booster 21.10.2005 15:39:47 | |
---|
Yksi asia, mitä kadehdin monissa tutuissa soittajissa, on se kuinka he osaavat tuosta vaan soittaa jonkun kappaleen kerran sen kuultuaan. Tai ainakin melkein. Itsellä biisien blokkaaminen on rankkaa työtä. |
sax machine 21.10.2005 15:42:54 | |
---|
b)Soittotekniikka e)Soittotyyli/ -fiilis g)Soittoasenne Muusta ei sitten väliä. "Show me a capitalist and Ill show you a bloodsucker" -Malcolm X |
-J 21.10.2005 15:46:43 | |
---|
Asenne luo fiiliksen. Käpy on puun vauva |
aarnikotka 21.10.2005 16:29:53 | |
---|
Tuntuu oudolta, että joku voi laatia noikin pitkän listan ominaisuuksia, unohtaen musikaalisuuden??? (Sertzo siihen viittasikin. Hyvä Sertso!) Ei paljon auta, vaikka hoitaisi homman nopeesti isoilla vehkeillä merkkifarkuissa jos musikaalisuus puuttu. Musikaalinen taas pistelee komeasti vaikka pajupillillä. Varo päätäsi! |
Spike 21.10.2005 16:45:21 | |
---|
Kalliit ja hyvät kamat, ja iso ego. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Jani The Rock 21.10.2005 16:47:10 | |
---|
Olisko sävelkorva ja rytmitaju mitään. Meitsi on bassonsoiton Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 *
MegaMan Club #002 - Quiff Man * |
Sertzo S 21.10.2005 16:49:21 | |
---|
Olisko sävelkorva ja rytmitaju mitään. On! |
Muutamien jo mainittujen lisäksi: J) Kunnoitus musiikkia, soittotovereita yms. kohtaan. K) Omien taitojen ja rajojen ymmärtäminen. L) Nöyrä, mutta nöyristelemätön asenne. |
texjazz 21.10.2005 17:00:54 | |
---|
g)Soittoasenne Sisältääkö tuo pelimannihengen eli valmiuden soitella sitä sun tätä rohkeasti jopa ilman lappuja? Olen tavannut lukuisia musiikkiopettajia, musiikkikasvattajia yms., jotka eivät suostu soittamaan pelimannihengessä. Vaikka itse olenkin tälläinen stiff finger, on sitä aina ottanut haasteita vastaan. Metsäänkin on menty ilman turvatyynyjä. |
Niskamies 21.10.2005 17:02:38 | |
---|
Yksi asia, mitä kadehdin monissa tutuissa soittajissa, on se kuinka he osaavat tuosta vaan soittaa jonkun kappaleen kerran sen kuultuaan. Tai ainakin melkein. Itsellä biisien blokkaaminen on rankkaa työtä. Harjoitus tekee mestarin, tässäkin asiassa. Ei porukka musiikin teoriaa ja säveltapailua turhan takia opiskele;) There's a fine line between stupid and clever. |
Henko 21.10.2005 17:04:31 | |
---|
m) Iskevä taiteilijanimi tietysti täytyy olla (not). Olen true-uskottava. |
Teijo K. 21.10.2005 17:17:56 | |
---|
Olisko sävelkorva ja rytmitaju mitään. Olisko ne musikaalisuutta? Munsta. |
texjazz 21.10.2005 17:20:47 | |
---|
i)Joku muu, mikä? Unohtaa ei sovi perusasioitakaan: geenit ja perimä, ympäristön vaikutus. Näitä voi kompensoida harjoittelemalla, mutta loppusuoralle harjoittelemalla ei pääse. Muille ruutulippu on jo heilunut. |
aarnikotka 21.10.2005 17:59:41 | |
---|
Olisko ne musikaalisuutta? Juuri näin! Varo päätäsi! |
J.Ahonen 21.10.2005 18:16:09 | |
---|
Tunnistettavuus/persoonallisuus/oma soundi Musikaalisuus Rytmitaju Sävellystaito Soittokamoilla ei minun mielestäni ole juurikaan mitään väliä. Sillä hyvä soittaja saa oman tunnistettavan hyvän soundin melkein millä tahansa. |
Naama-amis 21.10.2005 18:56:24 | |
---|
1. d)Biisin sävellystaito 2. e)Soittotyyli/ -fiilis Siinä kaikki. Melkein. Kai. Itse pidän tärkeimpänä tietyntyyppistä tilannetajua, millä tässä tarkoitan jonkunlaista siistiä balanssia sävelkorvan, tyylitajun ja oman soittimen hallitsemisen välillä. Hyvä soittaja tekee eheitä ja mielenkiintoisia biisejä, jotka toimivat kokonaisuuksina. Hyvä soittaja tajuaa omat kykynsä, ja pienet puutteetkin. Hyvä soittaja osallistuu sen kappaleen esittämisen sillä viisiin, että se toteutus kanssa toimii yhteen sen paperille rustatun sävellyksen kanssa. Pitää suunnilleen olla selvillä siitä, mikä omasta mielestä* toimii biisin kanssa ja mikä taas voisi vesittää sen täysin, ja musisoida sen mukaan. *omasta mielestä siksi, että esittäjähän sen toivottavasti itse päättää, mitä, miten ja milloin esittää. |
Naama-amis 21.10.2005 19:05:10 (muokattu 21.10.2005 21:14:03) | |
---|
Tunnistettavuus/persoonallisuus/oma soundi Tuota minäkin pidin joskus ihan tajuttoman tärkeänä, mutta viime aikoina on taas tuntunut siltä, että jos liikaa keskittyy hakemalla hakemaan juuri sitä "tiettyä jotain", (esim. persoonallisuutta), voi musiikki kärsiä muuten hirveästi. Mun nähdäkseni homma sujunee parhaiten, kun ei mieti että täytyisi justiinsa tehä juuri tietyntyyppinen ralli ja olla justiinsa muutenkin tietyntyyppinen, erottuva muusikko. Paras kun ei mieti, tuleeko musasta vaikka liian "massasta erottumatonta" tai muuta sellaista. Kunhan vain soitto ja biisit miellyttää itseä, olisivat sitten lopuksi kuinka kaukana tahansa jostain väkisin asetetusta alkutavoitteesta. |
elbowski 21.10.2005 19:07:28 | |
---|
b)Soittotekniikka d)Biisin sävellystaito e)Soittotyyli/ -fiilis g)Soittoasenne Tuossahan nuo. Monipuolisuus ei ole sinänsä tärkeää, sillä soittajia on joka lähtöön. Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45 |
Teijo K. 21.10.2005 19:48:42 | |
---|
No pistämpä omankin mielipiteen. Musikaalisuus ja hyvät sosiaaliset taidot. Noilla pärjää missä vaan. Munsta. |
wrshredder 21.10.2005 20:51:38 | |
---|
(a)Nopeus (a)Nopeus (a)Nopeus (c) ego (c)ego (c)ego = Yngwie!! hoho! eivaa.. (ö) Ammattitaito hoho! ennoo ikinä tosissani koskaa,, rähräh Romantikkoitkijät#23
"Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet |