Aihe: Synan huoltoa oulun seudulla?
1
Black_Adder
18.10.2005 17:18:54
On alkanut trinity vähän pelotteleen, että joku päivä ei enään suostukkaan yhteistyöhön ainakaan täysin, niin ajattelin näin etukäteen kysellä, että missä päin oulua syniä voi huollattaa? vai voiko missään päin vai pitääkö lähteä kuinka kauas?
"Jos ooppera on musiikkia, katolta putoaminen on liikennettä." Alfred E. Neuman
Veruon
18.10.2005 21:17:14
Itselläni on lähinnä negatiivista kokemusta Oulun seudun syntikkahuolloista, joita tiedän tähän mennessä 2.
Ensimmäinen:
Seppo Jeronen -niminen kaveri, joka huoltelee kuulemma enemmänkin syntikoita, ja kaikki kaverit kuulemma käyttävät siellä soittimiaan. Minulla oli Motif, josta oli muutama nappi vähä jumissa, ja ne piti vaihtaa, niin meni 7kk siihen työhön, luvatun 3 viikon sijaan. Loppujen lopuksi jäi vähän hämärä kuva korjausmetodeista, kun pohjaanjäänyt kosketinkin korjattiin niin että kiskaistiin sitä vähän toiseen suuntaan (ehkä tämä on sitten se oikea tapa, mutta ihan niinkuin sitä ei itse peruskoulun oppimäärällä voisi nykäistä).
Toinen:
Kempeleen Elektrohuolto Zeppeliinissä, Yamaha Dx-7 oli siellä korjauksessa toimimattoman pitch-bend pyörän kanssa, no toiminta siellä oli ripeää ja asian mukaista. Minulle soitettiin jo parin päivän päästä että laite on hakukunnossa. Alunperin olin kuullut hinnaksi 5€, mutta liikkeessä minulle paljastuikin että se olikin 45€, ihmettelin hiukan korkeaa hintaa, ja kysyin että mistä hinta tulee/mitä laitteelle on tehty, no huoltaja kertoi putsanneensa pitch-bend ja modulaatio potikat, ja samalla imuroineensa koko soittimen. Kotona ensimmäistä kertaa testatessani soitinta, ei pitch-bend pyörä toiminut, ei yhtään paremmin kuin ennen huoltoa;siis olin maksanut soittimen imuroinnista 45€. En ole vielä vienyt soitinta takaisin korjattavaksi, mutta katson ainakin suotavaksi että he korjaavat soittimen oikeasti, muuten tässä joutuu ihan etsimään korjausliikkeitä.

Tietääkö joku muu muita synankorjaajia kuin nuo kaksi?
Member of DX-7 mafia
Black_Adder
18.10.2005 22:01:23
Mitenhän tuon Seppo Jerosen sitten mahtaisi löytää/tavoittaa?
The Player Of Key Notes
18.10.2005 22:44:23
Ns. puhelinluettelo on usein hyödyllinen numeroiden löytämisessä. Seppo Jeronen 08-330 128, 0400-801 557

Jeronen korjasi aikanaan mun Ensoniq TS-10:n käynnistys- ja kalibrointiongelmat ja se jos mikä oli notoorisen epävakaa laite.Seppo Jerosia tämä maailma tosiaan kaipaisi lisää.
Windreaper
19.10.2005 09:12:03
Seppo Jeronen on ihan paras. Se mies korjaa oikeasti mitä tahansa koskettimia Hammondeista Motifeihin. Mä taisin nähdäkin sen Motifin siellä pöydällä osissa useampaan kertaan noin puolen vuoden aikana, kun siellä vehkeitäni käytin. Niitä pitää välillä muistaa kysyä tai ne oikeasti jäävät sinne lojumaan.
Paddle
19.10.2005 17:04:03
Ja Jeronen korjailee kuulemma vahavistimiakin. Itte soittelin äijjälle aikoinaan aiheesta WLM ja helevetin hyviä vinkkejä se siinä puhelimessa antoi.
Jos vituttaa, pelaa kurvipalloa.
Black_Adder
19.10.2005 18:03:57
Ns. puhelinluettelo on usein hyödyllinen numeroiden löytämisessä.

no eh... tosiaan joo. kylläpä taas mullakin järki juoksee...:)
The Player Of Key Notes
19.10.2005 18:25:17
"Jeronen korjasi aikanaan mun Ensoniq TS-10:n käynnistys- ja kalibrointiongelmat ja se jos mikä oli notoorisen epävakaa laite"

Korjaus ylläolevaan: Sehän oli tietenkin Ensoniq VFX-SD, jonka hän korjasi. TS-10 on aina ollut luotettava ystävä.
Epämuusikko
20.10.2005 12:13:10
Jeronen korjaa kaiken. Mutta jos tilauksella on kiire, niin sitä kiirettä kannattaa vähän alleviivata. Leppoisa tyyppi, kaikinpuolin.
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
KoskPaavo
20.10.2005 14:01:43
Jeronen osaa soittaa myös bassoa.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)