Aihe: Koskettimet kotipajalle 1 | |
---|---|
![]() 18.10.2005 23:15:13 | |
Antakaapas vinkkejä kotipajalle kelvollisista koskettimista. Kitarat ja bassot tulee soitettua itse ja rummut puolestaan teen erillisellä editorilla eli kaipaisin lähinnä erilaisten kosketin simulaatioiden ohella mahdollisimman luonnollisen kuuloista puhallin- ja jousiosastoa. Ihmeempiä hienouksia laitteessa ei tämän lisäksi välttämättä tarvitsisi olla, kun taitavat mennä noviisilla hukkaan aiottu käyttötarkoitus huomioiden. Hinta saisi maksimissaan asettua (käytettynä) 400-500 euron paikkeille, mutta jos halvemmalla selviää niin aina parempi. Kiitokset jo näin etukäteen opastuksesta..on tämä koskettimisto sellainen viidakko.. | |
![]() 18.10.2005 23:36:37 | |
Minä sanon Yamaha. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. | |
![]() 19.10.2005 02:10:28 | |
Nykymaailmassa taitaa olla hieman niin että laadukkaimmat soundit tuohon hintaan saa softalla. Eli siis midi-kiippari + softarompleri voisi olla kova sana. Uskallan suositella tuollaista vaihtoehtoa vain jos ylimääräinen säätäminen ja sählääminen ei pelota. | |
![]() 19.10.2005 23:04:32 | |
no katsos kun mie olen tällainen puritaaninen juntti, joka koittaa pitää softapuolen mahdollisimman pitkälti erossa nauhoitushommista eli koko "studio" konsepti on rakennettu rautapuolen varaan. | |
![]() 20.10.2005 01:25:31 | |
no katsos kun mie olen tällainen puritaaninen juntti, joka koittaa pitää softapuolen mahdollisimman pitkälti erossa nauhoitushommista eli koko "studio" konsepti on rakennettu rautapuolen varaan. Oikein. Peltikorva puupäässä. | |
![]() 20.10.2005 07:53:20 | |
Mites muuten, kun aikamonesta synasta näkyy olevan markkinoilla myös räkkimallin versio, miten käytännössä toimivat ja onko soundit saatavissa ulos esim. kitaran välityksellä ja jos näin, niin mikä ko. laitteiden ero varsinaisiin kitarasyntikoihin sitten on? Pirulauta, kun näistä asioista ymmärtäisi edes vähän.... =/ | |
![]() 20.10.2005 08:08:45 (muokattu 20.10.2005 08:21:38) | |
Mites muuten, kun aikamonesta synasta näkyy olevan markkinoilla myös räkkimallin versio, miten käytännössä toimivat ja onko soundit saatavissa ulos esim. kitaran välityksellä ja jos näin, niin mikä ko. laitteiden ero varsinaisiin kitarasyntikoihin sitten on? soundimoduleita ohjataan midin välityksellä midiohjauslaitteita kitaralle on olemassa - maksavat vaan enemmän kuin peruskoskettimistot unohda kitaralla ohjaus muutenkin - uskottavia jousi- ja puhallinjuttuja et pysty kitaraohjauksella muutenkaan soittamaan helpoin ja kätevin ja varmin on sampleperustainen koskettimistolla varustettu syntikka. Jouset saa kyllä vehkeellä kuin vehkeellä riittävän uskottaviksi, mutta puhaltimet on sitten mielestäni aina niin ja näin (paitsi yksittäiset "torviäänet") periaatteessa: mitä uudempi sitä parempi toisessa threadissa keskustetiin viimepäivinä mm. korgeista. Siis. esim. M1-T-O1/W-X -malleista - - noita pitäisi saada 250-350 hintoihin saada. Moduleita saa halvemmallakin (esim. N1R irronnee parilla satkulla kun sattuu olemaan tarjolla - siinä N... -sarjaa paremmat soundit) - siihen sitten koskettimisto, joita Thomannilta löytyy... Rolandin 90-luvun synat joko koskettimilla tai JV-sarjan moduleina ovat hyviä myös - tai Yamahan AWM/AWM2-synteesin syntikat (ei pelkkää FM-synteesiä) Korgin X5 kaupassa ei paljoa enempää maksa uutena. Rolandin RS-50 kannattaa tarkistaa uusista. Työasemasynaa (sekvensseri mukana) et tarvitse. nuo on aina makuasioita ja mitä sattuu kohdalle sopivaan hintaan Soitetaan jamia! | |
![]() 20.10.2005 11:28:55 | |
Minä sanon Yamaha. Yamaha ei pamaha, eikä popeda lopeta.... | |
![]() 20.10.2005 12:36:11 (muokattu 20.10.2005 12:36:24) | |
eikä popeda lopeta.... Valitettavasti.. Oletteko nähneet mustaa miestä soittamassa heviä?!!? | |
![]() 21.10.2005 14:49:10 | |
jos haluat alkaa äänittelemään kavereiden kiippareita ja hankkimaan samplesettejä, ostamalla halvan kontrollerin ja sämplerin saat takuulla mukavemmat ja enempi oman kuuloiset soundit kuin tonhintaisista syntikoista. mutta jos ei haittaa että soundit on vähän purkitetun kuuloiset ja luonteettomat, noi yamahat ja rolandit on varteenotettava vaihtoehto - HUOMATTAVASTI vähemmän säätöä siinä ainakin tulee. täydellistä vaihtoehtoa ei varmasti olekaan ja vielä vähemmän muutamalla sadalla - oikeastaan tossa on vaan valittava työmäärän ja heti käytössä olevien ihan-okei-soundien välillä. t. (http://www.polyfonken.com/ghostmonkey) | |
![]() 23.10.2005 13:04:20 | |
Nonniin, olen kaiken lukemani perusteella päässyt pähkäilyissäni siihen vaiheeseen, että olen rajannut vaihtoehdot joko Rolandin RS-50 tai XP-30 malliin. Onkohan näissä jotain ratkaisevia eroja, jotka puoltaisivat nimenomaisesti jommankumman valintaa? | |
![]() 23.10.2005 15:20:46 | |
Nonniin, olen kaiken lukemani perusteella päässyt pähkäilyissäni siihen vaiheeseen, että olen rajannut vaihtoehdot joko Rolandin RS-50 tai XP-30 malliin. Onkohan näissä jotain ratkaisevia eroja, jotka puoltaisivat nimenomaisesti jommankumman valintaa? Xp30 lienee laajennus korttien tuki ja paremman näköinen ilmeisemmin parempi muokkaus puoli soundeissa. ja rs50 hopeiset kuoret muistini mukaan... joten sanoisin että xp30 lienee se paljon parempi... | |
![]() 24.10.2005 14:37:50 | |
...ja seuraava ongelmahan on se, että mistä ihmeestä mie käytetyn XP-30 yhytän (uusiahan ei taideta enää valmistaa?) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)