Aihe: Fender Mex standard telecaster L VS. Tokai ATE 38 L
1 2
Country Larry
20.10.2005 16:28:01
Niin tarkoitus oli kysyä omia mielipiteitä kyseisistä tele malleista. Kysyin Musamaailman pojilta lisäinfoa tuosta ATE55L ja sieltä tuli ehkä vähän turhaa tietoa, kun kysyin tuosta lakasta, että mitä lakkaa siinä on käytetty ja miten monta kerrosta. Niin vastaus oli seuraava: "Tervehdys! Elikkäs tämä telehän on vasenkätinen ja siinä on reunalistat(niinkuin varmaan jo tiesitkin). Lakkaa on monta ohutta kerrosta." Niin sainhan viestistä selville, että sitä lakkaa on siinä ja monta ohutta kerrosta.

Onko noissa kummassakin telessä polyuretaanilakka vai?

Todennäköisesti. En nyt menettäisi sinuna yöuniani lakan takia, ei varmasti ole skitan soundi siitä kiinni. Monta ohutta kerrosta kuulostaa ihan hyvältä. Ja valkoiset reunalistathan on oikein tyylikkäät.

Hintaero näitten mex. stand. tele(t-shop) ja ATE55L(suomi) on jo jotain 170€, mutta taas etunsa tossa ATE55:ssa on se, että saan sen täältä suomesta tuohon hintaa(josta tietenkin voi tinkiä). Kun taas tuon Fenderin hinta on kai enemmän?vai onko?

Suurin ero on nyt se, että netistä tilattua kitaraa et pääse vertaamaan mihinkään muuhun yksilöön, oli tilattu malli sitten mikä tahansa. Nettikaupat on ok, jos on ostamassa jotain sellaista, missä ei ole yksilöiden välillä eroja, niin kuin vaikka vahvistimia ja efektejä. Kitarat on puun ominaislaadun takia aina yksilöitä, ja siksi ne kannattaa ostaa liikkeestä, jossa pääsee vertailemaan niitä keskenään. Teet todennäköisesti paremmat kaupat kotimaassa, vaikka joutuisitkin maksamaan vähän enemmän. Onnea matkaan!
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
Quu
20.10.2005 16:44:26

mä oon ilmeisesti liian puristi, mutta edelleenkään en itse ostaisi tokaita vain sen takia että se on parempi kopio kuin alkuperäinen.

Eli soittaisit mielummin paskaa fenderiä kuin parempaa tokaita (en todellakaan sano, että tokai olisi parempi kuin fender, koska en tiedä), mutta siis sen kuvan saan tuosta, että sulle ei oo soitettavuudella tai muullakaan väliä. Pääasia, että lavassa lukee fender?
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Cruzzi
20.10.2005 18:58:31

Niin itsekkin suosin enemmän tuota kotimaasta ostoa. Kummastakin on kokemuksia, vaikkakaan mitään ongelmia ei tuossa nettikaupasta ostamisesta tullut niin olen enemmän oman kylän poikien kannalla.
Hiuslakkaa sen olla pitää!
Quu
20.10.2005 22:37:02

Kitaroita en oo ulkomailta tilannu, mutta kaikennäköistä muuta kyllä, eikä oo kertaakaan vielä ollu ongelmia.
Kaikki kitarat, basson ja 2 vahvaria oon kotimaasta ostanu, ei ongelmia silloinkaan.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
rosberg
21.10.2005 09:38:14
Eli soittaisit mielummin paskaa fenderiä kuin parempaa tokaita (en todellakaan sano, että tokai olisi parempi kuin fender, koska en tiedä), mutta siis sen kuvan saan tuosta, että sulle ei oo soitettavuudella tai muullakaan väliä. Pääasia, että lavassa lukee fender?

mulla on viisi fenderiä ja ne on kaikki aivan mahtavia. monesti teinipojat itkee kitaroidensa huonoutta vaan setupin tai mikkien perusteella. ne joko säädetään itse tai käytetään säädättämässä korjaajalla. hyvän kitaran kyllä tunnistaa.
arvaa soitanko mielummin mun jenkillä vai jollain korealaisella todella hienolla ja uskomattoman hyvin kopioidulla esteettisesti vähän vinksallaan olevalla ritsalla.
ne parhaat tokait ei roiku enää kauppojen telineissä.
myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer.
Dr. Muff
21.10.2005 09:55:44
Todennäköisesti. En nyt menettäisi sinuna yöuniani lakan takia, ei varmasti ole skitan soundi siitä kiinni.

Tiiät varmaksi? :)

Nitroselluloosa on paljon mukavamman tuntuinen ja vanhenee paljon hienommin. Näyttää paremmalta. Siinä ei kolhut juuri näy, noi muovipinnoitteet oikein korostaa kaikkia skraiduja. Eikä millään hienolla tavalla ala SVR. Luulempa että on myös hengittävämpi, jolloin puu kuivuu vielä maalaamisen/lakkaamisen jälkeen ja pääsee muutenkin värähtelemään vapaammin.

On toi mun mielestä selkeästi semmonen haluttavuustekijä. Fenderikin laittaa ainoastaan loppupään malleihin (Custom Shop+jotkut poikkeukset kuten Knopfler-signature).

ne parhaat tokait ei roiku enää kauppojen telineissä

Tää on niin totta. Vaan ohan jotkut nykykyisistäkin ihan hyviä, ei sillä.
Tuumasta toiseen.
Quu
21.10.2005 10:07:30 (muokattu 21.10.2005 10:08:46)

...hyvän kitaran kyllä tunnistaa.
Totta, Epiphoneni on loistava vaikkei olekkaan Gibson.

Ollaan muuten menty jonkin verran offtopicin puolelle :P
jogo3000
21.10.2005 10:09:41

Fender:
http://www.thomann.de/thoiw3_fender_mextele_std_lh_sb_prodinfo.html

Tokai:
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/259/ate__38_l.phtml

Oon testannut molempia, oikeakätisinä versioina tietysti.

Mun käsiin kitaroissa oli aika erilainen tatsi. Taitaa Tokaissa olla hiukan suuremmat nauhat ja muistaakseni hiukan jämerämpi kaula. Ihan tukevan oloinen rakenne molemmissa.

Potikat Tokaissa oli jotenkin vinossa, pyörivät miten sattuu. Luulen että oli liikkeessä joku niitä kolhinut.

Saundista on paha mennä sanomaan yhtään mitään, koska sehän on makuasia. Itse kallistuisin fenderin puoleen tässä asiassa.

Parasta olisi testata molempia.
Kuha
21.10.2005 10:18:22

Lakkauksesta; tykkään itsekin, että nitrolakatut vanhenee nätisti. Tosin monet aivan huippuvalmistajat, esim. Ruokangas ja John Suhr, käyttävät polyuretaanilakkaa kepeissään.
Muistakaa venytellä.
rosberg
21.10.2005 11:37:52
taitaa sitä käyttää fenderkin osassa keppejään.
myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer.
Country Larry
21.10.2005 13:48:27 (muokattu 21.10.2005 13:53:43)
Nitroselluloosa on paljon mukavamman tuntuinen ja vanhenee paljon hienommin. Näyttää paremmalta. Siinä ei kolhut juuri näy, noi muovipinnoitteet oikein korostaa kaikkia skraiduja. Eikä millään hienolla tavalla ala SVR. Luulempa että on myös hengittävämpi, jolloin puu kuivuu vielä maalaamisen/lakkaamisen jälkeen ja pääsee muutenkin värähtelemään vapaammin.

On toi mun mielestä selkeästi semmonen haluttavuustekijä. Fenderikin laittaa ainoastaan loppupään malleihin (Custom Shop+jotkut poikkeukset kuten Knopfler-signature).

Onhan tää totta, mutta on aika paljon vaadittu että kuudensadan kitarassa olisi ihan kaikki pienintäkin yksityiskohtaa myöden kunnossa.

Eikö tää homma ole aika kivasti hoidettu noissa Highway 1 stratoissa ja teleissä?

Itselläni on ollut Fenderin '52 tele reissue nyt noin puolitoista vuotta. Kitara on 90-luvun alusta ja paljon soitettu ja lakat on kulunut sekä kaulasta että rungosta. Kaula on hyväntuntuinen ja -näköinen, mutta runko on kyllä aika kamala. Himmeä ja tahmaisen näköinen. Olen koittanut putsata sitä Kyserin lemon-oililla, mutta ei siitä ole ollut mitään apua. Olenkin puolivakavissani harkinnut siklaavani lakat pois koko rungosta. Ei se siitä ainakaan rumenisi. Onko tästä kenelläkään kokemuksia?
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
Country Larry
21.10.2005 17:16:38
Pakko heittää vielä yksi linkki kauhealle kopiokitarasivulle. En kyllä tällaista ottaisi, ellei olisi ihan pakko, lapakin on ihan väärän muotoinen aargh... horror!

http://www.andersonguitars.com/weekly.html

Tai tälläistä kamalaa luudanvartta:

http://www.andersonguitars.com/cfPa … =5&finishID=36&bodyWoodID=1
Cruzzi
21.10.2005 19:47:04

En kyllä asu pääkaupunki seudulla, mutta pääsen kyllä kumpiakin kokeilemaan yhdessä liikkeessä tosin oikeankätisenä...
Hiuslakkaa sen olla pitää!
ministeri
07.02.2006 10:38:19

pitipä nostaa tämä uudestan etten suotta aloita uutta...

kertokaapa telemiehet että mikä on mielipiteenne highway1 sarjan teleistä??jos vaikka vertaa classic sarjaan?? Onkos ne jostain jämistä tehty vai miksi halvempia kuin jenkit yleensä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)