Aihe: Uriah Heep
1 2 3 4 5 6
18is9
17.10.2005 13:54:02

Taitaa ykkössijan minulla Heepin biiseistä vetää Return to Fantasy. Siinä on legendaarinen Heep-komppi, mutta biisi ei ole yhtä typerä kuin joku Easy Livin'.

Tuo rumpukomppi on muuten sellainen että sitä sietäisi nyky-heavyrumpaleiden joskus kokeilla. Ei ole maailman helpoin soittaa.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
-JiiTee-
17.10.2005 14:14:07
Salisbury & July Morning.
EYESCREAM -rocks.
DirtyFingers
21.10.2005 21:44:10 (muokattu 13.11.2005 09:59:39)
Come Away Melinda och Lady In Black ovat kyllä hyviä biisejä...
"Don't talk to the eyes of a stranger"
lucbass
21.10.2005 22:50:29 (muokattu 21.10.2005 22:51:22)

minäpäs näin kyseisen bändin livenä joskus 2003 ku olin kattomassa deep purplee jäähällissa. ei kyl pärjänny purplelle ollenkaa. ainaki se kitaristi oli aika säälittävä morsen rinnalla.
god hates us all
piano_elain
28.10.2005 21:51:01
Lady in black on huva...
piano_elain
28.10.2005 21:51:24
Easy leavenistaon tullu juoppoklassikko...mut hyvä
rheinone
28.10.2005 22:29:30
minäpäs näin kyseisen bändin livenä joskus 2003 ku olin kattomassa deep purplee jäähällissa. ei kyl pärjänny purplelle ollenkaa. ainaki se kitaristi oli aika säälittävä morsen rinnalla.

Millähän perusteella Mick Boxia piti sääliä?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Silvio Dante
28.10.2005 23:53:37 (muokattu 28.10.2005 23:54:26)
Uriah Heep on h.....n Deep Purple.
Aijai!
lucbass
29.10.2005 13:35:45

Millähän perusteella Mick Boxia piti sääliä?

no oliha sillä välistä aika kivoja vetoja mut morsen rinnalla se ei kyl pärjänny... mielipide vain... morseki veti semmosen soolon et nauhotti rytmin taustalle ja alko vetää jotai sooloja siihe päälle....
god hates us all
kato
19.11.2005 21:23:56

Tässä olisi Heepin Discography, jos jotakin kiinnostaa.
http://www.saunalahti.fi/~htapiom/search2/index.htm
Loijaa
01.06.2006 17:49:44

Kukahan tuon sitten lienee alunperin levyttänyt, tekijät ovat Hellerman/Minkoff.

Otin tän vanhan keskustelun esiin ihan vaan sen takia, että aloin yhtenä päivänä pohtia, kuka sen Come Away Melindan onkaan levyttänyt ensimmäisenä..
Remasteroidun Very 'Eavy, Very 'Umblen kansiteksteissä esittäjäksi mainitaan Tim Rose.

On tullut viime aikoina kuunneltua paljon Heepin 90- luvun tuotoksia, jotka ovat loistavia (lukuunottamatta korkeintaan keskinkertaista Different Worldia). Kaksi viimeisintä studiolevyä, Sea Of Light ja Sonic Origami ovat mahtimusiikkia kaikessa yksinkertaisuudessaan. Melodista heavyrockia progevaikutteilla. mm. Between Two Worlds ja Love In Silence biisejä, jotka mielestäni kuuluvat Heepin parhaimpien biisien joukkoon. Eihän näistä levyistä enää mitään legendoja tule, mutta loistavia ovat kummatkin. Ja uskoisin, että ne, jotka 70- luvun Heeppiä kuuntelevat, tykkäävät k.o levyistä, vaikkei Ken Hensley olekaan enää Hammondeissa. Heep Rocks.

Ja tänä vuonna tulee kuulemma vihdoin viimein (8 vuoden tauon jälkeen!!) uusi Heep- studiolevy näitten useiden livelevyjen jälkeen. Toivottavasti bändi olisi saanut kaikki levy-yhtiö sotkut hoidettua.
That's The Way That It Is
timus
02.06.2006 00:33:36
UH on aina ollut aliarvostettu bändi vaikka se ehdottomasti kuuluu samaan kastiin Deep Purplen, Black Sabbathin ja Led Zeppelinin

Totta turiset, paitsi että mulla hiippi menee kevyesti ja vielä päälle heittäen noista kahdesta vimeksi mainitusta ohitse.

Jotenkin Heep on saanut Suomessa? hieman oudon maineen ja usein ihmisiltä, jotka eivät edes tuotantoa tunne. Loistavaa ja ennen kaikkea monipuolista musiikkia. Itse olen viime aikoina diggailut kovasti tuota tiettyä kasarivaihdettakin Abominog-levyn parissa.

Näin bändin joskus teininä keikalla ja se teki melkoisen vaikutuksen. Jotenkin hyvällä tavalla "aikuista", taitavaa ja sellaista oikeeta soittamisen iloa huokuvaa menoa ainakin silloin.
Morning people don't exist. Coffee does!
Curry
02.06.2006 04:23:15

Kahesti on tullut nähtyä (Helsinki 2003 ja Oulu 2005), hyllystä löytyy kans viis ekaa levyä. Helevetin hienoa musiikkia, valitettavasti aivan liian aliarvostettua. Ennen Helsingin keikkaa tiesin bändiltä oikeastaan vain Easy Livin':in ja Lady In Blackin, keikan jälkeen lähti heti useampi levy hyllyyn.

Mää vaan tykkään. Helppoa ja iskevää, mukava jamitella messissä.
"Is life over? This life's over? / Or has it only just begun? /It grows colder, starts to moulder / Coming apart yet still not done / Forever one..."
mega
02.06.2006 09:00:26

Vajaa kaksi vuotta sitten Infernoon tekemääni Uriah Heep haastattelua voipi lukea täällä: http://www.inferno.fi/inf_int_2.php?id=491 Eipähän tuossa mitään uutta ja mullistavaa informaatiota tule ehkä esille, mutta mukavaa jutustelua Mick Boxin kanssa. Perusbrittiläinen herrasmies.
"I'm not as young as I used to be, but I'll still be thrashing at a hundred and three (you'll see!)" - Razor "Taste the Floor"
Loijaa
02.06.2006 21:02:29

mutta mukavaa jutustelua Mick Boxin kanssa. Perusbrittiläinen herrasmies.

Oon kateellinen. Ite oon päässy muutaman sanan vaihtamaan Bernie Shawn kanssa 2004 ja Boxilta tekisi kyllä mieli kysellä uudesta ja vanhasta Heepistä ihan ite.. (vaikka
aika pitkälle todennäkösesti tietäsinkii vastaukset!) Ken Hensley on myös mielenkiintoinen persoona, mies on nykyään uskossa, mutta hyvää musiikkia tekee..viimeisimmät soololevyt ovat olleet toimivaa tavaraa.

Ja sitten on kaikkien aikojen ääni David Byron, mutta hänen tapaaminen onkin sit vaikeempaa..taisin olla 2v kun mies kuoli.

Toki haluaisin tavata kaikki Heep-tyypit, sellainen kuva on, että kaikki bändin jäsenet ovat leppoisia herrasmiehiä..eiköhän ne vähemmän menestyksekkäät vuodet ole viimeistään vienyt liiat kuset päästä, jos sellaista on ollut.
Loijaa
02.06.2006 23:25:33

Vajaa kaksi vuotta sitten Infernoon tekemääni Uriah Heep haastattelua voipi lukea täällä: http://www.inferno.fi/inf_int_2.php?id=491 Eipähän tuossa mitään uutta ja mullistavaa informaatiota tule ehkä esille

tuli tos mulle ainakii vähä uutta tietoa ja muutenkin oli hyvä haastattelu!
Jape Muusa
10.08.2006 20:29:12

Otin tän vanhan keskustelun esiin ihan vaan sen takia, että aloin yhtenä päivänä pohtia, kuka sen Come Away Melindan onkaan levyttänyt ensimmäisenä..
Remasteroidun Very 'Eavy, Very 'Umblen kansiteksteissä esittäjäksi mainitaan Tim Rose.

Tuollaista tietoa löysin:

Tim Rose (1967, CBS / Columbia - later reissued as Morning Dew)
I Got a Loneliness
I'm Gonna Be Strong
I Gotta Do Things My Way
Fare Thee Well
Eat, Drink and Be Merry
Hey Joe sample
Morning Dew Lyrics
Where Was I
You're Slipping Away From Me
Long Time Man
Come Away Melinda sample
King Lonely The Blue
_

Tim Rose: Vocals, guitar
David Rubinson: Producer
Richard Hussan: Bass
Jay Berliner: Guitar
Bernard Purdie: Drums
Hugh McCracken: Guitar
Art Butler: Keyboards
Felix Pappalardi: Bass
Jim Fischoff: Percussion
Charlie Smalls/Patti Brown: Piano
Chuck Rainey: Bass
David & Deanna Lucas: Backing vocals

This album was reissued as a CD along with Through Rose Colored Glasses by BGO Records in 1997.
Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?!
Hohhoijaa
10.08.2006 21:06:14 (muokattu 10.08.2006 21:09:13)
Uriah Heep on yksi suosikkiyhtyeistäni ja onhan tuokin poppoo tultu nähtyä livenä. Oma kappalesuosikkini on "Magician's Birthday".

E: Hitto kun olisi taas osannut katsoa ketjun aloituspäivämäärän...
Ritsie
10.08.2006 21:39:17
Mick Box on ehkä aliarvostetuin kitaristi ikinä.
Onks se Webster joku sukkis? -Maistro
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)