Aihe: Akustinen sähkökitaran rinnalle
1 2
re infecta
26.06.2003 14:21:54
Tarkoitus olisi ostaa sähkökitaran rinnalle akustinen kitara, jolla soittelisin sitten olosuhteissa, joissa sähkö ei ole (mm. mökillä). Onhan akustisessa toki muitakin hyviä puoliakin, kun se että se ei tarvitse sähköä "toimiakseen" :) Uskoisin, että akustisella on kuitenkin melko vähän käyttöä, joten en mitään hirmuhintaista halaja. Sanotaan, että jos alle 100 euron pääsee, niin hyvä. Pääkaupunkiseudulla asun.

Ja jos täällä on jollain tarjota jotain hyvää käytettyä akustistaan, niin antaa tulla vaan!
Olen taikuri: Kaiken minkä laitan suuhuni, muuttuu paskaksi.
Congi
26.06.2003 14:31:42
Kyllä noita 100 Euron akustisia löytyy ihan joka nurkasta. Ei muuta kun kaupunkiin kiertelemään. Haluan kuitenkin huomauttaa että soittaminen ton hintaluokan akustisella saattaa käydä tuskaksi.
weelie
26.06.2003 14:43:08
Tarkoitat varmaan nailonkielistä tuohon kun tuossa hintaluokkassa pyöritään? Mulla on ollut Yamaha C-40 (Made in Indonesia, n 100€) kymmenen vuotta ja hyvin sillä räpyttelee yhä... tosin 12:n nauhan yli on turha yrittää...
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
re infecta
26.06.2003 15:00:00
Nylonkielinen vissiinkin, kun on niin paljon edullisempi. Joku puhui joskus jostain Washburnin mallista, jonka hinta pyöri siinä 100-110 € ja käytetään kuulemma aika paljon kouluissa...?
Olen taikuri! Kaiken minkä laitan suuhuni, muuttuu paskaksi.
SURf
26.06.2003 15:03:55
Nylonkielinen vissiinkin, kun on niin paljon edullisempi. Joku puhui joskus jostain Washburnin mallista, jonka hinta pyöri siinä 100-110 € ja käytetään kuulemma aika paljon kouluissa...?

Yamaha C-40 on paljon kouluissa käytetty malli. Suosittelen lämpöisesti.
Insinööri kaatui heinikkoon
re infecta
26.06.2003 15:10:07
tosin 12:n nauhan yli on turha yrittää...

Niin mikä tämä juttu nyt oikein oli?
Swan
26.06.2003 15:11:34

Taitaa olla kyseessä soololoven puute. Kaikissa kokeilemissani soololovettomissa klassisissa alkaa runko 12. nauhan kohdalta.
Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne."
Makuupussimies
26.06.2003 15:15:59
Tarkoitus olisi ostaa sähkökitaran rinnalle akustinen kitara, jolla soittelisin sitten olosuhteissa, joissa sähkö ei ole (mm. mökillä). Onhan akustisessa toki muitakin hyviä puoliakin, kun se että se ei tarvitse sähköä "toimiakseen" :) Uskoisin, että akustisella on kuitenkin melko vähän käyttöä, joten en mitään hirmuhintaista halaja. Sanotaan, että jos alle 100 euron pääsee, niin hyvä. Pääkaupunkiseudulla asun.

Ja jos täällä on jollain tarjota jotain hyvää käytettyä akustistaan, niin antaa tulla vaan!

No itelläni on sellanen Fender, makso jotain 165€ oli tarjouksessa. Ihan hyvä kitara.
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
noir
26.06.2003 15:17:26

Voi olla myös räminäongelma.

Itse kypsyin noihin koulun C-40:siin täysin, tosin oli niitä kohdeltukin sillä kädellä, jolla en itse kohtelisi. Niissäkin rupesi joku nauha ottamaan kiinni tietyltä korkeudelta, nauhojen määrää en muista.
Knowledge is power, France is bacon.
re infecta
26.06.2003 15:23:38 (muokattu 26.06.2003 15:35:09)
Muistaako kukaan tätä Washburnia?

Onko olemassa edullisia, solo-lovellisia nylon-akustisia?

EDIT: Voi olla kyllä että sekotan tuohon Yamahaan.
mikko1
26.06.2003 17:42:56
ite taas tänään pitkästä aikaa soitin omalla C-40:lläni ja huomasin että kuinka mukavan tuntuinen se on, kaula mukavan kapea ja soittotuntuma hyvä ja jep meilläkin on koulussa noita, ja ne on kyllä aika huonossa kunnossa...
Mimi
26.06.2003 18:11:34
Yamaha C-40 on paljon kouluissa käytetty malli. Suosittelen lämpöisesti.

Juu on ihan kiva kitara, kaula on todellakin ihan hemaisevan kapea kuten jo joku totesikin, mutta ääni on mun mielestä tosi hyvä, ja jos on hyväkuntonen(=uusi) ni ei tasan rämise... Koulujen kitarat (c-40 niissä tosi suosittu..) on asia erikseen, ku niitä on kohdeltu vähän niin ja näin ja väärinpäin...

Ja yli 12. nauhan pääsee jos on pitkät sormet.. mun keskipitkillä sormilla soittelee just ja just 14. nauhan kohdalta...=)...

Eikä oo hinnalla pilattu, ja jos jostain onnistut löytämään käytetyn hyväkuntosena ni saat käytännössä katsoen ilmaiseksi...
per aspera ad astra
kimmo01010
26.06.2003 19:17:09
Yamaha C-40 on tosiaan hyvä perusakustinen.. Mä soittelin (ja soittelen yhä sillä), ostin vaan kuukausi sitte sähkiksen..
Semmonen ongelma mulla on vaan tullu vastaan että siitä räpsähti itestään kielet pois... Saatto olla tietenki vaan huonosti kiinnitetty kieli tai muuten vaan huono kieli... Mä maksoin omasta C-40:stä 109€.
Remember, Ride with the Big one :)
kimmo01010
26.06.2003 19:18:08
Yamaha C-40 on tosiaan hyvä perusakustinen.. Mä soittelin (ja soittelen yhä sillä), ostin vaan kuukausi sitte sähkiksen..
Semmonen ongelma mulla on vaan tullu vastaan että siitä räpsähti itestään kielet pois... Saatto olla tietenki vaan huonosti kiinnitetty kieli tai muuten vaan huono kieli... Mä maksoin omasta C-40:stä 109€.

Siis ylin E-kieli se vaan lähti kahdesti irti että ei kaikki kielet:)
Remember, Ride with the Big one :)
re infecta
26.06.2003 19:25:55 (muokattu 26.06.2003 19:26:16)
Tämmöinen löytyisi: Yamaha CG100A. Noin 7 vuoden ikäinen ja erittäin vähän käytetty, hyvässä kunnossa. Mukana kotelo.

Minkä arvoinen tuo on ja minkälainen peli yleisesti ottaen? En ole vielä kokeillut itse.
SURf
27.06.2003 07:49:01
Tämmöinen löytyisi: Yamaha CG100A. Noin 7 vuoden ikäinen ja erittäin vähän käytetty, hyvässä kunnossa. Mukana kotelo.

Minkä arvoinen tuo on ja minkälainen peli yleisesti ottaen? En ole vielä kokeillut itse.

Näyttäis olevan sama kuin C-40 mutta paremmilla materiaaleilla. Vaikea sanoa hinnasta mitään, uutena hintaeroa on jotain sadan euron paikkeilla.
Tarjoa vaikka 70 euroa ja katso miten myyjän ilme muuttuu...
Congi
27.06.2003 09:30:04
Näyttäis olevan sama kuin C-40 mutta paremmilla materiaaleilla.

Juuri näin. Itselläni on myös samankaltainen Yamaha CG-101M, Siisti, virheetön ja keiken lisäksi soi hyvin. 50€ kalliimpi kun C-40.

Luulin kuitenkin että alkuperäinen kysyjä halusi jonkun kapeakaulaisen teräskielisen kitaran (Acustic). Itselläni on myös Ibanezin Dreadnought kopio joka osoittautuu mainioksi retkikitaraksi. Sekään ei maksanut paljoo..
SURf
27.06.2003 10:39:38
50€ kalliimpi kun C-40.

Ai se on noin pieni se hintaero, mä sain vanhaa tietoa sitten.
Sehän on jo tosi asiallinen peli hintaansa nähden sitten.
weelie
27.06.2003 10:49:30

Ohuimmat kielet pitää solmia tallapäästä... muuten lipsahtavat lenkistä pois...
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)