Aihe: Bassokamojen tuotto
1 2
Teijo K.
22.10.2005 13:08:38 (muokattu 22.10.2005 13:16:37)

Eli kun on nyt kyselty millaiset kamat porukalla on ja mitä ne maksoivat, niin seuraava looginen vaihe onkin tiedustella miten hyvin ne laitteet ovat maksaneet itsensä takaisin. Eli onko keikoista tullut sen mitä laitteisiin on mennytkin? Elätätkö kenties vielä kolmilapsista perhettä siinä sivussa niillä tuloilla? Vai onko se laitteiden ostaminen pelkkä pohjaton kaivo, johon hankitaan rahoitus päivätyöllä tai muulla vastaavalla kepulikonstilla.

Ps. Oma tilanne on sellainen, että noiden sähköbassojen kohdalla ollaan karkean arvion mukaan noin tasatilanteessa, kontra tulee maksaneeksi itsensä seuraavalla keikalla joka on tossa parin viikon päästä. Samoin vahvistinkalusto on suurinpiirtein maksanut jo itsensä takaisin.

Kontra on noista ensimmäinen jonka kohdalla on tullut seurattua tilannetta hieman tarkemmin, kun tuli vähistä rahoista ostettua ja on siten joutunut itselleen perustelemaan sen perusteellisemmin.
Munsta.
Bassballs
22.10.2005 13:12:14

..Vai onko se laitteiden ostaminen pelkkä pohjaton kaivo, johon hankitaan rahoitus päivätyöllä tai muulla vastaavalla kepulikonstilla.

No pohjaton kaivohan se on ja rahat tulevat työllä.. tosin kun työ on nimenomaan soittamista ja opettamista, niin voisinpa melkein puhtaalla omallatunnolla sanoa, että kamat ovat maksaneet itsensä takaisin.. ainakin suurinpirtein..

Tienatut rahat menevät sitten taas uusiin kamoihin ja kaljaan, niin ei tässä voiton puolelle pääse kuitenkaan.
Elämässä pitää olla runkkua!!!
hemmo
22.10.2005 13:13:36

Vai onko se laitteiden ostaminen pelkkä pohjaton kaivo, johon hankitaan rahoitus päivätyöllä tai muulla vastaavalla kepulikonstilla.

Heh, vai kepulikonstilla. No, mulla on tämä viimeisin. Olen pahainen harrastelija ja tykkää vapaa-ajalla räpeltää, fiksailla, säätää ja ostella. Kaikki ylimääräiset rahat olen laittanut kamoihin ja mielummin niihin kuin esim. dokaamiseen.
Verän jäksyllä.
absqua
22.10.2005 14:50:36
Ovat ne maksaneet itsensä jo moneen kertaan ja tuoneet jääkaapintäytettäkin siinä sivussa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
22.10.2005 17:09:37
Eipä ole juurikaan ole itseään takaisin maksaneet. Mutta näin harrastelijana ei tuo rahallinen osuus ole "se" juttu lain.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
hollstro
22.10.2005 20:44:27

Bassokamoista ehkä 1/3 verran on maksettu keikkapalkioilla vuosien saatossa. En pystyisi edes itseäni soittamalla elättämään.
chief
23.10.2005 12:26:02 (muokattu 23.10.2005 13:10:51)
Soittoansiot ovat vielä aika vähäiset, mutta kehitys on ollut nousujohteista. Tavoitteena olisi jossain vaiheessa sitä leipää tuoda pöytään soittamalla ja ehkä opettamalla. Saa nähdä tuleeko leipä olemaan leveä tai jääkö juustot ostamatta. Toimeentulo tulee vielä kuitenkin enimmäkseen oikeista töistä.
"It's the ear, not the gear. "
Kieppi
23.10.2005 13:01:06
Raha tulee töistä, soittaminen on harrastus. Keikkapalkkiotilillä toistaiseksi noin 150 e sekä vähän ruokaa ja kaljaa.
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa.
Zarmo
23.10.2005 13:56:17

Rutkasti oon tappiolla. Ja tuntuu tappioata kertyvän nopeemmin ku tuottoa.
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
Hughes
23.10.2005 14:05:16
Plussan puolella ollaan.
MoParit on ihana asia.
markotetri
23.10.2005 19:54:20
Mun nykyinen basso maksoi saman verran kuin koko bändin yhteenlasketut keikkapalkkiot niiltä keikoilta, joilla ko. soitinta olen käyttänyt... Yksinkertaista, eikö? No, voin paljastaa, että keikkoja on ollut tähän mennessä kaksi kappaletta. :)

Eli, mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.

Mikä miksaamalla tulee, siitä kaksion vuokra ja leivän päälle voita.
Artificiality is normal to the medium.
JK
24.10.2005 07:46:49
Parikymmentä keikkaa vuodessa päätyön lisäksi. Eli bassokamat on soittamalla maksettu, samoin Pa-kamat ja liksoista on jäänyt hiukan muuhunkin.
"Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista"
Keny
24.10.2005 08:40:48
En ees uskalla enkä osaa laskea mut miinuksella mennään niin et kolisee.

Niin Arva, halvemmalla kondraa ei saa mitä sä maksoit.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
John Jason.
24.10.2005 12:25:19
Kyllä, soitto kamoihin menneet rahat on saatu soittamalla takas. Ja välillä täyspäiväinen elantokin tulee soittamalla ja opettamalla. Välillä myös jonkun verran oikeissakin töissä. Tällä hetkellä sivarissa, eikä varmaan tulis toimeen rahallisesti ilman keikkailua.
\"I´m the LizardKing I can do anything\"
Karlsson
24.10.2005 12:25:55
En ees uskalla enkä osaa laskea mut miinuksella mennään niin et kolisee.

Niin Arva, halvemmalla kondraa ei saa mitä sä maksoit.

Krhm, mä oon tosta toisesta tainnu maksaa vähemmä...
Keny
24.10.2005 13:05:48
Krhm, mä oon tosta toisesta tainnu maksaa vähemmä...

Kokopuista.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
24.10.2005 13:13:49 (muokattu 24.10.2005 13:14:05)
Kokopuista.

No, eihän se ollut kokopuinen silloisten tietojen mukaan...

E:*pilkunnussintaa*
hemmo
24.10.2005 13:15:28

No, eihän se ollut kokopuinen silloisten tietojen mukaan...

E:*pilkunnussintaa*

Niin, kun tämä seikka selvisi sekä ostajalla ja myyjälle vasta myöhemmin, jolloin toinen pettyi ja toinen yllättyi. Oisinhan miekii siihen hintaan....
Verän jäksyllä.
Karlsson
24.10.2005 13:18:20
Niin, kun tämä seikka selvisi sekä ostajalla ja myyjälle vasta myöhemmin, jolloin toinen pettyi ja toinen yllättyi. Oisinhan miekii siihen hintaan....

Elämä on!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)