Aihe: Nightwish: Sleeping sun (2005)
1 2
*kaamos*
22.10.2005 12:26:33

Oletteko vielä kuulleet sleeping sunin uusiksi nauhoitettua versiota? Onko se mielestänne hyvä vai menikö uudelleen nauhoitus mettään? Itse pidän enemmän vanhasta versiosta.
Mandariini vodkaa?-Dweia-
Kapane
22.10.2005 12:40:50

Mulla potkii tämä uusi myös. Video on todella messevä.
Mika Antero
22.10.2005 12:54:09
Sorry, että heti heitän off-topiciksi, mutta onko tuo kokoelmalevyn High hopes todellakin Pink Floyd -coveri? Eli siis Division Bellin päätöskappale? Jos on, niin todella yllättävä valinta coverbiisiksi, mielestäni.

En ole nimittäin ko. biisiä onnistunut kuulemaan. Onko versio onnistunut? Tuntuu aika uhkarohkealta vedolta, koska kappale ei nyt varsinaisesti ole ollenkaan Nightwishin tyyliin sopiva.

Kaikki tämä millään tavalla Nightwishiä väheksymättä, tykkään kyllä Oceanbornista ja Wishmasterista. Ja etenkin Tarja Turusesta...
myrtonen
22.10.2005 12:54:31
Ihan huono versio mielestäni. Jostain syystä Tarjan sanojen lausuminen töksähtelee uudessa pahemman kerran, eikä tuossa versiossa ole sellaista eteeristä tunnelmaakaan samalla lailla kuin alkuperäisteoksessa. Jotenkin liian studiomainen pökäle.
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Phobophile
22.10.2005 12:56:23
Sorry, että heti heitän off-topiciksi, mutta onko tuo kokoelmalevyn High hopes todellakin Pink Floyd -coveri? Eli siis Division Bellin päätöskappale? Jos on, niin todella yllättävä valinta coverbiisiksi, mielestäni.

En ole nimittäin ko. biisiä onnistunut kuulemaan. Onko versio onnistunut? Tuntuu aika uhkarohkealta vedolta, koska kappale ei nyt varsinaisesti ole ollenkaan Nightwishin tyyliin sopiva.

Sehän se joo, live-versiona ja Marcon laulamana tosin. Vähän riisutumman oloinen eikä tietenkään yhtä hyvä kun alkuperäinen mutta ei missään tapauksessa ihan surkea tekelekkään, on kuitenkin osattu tehdä aika itsensä kuuloinen versiointi mikä on hyvä asia.
Ana muno siimeil eksdii
Mika Antero
22.10.2005 13:02:10
Sehän se joo, live-versiona ja Marcon laulamana tosin.

Ahaa. Kiitos tiedosta!
Lord of the strings
22.10.2005 13:02:48
Sehän se joo, live-versiona ja Marcon laulamana tosin. Vähän riisutumman oloinen eikä tietenkään yhtä hyvä kun alkuperäinen mutta ei missään tapauksessa ihan surkea tekelekkään, on kuitenkin osattu tehdä aika itsensä kuuloinen versiointi mikä on hyvä asia.

Eilen vetivät sen siellä keikalla. On niitä huonompia covereita kuultu, mutta niin on parempiakin.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
Pallis Jakoila
22.10.2005 13:42:44
Itse pidän kyllä musiikillisesti enemmän vanhasta versiosta... Mut tää uusi video on kyllä rautaa tälläiselle wannabe Braveheart miehelle... Aivan loistavaa miekan heilutusta koko video.
Up The Irons!
DaKiller
22.10.2005 16:56:25

Itse pidän kyllä musiikillisesti enemmän vanhasta versiosta... Mut tää uusi video on kyllä rautaa tälläiselle wannabe Braveheart miehelle... Aivan loistavaa miekan heilutusta koko video.

Olen aika laila samoilla linjoilla. Tuo vanhempi äänitys on vain jotenkin taianomaisempi(?). Uudessa häiritsee todella paljon liian kliinit saundit. Kaikki on niiin perskuleen hiottua ja tasapaksua. Esim. rummut ovat todella elottoman kuuloiset. Mutta se uusi video on kyllä todella hiano!
MV
22.10.2005 16:57:42
Kyllähän tuo biisinä toimii hyvin mutta uusi video on aika naurettava mielestäni...
Huomenta, moro, päinää, iltaa, öö!
JivE
22.10.2005 17:14:56

On laulettu mielestäni paljon huonommin toi uus versio! Miksi tuosta piti mennä tekemään uus versio kun se vanha oli ihan hyvä.
ozz3
22.10.2005 19:26:17
Mielestäni aika turha uudelleen lämmittely, tästä uudesta puuttuu kaikki se tunnelma mikä tekee vanhasta (IMO) Nightwishin parhaimman biisin. Kuten sanottua, Tarjan sanat töksähtelevät ja soundit keskinkertaiset = not good. Ja videolle meikäläinen vain nauraa hörähtelin...

Siis varsin huono mielestäni.
Be just and fear not| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6
Hulfok
22.10.2005 20:59:51
Mun mielestä uus viideo on mellevämpi kun se wanha, mut biisi sen sijaa ei potkinu...
petrutsi
22.10.2005 21:03:16
Mun mielestä uus viideo on mellevämpi kun se wanha, mut biisi sen sijaa ei potkinu...

Samaa sanon. Jotenkin se kaikki tunnelma siitä poissa ja niinku tuolla aikasemmin sanottiin niin se lausuminen on jotenkin semmosta, että vie sitä viilistä vielä lisää. Saunditkin on paremmat vanhassa versiossa minusta.
We have this thing in Finland called "taidehomoilu" -Janne Timonen
Keppis
22.10.2005 21:12:43
Turhan hifisaundinen toi uus veto. Video tuntu ekalla kertaa hienolta, mutta tänään, kun kattelin, niin pisti silmään se taivas ja se kokomaisema, joka oli jollain tietokoneella piirretty, ja niitä sotureitakaan ei oo varmaan ollu kuvauksissa yhtäpaljon, kun siinä videossa näkyy. Aidompana toimis hyvin, mutta noin siinä tulee vaan semmonen fiilis, että nykytekniikalla on yritetty toteuttaa jotain, mitä ei muuten sais aikaan ja yritetty niin tehdä videosta vaikuttavampi.
Tiluttajat näkevät maailman hitaammin. http://www.mikseri.net/fobia
Kampuzzjeah!
22.10.2005 23:22:34
huono
ihQDaa. IHFC #3
slerbis
23.10.2005 01:41:26
Tuli tuossa muutama minuutti sitten katsottua tuo video. Ensimmäiseksi tunteeksi nousi se, että tuo oli todella kliiniseksi ja hifiksi tehty versio (niinkuin moni täällä jo sanoikin) ja kuullosti jotenkin kovalta ja kylmältä . Video oli kaikessa korniudessaan ihan ok. Pari hengitystä kesken lauseen töksähti korvassa, mutta mikä minä olen sanomaan laulamisesta :).

Ei missään nimessä huono versio, mutta ainakin minusta alkuperäinen vie voiton.
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33
Mechanizm
23.10.2005 01:52:21
Eilen kuulin tuon High Hopesin baarin jukeboxista ja voin sanoa että en ole montaa yhtä hirveää coveria kuullut. Aivan hirveä.
Suomalainen ottaa vaikka peräruiskeen, jos sen saa ilmaiseksi.
sagnakateih
23.10.2005 04:24:07
Jee. o/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)