Aihe: Mikä ihmeen Bias?
1
Xenon
22.10.2005 12:44:15
Haku ei toiminut (yllätys yllätys).

Joten, voisiko joku tarkentaa tuota "bias" -termiä, kun puhutaan uusista putkista putkivahvarissa ja biasin säätämisestä?
Shattered Within
Risk
22.10.2005 12:48:45
Xenon
22.10.2005 13:04:20
Kiitos ja kumarrus!

On kyllä sellasta touhua, etten itse uskaltaisi mennä sorkkimaan.
Shattered Within
Johann Onn
22.10.2005 13:40:21
Bias ? Aha, taidan tietää nyt, mikä mun hybridi KMD:tä vaivaa.

Siinä toimii putket niin, ett toinen hehkuu sähkölampun tavoin (ja palaa sananmukaisesti puhki, alta ½ minuutin - testattu), kun taas toinen toimii ihan normaalisti. Eli A) sisällä on pakko olla kummallekin omat, erilliset säädöt tai B) sieltä on jotain rikki.

No, kyllä se yhdellä putkellakin toimii, mitä ny kuumenee hemmetisti. Paitsi ett se kuumeneminen + toi maalattu etupaneeli = ei paras mahdollinen yhdistelmä. Se löyhkä on meinaan aika karmee, joten se saa toimia kalliina koristeena.

Jaa, onhan mun parvekkeellakin pistorasia, että sinänsä. En kyllä jaksa uskoo, ett naapurit arvoistais, jos alkaisin testata, kuin kovin siitä lähtikään ulos...
SirElwood
22.10.2005 14:44:06
Bias ? Aha, taidan tietää nyt, mikä mun hybridi KMD:tä vaivaa.

Hybridi? Siis onko tuossa etuaste putkilla? Jos on, niin bias säädöstä tuo ongelma ei johdu, koska etusputkille biasta ei säädetä.
Volle
22.10.2005 15:00:49
Hybridi? Siis onko tuossa etuaste putkilla? Jos on, niin bias säädöstä tuo ongelma ei johdu, koska etusputkille biasta ei säädetä.

Ainakin joissakin KMD-mailleissa on nimenomaan pääte putkilla. En sitten juuri tuosta tiedä.
Nam.
SirElwood
22.10.2005 15:02:02
Ainakin joissakin KMD-mailleissa on nimenomaan pääte putkilla. En sitten juuri tuosta tiedä.

Ahaa... Joo, en minäkään noista KMD vehkeistä tiiä mitään... Kuhan arvailen. :)
Bee-äf
22.10.2005 16:20:02
Siinä toimii putket niin, ett toinen hehkuu sähkölampun tavoin (ja palaa sananmukaisesti puhki, alta ½ minuutin - testattu), kun taas toinen toimii ihan normaalisti. Eli A) sisällä on pakko olla kummallekin omat, erilliset säädöt tai B) sieltä on jotain rikki.

Kaikissa vahvistimissa ei ole kunnon bias-säätöjä, jos ollenkaan. Itse asiassa Bias-säätimet tulivat aikoinaan peleihin vastusten takia, niiden arvot heittelivät ennen vanhaan niin arvaamattomasti, että tarvittiin potikoita. Entisajan putket olivat taas äärimmäisen tasalaatuisia.

Kyllä tuossa tuntuu, että jotakin on (myös) rikki, ellei kukaan ole mennyt itsekseen sörkkimään säätöjä.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Johann Onn
22.10.2005 16:30:52 (muokattu 22.10.2005 16:47:01)
Transistori etuaste siinä on mun KMD:ssä on.

Luin jostain noita bias juttuja ja ei toi mikään ihan mahdoton juttu oo. Ilmeisesti hemmetin huonoa tuuria vaan. Mutt onneks se todellakin toimii myös yhdellä putkella ihan hyvin.

Kyllä tuossa tuntuu, että jotakin on (myös) rikki, ellei kukaan ole mennyt itsekseen sörkkimään säätöjä.

Hankala sanoa, meni aikoinaan viikonlopun aikana yhdellä treenikämpällä (= yhdessä myynnissä olleen omakotitalon alakerrassa). Siellä kävi viikonloppuisin esittelijä ja "potenttiallisia" ostajia, ett tiedä sitten mitä oli tapahtunu.

Mutt perjantaina se toimi ilman ongelmia, seuraavana maanantaina, kun pistin sen lämpiämään, tapahtu se "kuin sähkölamppu sisällä" episodi. Onneks en laittanu valoja päälle, ei sitä muuten olis välttämättä huomannu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)