kunnasja 21.10.2005 20:47:07 | |
---|
Tulevaa G.A.S.-sydänkohtausta kehitellessä.. Olen tosissani tykästynyt Englin nuppien soundiin. Mutta räkkipohjainen setuppi houkuttelisi enemmän kuin nupin ja efektien (yms) yhdistelmäkokoonpano. Onko kokemuksia Englin etuasteista, erityisesti midi-laitteista E580 ja E570? Miten toimii/ei toimi jos yhdistää toisen valmistajan päätteeseen? Mesa on toiminut moitteetta, enkä malttaisi siitä luopua, vaan onko Englin soundi kokonaisvaltaista, vaatiiko toimiakseen myös saman valmistajan päätteen? Myös, jos joku on käytellyt midi-interfacea Z7 tai Z11 tavallisen etusen / nupin kanssa, saapi kertoilla miten kävi. |
Perza 21.10.2005 21:04:14 | |
---|
Ei sillä, että olisin testannu Engl:in etusia, mutta vahva käsitys on, että kyllä ne mesan päätteen kanssa toimii helvetin hyvin ja jos sulla mesan pääte on, ni kokeilemallahan se selviää, älä ainakaan sitä pois myy paitsi mulle. Turhaa |
kunnasja 21.10.2005 21:45:57 | |
---|
Niin, tollasen jopa 2,5 k€ maksavan etusen hankkiminen kokeiltavaksi vaan voipi olla hieman nihkeää :/ Halvempi E570-mallikin on niissä hinnoissa, ettei onnistu kokeilu ihan vaivattomasti. Siksipä tässä kyselen. Enkä muuten myykään, ainakaan sulle :D (vitsi, no offense) |
N33m0 22.10.2005 01:11:00 | |
---|
henk. koht. kokemusta ei ole muusta kuin siitä 530 versiosta joka on kelpo peli, mutta paljon kehuja olen kuullut tosta 570:sta, pitäis olla vähän "nuppimaisempi" soundi kuin 580:ssa Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei |
Mrezzye 22.10.2005 09:03:17 | |
---|
henk. koht. kokemusta ei ole muusta kuin siitä 530 versiosta joka on kelpo peli, mutta paljon kehuja olen kuullut tosta 570:sta, pitäis olla vähän "nuppimaisempi" soundi kuin 580:ssa Mitä tarkoittaa nuppimaisempi soundi? |
Jucciz 22.10.2005 10:29:40 | |
---|
Mitä tarkoittaa nuppimaisempi soundi? Meinasin kysyä samaa. ;) Nuppi, kas kun, on etunen ja pääte samassa laitteessa. Miksi etusen edes pitäisi kuulostaa nupilta, tai edes nuppimaiselta... ainahan se tarvitsee käytössä jonkinlaisen päättärin, ellei nyt halua kokeilla tee-se-itsemurhaa linjaulostuloa käyttämällä. :) |
N33m0 22.10.2005 15:14:47 | |
---|
Mitä tarkoittaa nuppimaisempi soundi? en osaa tarkaan sanoa kun en itse ole päässy testaamaan, kaipa räkillä ja nupilla on yleisesti joku soundi-vivahde-ero Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei |
mhaarala 22.10.2005 17:19:34 (muokattu 22.10.2005 17:20:47) | |
---|
Mahtaisikohan suurimmat soundilliset erot tulla lähinnä siitä, minkälaisia yhdistelmiä räkkikamoista saa... itselläkin käynyt mielessä joku Engl E530 + G-major + Marshall EL84-20/20, mutta saa nyt nähdä laantuuko innostus räkkikamoihin siinä vaiheessa kun oikeasti alkaa hankkimaan vahvistusosastoa. GAS on ikävä vaiva kun voi haluta samaan aikaan niin monenlaista romua. :P Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
en osaa tarkaan sanoa kun en itse ole päässy testaamaan, kaipa räkillä ja nupilla on yleisesti joku soundi-vivahde-ero Que????? There's a fine line between stupid and clever. |
kunnasja 22.10.2005 19:24:28 | |
---|
Eniten tässä arveluttaa, kuulostaako Englin etuastesoundi jonkun vierailevan päätteen läpi ajettuna oudolta. Noissa nuppiratkaisuissa kun päästään sovittelemaan etu- ja pääteasteen hyvät ja huonot puolet toisiinsa paremmin. Joillain osa-alueilla saadaan (vaikka ehkä jonkin ominaisuuden kustannuksella) aikaan synergiaa, mikä ei ehkä onnistu räkkipuolella. Se juuri, jos Engliin on ladattuna paljonkin tällaista piilosynergiaa, ei se ehkä toimi muiden merkkien kanssa yksiin. Nykyisellään kun toi Sansamp pelittää vaikka löisi kumiankan jatkeeksi, se on sitä luokkaa yleispalveleva laite. Ja siitä ominaisuudesta en haluaisi luopua. |
otto_t 22.10.2005 19:47:08 | |
---|
Mitä tarkoittaa nuppimaisempi soundi? Esim. jos laitetaan rinnakkain Mesan Dual Rectifier ja Mesan Rectifier Preamp + 2:100 pääte niin soundi on muuten lähes identtinen, mutta etu & pääteaste yhdistelmän kohdalla soundi kuulostaa siltä että kaapin päälle olisi heitetty peitto. Eli jää vaikutelma että se soundi tulisi vähän "kauempaa" kuin nuppi + kaappi yhdistelmän kohdalla. Sellainen mielikuva on jostain jäänyt että tämän ilmion syynä olisi jotenkin muuntajat muutta en mene vannomaan. Varmasti joku vahvistin rakentaja osaa tähän kysymykseen tarkemman vastauksen antaa. |
pekurides 22.10.2005 20:17:40 | |
---|
kaverilla on 530 etu ja randallin pääte ja mulla vht2150pääte koklattii verrata ja putkistahan ne hommat on kiinni. randallissa 2xel34 ja 2x6l jotain ja mulla vht:ssa 4xkt88. VHT tuhdinpi saundi ja randall vähän sitten kesympi, mesa toimii varmaan tosi hyvin kanssa... eiköhän se oo ihan makuasioita mitä hakee kaikissa vähän erilainen saundi. se jäi mieleen engilstä (e530)että vähän semmoi kasarisärö että ei saa mun mielestä powerballia tekemälläkään. mut kaverilla hyvät saundit silti. Mutta eri etu/pääteosastolla saa kyllä persoonallisemman saundin ja helppo vaihdella etusia ym. kun kyllästyy:) itellä nyt sansamp psa-1 + VHT2150 ja kyllä potkii!!! |
oiva tumpeloinen 23.10.2005 21:41:25 | |
---|
Tulevaa G.A.S.-sydänkohtausta kehitellessä.. Jos noita mietit, ei halvaksi tuo kohtaus tule ;) Onko kokemuksia Englin etuasteista, erityisesti midi-laitteista E580 ja E570? Miten toimii/ei toimi jos yhdistää toisen valmistajan päätteeseen? Mesa on toiminut moitteetta, enkä malttaisi siitä luopua, vaan onko Englin soundi kokonaisvaltaista, vaatiiko toimiakseen myös saman valmistajan päätteen? Hyvin ainakin E580 toimii jotakuinkin päätteen, kuin päätteen kanssa. Tai en suoranaisesti ole kokeillut sitä kuin yhden päätteen kanssa, mutta on sitten tullut kokeiltua sitä muutaman nupin pääteasteen kera. Itselläni on kyseinen koje vanhan Marshall 9005 -päätteen kanssa. Päätteessä on siis el34 putket. Hyvin tuntuu toimivan. Kaikki tosin foorumeilla kehuvat konetta paremmaksi 6l6-päättärin kanssa. Soundi on vähän ohuempi Marsulla, kuin Mesan Dualin pääteasteeseen vetämällä (kyllä se kuitenkin molemmilla jyrähtää). |