Aihe: Ibanez S-series.. metsästysapua kaivataan!
1 2 3
McNulty
18.10.2005 21:16:49
Eli, aikani tuskailin tässä notta millanen all-around skeba sitä taloon tulisi kunnes erehdyin kokeilemaan Ibanezin uutta S2075FW-mallista skebaa. Ei siinä mitään, ihan ok skeba, mutta en pitänyt siitä ZR-tallasta ja yllätyksekseni tuo Prestige-sarjanen olikin Koreassa valmistettu.

S-series oli hyvä kouraan vaikkakin siinä oli ohut kaula. Se ei häirinnyt. Runko oli mukavasti muotoiltu ja se tuntui hyvältä sylissä. Uskoisinkin että tuo olisi mukava kaveri sylissä kun istuskelee koskettimien ja koneen edessä useamman tunnin säveltämässä.

Homma on nyt niin että tarvitsisin poliisi-tv:n tavoin yleisön apua. Eli jos näette tuntomerkkeihin sopivan (siis Ibanez S-series, made in Japan, H/S/H-mikitys, Lo-Pro Edge tai Edge talla ja hinta siinä 400-700e) kitaran haahuilemassa jossain liikkeessä, kaveri ehkä myy tai netissä.. ilmoitattehan minulle.

Kaikenlainen apu on muutenkin tervetullutta S-sarjan myötä. Kokemukset, plussat ja miinukset, kritiikki jne jne. Minä kun olen viimeksi ennen tuota korea-Prestigeä soitellut Ibanez S540FM-mallia joskus vuonna '97-98. Se oli jo silloin varsin loistava kepukka mutta jäi ostamatta.

Seuraavat mallit ainakin kiinnostavat meikäläistä:
- S540FM/QM/BM/LTD/QS (siis ne japsi-S 540 missä H/S/H-mikitys)
- S570
- S1540FM
- S1670FM
- S1675FM
- S2540NT

Myös pari H/H-mikityksellä varustettua mallia kelpaa:
- S620X
- S1220
- S1520FB
- S1620
- S1625FB
- S2620FM
- S2120X

Etusijalla on joku Flame Mapletop S540 missä on Lo-Pro Edge talla ja IBZ QM1 ja QM2 mikit. Ainakin vuonna '98 tuollaisia on ollut useampiakin liikenteessä :)

http://www.ibanezregister.com/image … /images-s/s540fm/s540fm-1998int.jpg

Kiitoksia jo etukäteen avusta ja lisäsilmäpareista metsästysretkelle :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Makelele
18.10.2005 21:23:32
Minullapa on tuollainen (S540LTD) , mutta en kyllä ole sitä pois myymässä. Tykkään siitä itse niin paljon.
Johann Onn
18.10.2005 21:23:47 (muokattu 18.10.2005 21:32:59)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22370705

Ton kaltaistako haetiin (s1520 jotain) myös ? Lopullisesta hinnasta ei pysty sanomaan mitään, kun ei siinä oo hv:tä. Eikä sitä, mitä se on verrattuna meikäläisen 540S:ään. Huomattavasti uudempi ainakin ja eri mikityksellä (mulla on H/S/S).

Tiedä sitten, missä toi 1520 on tehty, sitä kun ei sanota.
FatSam
18.10.2005 21:38:15

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22370705

Ton kaltaistako haetiin (s1520 jotain) myös ? Lopullisesta hinnasta ei pysty sanomaan mitään, kun ei siinä oo hv:tä. Eikä sitä, mitä se on verrattuna meikäläisen 540S:ään. Huomattavasti uudempi ainakin ja eri mikityksellä (mulla on H/S/S).

Juurikin tätä tänään katselin myös. Mutta ei mitään tietoja speksistä. Kertokaas tietävät joku tästä kitarasta. Kokemuksia? Ja paljonko kannattaa maksaa?
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
fox
18.10.2005 22:40:09

Sarjanumerosta selviäis..Japania epäilen. S 1520 mahogany, bound rosewd fbd, s-inlay 12th fret IBZ QM h/h pups Lo-Pro EDGE ja valmistuksessa 1999-2000
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
McNulty
18.10.2005 23:14:24
Sarjanumerosta selviäis..Japania epäilen. S 1520 mahogany, bound rosewd fbd, s-inlay 12th fret IBZ QM h/h pups Lo-Pro EDGE ja valmistuksessa 1999-2000

Lo-Pro Edgeä ja QM-mikkejä ei ole tietääkseni koskaan ollut korealaisissa Ibanezeissa. Japanissa valmistettu tuo S1520 Prestige.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Eemil
18.10.2005 23:44:22
Hitto silloin kun mä olin omaa 570wnsol-ässää myymässä niin kiinnostuneita sai kivien alta etsiä. Hirmu hyvä kitara oli se. Olin pistäny siihen vielä Lo-pro edgen ja Dimarzion mikit.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
oiva tumpeloinen
19.10.2005 01:53:50
Hitto silloin kun mä olin omaa 570wnsol-ässää myymässä niin kiinnostuneita sai kivien alta etsiä. Hirmu hyvä kitara oli se. Olin pistäny siihen vielä Lo-pro edgen ja Dimarzion mikit.

Se oli kyllä jonkin aikaa myynnissä. Nyt tulee se vähän nolompi kysymys.....Onko siinä EDGE alun perin?
JLM
19.10.2005 11:24:51 (muokattu 19.10.2005 11:25:06)

Kiinnostusta olis kyllä ollut vaan ei rahaa. Ärsyttävän usein käy juuri noin :)
Vapour
19.10.2005 12:02:02 (muokattu 19.10.2005 12:04:34)
Kaikenlainen apu on muutenkin tervetullutta S-sarjan myötä. Kokemukset, plussat ja miinukset, kritiikki jne jne. Minä kun olen viimeksi ennen tuota korea-Prestigeä soitellut Ibanez S540FM-mallia joskus vuonna '97-98. Se oli jo silloin varsin loistava kepukka mutta jäi ostamatta.

Mulla on nyt tulossa 9 vuotta täyteen S540fm:n kanssa (Fujigen, vm-96). Omassani on alunperin satiinilakattu kaula neljännessahatusta vaahterasta. Kiillottumisen myötä upean, tiheä loimukuvio on tullut paremmin esiin. Kaula on pysynyt täysin suorana, vaikka onkin 17-19mm ohut ja loimupuuta. Akustinen sointi on avoin ja kokoisekseen yllättävän voimakas. Nauhojen pinta on tasoittunut hieman, mutta ei urautunut, eli hyvää hyvää matskua nauhoissa. Virittimet ovat varmatoimiset, eikä kuolleita kohtia ole pistänyt korvaan.

Sähköt päällä ääni on kautta linjan terävä ja erotteleva. Bassopäätä ei hirveästi ole, joka yksinäisessä kapakkajatsissa saattaa häiritä, mutta säröisessä bändimeiningissä kitaralla on luontainen taipumus erottua. Mikit ovat omaan korvaani melko "Evo" -maiset. Volumepotikka ei oikeastaan heikennä diskanttitoistoa, toisin kuin uudemmissa kokeilemissani nessuissa. Tonen "skaala" on laaja, voisi olla maltillisempikin, mutta ei oikeasti mitään väliä. Sustain on hyvä pulttikaulaiseksi floikkakitaraksi.

Lo-pro Edge pitää vireen melko hyvin. Kampi kantta vasten -meiniginssä vire jää hieman alas, korjautuu nykäisyllä ylöspäin. Huomattavaa on, että jousia en ole kertaakaan vaihtanut, enkä tallaa säätänyt vuosikausiin. Normisoittelussa vire pysyy, pysyy jne... Kitara hyötyisi jonkinlaisesta tremsetteristä.

Huomautuksena lopuksi: Kokeilin joku aika sitten M-fasulla ollutta S540fm:ää joka ei soinut, vaikka olisi radio tungettu mikkien paikalle, ja joka muutenkin tuntui muoviselta. Eli nämä Japaninkin ihmeet ovat yksilöllisiä (tosin kyseinen kepukka oli säädöistä vajaa ja vanhoista kielistä puuttui yksi).

Tässä kokemuksia. En myy ;)
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut
fox
19.10.2005 12:08:24

nämä Japaninkin ihmeet ovat yksilöllisiä (tosin kyseinen kepukka oli säädöistä vajaa ja vanhoista kielistä puuttui yksi).

Tässä kokemuksia. En myy ;)

Näinhän se, kaikissa "elävästä materiaalista" tehdyissä soittimissa. Sikspä niit oikeestaan olisi kokeiltava..jotta sais sen parhaiten soivan vehkeen!
Juu, ei kannata myydä, hyvää yksilöö varsinkaan, ja eiköpä nuokin Ibaneitsyt rupee jo kohta hinnoissaan olemaan. Kerta uusia ei enää tule. :(
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Eemil
19.10.2005 17:13:01
Se oli kyllä jonkin aikaa myynnissä. Nyt tulee se vähän nolompi kysymys.....Onko siinä EDGE alun perin?

Juu. Mulla sattu olemaan Lo-pro edge toimettomana niin ajattelin huvikseni sen laittaa kinni ja ei se nyt hirmuista eros tietenkään tehnyt mutta en jaksanut enää takasinkaan vaihtaa. :)
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
leroysmith
21.10.2005 17:41:05
helvetin upea on uutukainen!! onnea
...Let there be rock...
Thule
21.10.2005 17:55:20
Juu, komia on keppi. Onnea vaan!

Sopiiko hintaa kysellä?
Dave Mustaine ja hänen tukevahko tyttöystävänsä Mega-Beth.
McNulty
21.10.2005 18:49:01
tänks...

hintaa sillä oli käytettynä 600e, mutta myyjä halusi straton ja mie jouduin omasta MIJ stratosta luopumaan siinä vaihdossa. Väliraha jääkööt salaisuudeksi :)
RG
22.10.2005 15:46:03
Komia vehje on!
Boltsa
22.10.2005 15:56:23
Kyllä, todella hieno!
Boltsa
McNulty
22.10.2005 15:59:00
Kiitosta... emäntäkin tykkäsi ja kitara saikin leikkisästi nimen "Baby Tiger". Meillä kun on enemmänkin kaikenlaista kissa-aiheista sälää kämppä täynnä, kun tuo vaimoke on suuri kissojen ystävä.

Eli siunaus uudelle hankkeellekin on jo saatu :)
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
Vapour
22.10.2005 16:34:23
Onnea vaan kerrakseen. Edukkaasti sait hyvän kitaran. Milloinkohan noiden arvostus (ja hinta) lähtee nousuun? Muistelen nähneeni Thomannilla (1)540 -mallia hintaan 1777€ samoihin aikoihin, kun Ibanez ilmoitti lopettavansa tuotannon Japanissa, tietysti Made in Japan -hehkutuksella... ;)
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)