Aihe: Nopeaa soittoa tekniikat?
1 2 3
Berzerekki
20.10.2005 14:27:10
Eli minkälaisii kikkoja tai tekniikoita kannattaa harjoittaa että pystyisi soittamaan nopeasti jonkun riffin esim? Tiedän että aluksi pitää soittaa hitaasti että sen osaa kunnolla..Mut entäs jotain satrianin tai steve vain nopee riffi pitäs opetella..
Herra Rapu
20.10.2005 14:28:06

Reenaat nopeesti hitaasti.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
Tony Narrows
20.10.2005 14:30:40
Tiedän että aluksi pitää soittaa hitaasti että sen osaa kunnolla
Vastasit jo omaan kysymykseesi :)
Ei sitä opi_nopeasti_soittamaan voi mitenkään oikoteiden hankkia, se vain pitää reenata ja reenata. Aluks hitaasti ja sit viikko viikolta nopeuttaa.
Alias Tonza
weelie
20.10.2005 14:37:25
niin ja mitäs olis metronomi klik klak klik klak...
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
wrshredder
20.10.2005 15:42:56
huijaat ja vedät legatona, se on "wannabe-tiluttajien" ykköskonsti. :D
ei mene pikkauskäsi sekasin kun ei tartte joka nuottia pikata ja näin voi vaan tilutella vasurilla. iisiä!
Romantikkoitkijät#23 "Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet
moottorisaha
20.10.2005 15:58:27

huijaat ja vedät legatona, se on "wannabe-tiluttajien" ykköskonsti. :D
ei mene pikkauskäsi sekasin kun ei tartte joka nuottia pikata ja näin voi vaan tilutella vasurilla. iisiä!

Legato wannabe-tiluttajien ykköskonsti? Ok. :)

Mielestäni useat jutut on aivan helvetisti vaikeampi vetää voimakkaan kuuloisesti legatolla kuin pikattuna.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Ben_D
20.10.2005 16:09:29

Mielestäni useat jutut on aivan helvetisti vaikeampi vetää voimakkaan kuuloisesti legatolla kuin pikattuna.

Alex Skolnick on legatojen mestari.
R2
20.10.2005 16:24:36
Alex Skolnick on legatojen mestari.

Skolnick on muutenkin mestari kaikinpuolin.

Metallicalla Kirk Hammet 6/10
Megadethillä Marty Friedman 10/10
Testamentilla Alex Scolnick 10/10
Keep it cool Eskimo
Ben_D
20.10.2005 16:31:04

Skolnick on muutenkin mestari kaikinpuolin.

Tähän ei ole ainakaan meikäläisellä lisättävää. Erittäin kunnioitettava soittaja.
zuppermuhle
20.10.2005 16:46:20 (muokattu 20.10.2005 16:52:46)
Reenaa akustisella kitaralla niin ei tulee voimaa siihen tappinkiin.

EDIT: Siis naikkarilla
Mörinä on pahasta...
wrshredder
20.10.2005 17:09:48 (muokattu 20.10.2005 17:10:30)
Juu.. tilutat legatolla=olet paska soittamaan

no älä ny..
en tiedä teistä mutta mää ainakin saan tilutettua nopeammin legatolla kun pelkällä alternatella..
mun tilusoolot on sellasia legaton ja alternaten sekotuksia.. en osaa selittää.
plääh.
Romantikkoitkijät#23 "Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet
Apricot
20.10.2005 17:26:25
Mä luulin 13 -vuotiaana, että nopeiden juttujen soittamiseen tarvii tietää jotain salaisia kikkoja. Viidentoista vuoden aikana on paljastunut, että ei sellaisia kikkoja ole. Nopeus on urheilua, ja sitä varten treenataan kuin urheilija - jos siis haluaa soittaa nopeasti. Se on sama asia kuin miksi joku hyppää seivästä korkeammalta kuin toinen, tai juoksee 110 metrin aidat nopeammin kuin muut. Ei kikkoja, vaan määrätietoista työtä.

Siksi soittelenkin itse hitaasti...
No problemo!
moottorisaha
20.10.2005 18:47:59

Siksi soittelenkin itse hitaasti...

Itse tykkään soitella sekä hitaasti että nopeasti. Jos kitaransoiton eteen tekee jonkun verran ihan sitä määrätietoista työtäkin, se parantaa huomattavasti itseilmaisun mahdollisuuksia.

Tykkään myös välillä soitella särösoundilla ja välillä puhtaalla. Tai välillä ykköskitaralla ja välillä kakkoskitaralla. On mukavaa ettei ole vain sitä yhtä vaihtoehtoa missään soittamiseen liittyvässä asiassa.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
l@ho
20.10.2005 20:59:59
no älä ny..
en tiedä teistä mutta mää ainakin saan tilutettua nopeammin legatolla kun pelkällä alternatella..
mun tilusoolot on sellasia legaton ja alternaten sekotuksia.. en osaa selittää.
plääh.

No läpällähän mä ton legato homman heitin. Itsekkin käytän sitä melkoisen paljon... se, soiko se puhtaasti on taas aivan toinen asia :P
Viddu, meitsi diggaa ainaki musast mist meitsi pitää viddu
Pande
20.10.2005 21:06:59 (muokattu 20.10.2005 21:07:34)

Legato voi olla joillekin helpompaa kuin Petruccimaisen kliininen pikkaus, mutta eikö musiikissa sen pitäisi olla tärkeintä miltä soitto KUULOSTAA.

Esim. plektralla iskettyyn juoksutukseen tulee toki täysin erilainen aksentointi kuin legatolla soitettuun. Itse pidän yleensä legaton soundista enemmän (riippuu tietysti tilanteesta kumpaa itse käyttäisin).
At the over-matured sushi The Master Is full of regret.
moottorisaha
21.10.2005 02:33:12

Esim. plektralla iskettyyn juoksutukseen tulee toki täysin erilainen aksentointi kuin legatolla soitettuun. Itse pidän yleensä legaton soundista enemmän (riippuu tietysti tilanteesta kumpaa itse käyttäisin).

Itsellä tuo olisi vähän kun sanoisi että "pidän enemmän kengistä kuin takista". :)
Tony Narrows
21.10.2005 09:17:05
Pande sanoi juuri sen mitä ajattelin. En ymmärrä tätä "olet paska tiluttaa, jos soitat legatona".. Ei se legatona hyvin soittaminen ole sen helpompaa ja reenaamisestahan tämäkin on kiinni. Mielestäni tärkeintä on mitä nuotteja soittaa ja sitten miten, pikaten ku kuulostaa eriltä ku legatona vetäminen.
Alias Tonza
moottorisaha
21.10.2005 10:30:10

Näistä pidän siis yleensä enemmän legatotavan soundista. Eli toi kengät/takki -analogia oli huono, parempi olisi vaikkapa tanssikengät ja kumisaappaat.

Vaikka sitten niin. Pointti kuitenkin säilyy täysin samana; on mukavaa että voi soittaa juttuja erilaisilla soundeilla. En osaa mitenkään laittaa noita kahta paremmuusjärjestykseen.
Herra Rapu
21.10.2005 10:30:10

Molempi parempi. Monesti unohtuu vielä esim. tuo hybrid picking kun mietitään millä saundilla haluaa jonkin jutun vetävän. Nojoo, tyylejä ja tekniikoita riittää.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)