nissan 20.10.2005 20:43:16 | |
---|
hellou! kaikki keskustelupalstat, manuaalit,yms. viritykset on käyty läpi, mutta ongelmat pysyvät ja vaihtuvat. eli, onko jollain samanlaisia kokemuksia cubase sx2:sta: cubase ei soita edes yhtä audio-raitaa täysin tahdissa, vaan pätkii ja audion tempo vaihtelee? emu0404:ssa on uudet ajurit, cubase on päivitetty, cubase käyttää emun asio-ajureita, buffersizet on kokeiltu. ihme juttu on myös että cpu-usage on ihan minimissä, mutta raidat ei vaan pyöri ja klikki "hyppii". hauska vika cubase sx2:ssa oli ja on edelleen myös midin aikaistuminen äänityksessä, vaikka sekin piti olla korjattu päivityksessä. siihen keksin heittää midi-raidalle midi delayn n.10 ms. juu..ei tuolla cubasella oikein saa kyllä mitään aikaseksi (vaikka olisi kyllä hieno ohjelma), ellei joku sitten osaa neuvoa johtuuko viat emosta, ohjelmasta, vai äänikortista. cubase sx 3:sta en uskalla vielä edes harkita. :) mutta..neuvoja please. |
nissan 20.10.2005 20:44:37 | |
---|
..niin edelliseen viitaten, emona on asrockin k7vt2. |
sami_sumea 20.10.2005 23:54:39 | |
---|
hauska vika cubase sx2:ssa oli ja on edelleen myös midin aikaistuminen äänityksessä, vaikka sekin piti olla korjattu päivityksessä. Hm. Jotain juttuja korjattiin vielä kolmoseen mun mielestä ton ongelman takia.. Mikä versio sulla on tosta kakkosesta? Viimeinen (= stabiili) versio tosta tais olla 2.2.39 tai jotain. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
viimeisin versio on. en ole nyt omalla koneella, mutta ei siinä toimi enää edes emun kortin mukana tullut cubasis. luulen että vika voisi olla esim. jossain emon piirisarjassa, mutta kun en tarkemmin tiedä. jännää on just toi, että vst performance ja harddisk on ihan nollissa, mutta ohjelma pomppii ja hyppii vaikka olisi vain yksi audioraita soitossa. luulen että jossain on joku yhteensopivuusongelma. onko sulla cubase? mikä versio? onko stabiili? mikä emo ja prossu? olisi kiva saada joku stabiili systeemi. mulla oli aikasemmin windows 98se ja cakewalk 9, sekä soundblaster live value 1024 äänikortti, ja se toimi vakaasti. 98:ssa ei vaan ole kunnollista tukea vst-instrumenteille, joita haluisin myös käyttää. |
sami_sumea 21.10.2005 21:27:59 (muokattu 21.10.2005 21:31:02) | |
---|
onko sulla cubase? On.. mikä versio? 3.0.1 taitaa olla, en oo päivittänyt uusimpaan kun toikin tuntuu toimivan.. onko stabiili? Jep. mikä emo ja prossu? Asus A8V Deluxe, Athlon64 3500+.. Ja RME:n 9636 äänikorttina. Hyvin on toiminut.. Oon nauhoitellut esim. sellaista 12-raitaista settiä kerralla midin kera (midi-triggerit Alesiksen DM5:stä) ilman ongelmia. Miksauskäytössä on myös toiminut vakaasti, ja Powercoren kera toimii myös hyvin. En voi muuten mitenkään suositella 98:ia, se on käytännössä liian vanha käyttis noille uudemmille musasoftille. Win2000 + Sp4 tai XP + Sp1 on hyvä valinta. Tai OSX. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
nissan 22.10.2005 18:29:44 | |
---|
hiphei!ainakin vähän aikaa..:) nyt tuntuu toimivan...latasin via 4 in 1 - driverit koneelle ja heti lähti cubase 3,0 toimimaan. en ole ehtinyt vielä paremmin testailla, mutta luulen että mulla on vaan niin vanha emo ja bios ettei se tue emun korttia ilman päivitystä. biosin päivitän vielä. siellä oli ainakin jotain parannuksia äänikorttien tukeen. toivotaan että pääsee tekeen vihdoinkin myös musaa! |
nissan 22.10.2005 18:30:32 | |
---|
ai niin..tiedätkö muuten tarkemmin mitä noi via 4 in 1 - driverit on? olen törmännyt niihin jo aiemmin, mutta en ole vielä paremmin ottanut niistä selvää? |
Titares 23.10.2005 06:16:10 | |
---|
Kai Sinulla on XP asennettuna? Ei enää kannata pelleillä huonolla Win98:lla. |
nissan 23.10.2005 15:14:42 | |
---|
joo, on. ei siinä 98:ssa toimi nämä uudemmat vst-pluginsit. luulen, ettei xp:ssä tarvitsisi latailla mitään via-drivereita, mutta nyt cubase tuntui toimivan. |
nissan 23.10.2005 22:30:05 | |
---|
Toi pci latecy timer arvo määrää sen kuinka nopeasti pci-väylään liitetty bus master laite joutuu antamaan siirtovuoronsa toiselle laitteelle toisen laitteen sitä pyytäessä. Jos arvo on kovasti pieni kuten biosin oletusarvo on niin pci-väylän kokonaissiirtokapasiteetti kärsii ruuhkatilanteissa, eli varsinkin kun on nopea kiintolevy kyseessä, jatkuvista siirtovuoron vaihdoista. Pidentämällä pci latencytimerin arvoa äänikortti saa siirrettyä suuremman datamäärän keskeytytksittä ja optimaalisinta olis jos pci latency timerin arvon pystyisi windowsissakin määrittelemään laitekohtaisesti eli äänikortille pitkä ja kiintolevyohjaimelle lyhyempi. __ ...tälläsen löysin täältä muusikoiden netistä. siinähän se! tarkempi tarkastelu selvitti, että toi pci latency timer, joka löytyy bios-asetuksista vaikuttaa tuohon cubasen vakauteen tosi paljon. toivottavasti joku muukin saa nyt koneet toimimaan! |