Aihe: Deep Purple: Rapture of the deep
1 2 3 4 5 6 7
Musta Arkipyhä
19.10.2005 15:07:18 (muokattu 19.10.2005 15:08:33)
DVD:lläkin ne puskee ulos ihan säälittävää live-matskua (vrt. Perihelion).

Hä? Tuohan on ihan mainio live.Morse vetää hienosti ja Lordkin komeasti.Ja Gillan on..Ok.Eritoten biisivalinnat mukavat koska mukana on vähän harvinaisempaa matskua:mm.Fools, Mary Long.

Itse asiassa osittain ostaa paukautin tuon DVD:n koska Morselta en omista minkäänlaista live-esitystä ja koska olen miehen taitavasta ja omaperäisestä soitannosta digannut jo vuosia ennen miehen Purpleen liittymistä niin meikäläisen hyllyssä em.tallenne puolustaa paikkaansa rystyset veressä.

Rapture menee hankintaan koska Bananas oli iso parannus Abandonista.Toivottavasti harppaus on ainakin yhtä iso nyt.Tai jos edes yllettäisiin samaan.

We'll see..

Mutta tämmösiä ne on...nuo mielipiteet.Ne tuppaa olemaan erilaisia.
Space is deep
rheinone
19.10.2005 18:57:43 (muokattu 19.10.2005 19:01:39)
Perihelion DVD:stä

Hä? Tuohan on ihan mainio live.Morse vetää hienosti ja Lordkin komeasti. Ja Gillan on..Ok.Eritoten biisivalinnat mukavat koska mukana on vähän harvinaisempaa matskua:mm.Fools, Mary Long.

Itse asiassa osittain ostaa paukautin tuon DVD:n koska Morselta en omista minkäänlaista live-esitystä ja koska olen miehen taitavasta ja omaperäisestä soitannosta digannut jo vuosia ennen miehen Purpleen liittymistä niin meikäläisen hyllyssä em.tallenne puolustaa paikkaansa rystyset veressä.

Joo, kyllähän Lord, Paice ja Glover vetävät komeasti. Morsekin vetää hienosti ja teknisesti todella taitavasti, mutta vahän jää epäilyttämään onko kundi ihan täydellä fiiliksellä mukana. Tykkään kyllä Morsen kitaroinnista kovasti, mutta mun mielestä tässä hän ei ole parhaimmillaan.

Gillanin osuus tökkii pahasti: Kundi laulaa läpi koko keikan epävarmasti ja häiritsevän falskisti! Ja falsetti ei irtoo sitten yhtään, Morsen on koko ajan paikkailtava kitaralla Gillanin äänialan puutteita.

Olen nähnyt Purplen tämän kokoonpanon kolme kertaa livenä, eikä Perihelionin keikka ole kyllä yhdenkään niistä veroinen.

Purpendicularin jälkeen julkaistu Live At The Olympia on mun mielestä paljon laadukkaampaa Morsen aikakauden livematskua, vaikka Gillan siinäkin välillä meinaa pudota kelkasta. Mutta silloin sillä oli sentään vielä pitkä letti ;+)

Rapture menee hankintaan

Juu sama täällä, vaikka Abandonille mulla oli liian kovat odotukset eikä Bananaskaan mikään huippualbumi ole vaikkakin vaihteeksi positiivinen yllätys.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Musta Arkipyhä
19.10.2005 20:38:31
Joo, kyllähän Lord, Paice ja Glover vetävät komeasti. Morsekin vetää hienosti ja teknisesti todella taitavasti, mutta vahän jää epäilyttämään onko kundi ihan täydellä fiiliksellä mukana. Tykkään kyllä Morsen kitaroinnista kovasti, mutta mun mielestä tässä hän ei ole parhaimmillaan.

Jaa-a.Vaikea sanoa tuosta Morsen fiilispuolesta muuta kuin ,että meikäläisen silmään mies näyttää soitosta nauttivan ja teeskentelyn makua en hommasta erota.Tosin tämä on ainoa Morse-live jota olen koskaan todistanut.

Äijän plekutekniikan selkeys vaan jaksaa ihastuttaa -joka nuotti erottuu...No se siitä.

Gillanin osuus tökkii pahasti: Kundi laulaa läpi koko keikan epävarmasti ja häiritsevän falskisti! Ja falsetti ei irtoo sitten yhtään, Morsen on koko ajan paikkailtava kitaralla Gillanin äänialan puutteita.

"Pikku vikoja..heleppo korjata.." No joo kyllähän Gillanin ääni on kokenut melkoisen tason laskun 70 -luvulta.Soundi on "kireämpi" - vähän sama homma kuin kotoisella Kirkalla,muttei ehkä niin häiritsevästi.Tuntuu ,että mies pinnistelee kovasti päästäkseen edes puoleen siitä korkeudesta mihin ennen ylettyi.

No Gillanin falskius taisi olla yksi Blackmoren Gillan-kritiikin pääteemoista 1993. Toisaalta valehtelisin jos väittäisin että se minua tuolla livellä kovin kovasti häiritsisi.Plussapuolia on sittenkin enemmän meikäläiselle.

Olen nähnyt Purplen tämän kokoonpanon kolme kertaa livenä, eikä Perihelionin keikka ole kyllä yhdenkään niistä veroinen.

Ahaa.Minä en ole nähnyt yhtään.Tämä selittänee paljon - mulla ei ole vertailu kohtaa.Sovittanee ,että palataan asiaan kun olen kokenut tämän kokoonpanon keikalla :-)

Meitsi on nähnyt Purplen kahdesti: 1990 Slaves & Masters- sekä 1993 Battle rages on -kiertueilla.

Purpendicularin jälkeen julkaistu Live At The Olympia on mun mielestä paljon laadukkaampaa Morsen aikakauden livematskua, vaikka Gillan siinäkin välillä meinaa pudota kelkasta. Mutta silloin sillä oli sentään vielä pitkä letti ;+)

Saako tuota muuten DVD -muodossa?

Juu sama täällä, vaikka Abandonille mulla oli liian kovat odotukset eikä Bananaskaan mikään huippualbumi ole vaikkakin vaihteeksi positiivinen yllätys.

Abandon oli mulle pettymys vaikka näin jälkeenpäin sitäkin on tullut kuunneltua ,mutta jotenkin keskeneräisen kuuloista tavaraa.Bananas oli todellakin positiivinen yllätys vaikka sillekin mahtuu keksinkertaisia Razzle-Dazzle -hetkiä.
Space is deep
Mika Antero
19.10.2005 20:48:29 (muokattu 19.10.2005 20:50:51)
Saako tuota muuten DVD -muodossa?

Ei sunkaan, sehän oli muistaakseni vain semmoinen "pidetään fanit tyytyväisinä ja bootleggarit vähemmän tyytyväisinä" -julkaisu. Eli ihan tavallinen livelevy muiden joukossa. Kivoja biisivalintoja ja kelpo levy muutenkin. Olisikos ollut ensimmäinen oikea Morsen aikainen live, jos en väärin muista.
Musta Arkipyhä
20.10.2005 11:24:27
Ei sunkaan, sehän oli muistaakseni vain semmoinen "pidetään fanit tyytyväisinä ja bootleggarit vähemmän tyytyväisinä" -julkaisu. Eli ihan tavallinen livelevy muiden joukossa. Kivoja biisivalintoja ja kelpo levy muutenkin. Olisikos ollut ensimmäinen oikea Morsen aikainen live, jos en väärin muista.

Näin muistelin itsekin.Eli oikeastaan tuo Perihelion on ainoa kohtuuhintainen toiseksi viimeisimmän Purple-kokoonpanon DVD?
Space is deep
Mika Antero
20.10.2005 11:42:15 (muokattu 20.10.2005 11:42:54)
Näin muistelin itsekin.Eli oikeastaan tuo Perihelion on ainoa kohtuuhintainen toiseksi viimeisimmän Purple-kokoonpanon DVD?

Näyttäis tuolla jotain olevan:

http://www.thehighwaystar.com/rosas/jouni/discos/discovid.html
Musta Arkipyhä
20.10.2005 12:09:15
Näyttäis tuolla jotain olevan:

http://www.thehighwaystar.com/rosas/jouni/discos/discovid.html

Ahaa.Näyttäisihän noita olevan.
Space is deep
Musta Arkipyhä
21.10.2005 13:15:58
Jokohan maahantuoja on saanut ujutettua tuon uuden lätyn huomiseksi hätäisimmille vähittäiskauppiaille? Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että levy tulee kauppoihin muutama päivä ennen kuin virallinen ilmestymispäivä koittaa.

Ei ollut vielä ainakaan Kuopion Levykauppa Äx:ssä.Sieltä sen ostan kun tulee.Paras levykauppa täälläpäin.Asiantunteva ja hyvä palvelu.Ja muutenkin periatteesta tuen pienliikkeitä omalla paikkakunnalla.
Space is deep
rheinone
22.10.2005 17:27:43
http://www.psof.fi/psof/index1.html

Nähdään puolen tunnin kuluttua London Pubissa!
Mika Antero
22.10.2005 18:44:24
Nähdään puolen tunnin kuluttua London Pubissa!

Liian pitkä matka... Kerros sitten aamuyön tunteina kotiuduttuasi, että mitkä olivat päällimmäiset tunteet uutuudesta.
rheinone
22.10.2005 22:29:16 (muokattu 23.10.2005 12:00:44)
Liian pitkä matka... Kerros sitten aamuyön tunteina kotiuduttuasi, että mitkä olivat päällimmäiset tunteet uutuudesta.

Pari kertaa kuunneltiin läpi. Ensifiilis on että kovin mennään abandonin ja bananasin jalanjälkiä. Mukana on kyllä pari ihan hienoa riffipiisiä. Kokonaiskuva oli positiivinen, taattua purple-groovea - Eli kantsuu hankkia heti ensviikolla!
Mika Antero
22.10.2005 22:51:40
Ensifiilis on että kovin mennään abandonin ja bananasis jalanjälkiä.

Mitäkäs sitä vanhat miehet muutakaan... No, kuten sanottua Bananas on mielestäni parasta Purplea sitten Perfect strangersin, joten on kai se jossain vaiheessa tämäkin vielä hankittava. Jos ei muuten niin "kerää koko sarja" -asenteella.
Thain
23.10.2005 00:34:37
Pari kertaa kuunneltiin läpi. Ensifiilis on että kovin mennään abandonin ja bananasis jalanjälkiä. Mukana on kyllä pari ihan hienoa riffipiisiä. Kokonaiskuva oli positiivinen, taattua purple-groovea - Eli kantsuu hankkia heti ensviikolla!

Abandonia en ole onneksi kuullut mutta kyllä tuo on ihan eri planeetalta Bananasiin verrattuna. Vanhat jätkät on saanut jotain potkua hommiinsa. Groovaa paremmin mitä ovat moniin vuosiin tehneet studiossa, näin parin kuuntelukerran jälkeen ensi vaikutelmana.
Don't break the groove.
aikavaikea
24.10.2005 08:10:18
Uudessa Rytmissä täydet viisi pallukkaa ja maininta "2000-luvun Machine Head" (tai jotain sinne päin.). Itse en ole vielä tuota levyä kuullut.
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
Tohtori Flang
24.10.2005 22:27:54
Uudessa Rytmissä täydet viisi pallukkaa ja maininta "2000-luvun Machine Head" (tai jotain sinne päin.). Itse en ole vielä tuota levyä kuullut.

Toisaalta kannattaa muistaa että musiikkilehti Rumba kehui Abandonia neljällä tai viidellä hymiöllä. Arvostelun lopussa sanottiin jotain tyyliin "tällaista musiikki on kun se elää". Mutta Rytmin arvostelijoihin voi ehkä luottaakin.
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
Mika Antero
24.10.2005 22:31:10 (muokattu 25.10.2005 12:33:52)
Mutta Rytmin arvostelijoihin voi ehkä luottaakin.

Tuota tuota... Tuleekohan tämä sitten sinulle järkytyksenä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=26&t=103395&o=0&co=30

Eli Rytmi ja Rumba ovat sanoisinko aika läheisissä suhteissa keskenään nykyisin.

www.rytmi.com

EDIT: Rytmin Purple -arvostelun on näköjään kirjoittanut Jyri-Jussi Rekinen, joka on Rytmin ns. vanhaa kalustoa. Joten voinet sitten luottaa häneen...
Masai-mies
25.10.2005 14:10:17

En tiedä onko ollut puhetta mutta Purple tulee taas Suomeen tammikuun vika Jyväskylässä ja helmikuun eka Stadis
I think I'm having a good time.
ydinaukio
25.10.2005 15:47:26
En tiedä onko ollut puhetta mutta Purple tulee taas Suomeen tammikuun vika Jyväskylässä ja helmikuun eka Stadis

Mitä helvettiä? Mistä olet tiedon saanut? Missä ne soittaa Jyväskylässä?
rheinone
25.10.2005 16:42:07 (muokattu 25.10.2005 16:57:50)
Mitä helvettiä? Mistä olet tiedon saanut? Missä ne soittaa Jyväskylässä?

http://www.thehighwaystar.com/tourdates/

2006-01-31 Icehall Yväskylä Finland
2006-02-01 Jäähalli Helsinki Finland
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)