Asmi 09.10.2005 23:03:07 | |
---|
Miten kallista on LesPaul-tyylisen kitaran maalauttaminen. Sain villin idean maalauttaa tuo oma violin finish-sunburst viininpunaiseksi. Itse en tuohon kuitenkaan ryhdy. Ja missä kannattaa maalauttaa. King Tut's wah wah club |
Öyvind 10.10.2005 00:19:15 | |
---|
no sen verran voin tähän sanoa että mikäli tuollainen bursti on edes mahdollista maalata lankkuusi, on se ihan saatanan kallista. |
kimurantti1 10.10.2005 01:07:13 (muokattu 10.10.2005 01:08:01) | |
---|
Eihän tuossa burstiksi maalauttamista kysytty, vaan burst->viininpunainen. Soitinrakentajilta kannattaa kysyä, ei ole iso vaiva. itse maalaaminenhan ei kovin iso homma ole jos vain kunnon välineet löytyy. Se mikä tuossa hintaa tekee, on alkuperäisen maalin pois hiominen ja body pitää maalaamisen jälkeen vielä lakata pariin kertaan. Veikkaisin hinnan olevan jossain 200-300 euroa. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
McNulty 10.10.2005 01:10:36 (muokattu 10.10.2005 01:11:42) | |
---|
Soitinrakentajilta kannattaa kysyä, ei ole iso vaiva. Kysyminen ei ole iso vaiva, mutta LP:n maalaaminen on... oletko koskaan kokeillut? Katsos kun vanhat lakat ja maalit pitää saada alta pois, kaulaa ei saa irti (edit: tai no saa, mutta en tiedä onko se kuinka useasti re-finish operaatioissa toteutettua hommaa) ja bindauksiakin tulee varoa. Kun kovalla työllä on saanut vanhat viimeistelyt pois, pitää neckjoint (jollei kaulaa halua maalata) teipata huolellisesti, samoin kuin bindaukset ennenkö uuden maalin ja lakan ruiskiminen voi alkaa. itse maalaaminenhan ei kovin iso homma ole jos vain kunnon laitteet löytyy. Se mikä tuossa hintaa tekee, on alkuperäisen maalin pois hiominen ja body pitää maalaamisen jälkeen vielä lakata pariin kertaan. Luulisin hintojen olevan siinä 200-300 euroa. Ruokangas ottaa jonkun 400-600e tuosta hommasta. Ei sitä kannata ihan parin huntin Epiphoneen tehdä... saatika sitten Gibsoniin jolloin sen arvo laskee. Ainakin jos kyseessä on vintagekamaa eikä kenenkään superjulkkiksen omistama laite. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
mixu1 10.10.2005 09:39:30 | |
---|
Tuosta LP:n maalaamisesta en tiedä. Itse kysyisin tuolta rakennuspuolelta. Sieltä löysin joskus aikaisemmin sellaisen kaverin, joka maalasi vanhan (stratomallinen tosin) kitaran ns. asevelihinnalla ja työnjälki oli aivan huippuluokkaa. Tuo maalauttaminen liikkeissä on perkuleen kallista jo aivan yksivärisestä lähtien... Tälläkin palstalla on kavereita, jotka pystyvät tekemään vaativankin maalauksen huomattavasti joustavammalla aikataululla ja ennenkaikkea hinnalla. "Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä" |
Theodor 22.10.2005 00:23:19 | |
---|
ei kannata missään nimessä viedä soitinrakentajalle/alan liikkeeseen. tulee paljon edullisemmaksi viedä automaalaajalle. Jokun innokas harrastelija saattaa tehdä jopa materiaali kustannuksilla :) Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
Jucciz 22.10.2005 02:13:00 | |
---|
|
kimurantti1 22.10.2005 02:22:30 (muokattu 22.10.2005 02:26:21) | |
---|
Kysyminen ei ole iso vaiva, mutta LP:n maalaaminen on... oletko koskaan kokeillut? Äh. Kysymistä tarkoitinkin, mutten huomannut että kyse oli Les Paulista.. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |