Nii, sillai näkee kauempaakin ollaanko vireessä. "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
placebo 22.10.2005 04:28:38 | |
---|
eikös näissä instrumenttikytkennöissä pidä olla tuo "high impedance" versio. Hyvä etten vielä tilaillut :-) Korkeaimpedanssinen siinä tapauksessa, jos volumepedaali on kytketty suoraan kitaraan. Matalaimpedanssinen siinä tapauksessa, jos volumepedaalia ennen on bufferoitu(ja) pedaal(e)i(ta) - Impedanssit kohtaavat paremmin ja polkaisutuntuma on 'luonnollisempi'. "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
edgehill 22.10.2005 09:26:21 (muokattu 22.10.2005 09:57:48) | |
---|
Kerropas vähän siitä dt10stä, itse pistin tuollaisen juuri tilaukseen. Okei, olen nyt kokeillut sitä yhden illan verran. Erinomaisesti toimiva peli. Vertailin näitä: Korg/PodXT:n viritin/AP Tuner Kytkentä oli kitara - Korg - Pod - äänikortti/AP Tuner Näin pääsin vertailemaan näitä keskenään. Tulos oli kaikissa sama eli kaikki nämä virittimet ovat tarpeeksi tarkkoja ja nopeita. Plussapuolelle laittaisin siis nämä - tarkka - nopea, ei mieti vaan taajuus löytyy heti - älyttömän helppo käyttää (ei kai viritin mikään vaikea voi ollakaan!) - en havainnut mitään vaikutusta soundiin. Bufferointi siis ok. - vahvan oloinen rakenne Miinuspuolelle en osaa vielä laittaa mitään. Korg näyttää vireen tarkkuutta myös ledien kirkkaudella/himmeydellä joten en osaa sanoa miten tuo piirre toimisi voimakkaassa valossa. Kytkin näyttää asialliselta mutta pitkän aikavälin kestävyydestä ei tietenkään havaintoa. Harmooni-sentraalissa yksi oli raportoinut sen hajonneen. t. edgehill EDIT: nyt tämän kirjoitettuani toistin vielä testin parille Pod/Korg ja sain hieman eri tuloksen . Nyt kävi niin, että kun Korg näyttää vihreätä niin Pod olisi halunnut vielä pikkuriikkisen taajuuden nostoa. Mun mielestä Pod oli väärässä koska Korgiin luottaen eri kieliparit olivat paremmin keskenään vireessä. Samoin soinnut kuulostivat Korgiin luottaen hieman "vireisimmiltä". Ehkä Pod:lla oli eilen hyvä päivä. Tai sitten olin itse nautinut liikaa viiniä. |
edgehill 22.10.2005 09:33:03 | |
---|
Korkeaimpedanssinen siinä tapauksessa, jos volumepedaali on kytketty suoraan kitaraan. Matalaimpedanssinen siinä tapauksessa, jos volumepedaalia ennen on bufferoitu(ja) pedaal(e)i(ta) - Impedanssit kohtaavat paremmin ja polkaisutuntuma on 'luonnollisempi'. Kiitos tiedosta. |
Jucciz 22.10.2005 11:29:05 | |
---|
Korkeaimpedanssinen siinä tapauksessa, jos volumepedaali on kytketty suoraan kitaraan. Matalaimpedanssinen siinä tapauksessa, jos volumepedaalia ennen on bufferoitu(ja) pedaal(e)i(ta) - Impedanssit kohtaavat paremmin ja polkaisutuntuma on 'luonnollisempi'. Menee ehkä elektroniikan puolelle, mutta kuitenkin kitarakamoissa kun ollaan niin kysympä, mitenkä nämä korkea- ja matalaimpedanssiset volumepedaalit eroavat keskenään sisuskalujensa suhteen? Eli kuinka iso työ olisi ollut suunnitella vain yksi pedaali, jossa vaikka kytkimellä valittaisiin tuo impedanssi sopivaksi? Kenties erilainen potikka? |
askomiko 22.10.2005 15:46:24 | |
---|
EDIT: nyt tämän kirjoitettuani toistin vielä testin parille Pod/Korg ja sain hieman eri tuloksen . Nyt kävi niin, että kun Korg näyttää vihreätä niin Pod olisi halunnut vielä pikkuriikkisen taajuuden nostoa. Kokeile vielä huvin vuoksi siniaalloilla. Että miten kaukaa kukin laite näyttää vihreää valoa. Paitsi notta taitaa olla hankalaa ilman ruuvilla väännettävää siniaaltogeneraattoria. :/ Mutta jos jaksaa... "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
edgehill 22.10.2005 16:27:31 | |
---|
Kokeile vielä huvin vuoksi siniaalloilla. Että miten kaukaa kukin laite näyttää vihreää valoa. Paitsi notta taitaa olla hankalaa ilman ruuvilla väännettävää siniaaltogeneraattoria. :/ Mutta jos jaksaa... Itse asiassa kohtuullisen helppoa. Softassa löytyy...kokeilen jahka löytyy sopiva hetki. t. edgehill |
placebo 23.10.2005 07:50:46 (muokattu 23.10.2005 07:52:07) | |
---|
Menee ehkä elektroniikan puolelle, mutta kuitenkin kitarakamoissa kun ollaan niin kysympä, mitenkä nämä korkea- ja matalaimpedanssiset volumepedaalit eroavat keskenään sisuskalujensa suhteen Eroavat toisistaan vain potentiometrin arvon suhteen, kuten arvelitkin. Volumepedaalihan ei ole muuta kuin pelkkä säädettävä vastus signaalitiellä. Eli kuinka iso työ olisi ollut suunnitella vain yksi pedaali, jossa vaikka kytkimellä valittaisiin tuo impedanssi sopivaksi? Idea on yksinkertainen, mutta käytännön toteutus vaatisi aikalailla nykertelyä - Saman "mekaniikan" kun pitäisi 'pyörittää' kahta potikkaa samanaikaisesti (kytkimellä valittaisiin kumpi potikka on käytössä). Hammastangon pitäisi olla erittäin leveä ja toiselle potikalle pitäisi rakentaa oma "hahlo", johon sen saisi kiristettyä paikoilleen. Toinen vaihtoehto olisi viritellä toinen ohut hammastanko alkuperäisen viereen. "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
Dr. Muff 29.10.2005 17:33:20 | |
---|
Onko kukaan kattonut tollasen DT-10 sisään? Kiinnostais tietää se johdotus ni voisi tarvittaessa suunnitella tuollaisen true-bypass -modin. Ei onnistu ihan helpolla. Se kytkin on piirilevyllä eikä ole mikään spdt-kytkin vaikka se ulkoisesti samalta näyttääkin kuin esim cry babyissä. Toi ei mielestäni ole kovinkaan paha tonesucker. Bossia en uskaltanut ostaa koska olen siitä lukenut paljon huonoa juuri tuon ohituksen osalta. Vaikkakin sen tottakai olisi voinut ottaa kokeiluun ja testata itse mutta siitä olisi ollut liikaa vaivaa. Korg on nopea, voi käyttää bendien harjoitteluun ja on aika tarkka. Olen vertaillut sitä AP Tuneriin joka on kuitenkin aika tarkka. Ihan en ole korgiin vielä tottunut, jotenkin virittäminen on helpompaa AP Guitar Tunerilla koska ne valot etenevät pienin hyppäyksin eikä lineaarisesti kuten neula. En silti tuota laita ketjuun ensimmäiseksi koska säröt tykkää suoraan kitarasta tulevasta signaalista. Laitan sen tbp-looppiin delayn, muffin, viben ja kompuran kanssa. Ulkopuolelle jää wah ja od jotka molemmat tbp. Tuumasta toiseen. |
placebo 29.10.2005 23:27:19 | |
---|
Bossia en uskaltanut ostaa koska olen siitä lukenut paljon huonoa juuri tuon ohituksen osalta. Bossin pedaaleissa on 1M ohmin tuloimpedanssi. Paljon parempaa ei bufferoidulta pedaalilta voi enää toivoa... Vintage EHX:t ym ovat kyllä aikatavalla enemmän tonea värittävämpiä. Monesti bufferi pari signaaliketjussa vie saundia jopa parempaan suuntaan... http://howard.davis2.home.att.net/LoadingandCables.htm "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
Dr. Muff 30.10.2005 04:29:40 (muokattu 30.10.2005 11:40:04) | |
---|
Bossin pedaaleissa on 1M ohmin tuloimpedanssi. Paljon parempaa ei bufferoidulta pedaalilta voi enää toivoa... Vintage EHX:t ym ovat kyllä aikatavalla enemmän tonea värittävämpiä. Monesti bufferi pari signaaliketjussa vie saundia jopa parempaan suuntaan... http://howard.davis2.home.att.net/LoadingandCables.htm Yes Sir, I Know. Mutta yksi pahimmista tonentappajista oli bossin ge-7. Non-tbp- Big muff (tottahan toki mulla on tbp muff.) on todellakin rankalla kädellä soundia muokkaava mutta saman homman teki bossin eku. Hieman tosin eri tavalla. Muffi tummentaa soundia, bossi poistaa kaiken elon ja dynamiikan. Ehkä olen vainoharhainen ja mulla oli maanantaikappale (mitä ei todellakaan tule linjastolta!) mutta kuitenkin. Ennemmin annan kaapeleiden leikata täysin luonnollisesti yläpäätä kuin yhden pedaalin paskantaa koko soundin. Anteeksi. Tuumasta toiseen. |
Dumb 31.10.2005 00:01:31 | |
---|
En silti tuota laita ketjuun ensimmäiseksi koska säröt tykkää suoraan kitarasta tulevasta signaalista. Minä taas ajattelen asian niin, että viritysmittari (joka minullakin bändisoitossa on DT-10) on juurikin se, jonka täytyy saada signaali suoraan kitarasta ilman värittymiä tai heikentymiä. Siksi minulla mittari on ensimmäisen ja siitä se jatkaa Whammyyn (joka on toiseksi tärkein sisääntulevan singaalin suhteen) ja eteenpäin muille efekteille. |