monotone 21.10.2005 14:21:16 | |
---|
EDIT: Jussimus, ei mitään ihmeempiä, mutta varmaankin demppaussoundi? Dumppaussoundi kuulostaa jokseenkin, hmm, erikoiselta termiltä... :) Termeistä puheen ollen, onko nää OD-3, SD-1, Bad Monkey etc nykyään mitä boostilla tarkoitetaan/ymmärretään? Meinaan, overdrivejä ovat, eikö? Montako db'tä noista tuota boostia löytyy, noin about? ...looking California and feeling Minnesota. |
Fide 21.10.2005 14:38:46 | |
---|
Tossa mun hinnassa oli muuten pelkkä nuppi, kaappi oli jo aiemmin. En usko että kaveris melkein 1600 pelkästä nupista on maksanut;-) No juu ei maksanut =) Osti siis tuon kaapin siinä samassa. No tämä tieto lohduttaa kyllä vähän ;-) Minkä tyylisellä saundilla kaverisi soittaa? Ja pistähän kommenttia kun itse pääset testaamaan. Meillä pysyy volumetaso aika matalana, eli rosot on ainakin toistaiseksi otettu aika pitkälti etuasteesta. Hyvin perinteiset raskaan rockin ja punkin tyyliset kompit on yleisimpiä, mutta koko aika tässä sovelletaan ja kehitetään. Pointti on se, että edellinen vaffarin kuvatus oli Randallin halvimpia comboja... sanomattakin vissiin selvää, että koko bändin soundi muuttui, kun komppiin tuli nyt Vahvistin =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Niskamies 21.10.2005 15:00:14 | |
---|
Meillä pysyy volumetaso aika matalana, eli rosot on ainakin toistaiseksi otettu aika pitkälti etuasteesta. Hyvin perinteiset raskaan rockin ja punkin tyyliset kompit on yleisimpiä, mutta koko aika tässä sovelletaan ja kehitetään. Pointti on se, että edellinen vaffarin kuvatus oli Randallin halvimpia comboja... sanomattakin vissiin selvää, että koko bändin soundi muuttui, kun komppiin tuli nyt Vahvistin =) Se on hyvä että olette olleet tyytyväisiä. Jos korvat kestävät, suosittelen sitä että kokeilette miltä TSL60 kuulostaa täysillä;-) Pitänee itse keinokuorma hankkia jossain välissä. There's a fine line between stupid and clever. |
Joo... kyllä tuota on pakko päästä luukuttamaan. Sen keinokuormankin osalta kierrätetään jo aktiivisesti hattua =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Antti1 21.10.2005 17:30:03 | |
---|
Termeistä puheen ollen, onko nää OD-3, SD-1, Bad Monkey etc nykyään mitä boostilla tarkoitetaan/ymmärretään? Meinaan, overdrivejä ovat, eikö? Montako db'tä noista tuota boostia löytyy, noin about? Joo, nykyään taidetaan aika paljon puhua säröboostista boostina. Elikkä juuri OD:t kuuluvat tuohon kategoriaan. Puhtaaseen volaboostiinhan on kuitenkin useiten parempia vaihtoehtoja. Noilla haetaan enemmänkin erilaista soundia. Boostista desibeleinä en osaakkaan sitten sanoa yhtään mitään. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Da Make 22.10.2005 01:47:11 | |
---|
Niin, vielä tuosta nyky Marshallien luonteesta... Vakiona DSL100 ja TSL60(combo) ovat jotenkin mitään sanomattia. Niihin ei ole semmoista "hyvä veli" suhtautumista kuin vanhoihin... pirusti löytyy pikkukytkintä ja potikkaa.. mutta silti siitä haetaan se sama soundi kuin vanhoista hyvän ajan vehkeistä. DSL on jotenkin outo, en tykkää yhtään. Bändin toisella kitaristilla on sellainen.. Pitäisi varmaan kokeilla eri etusputkilla tms. Tuossa JCM-"kasisatasessa" on se mukava ominaisuus että siitä saa hyvän rock soundin laittamalla masterin täysille ja etusen gainia hieman. Sitten tarvittaessa boostaa vielä SD-1 overdrivella... herkkua. Silti luulen tarvitsevani ainakin kolme soundia, sairaasti potkioita ja kytkimiä, säädettäviä efektilooppeja.. ja ja.. |