkea säröä ja buustaamista vahvarin omaan särinään. Valvestaten edessä jotain kohtuutoimivaa sain aikaiseksi Tech 21:n sillä pedaalilla jossa on samat säädöt kuin niiden minivahvarissa. Wanhan trankku-Peaveyn kanssa se toimi vielä paremmin. Suorastaan hyvin. Soundin munaksi kuvailisin semmoista tiettyä "harvahampaisuutta", eli notta särinä on RRRRAU! eikä ZZZZZ! Etsin sitä tietoisesti kunnes löysin ja olin iloinen. Harventumisen salaisuus on siinä, että laitetaan buustia ja pieniä säröjä ketjussa niin että tulee osittain "shutoff"-efekti, mutta silti niin että soundi säilyy järkevänä. Shutoff-efektillä tarkoitan sitä että kun kokeilet kahta säröä peräkkäin, niin koko särö ikäänkuin katoaa. Jeh, siinä on maaliman salaisuus ja elämän tarkoitus. "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
Necromuru 23.10.2005 12:08:34 | |
---|
Tuota Bossia on täällä haukuttu mutta mun mielestä se on ihan bueno. Kyllähän MT:stä saa vaikka kuinka maukasta murinaa kun sen pulttaa hyvään putkivahvistimeen. Koululla kokeilemani MT-2 ja Peavey Classic 30 yhdistelmä on koettu harvinaisen toimivaksi heviyhdistelmäksi. Itse käytän pedaalia boostina niin että särö nuppi on minimissä ja level nupilla -- joka on yleensä klo 12 yli -- säätelen boostin tasoa. Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha! |