Tanakkala 22.10.2005 17:28:19 | |
---|
Nonii siis elikkä, mulla on hp-pavilion kannettava tietokone, cool edit pro 2 softana ja tämmöne mikseri http://www.thomann.de/thoiw3_tmix_pm600_powered_mixer_prodinfo.html Ongelma on se, että en saa kunnolla softaa toimimaan että voisin nauhoittaa bändin kanssa siihen raita kerrallaan. Kyllä sain sinne ääntä menemään, mutta se kuului aivan hiljaisella. Minulla on siis mikserissä mikit kiinne ja siitä menee piuha koneella. Tavoitteena ei ole saada studio luokkasta ääntä. Minulla on myös digitaalinen raituri merkiltä Fostex FD8. Mutta sieltä on vaikea saada biisit koneelle hyvällä äänenlaadulla nii aijattelin nauhoittaa suoraa koneelle. Joku asian osaava insinööri voisi nyt hieman auttaa minua tässä hommassa. Ei edes yksinäisyys tule yksin |
Jag 22.10.2005 23:13:10 | |
---|
Itelle tuli nyt ekana mieleen et onko koneen äniasetukset kohillaan?...joku viisampi sitten taasen kertokoon miten niiden pitäisi olla. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
Nonii siis elikkä, mulla on hp-pavilion kannettava tietokone, cool edit pro 2 softana ja tämmöne mikseri http://www.thomann.de/thoiw3_tmix_pm600_powered_mixer_prodinfo.html Ongelma on se, että en saa kunnolla softaa toimimaan että voisin nauhoittaa bändin kanssa siihen raita kerrallaan. Kyllä sain sinne ääntä menemään, mutta se kuului aivan hiljaisella. Minulla on siis mikserissä mikit kiinne ja siitä menee piuha koneella. Tavoitteena ei ole saada studio luokkasta ääntä. Minulla on myös digitaalinen raituri merkiltä Fostex FD8. Mutta sieltä on vaikea saada biisit koneelle hyvällä äänenlaadulla nii aijattelin nauhoittaa suoraa koneelle. Joku asian osaava insinööri voisi nyt hieman auttaa minua tässä hommassa. Vähän sama homma kun: Mulla on autona Renault Laguna, tankissa on E95 bensaa ja renkaina nämä: http://www.nokiantyres.com/henkiloa … ?product=1170571&name=NOKIAN+i3 Ajattelin käydä vähä kartsalla pörräämässä, mutta kun auto ei starttaa..? Missähän on vika?? Elikkä hiukan tarkempaa infoa ongelmasta olis tarpeen. Miten piuhat on? Miten softan asetukset? yms... USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Heart Of Steel 23.10.2005 01:21:18 | |
---|
Kuulostais siltä että olis äänikortin "mikseristä" linjatulo liian hiljasella. "Nobody tells a Man how to play." |
-septimisti- 23.10.2005 02:06:01 | |
---|
Kuulostais siltä että olis äänikortin "mikseristä" linjatulo liian hiljasella. Juurikin juu. Väännetääs nyt oikein rautalangasta miten homman pitäisi toimia. Eli piuha mikserin linja-lähdöstä äänikortin (mikälie) Line-inniin. Ylimääräisen säätämisen ja monimutkaisuuden välttämiseksi HUOM! stereopiuha. Nonni, nyt on stereopiuha ja kaikki. Sitten äänikortin asetuksista, oli se sitten windows mikseri tai ihan äänikortin oma ohjelmisto, säädetään ja käännetään asetukset siihen malliin että sitä line-inniä voidaan nauhoittaa. Ja se line-in:n nauhoitustaso säädetään TÄYSILLE. Täysille laittaminen tarkoittaa yhtä kuin sitä, että sitä linjatasoista signaalia ei vaimenneta, vaan se otetaan sellaisenaan. Mikseristä säädetään tasot sellaisiksi, että ei mennä punaisen puolelle, mutta silti mahdollisimman täysille. Nonni. Sitten avaamme softan ja valitsemme nauhoituksen lähteeksi sieltä sen line'innin tms. mitä siellä nyt sattuu lukemaan. Tässä vaiheessa pitäisi softan nauhoitustasoa ilmaiseva pieni palkki alkaa hyppehtiä aina kun ääntä tulee sisään. Softassa ei näihin nauhoitustasoihin pidä koskea. Nyt ei muuta kuin painetaan sitten rec-pohjaan ja annetaan sielukkaan musiikin taltioitua nauhalle. Pitäisi toimia. |