Aihe: Kaksi humppaa, kaksi valssia..
1 2 3
ninmari
21.10.2005 09:36:34
Ei kyllä meille kukaan koskaan ole sanonut, että tauolle on lähdettävä minuutilleen oikealla hetkellä. Aina on ehditty soittaa piisi loppuun ja tarvittaessa sille parikin.

Mullahan ei niin kiire olisikaan,vaan kun on joskus sattunut bändiin sellaisia "kitiseviä" soittajia,joille koko homma on jotain ihme minuuttipeliä.=)
Tällä hetkellä sellaiset kitisijät bändissä on vaihtuneet soittohommaan vähän rennommin suhtautuviin tyyppeihin.;)
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
v_m_kangas
21.10.2005 09:45:22

Mullahan ei niin kiire olisikaan,vaan kun on joskus sattunut bändiin sellaisia "kitiseviä" soittajia,joille koko homma on jotain ihme minuuttipeliä.=)
Tällä hetkellä sellaiset kitisijät bändissä on vaihtuneet soittohommaan vähän rennommin suhtautuviin tyyppeihin.;)

Minäkään en ole oikein koskaan ymmärtänyt niitä, jotka kattovat kellosta: "vielä puoli minuuttia taukoa, ei vielä lähetä". Hitsi, mulla ainakin aika kuluu paljon joutuisammin siellä lavalla soitellen kuin bäckkärillä nuohoten :)

On muuten ollut paikkoja, joissa on sanottu "täällä tauot ovat 15 minuuttia". Eli jos on mennyt edellinen setti pitkäksi, yli puolen, seuraava setti alkaa kuitenkin varttia vaille. Mulle se ei ole ongelma, mutta joillekkin tuntuu olevan.
Humppaa tai soita humppaa
baron
21.10.2005 09:51:14

On muuten ollut paikkoja, joissa on sanottu "täällä tauot ovat 15 minuuttia". Eli jos on mennyt edellinen setti pitkäksi, yli puolen, seuraava setti alkaa kuitenkin varttia vaille. Mulle se ei ole ongelma, mutta joillekkin tuntuu olevan.

En mä oo ikinä kellosta katsonut. Kun on ehtinyt käydä tupakalla, kusella, ottaa janojuomaa, niin takaisin lauteille.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Rämppy
21.10.2005 09:52:49 (muokattu 21.10.2005 09:56:06)
Ei kyllä meille kukaan koskaan ole sanonut, että tauolle on lähdettävä minuutilleen oikealla hetkellä. Aina on ehditty soittaa piisi loppuun ja tarvittaessa sille parikin.

Juuei meillekään yleensä. Joskus menee setti pitkäksi ja joskus voi taukokin olla vähän pitempi, mutta kokonaissoittoaika on se sovittu määrä 45-minuuttisia. Tosin me ei soiteta varsinaisissa tiukan linjan tanssitilaisuuksissa.
Poikkeuksena meidän uralla on edesmennyt Hangon Priimadonna, jossa oltiin tositarkkoja täsmällisistä soittoajoista. Takahuoneessakin oli oikein isot laput seinällä muistuttamassa taukojen ja settien kestoista. Se olikin mesta, jossa piti soittaa aina 5 settiä + vielä puolentunnin kuudes setti.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Musiikkia korville
21.10.2005 10:22:14

Se olikin mesta, jossa piti soittaa aina 5 settiä + vielä puolentunnin kuudes setti.

On näitä vielä muitakin, ikävä kyllä.
Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Tankero
21.10.2005 13:04:46
Samoilla linjoilla (paitsi tietysti viimeset valssit on asia erikseen). Kunhan vaan huolehtii sitten siitä, että se tauko on sen 15 min, vaikka kaipa tuon saa lyhempänäkin pitää. :) Onhan tuolla tietty porukkaa, jotka kyttää kelloo eikä välttämättä oo huomannu bändin lähteneen tauolle vähän myöhässä. Kyllä näistä kaikista on ollu tapana selvitä.

Joustoa ystävät, vaikka töissä ollaankin. Paitsi, että siitä parillisuudesta ei tingitä.

Komppia.
Liian tarkka ajoista ei saa olla, kuten yks kaverini, joka teki väliaikamusiikkicd:n sekkarin kans, jotta tuli tasan 15 minuuttia noin kolmille pareille. Oli ollut kuulemma kova homma kirjastosta penkoa sopivan mittaisia biisejä.
jon lord
21.10.2005 18:29:28
Ja jos aikaa jää just senverran yli ettei kuitenkaan kerkee kahta biisiä vetää muttei kehtaa lähteä tauollekkaan niin aina voi vetää "onnittelulaulun" vaikka Esalle.Ja näin voi ork.mennä iloisin mielin viettämään ansaitun tauon.

Muistatko kun joskus jäi vähän aikaa niin ei aloitettu uutta paria vaan juteltiin lauteilla vähän aikaa ja sitten mentiin tauolle. Tehtiin siihen aikaan kyllä paljon muutakin pöljää kuten "elvis show".
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Jami
21.10.2005 19:36:11

Olen tehnyt keikkaa aikoina jolloin klo 20.00 aloitettiin ja jos klo 23.30 lopetettiin niin taukoa ei ollut. Jos keikka kesti klo 00.30 asti niin orkesteri piti yhden puolen tunnin tauon.

Sitten muusikoiden liitto teki työehtosopimukseen työtahdin kolme varttia soittoa ja vartti taukoa.

Kauan kesti ennenkuin maakunnan tanssipaikkoja kiertävät maakunnan bändit alkoi noudattaa tuota ravintoloissa ammattimuusikkona soittavien heti noudattamaa tahtia. Vuosia.

Ei ole montaa vuotta kun yks soittaja sanoi ylpeänä että me ei taukoja juuri pidä. Ja kun vaan joku ymmärtää pyytää niin ei pidetä ollenkaan. No tuo viimeinen lause on mun käytännössä toteamaa joidenkin bändien asenteesta.

Näistä tanssimuusikon epäinhimillisistä työoloista ja palkoista keskustellaan täällä mnetissä paljon. Mitäpä jos täällä seurustelevat muusikot pitäis nyt kuitenkin kiinni niistä pienistä liiton sopimista vähimmäisvaatimuksista ja olis tauolla sen koko vartin?
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
manjaana
21.10.2005 19:51:53

Ja paritellen noi kipaleet.

Oon kade... ;o))))
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
R.Syke
21.10.2005 19:52:54
Oon kade... ;o))))

Fifteen cents.
Begemoth
23.10.2005 04:44:33
JÄTITTE MEIDÄT LATTIALLE!!! (vajaa pari eli pystiksen änkoret)
"Tää o mun rautakanki, sitä et vie, prrr."
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
jeppeq
23.10.2005 22:37:00 (muokattu 23.10.2005 22:37:35)
On katastrofi miehelle, joka viimeinkin uskaltaa hakea himonsa kohdetta slovarille, sille ainoalle tanssilajille jota jotenkuten tuntee osaavansa kävellä ja sitten bändi soittaa toisena tvistin, rokin, jenkan, foksin tjms.

Pakko myöntää, että ne biisivalinnat mitkä tulee kuulutetuks, perustuu just tähän "vonkausperiaatteeseen". Mä nimittäin uskon siihen, että tanssi on "välttämätön paha" ja muun tarkoituksen "lämmittelyerä".. noin karrikoidusti.. Joku tanssi.net -osasto ei ymmärrä miesten pariutumistarpeesta hölyn p:tä, siellä vaan tanssitaan kuvioita, joopa joo.. Minusta paras pändi on se, joka tekee asian otollisimmaks, uskoisin naisimmeistenkin olevan "jotakuinkin" samaa mieltä ? Toki osa vaan tanssii, pareittain. Reippat shufflet toimii parhaiten ainaki tanssibaareissa. Ja kommenttia..
..ja nimen selvennys..
manjaana
23.10.2005 22:41:47
Pakko myöntää, että ne biisivalinnat mitkä tulee kuulutetuks, perustuu just tähän "vonkausperiaatteeseen". Mä nimittäin uskon siihen, että tanssi on "välttämätön paha" ja muun tarkoituksen "lämmittelyerä".. noin karrikoidusti.. Joku tanssi.net -osasto ei ymmärrä miesten pariutumistarpeesta hölyn p:tä, siellä vaan tanssitaan kuvioita, joopa joo.. Minusta paras pändi on se, joka tekee asian otollisimmaks, uskoisin naisimmeistenkin olevan "jotakuinkin" samaa mieltä ? Toki osa vaan tanssii, pareittain. Reippat shufflet toimii parhaiten ainaki tanssibaareissa. Ja kommenttia..

Oon kyllä väärä ihminen nyt kommentoimaan kun en ole mies, mutta kyl mäkin välistä pariutua haluan tai ainaskin leikkiä esiastetta ja sillä nyt ei paljoakaan ole tekemistä tanssin kanssa noin niinku karrikoiden, kyllä se pitää kohde olla sit jo valmiix katottu jos se tanssilla lämpiää kone.
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
jeppeq
23.10.2005 22:56:15
Joo, mutta sulla taitaaki olla asiat tärkeysjärjestyksessä... Hyvähyvä !! "niin monen ihastus nyt on manjaana.." Sampabiisi...
..ja nimen selvennys..
manjaana
23.10.2005 23:14:53
Joo, mutta sulla taitaaki olla asiat tärkeysjärjestyksessä... Hyvähyvä !! "niin monen ihastus nyt on manjaana.." Sampabiisi...

Tietty, homma hanskas ja hanska hukas.. ;o)
Se on kylläkin Mariina, voe pahus.. ;o/
apt1
27.10.2005 16:13:37
Tätä aihetta sivuttiin jo tuolla jossain keskustelussa, mutta tarkennetaanpa nyt hieman.
Siis ollaanko nyt yleisesti unohtamassa tämä klassinnen perinne, että aina vedetään pareittain tangot, foxit jne..?
Olemme oman poppoomme kanssa tästä vielä toistaiseksi koettaneet pitää kiinni ohjelmistoa tehdessämme, mutta nytkö aika muuttuu??

Kyllä siitä on pidetty kiinni itsekin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)