Aihe: Line6 Vetta
1 2 3
Hank Marvin_
22.10.2005 01:06:11
Jos mulla olisi rahaa ostaisin tuon kyseisen vahvistimen..! Tuo on jokaisen soolo kitaristi/laulajan unelma.. Helvetin hyviä soundeja ja helppokäyttöinen keikalla..! Kyllähän muutkin transistori vehkeet on helppoja käyttää keikka tilanteessa mutta soundit tuskin yltää tämän vahvistimen tasolle..! Kyllähän nuo Marshallit ja ym ovat helvetin hyviä mutta vaikeita käyttää keikka tilanteessa jos olet laulaja/soolo kitaristi..! Mulle tekis ainakin tuskaa keikalla ku olis sellainen metrin levyinen pedaali "meri" ja sit pitää viel laulaa ja yrittää siinä polkee pedaaleja samaan aikaan..! Kyllä siinä soiton riemu häviäis..
Jackie
22.10.2005 01:12:34
Eikö yksi booster pedaali riitä?
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch. Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out.
Jucciz
22.10.2005 02:46:32
Miten tämä

Kyllähän nuo Marshallit ja ym ovat helvetin hyviä mutta vaikeita käyttää keikka tilanteessa jos olet laulaja/soolo kitaristi..!

ja tämä

sellainen metrin levyinen pedaali "meri" ja sit pitää viel laulaa ja yrittää siinä polkee pedaaleja samaan aikaan..!

liittyvät toisiinsa mitenkään?

Ja minkälaisessa musassa laulaja laulaa, soittaa sooloa ja polkee pedaaleja yhtä aikaa? Kai tämä on joku pahemman luokan trolli, eihän tällaista nyt voi tosissaan ottaa. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Gypsy
22.10.2005 03:31:16 (muokattu 22.10.2005 03:33:40)
Keikkatilannekin on vielä yhdyssana. Kirjoitusasusta päätellen kyseessä on "uneducated" henkilö, jolle kitarakamojen sijasta voisin suositella ilmaisutaidon ja äidinkielen oppitunteja.

Joo ja transistorivehkeet. Tosin can't say for sure kun olen uneducated person. (Sorry kun en remember kaikkia Suomalaisia sanoja, kun pitää näyttää että olis suuremman luokan international star).

Suosittelen sulle kitarakamojen myymistä ja koulutusta kun pääs tommonen livahtaan punakynän alta.

Jep, ketju ei oo sen kummempi kun nää mullon tämmönen uus lelu ja tää on vitun hyvä -ketjut.
Ukko
22.10.2005 12:40:10

Suosittelen sulle kitarakamojen myymistä ja koulutusta kun pääs tommonen livahtaan punakynän alta.

Jep, ketju ei oo sen kummempi kun nää mullon tämmönen uus lelu ja tää on vitun hyvä -ketjut.

Älkää vittuiko Hankille. Se on vielä nuori kaveri jolla on soittoura vasta aukenemassa. Sinänsä puhuu kyllä asiaa siinä mielessä että miksi vahvistimesta pitäisi saada aikaan vain se yksi ja ainoa soundi. Sitähän varten kaikki härpäkkeet on keksitty että niillä laajennetaan äänimaailmaa. Se on vain harjoittelukysymys että laulaessaan jalka potkii samanaikaisesti eri pedaaleita.
Spike
22.10.2005 13:07:44
Njoo, onhan se Vetta kiva peli, mutta mua ainakin hirvittää se (ainakin itelleni) tarpettoman romun määrä.

Höpö höpö. Leluja ei o ikinä liikaa. Enemmän on enemmän, sano ynkkäkin. Noi on kuitenkin laadukkaita ja kotistudio-käytössä varmasti aivan loistavia pelejä. Se mikä mua noissa kiehtoo on se mahdollisuuksien määrä ja helppokäyttöisyys. Polkasee vähän vaan ja pääsee säröstä kliiniin. Tuo Vetta on kyllä ihan ylihintainen keikkavahvistimeks. PodXT Live ja sille päättäri ajais saman asian keikalla. Kotiin tollasen Vetan vois kyl ottaa. Ja 2 kpl 4x12 kaappia, sais toisen oikealle ja toisen vasemmalle puolelle huonetta ;) 74 vahvistinmallinnosta....... siinä olis vähäks aikaa tekemistä kotiin :)
Harmi vaan, ettei noissa oo sitä samaa dynamiikkaa ku putkivahvistimissa.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
trih
22.10.2005 13:17:22 (muokattu 22.10.2005 13:17:57)
...Harmi vaan, ettei noissa oo sitä samaa dynamiikkaa ku putkivahvistimissa.

Lieneekö tuo Vetta sitten sama kuin XT? Vai onko kokonaan oma systeeminsä? Hirveä hinta kyllä. Kyllä putkipeli kiinnostaisi enemmän noilla hinnoilla.

Eihän putkissa mitään dynamiikkaa ole. Kompressiota kyllä.

Lisäys. Kyllä.
As the water flows over the bridge, as we walk on the floodland, as we walk on the water, we forget.
Spike
22.10.2005 13:30:30
PodXT:ssä on kai osa noista VettaII:n mallinnoksista, suoraan vettasta. Loput saa ostaa packeina ja ladata podiin. Periaatteessa noin pitäis saada samat kuin Vettassa.
Spike
22.10.2005 13:31:32
Eihän putkissa mitään dynamiikkaa ole. Kompressiota kyllä.

Se kompressio on vähän erilaista... Jos vertaa trankkua ja putkikonetta.
Hank Marvin_
22.10.2005 20:14:48
Hain tässä keskustelussa sitä, että kuinka helppoa tätä vahvistinta on käyttää keikalla ja saa samalla tyydytyksen soundien puolelta...! Olen soittanut tuolla line6 flextone kakkosel ja se on todella helppo käyttää mutta soundit ei vakuuta...! Itselläni on VOXin AD120VT joka mielestäni on aika hyvä trankku vehje mutta särö on vähän "robomainen" mutta cleanit soundit toimii ja on helppo käyttää...

Ps. Niin olen nuori ja kokematon... Voisitte antaa neuvoja kun olette itse niin pirun "kokeneita" esim. tämän kyseisen vahvistimen kanssa...!;)
Spike
22.10.2005 20:59:05
Hain tässä keskustelussa sitä, että kuinka helppoa tätä vahvistinta on käyttää keikalla ja saa samalla tyydytyksen soundien puolelta...! Olen soittanut tuolla line6 flextone kakkosel ja se on todella helppo käyttää mutta soundit ei vakuuta...! Itselläni on VOXin AD120VT joka mielestäni on aika hyvä trankku vehje mutta särö on vähän "robomainen" mutta cleanit soundit toimii ja on helppo käyttää...

Joo, ei tuo Vox missään nimessä varmastikaan huono ole. Vetta maksaa, mutta saa siinä rahoilleen vastinettakin. Älyttömän monipuolinen vehje, saa esim 2 erillistä vahvistinmallinnusta samaan aikaan eri kaappeihin, 2x150 wattia tehoja... eli headroomia pitäis olla, mitä nois trankuissa tarvitaan. Säätämistä löytyy, mutta livenä valmiit säädöt on helppo hakea. Toisaalta, eri soittopaikoissa on erillainen akustiikka, joten pitäisi säätää joka paikkaan eri equt melkein. Sitten kun ne on tuhannen napin takana ja kaikkiin patcheihin tallennettu, niin helposti jäävät säätämättä.
Dr.Groove
22.10.2005 21:40:38

Hain tässä keskustelussa sitä, että kuinka helppoa tätä vahvistinta on käyttää keikalla ja saa samalla tyydytyksen soundien puolelta

Vetta ja Line 6 Edit yhdessä ovat aika hyvä yhdistelmä. Jos vielä keikkakäyttöön ottaa Variaxin, soundit on helppo editoida, tallentaa ja valita keikalla vaikka kesken biisin yhdellä polkaisulla. Kun ensin komppaa vaikka Telecasterilla, pienellä phaserilla ja säröllä sekä vaikka VOX-vahvistimella, soolon ajaksi voi yhdellä polkaisulla vaihtaa sekä kitaran, efektiketjun, vahvistimen ja kaiuttimet. Tämä on aika iskemätön yhdistelmä keikalla.

Variaxin soundi ei ehkä purusteille kelpaa studioon, mutta keikalla sen kitaramallinnukset ovat aivan riittävän hyvät.

Viraix on sen verran edullinen kitara, että sen voi huoletta ottaa keikalle mukaan -- sen sijaan että kantaisi muutaman kalliin Gibsonin, Fenkun ja muun keikalla. Line 6 Edit antaa tosiaan uon mahdollisuuden tallentaa Variaxin kitaramalli Vettan presetteihin: Vettan soundia vaihtamalla vaihtuu myös Variaxin kitaramallinnus!
Hannu H.
22.10.2005 22:07:39

Olenkohan minä jotenkin outo, kun mun mielestä tuo mun putkimarsu on huomattavasti helpompi käyttää kuin jotkut flextonet ja vettat? Niitähän saa säätää ja ropaa viikkoja ellei jopa kuukausia kun selaa kaikkia mallinnoksia sun muita säätöjä että löytää sen soundin. Tohon marsuun lyö kitaran kiinni ja rupee rokkaamaan..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Gypsy
22.10.2005 22:22:41
Mä suosittelen sulle jotain muuta internet sivustoa katsos ku täällä keskustellaan musiikista eikä äidinkielen taidoista...!;)

Anteeks. Yritin puolustaa sua ja sun ketjua jäähyistä ja banneista välittämättä.
Hank Marvin_
22.10.2005 22:34:00
Mut eikös se näin ole että se on maku kysymys mistä tykkää...!? Mulle ainakin vielä kun olen tällainen pojan kloppi niin tuo trankku vehkeitten yksinkertaisuus vie voiton putki vehkeistä...! Mut mulla on vielä hyvin aikaa oppia noitten putki vehkeitten salat...!;)
Jii
22.10.2005 23:02:30
Mut eikös se näin ole että se on maku kysymys mistä tykkää...!? Mulle ainakin vielä kun olen tällainen pojan kloppi niin tuo trankku vehkeitten yksinkertaisuus vie voiton putki vehkeistä...! Mut mulla on vielä hyvin aikaa oppia noitten putki vehkeitten salat...!;)

Vetta on kyllä jotain muuta kuin yksinkertainen käyttää. Mä en nyt tätä keskustelua seuranneena ole ihan varma, ymmärränkö sun juttuja. Ei ne putkivahvistimet ole sen monimutkaisempia kuin trankutkaan, eikä kovin moni varmaan ole kiinnostunut monimutkaisuudesta vaan soundista.
jussimus
22.10.2005 23:16:17
Olenkohan minä jotenkin outo, kun mun mielestä tuo mun putkimarsu on huomattavasti helpompi käyttää kuin jotkut flextonet ja vettat? Niitähän saa säätää ja ropaa viikkoja ellei jopa kuukausia kun selaa kaikkia mallinnoksia sun muita säätöjä että löytää sen soundin. Tohon marsuun lyö kitaran kiinni ja rupee rokkaamaan..

Line6 AX2:n entisenä omistajana voin sanoa että kertaakaan en ole katunut siirtymistäni putki-Marsuun. Ihan jo siitäkin syystä, että hirvittäisi mennä keikalle sellasen tietokoneen kanssa, joka voi tiltata ties mistä syystä milloinkin. Ja sellaisen korjauttaminen on varmasti hankala järjestää ja tulee todennäköisesti myös melko kalliiksi.
Hank Marvin_
23.10.2005 01:00:24
Ihan jo siitäkin syystä, että hirvittäisi mennä keikalle sellasen tietokoneen kanssa, joka voi tiltata ties mistä syystä milloinkin. Ja sellaisen korjauttaminen on varmasti hankala järjestää ja tulee todennäköisesti myös melko kalliiksi.

Miettinyt tuota samaa asiaa että kun koneessa on niin paljon kaikkea et voiko se vetää tilet yhtäkkiä...? Kellään kokemusta...?
McNulty
23.10.2005 01:14:50
Viestini poistettiin. Ilmeisesti se sisälsi niin paljon julkaisukelvotonta materiaalia, että sitä ei voinut bittiavaruuteen päästää valloilleen. No, ei se mitään... tässä kuitenkin vastineeni Gypsylle ja kannanotto threadiin.

Gypsylle:
Ihan tiedoksi vain, että valitettavasti ulkomailla asumisen johdosta osa sanoista pärähtää mieleen ensin lontooksi ja sitten vasta suomeksi. Näin on käynyt monesti ihan ilman suurempaa syytä... Särkänniemessä jouduin pähkäilemään oikein mikä rollercoaster on suomeksi, samoin sanalle "skunk" haeskelin hetken suomenkielistä vastinetta. Anteeksi jos yksi englanninkielinen sana järkytti mielenrauhaasi. Tuskinpa kukaan sen pohjalta kovin suureksi kansainväliseksi tähtöseksi minua luulee. Mitä tulee kitarakamojen myymiseen ja ostamiseen, on sitä tässä tullut harrasteltua vuodesta 1990 lähtien.

Topicista:
Oli nuori tai vanha, tällaisen topicin aloittaminen on mielestäni pahempaa provosointia, kuin sen alle kerätyt vastaukset. Mutta kukin tyylillään.
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)